Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muuten kokemusta Gelee Royal luontaistuotteesta? Lueskelin siitä äsken positiivisia kokemuksia kymmenen vuoden takaa. Mietin että onko siitä tullut jotain tuoreempaa tietoa tai lisää kokemuksia.

Onko kellään muuten kokemusta Gelee Royal luontaistuotteesta? Lueskelin siitä äsken positiivisia kokemuksia kymmenen vuoden takaa. Mietin että onko siitä tullut jotain tuoreempaa tietoa tai lisää kokemuksia.
Mul ei oo kokemusta, mutta täällä jossain ketjussa sitä suositeltiin. Tääl jossain on pitkä ketju (googleta gelee royale kokemuksia, niin löytyy). Mä mietin kans sitä, mut päätin jättää toistaiseks kauppaan, kun saattaa runsastuttaa vuotoja ja pidentää kiertoa. Mä en halunnut riskeerata sitä, kun kierto säännöllinen.

Jotkut syöneet itse ja antaneet puolisollekin. ☝️

Meillä mies söi sitä pari purkkia viime vuonna, en kyllä mitään hyödyllistä vaikutusta huomannut. Juuri sinä aikana kun söi mies sitä en edes raskaaksi tainnut tulla. Toki en nyt sen piikkiin sitä laittaisi koska varmaan vain sattumaa. 😅 Itse en ole kokeillut syödä niin siitä en osaa sanoa.

Mul ei oo kokemusta, mutta täällä jossain ketjussa sitä suositeltiin. Tääl jossain on pitkä ketju (googleta gelee royale kokemuksia, niin löytyy). Mä mietin kans sitä, mut päätin jättää toistaiseks kauppaan, kun saattaa runsastuttaa vuotoja ja pidentää kiertoa. Mä en halunnut riskeerata sitä, kun kierto säännöllinen.

Jotkut syöneet itse ja antaneet puolisollekin. ☝️
Kiitti, kaippa sitä voisi testata kun huomenna muuteskin pitää käydä keräämässä lisää vitamiineja kun edelliset popsittu. Pitempi kierto olisi kyllä tervetullutta, koska vaikka mun kierto on miltein minuutin tarkka 24 päivää, niin ovulaatio on aina myöhässä😅

En kestä joten tuun omanapailemaan. Dpo 8, ja kohdunsuu todella korkealla ja pehmeä. Tiedän, että se ei yksistään oo mikään merkki, mutta mulla ei koskaan ole ollut toi noin pehmeä? Yleensä just sellainen ns. kiinteä. Onko täällä muita, jotka tsekkaa välillä kohdunsuun korkeutta sun muuta?

En kestä joten tuun omanapailemaan. Dpo 8, ja kohdunsuu todella korkealla ja pehmeä. Tiedän, että se ei yksistään oo mikään merkki, mutta mulla ei koskaan ole ollut toi noin pehmeä? Yleensä just sellainen ns. kiinteä. Onko täällä muita, jotka tsekkaa välillä kohdunsuun korkeutta sun muuta?
Oon yrittänyt seurata tätä, mutta mun rakko kait sijaitsee jotenkin hassusti, kun tuntuu että ainoa asia mikä vaikuttaa kohdunsuun sijaintiin on sen täyttö aste 😅 pehmeydestä/kovuudesta oon epävarma lähinnä sen takia kun synnytys teki siitä vähän aina vähän auki olevan tuntuisen.

Onko pehmeys hyvä vai huono merkki? Tiedän että se on pehmeämpi kun ovulaatio, mutta muusta en tiedä.

Kirjoitiko sä tästä johonki toiseenkin ketjuun täällä? Koska täältä inspiroituneena kävin omaanikin kokeilemassa ja päätin alkaa seurata aktiivisesti sitäkin pelkkien limojen lisäksi.

Oon yrittänyt seurata tätä, mutta mun rakko kait sijaitsee jotenkin hassusti, kun tuntuu että ainoa asia mikä vaikuttaa kohdunsuun sijaintiin on sen täyttö aste 😅 pehmeydestä/kovuudesta oon epävarma lähinnä sen takia kun synnytys teki siitä vähän aina vähän auki olevan tuntuisen.

Onko pehmeys hyvä vai huono merkki? Tiedän että se on pehmeämpi kun ovulaatio, mutta muusta en tiedä.
Siis ilmeisesti se voi olla aikainen merkki raskaudesta, mutta ainakin FFn Chart Galleryssa oli myös paljon raskaudettomia kiertoja, joissa oli sama.
Kirjoitiko sä tästä johonki toiseenkin ketjuun täällä? Koska täältä inspiroituneena kävin omaanikin kokeilemassa ja päätin alkaa seurata aktiivisesti sitäkin pelkkien limojen lisäksi.
Ihmettelin sitä tässä tai sitten BBT-ketjussa aiemmin tänään 😄

En ole koskaan kokeillut. 🤣 Joten en varmaan osaa varmaksi sanoa onko eroa normaaliin, mutta kokeilin kumminkin. Ei tainnut hyvä merkki itsellä kun tuntui alhaalla olevan ja kiinteä omasta mielestä. Ainakin helposti löysin sen niin oletan että sijainti alhaalla.

Meinasin huomenna testata itse mutta tämä nyt vähän laski innostusta testata kun luin että tuo mikä mulla niin viittaa ei raskauteen tosiaan. 😵‍💫 Kun ainoa ehkä oire on superärsyyntynyt olo itsellä.

