Mä en jaksanut/muistanut joka päivä kaivaa uutta kertistä, niin sit joku kertoi täällä tai jossain muualla käyttävänsä kuukuppia tohon tarkoitukseen ja niin mäkin sit rupesin tekemään. Onpa pissakippo aina valmiina, ja kun desinfioivalla pyyhkeellä pyyhkii, niin ei jää mitään jäämiä siihen.
Mitä ovistikkuihin tulee, niin mä ja pissatestit ei olla kavereita. xD Oonkin näitä täällä foorumilla pähkäillyt, mutta tässä nyt viel viimeiset käänteet: Mä sain ekalle yrityskierrolle (heinä–elok. vaihteessa) ystävältä 9 kpl Pregcheck-ovulaatiotestejä, mutta jotenkin olin niin täynnä itsevarmuutta (ihan nolottaa nyt), että testailin vähän joskus ja jouluna ja en jaksanut sitä räpellystä niiden viivojen kyttäämisen kanssa, joten tikuista ei ollut mainittavasti apua. Käyttäjälähtöinen vika, tiedetään.
No sit tälle kuluvalle kierrolle päätin, että nyt prkl selvitän mun hedelmälliset päivät ja suuntasin apteekkiin ostamaan CB:n violetteja dual hormone -testejä. Tilasin vielä Raskauskeijulta lisää niitä siltä varalta, että apteekista ostamani eivät riitä. Ohjeen mukaan lyhyimmän kierron perusteella olis pitänyt aloittaa kp 5, mutta mä aloitin kp 3 ja pidin sit yhden päivän väliä ja jatkoin kp 5 (ehkä testi meni siksi sekaisin, mene ja tiedä), ja katso, kp 8 ilmestyi näyttöön pysyvä hymy ilman, että olin sitä ennen saanut nähdä ainoatakaan vilkkunaamaa! Eli kp 7 tyhjä ympyrä ja kp 8 pysyvä hymy. Siitä kaks päivää eteenpäin tallettelut, mutta rupesin sit tarkkaileen mun muita oireita ja niiden perusteella tulkitsin, että ovulaatio ei vielä tuolloin tapahtunut vaan lh-arvo alkoi vasta vähitellen kohota. Jos olisin tuohon testiin luottanut, niin olis talleteltu ihan liian aikaisin. Nyt arvelen ovultaation olleen tosiaan kp 13 tai kp 14 (luultavasti niiden välisenä yönä tai sit tosi aikaisin kp 4 aamulla).
Mulla muuten kierto sen 26–28 päivää, mutta yks omituinen 21 päivän kierto oli elokuussa, niin sen takia aloitin testaamisen jo niin aikaisin. Oura arveli, että ovulaatio olisi tuolla ollut kp 10, mutta kun pari päivää sitten kelasin taakse päin, niin siellä lukikin vain jotain, että odottaa vahvistamista. En tiedä, mikä juttu oli, mutta voi olla, että kuparikierukan poisto jotenkin vaikutti vuotoihin, vaikkei olekaan hormonaalinen ehkäisy.
@Kali Huumori on hyvä keino käsitellä vaikeita asioita ja tunteita. Mitä vaikeampi tunne, sen mustempaa huumori. Vanha viidakon sanonta kuuluu: "Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä."
@Rouva W ah no se on sitten toinen asia. Mut sanoisin, että ihmiset on niin keskittyneitä omaan elämäänsä ja omiin asioihinsa, etteivät juuri ennätä kiinnittää huomiota siihen, miltä joku muu näyttää. Päiväkodin työntekijät odottaa näkevänsä töistä tulevan vanhemman, joka hakee lapsensa kotiin, ja ovat kiitollisia siitä, että on yksi lapsi vähemmän heidän vastuullaan sen iltapäivän osalta. Tiukka tuijotus, tuikkaus, istu saunanlauteilla siinä, mistä mies just nousi, ja muista katsella säännöllisesti miehen alkkareita. Tuota kun tarpeeksi toisaa, niin on se kumma, jos ei rupea tapahtumaan! ; )