Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänne on tullu ihan hirveesti viestejä! 🥰 Ittellä tän ketjun seuraaminen vähän jäi negatesteihin, jotka tein dpo9 ja dpo11. Dpo12 tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoa ja oli alamahakramppeja, jonka jälkeen ei menkkoja kuulunut. Eilen dpo14 uskaltauduin tekemään testin ja positiivinenhan se 🙈

Isosti tsemppiä tänne kaikille, pidän sormia ristissä raskautumisen suhteen 💕 Mä siirryn lokakuisten puolelle kirjottelemaan
Kovasti onnea plussasta! Kaikkea hyvää odotusaikaan 🥰❤️

Ja kaikille muillekin, jos olen missannut.

@sonssu paljon onnea! Jospa saataisiin joku plussa aalto nyt aikaan, kelpaisi itsellekin lokakuinen :Smiling Face With Halo:

Täällä dpo9 ja tietenkin lämmön unohdin katsoa aamulla kun esikoinen heräsi jo 5:30 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Toisaalta ehkä parempi, ei tule liikaa analysoitua onko nousussa vai laskussa. Bongailen oireita harhaluuloisena, iho näyttää hyvältä, olen turvonnut (söin ravintolassa pastaa eilen :tears:) jne. Onneksi on kaikkea kivaa tiedossa viikonloppuna niin ajatuksetkaan ei (toivottavasti) pyöri liikaa yritysaiheiden ympärillä. Mieliala on yllättävän positiivinen loppukierrolle eikä perinteistä äksyilyä miehelle ole vielä tullut :tears:

Itse testasin vikan negatiivisen tälle kiertoa tai siis vikan testin myös. 😮‍💨 Negatiivinenhan se tänäänkin dpo11 oli plus lämmöt lähti laskuun joten eiköhän tämä ollut tässä kuten arvelinkin jo eilen. Jos tai lähinnä kun sama lasku huomenna jatkuu niin en taida enään edes aivan turhaan testata... Kun suurimassa osassa kemiallisiakin jo tässä vaiheessa näkynyt joku hailura. 🤷‍♀️ Ehkä yhdessä näkyi dpo12 eka, mutta koska se oli kemiallinen en sen varaan muutenkaan halua laskea. Ja valehdella itselleni lisää että joo plussa voi vielä tulla vaikka jo dpo11...🥴

Niin ja näin jo untakin että vuodan verta että eiköhän se ihan aito ja oikea enne uni ollut!

Harmi ettei plussaa kuulu..

Oliko sulla millä dpoi:lla noi plussat kemiallisista ja oliko mitään oireita ennen plussia?

Harmi ettei plussaa kuulu..

Oliko sulla millä dpoi:lla noi plussat kemiallisista ja oliko mitään oireita ennen plussia?
Piti vähän miettiä miten ne nyt meni ja tutkin asiaa vähän mutta ekasta kemiallisesta en muista tarkalleen, mutta muistelen että päivää kahta ennen sain plussan ja sitten alkoikin vuoto eli varmaan veikkailen että oli dpo12-13 luokkaa siinä. Toisesta muistan että sain hailuroita paljon ennen kunnollista plussaa, se oliko ne oikeita vai ei en tiedä, mutta eka taisi olla dpo11 tai dpo12. Mutta selkeän sain vasta dpo14 ja vahvistuksen plussalle sain samana päivänä herkällä digillä ja siinä vuoto reilua viikkoa myöhemmin alkoi. Viimeisessä sain dpo10 ekan hailuran ja sellaisena se pysyikin kunnes vuoto alkoi kun kuukautiset muutaman päivän myöhässä.

Ekoista kahdesta kemiallisesta niin pitkä aika etten oireiluista muista, mutta viimeisimmässä joka lokakuun alussa pystyin tarkistamaan kun kirjasin tänne yhteen ketjuun sen kierron ylös ovulaation jälkeen. 😅 Taisi silloin olla vaan ainoa lupaava merkki että dpo9 valkovuotoa runsaasti, mutta sekin kyllä ilmeisesti väheni dpo10 mennessä jolloin sain ekan hailuran. Dpo12 asti siinä sain plussan kaltaisia viivoja testeihin. Mutta muistelen että mitään ihmeellisiä oireita ei ole ollut ikinä, edes niillä kertoja tosin kun plussat sain ei kemiallisiin raskauksiin.

Joten siis vaikka huomenna tulisi haalea viiva testiin pelkäisin varmaan taas kemiallista kun niin myöhään jos tulisi siis plussa.

