Yleinen keskustelu

moikka taas😁 onko kukaan käyny sikiöseulannos ku mietin tota
Koriongonadotropiini B-alayks vapaa
arvoo onko se normaali? mul oli 159 ug/l paljo teillä näytti😊

@ftskö minulla oli 158 eli samoissa mennään, toivottavasti siis normaali 😅 Huomenna käyn nt-ultrassa niin siellä varmaan kertovat, jos tuloksissa oli jotain poikkeavaa. Vai oliko jollain täällä ollut niin, että siellä ei kerrota vaan kirje tulee jälkikäteen kotiin?

@ftskö minulla oli 158 eli samoissa mennään, toivottavasti siis normaali 😅 Huomenna käyn nt-ultrassa niin siellä varmaan kertovat, jos tuloksissa oli jotain poikkeavaa. Vai oliko jollain täällä ollut niin, että siellä ei kerrota vaan kirje tulee jälkikäteen kotiin?
mö just mietin pitäiskö soittaa huomen neuvolaa ja kysyä onko kaikki tulokset normaalit😂

@ftskö mä ymmärsin, että noista verokokeista ei voi vielä oikein tulkita ennen kun on se niskaturvotus kans tehty. Ne laskee niistä sellasen riskiluvun sitten, joka kertoo millanen riski on downin syndroomaan yms.

en pysty ees vertaa esikoisen verikokeisii ku en löydä niit tuloksii oma kannast ja esikoine synty 2023

Mulla oli vähän alle 45, suunnilleen sama kuin esikoisesta . Nuo arvot ei kerro yksinään mitään riskiluvuista, joten ei kannata niitä liikaa googletella 😄

@ftskö joo noista verikokeista ei yksinään voi sanoa oikein mitään. Arvoon vaikuttaa myös, että millä viikolla arvo on mitattu. Noiden kahden arvon suhde + niskaturvotus on se millä sitten sitä kromosomipoikkeavuuksien riskiä arvioidaan. Tuskin neuvolassa osaavat ottaa mitään kantaa ennen kuin olet käynyt nt-ultrassa ja saavat mitattua sen niskaturvotuksen, jotta riskejä voidaan arvioida.

@Ruusupuutarha osa täällä on ymmärtääkseni saanut tietää heti ne riskiluvut nt-ultrassa. Mulle tosiaan sanottiin, että tulee kirje kotiin. Se kirje tuli seuraavana päivänä jo omapostiin, mainittiin vain ”ei tarvetta jatkotutkimuksille” mut omakannasta löytyi sit ne tarkemmat riskiluvut.

@ftskö joo noista verikokeista ei yksinään voi sanoa oikein mitään. Arvoon vaikuttaa myös, että millä viikolla arvo on mitattu. Noiden kahden arvon suhde + niskaturvotus on se millä sitten sitä kromosomipoikkeavuuksien riskiä arvioidaan. Tuskin neuvolassa osaavat ottaa mitään kantaa ennen kuin olet käynyt nt-ultrassa ja saavat mitattua sen niskaturvotuksen, jotta riskejä voidaan arvioida.

@Ruusupuutarha osa täällä on ymmärtääkseni saanut tietää heti ne riskiluvut nt-ultrassa. Mulle tosiaan sanottiin, että tulee kirje kotiin. Se kirje tuli seuraavana päivänä jo omapostiin, mainittiin vain ”ei tarvetta jatkotutkimuksille” mut omakannasta löytyi sit ne tarkemmat riskiluvut.
okei joo 10päivä on ultra nii sillo saa tietää sit. oon vaa itse just semmone ihmine että ahistun kaikesta jos en saa tietää asioista tai sillee😄oon nyt viikko 11+0

okei joo 10päivä on ultra nii sillo saa tietää sit. oon vaa itse just semmone ihmine että ahistun kaikesta jos en saa tietää asioista tai sillee😄oon nyt viikko 11+0
Tää matka opettaa kyl kärsivällisyyttä ja epätietoisuudessa elämisen taitoa 😅 Eka kolmannes just ennen nt-ultraa oli kyl pahin ja aika kulu ihan sika hitaasti ku odotti enemmän ja enemmän tietoa. Mut sieltäki ne vastaukset tulee aikanaan ja ainaki oma kokemus tähän asti (nyt 14+1), että nt-ultran jälkeen helpottaa se henkinen stressi ja aika kuluu kans nopeemmin.

oliko ultras kaikki hyvin?😊😊🥰

Mulla oli vaan 29.75 🫣 🤔 se toinen labra on 593 mU. Kertookohan tuo eka arvo yksistään mitään kun on niin matala

Tsemppiä odotukseen @Kiivi.lintu! Täällä vielä melkein 2 viikkoa ja alkaa jo kuumottelemaan 🫣

(Ja samalla, herättää lievää paniikkia kun ajattelee että nt on jo kahden viikon päästä. Terveisin pahasta ultrakammosta kärsivä, oon varmaan yksi niistä harvoista jotka ei halua mennä varhaisultraan ellei ole ihan pakko 😆 )

Muokattu viimeksi:
Takaisin