Mieliteot ja ällötykset

Viherkasvi

Kommentoinnin ninja
Toukokuiset 2024
Lokakuiset 2026
Mihin ruokiin tai juomiin on himo, mikä suorastaan ällöttää?

Vielä mulla ei ole mitään, mutta edellisessä raskaudessa himon kohteena oli avokado, sitrushedelmät ja vichy. Niitä meni PALJON.
Jauheliha ällötti, pelkkä paistamisen haju sai etomaan. En oikein pystynyt syömäänkään ruokia missä sitä oli, vaikka joku muu olisikin valmistanut sen.

Saa nähdä tuleeko nyt samoja himoja ja ällötyksiä. 😊

Himoina on kaikki rapsakka - riisikakut (erityisesti suklaakuorrutteiset), keksit, paahtoleipä 😄 erityisiä ällötyksiä ei ole (ainakaan vielä) 😎

Mitään erityistä ei ole vielä. Mutta hyvää ruokaa tekee mieli. Makeaa olen hieman syönyt, mutta jostakin syystä ei kovin hyvin uppoa. Pienikin määrä riittää ja sit ei tee mieli enempää 😄 Pitkästä aikaa ei tehnyt mieli edes ostaa viikonloppunameja, joten en ostanut.

Mulla oli viime raskaudessa himo mandariineihin ja vaniljajogurttiin. Tässä raskaudessa ei ole mitään erityisiä himonkohteita vaan jotenkin tekee mieli kaikkea mutta sitten kun alan syödä niin yhtäkkiä ei tee enää ollenkaan mieli. Mun teki koko tämän viikon mieli jotain Mäkin safkaa mitä muuten syödään harvoin. Mies tänään suostui lähtemään hakemaan ja toi kaikkea mitä olin pyytänyt. Mutta kun aloin syömään niin ei sitten tehnytkään enää oikein mieli, järsin sitten vähän pakolla jotain nugetteja kun toinen oli pakkasessa lähtenyt ulos hakemaan niin en hennonnut sanoa ettei teekään enää mieli.. 🫣

Mulla oli viime raskaudessa himo mandariineihin ja vaniljajogurttiin. Tässä raskaudessa ei ole mitään erityisiä himonkohteita vaan jotenkin tekee mieli kaikkea mutta sitten kun alan syödä niin yhtäkkiä ei tee enää ollenkaan mieli. Mun teki koko tämän viikon mieli jotain Mäkin safkaa mitä muuten syödään harvoin. Mies tänään suostui lähtemään hakemaan ja toi kaikkea mitä olin pyytänyt. Mutta kun aloin syömään niin ei sitten tehnytkään enää oikein mieli, järsin sitten vähän pakolla jotain nugetteja kun toinen oli pakkasessa lähtenyt ulos hakemaan niin en hennonnut sanoa ettei teekään enää mieli.. 🫣
Eikä toi on kyl niin samaistuttava tunne🥲 Sit alkaa itteänki harmittaa et toinen on lähteny hakemaan.

Mulla myös koko ajan nälkä. Illalla söin vähän liian kevyesti iltapalan ja heräsin yöllä kolmelta huonoon oloon -> syömään leipää keskellä yötä.

Mullakin huono/oksettava olo herätessä tai noustessa aamulla. Johtuu varmaan pitkästä paastosta. Sit välillä tulee nälkäkiukku, jos syömisväli venyy liian pitkäksi 😅Nälkä on kova, mutta pakko koittaa vähän hillitä syömistä ja suolansaantia.

Yhtäkkiä alkoi tekemään mieli uunissa kypsytettyä punajuurta, vuohenjuustoa ja päälle rucolaa 😄 Kai tota vuohenjuustoa saa syödä, jos sen kypsentää hyvin?

Yhtäkkiä alkoi tekemään mieli uunissa kypsytettyä punajuurta, vuohenjuustoa ja päälle rucolaa 😄 Kai tota vuohenjuustoa saa syödä, jos sen kypsentää hyvin?
Juu vuohenjuusto sallittua, kunhan on kuumennettu kuplivan kuumaksi myös sisältä. Kelpaisi kyllä mullekin. 🤤

Juustot on mun heikkous jo valmiiksi, myös ennen raskautta. Onneksi kuumennettuna saa vetää aurajuustoakin, muuten tekisi tiukkaa.

Juu vuohenjuusto sallittua, kunhan on kuumennettu kuplivan kuumaksi myös sisältä. Kelpaisi kyllä mullekin. 🤤

Juustot on mun heikkous jo valmiiksi, myös ennen raskautta. Onneksi kuumennettuna saa vetää aurajuustoakin, muuten tekisi tiukkaa.

Mulla ihan sama, juustonystävä täällä 😅 Vuohenjuusto on yksi lemppareista. Se on hyvää esimerkiksi ruuassa, paistettuna salaatin kanssa tai siltäänsä paistettuna.

Juustot on kyllä huhhuh herkkua 🙂↕️😍

Esikoisesta teki mieli dipata valkosipulikinkkua jugurttiin ja söinkin sitä joka aamu kunnes tuli täys stoppi enkä pystynyt enää sietämään edes sen leikkeleen hajua 🤣 sama kävi lihapullien ja jauhelihan kanssa ylipäätään. Ensin olisin voinut elää sillä ja yhtäkkiä täys stoppi. Sinä kesänä söin lähes päivittäin minitomaatteja, mozzarellaa ja basilikaa 😍
Kuopuksesta söin mansikoita ja kaikkea rasvaista koko raskauden 🙈

Nyt ei ole vielä mitään, paitsi kokista tekisi mieli, niin kuin molemmissa aiemmissakin. Normaalisti en juo limuja ollenkaan, mutta aina raskaana olen kehittänyt itselleni kokisaddiktion😄

Avokadohimo is back 🤤 iltapalaks oli pakko tehä tää combo: ruispala, siihen päälle avokadoa ja keitettyä kananmunaa ja päälle sitruunamehua ja ripaus mustapippuria. 🥹
Uusi himo unlocked 🙈🤣 pakko tehdä! Ps. Mistä ostat avokadot? Melkeen kaikki mitä oon 1-2 vuoden sisään ostanut on ollut semmosia outoja kumisia, kovia ja huonoja, vaikka olis jo kuinka kypsiä 🥺

Mulla ei oo vielä ollut mitään ruokaa mitä olisi pakko saada, ei ollut aikasemmissakaan raskauksissa. Hajut sitten taas teki tosi pahaa raskaana ollessa, varsinkin jauhelihan haju 🤢 tätä ei vielä ole tullut.

Mulla on sit taas tullut heti synnytyksen jälkeen hirveet himot makeaan ja niitä on sit haettu ja mussutettu senkin edestä 🤣🍫

Uusi himo unlocked 🙈🤣 pakko tehdä! Ps. Mistä ostat avokadot? Melkeen kaikki mitä oon 1-2 vuoden sisään ostanut on ollut semmosia outoja kumisia, kovia ja huonoja, vaikka olis jo kuinka kypsiä 🥺
Ihan vaan S-Marketista! Joo se on kyllä ihan tuuria että sattuuko ottamaan hyvät yksilöt... Oon ostanu niitä yksittäin myynnissä olevia, viimeeks kun ostin semmosen valmiin reikäpussukan niin kaikki oli todella kumisia tai kovia. 🫣

Takaisin