Tänne on tullu ihan hirveesti viestejä! 🥰 Ittellä tän ketjun seuraaminen vähän jäi negatesteihin, jotka tein dpo9 ja dpo11. Dpo12 tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoa ja oli alamahakramppeja, jonka jälkeen ei menkkoja kuulunut. Eilen dpo14 uskaltauduin tekemään testin ja positiivinenhan se 🙈

Isosti tsemppiä tänne kaikille, pidän sormia ristissä raskautumisen suhteen 💕 Mä siirryn lokakuisten puolelle kirjottelemaan
Ihanaa @sonssu ja suuret onnittelut! :smiling face with heart-eyes: Tämä taas muistutti siitä, että kannattaisi malttaa testaamisen kanssa :No Evil Monkey:

Piti vähän miettiä miten ne nyt meni ja tutkin asiaa vähän mutta ekasta kemiallisesta en muista tarkalleen, mutta muistelen että päivää kahta ennen sain plussan ja sitten alkoikin vuoto eli varmaan veikkailen että oli dpo12-13 luokkaa siinä. Toisesta muistan että sain hailuroita paljon ennen kunnollista plussaa, se oliko ne oikeita vai ei en tiedä, mutta eka taisi olla dpo11 tai dpo12. Mutta selkeän sain vasta dpo14 ja vahvistuksen plussalle sain samana päivänä herkällä digillä ja siinä vuoto reilua viikkoa myöhemmin alkoi. Viimeisessä sain dpo10 ekan hailuran ja sellaisena se pysyikin kunnes vuoto alkoi kun kuukautiset muutaman päivän myöhässä.

Ekoista kahdesta kemiallisesta niin pitkä aika etten oireiluista muista, mutta viimeisimmässä joka lokakuun alussa pystyin tarkistamaan kun kirjasin tänne yhteen ketjuun sen kierron ylös ovulaation jälkeen. 😅 Taisi silloin olla vaan ainoa lupaava merkki että dpo9 valkovuotoa runsaasti, mutta sekin kyllä ilmeisesti väheni dpo10 mennessä jolloin sain ekan hailuran. Dpo12 asti siinä sain plussan kaltaisia viivoja testeihin. Mutta muistelen että mitään ihmeellisiä oireita ei ole ollut ikinä, edes niillä kertoja tosin kun plussat sain ei kemiallisiin raskauksiin.

Joten siis vaikka huomenna tulisi haalea viiva testiin pelkäisin varmaan taas kemiallista kun niin myöhään jos tulisi siis plussa.

Joo kiitos. Harmillista tuollainen kyllä 🤔 Ehkä matala progesteroni selittäisi tuon sitten? Kun se arvo ei ollut sulla kovin korkea nyt vissiin?

Kysyin vaan mielenkiinnosta, kun itse en tiedä onko mulla koskaan ollut kemiallista raskautta. En tosiaan tiedä, erittäin harvoin ollut kuukautiset myöhässäkään. Nyt tosin yritettäessä olen ennen negan testaustakin välillä kuvitellut kaikkea oiretta mutta testit olleet täysin negoja näissä kierroissa tyyliin dpo10-11, niin tuskin ovat plussalla käyneetkään. Kaikissa kierroissa en ole edes testannut, muistelen..

Joo kiitos. Harmillista tuollainen kyllä 🤔 Ehkä matala progesteroni selittäisi tuon sitten? Kun se arvo ei ollut sulla kovin korkea nyt vissiin?

Kysyin vaan mielenkiinnosta, kun itse en tiedä onko mulla koskaan ollut kemiallista raskautta. En tosiaan tiedä, erittäin harvoin ollut kuukautiset myöhässäkään. Nyt tosin yritettäessä olen ennen negan testaustakin välillä kuvitellut kaikkea oiretta mutta testit olleet täysin negoja näissä kierroissa tyyliin dpo10-11, niin tuskin ovat plussalla käyneetkään. Kaikissa kierroissa en ole edes testannut, muistelen..
Juu musta tuntuu että enemmän oon kuvitellut kaikenlaisia oireita just niillä kiertoja kun on varma negatiivinen tullut ja kuukautiset ajallaan alkaneet. Ja niillä kertoja joilla en oikein mitään ole huomioinut ainakaan niin positiivinen tullut. Joten nyt kun liikaa tarkaillut kehoa ja jotain ollut tuntevinani erilaista niin varmaan jää tuohon negatiiviseen tulokseen tälläkin kertaa mulla ja kuukautiset alkaa sunnuntaina tai maanantaina todennäköisimmin. 🙃 Ei pitänyt nyt tälläkään kertaa kyllä testata ajoissa, mutta kun sain ne lugesteronit vai mitkä lie olikaan niin jos raskaana olisin ollut olisin voinut kuulemma heti aloittaa ne kyllä silloinkin. Ja mitä aiemmin sen parempi. Toki kun nyt ei plussasta tietoakaan jää niiden aloitus ensi kierrolle mitä ilmeisemmin.

Ja joo ei se arvo kai hirveän korkea ollut, mutta lääkäri piti kyllä hyvänä vaikka määräsikin ne lääkkeet loppuen lopuksi. Oli 28,41 dpo8 mitattuna siis.

Ja joo ei se arvo kai hirveän korkea ollut, mutta lääkäri piti kyllä hyvänä vaikka määräsikin ne lääkkeet loppuen lopuksi. Oli 28,41 dpo8 mitattuna siis.
tuohan on hyvä arvo eli ovulaatio on tapahtumut. Jos halutaan saada tietoa enemmän keltarauhasen toiminnasta pitäisi verikoe tehdä vielä uudestaan. Ei voi siis päätellä keltarauhasen toimintaa tuon yhden kerran perusteella käsittäökseni.

Nyt on e-pilleri resepti hommattu sekä äitiyshousut myyty, joten oltaisko sitä viikon päästä plussaamassa?? 😃

Tää on yleensä tehokasta. Kannattaa luvata itsensä vuodeksi johonkin tärkeään tehtävään jota ei voi suorittaa raskaanaollessa, niin varmasti tärppää. Kokemuksella.. 😅

Omanapailen nyt hieman. Menkat oli oudon niukat ja lyhyet, vuotoa kesti oikeastaan vain kolme päivää + pikkutuhrut vielä neljäntenä. Vatsakipuilua on jatkunut jo hyvän aikaa, sellaista pientä nipistelyä ja tämä alkoi jo ennen menkkoja. 🙄 Helmikuussa on yksi tärkeä meno jolloin on suotavaa olla olematta raskaana, eli tätä kiertoa varmasti vielä "vältellään" hieman. Mieskin totesi, että sen menon jälkeen voitaisiin pian alkaa oikeasti yrittää. Sanoinkin eilen, että en tarkoita puheillani painostaa, mutta että ymmärtäähän hän että naisena se lapsen saaminen on melkoisesti haastavampi homma mitä miehenä. 🤔 Saa nähdä.

Mietin kans, että pitäiskö varata ulkomaanreissu lokakuulle niin eiköhän alkais tärppäämään 😆

Hyvä idea, varaa vain 😂

Mun työkaverilla, jota tuuraan, on loma varattu syyskuulle 😂 Nyt jos plussaisin ja pysyisi, niin enpä tuuraisi. Mun taustalla myrkytys vielä iskisi reilusti ennen laskettua aikaa.. Jo ennen vanhempainvapaata. Joka tapauksessa mun varaan ei voisi tuurausta laskea.

Voi olla etten enää sinne edes menisi töihin takaisin sitten.. Välillä niin kamalan toksista koko homma.

Muokattu viimeksi:
Heipä hei, taidan tulla tänne taustalta jo esittäytymään 😄

2022 vuoden ketjussa olinkin aika aktiivinen, kunnes aloitettiin odottamaan meidän heinäkuista -23.

Ollaan vähän alta kolmekymppinen pariskunta, ja yhteistä taivalta on takana vuosikymmen. Haaveissa olisi piakkoin toinen ja todennäköisesti viimoinen lapsi. Ollaan menossa ensi kuussa naimisiin, joten vielä muutama viikko koitetaan varoa ovulaatiota, jotta en olisi raskaana hääpäivänä :D Hormonaalisen ehkäisyn kuitenkin lopetin jo hetki sitten.

Esikoisen raskaus oli haastava, ja jätti syvät arvet. Sairastuin hyperemeesiin heti alkumetreillä ja rumppasin puoleen väliin asti sairaalassa / osastolla tiputuksessa vähän väliä. Viimeisen kerran oksensin synnärillä.

On vaatinut aikamoista rohkeutta siis tehdä tämä päätös, varsinkin kun kotona on jo yksi lapsi. En kuitenkaan halua antaa pelon olla esteenä meidän haaveelle. Tällä kertaa tiedän onneksi mitä vaatia omalta hoidoltani, mikäli raskaaksi vielä tulisin.
Hei ja tervetuloa takaisin keskustelemaan! Kiitos, kun kerroit kokemuksiasi hyperemeesistä. Siitä on vasta hiljattain alettu puhua enemmän (mm. Irene Naakka ja Walesin prinsessa Cathrine, joka tosin ei siitä varsinaisesti itse puhunut) ja sitä myötä tietoisuus on lisääntynyt. On varmasti ollut raskas kokemus, olen itse kuullut vain tarinoita. Hienoa, että uskallatte antaa raskaudelle mahdollisuuden, toivottavasti seuraava raskaus on helpompi kuin edellinen. ❤️

Miten sut otettiin terveydenhuollossa vastaan hyperemeesin kanssa? Saitko hoitoa tai lääkettä (käsittääkseni siihen on lääke, joka joillakin auttaa, mutta tätä lääkettä ei voi antaa ennen tiettyjä raskausviikkoja)? Valitettavan usein naistyypillisiä sairauksia/oireita ei oteta vakavasti ja niitä vähätellään terveydenhuollossa. Lisäksi saatetaan sanoa, ettei raskaus ole sairaus ja jotain, että pahoinvointi kuuluu asiaan ja jos et jaksa, niin koita vaan jaksaa ja lässynlää.

Omanapaa sen verran, että täällä edelleen odotellaan lämpökäyrän nousua. Josko se vkl aikana. Rintojen arkuus on hieman helpottanut. Fiilis muuten normaali tasainen, kuten aina.

Takaisin