@Kali löysin kans montaa eri tietoa mikä tarkoittaa mitäkin, niin ei kannata heittää kirvestä kaivoon vielä tän perusteella. Chart gallerya selatessa näkee, että niin raskaus kuin raskaudettomissa kierroissa näkyi kaikenlaisia kohdunsuun korkeuksia jne.

Mä nyt vaan innostuin, ko ei mulla koskaa oo ollu noin pehmeä 😅 Ehkä alan testaamaan aamulla, jos lämmöt ei droppaa super alas

@Kali löysin kans montaa eri tietoa mikä tarkoittaa mitäkin, niin ei kannata heittää kirvestä kaivoon vielä tän perusteella. Chart gallerya selatessa näkee, että niin raskaus kuin raskaudettomissa kierroissa näkyi kaikenlaisia kohdunsuun korkeuksia jne.

Mä nyt vaan innostuin, ko ei mulla koskaa oo ollu noin pehmeä 😅 Ehkä alan testaamaan aamulla, jos lämmöt ei droppaa super alas
No totta joo. Katsoin kyllä kuvia esimerkeistä ja ilmeisesti olisi heti pitänyt tuntua ja sormi ei pitkälle menisi ns niiden mukaan. No meni sormen puoleenväliin asti kun tunsin sen. 🤣 Meinasin vaan kun luin että nousee jos raskaana ja voihan olla että itsellä kiinnittyminen jos tapahtuu vasta tapahtumaisillaan pian. Mullakin siis vasta tai jo miten nyt katsoo niin dpo8. Plus mulla ei mitään tutkailuja aiemmin tästä asiasta mihin tätä verrata niin... 😅

mulla oli äsken kerrassaan positiivinen gynepuhelu. Sain lähetteen julkiselle sen lisäksi että terolutit. Ja tietty suosituksen että lopettaisin imetyksen, jonka tekisin jos tää tissitakiainen ei olisi liimautunut muhun 😓 en ees käsitä miten jotkut onnistuu lopettaa imetyksen kun tää yks pitää huolen että on tissillä kolmen tunnin välein vuorokauden ympäri vaikka on lähemmäs 2 vuotias.

Ehkä terolutit kuitenkin riittäisi auttamaan kun ovulaatio vaikuttaisi tapahtuvan lämpöjen perusteella ja imetys yleensä estää tuon. Toki mun rautavarastot saattaa olla super huonokuntoiset imetyksen takia.
Mä imetin meidän kuopusta kunnes oli 2,5v ja silloin lopetti omasta tahdostaan. Ymmärrän hyvin ton ristiriidan imetyksen jatkamisen ja yrittämisen välillä, meidän pojat on sen verran olleet imetyksen perään vielä tuon ikäisenä. ❤️ Toivottavasti noi Terolutit toisi tarvittavan avun!

Täällä mennään todennäköisesti dpo 4 ja kierron vaiheeseen sopien alkaa pieni toiveikkuus nostaa päätään. Mitään ihmeellisiä oireita ei toki tässä vaiheessa voi edes ollakaan mutta ihan normi luteaalioireita on niin ainakin nyt luotan siihen että ovulaatio tapahtui.

Mä söin sitä viime kesänä yhden purkillisen, ainakin mulla se voimisti ovulaation oireita. Oli tosi arat rinnat ja juili kovasti kohdun tietämillä. Kiertoon ei vaikuttanut.

Mä söin sitä viime kesänä yhden purkillisen, ainakin mulla se voimisti ovulaation oireita. Oli tosi arat rinnat ja juili kovasti kohdun tietämillä. Kiertoon ei vaikuttanut.
Onpa hyvä tietää jos voi tällaista tehdä. Mulla ollut nyt pari viime kiertoa tosi voimakkaat ovis oireet, yhden purkin oon syöny.

Siis ilmeisesti se voi olla aikainen merkki raskaudesta, mutta ainakin FFn Chart Galleryssa oli myös paljon raskaudettomia kiertoja, joissa oli sama.

Ihmettelin sitä tässä tai sitten BBT-ketjussa aiemmin tänään 😄
No niin mä vähän ajattelinkin. 🤣

@Kali ootko saanut tuloksia jo verikokeista? Mä en oo kans kohdunsuuta ja -kaulaa hirveemmin tunnustellu paitsi joskus kauan sitten. Mun tekee jotenki pahaa tunnustella sitä, aiheuttaa puistatusta. En tiedä miksi. Kohdunkaulaa nyt ehkä joo, mut kohdunsuuta en mielellään kosketa. 😵‍💫

Täällä edelleen lämmöt 0,2 astetta normaalia alempana, kuten eilenkin. Ovislimat oli aamulla viel, mutta nyt mielestäni muuttunu takaisin sellaseks voidemaiseks. Pitää seurailla tilannetta, että mihin etenee. Samoin ovulaatiomikroskooppi näyttää heikkeneviä saniaisia ja enemmän pistemäistä rakennetta sylkinäytteessä. Otan siitäkin ip uuden vedoksen. Talletus tehty eilen.

Te, jotka tiedätte hormoneista, niin osaako joku sanoa, miten estrogeenitasot elää kierron aikana? Kuvaajia on erilaisia. Joissain näyttää, että estrogeenihuippu alkaisi jo laskea ennen kuin ovulaatio tapahtuu, mutta toisissa taas, että lasku tapahtuisi vasta ovulaation jälkeen. Lisäksi tietysti estrogeeni laskee lopullisesti, jos raskaus ei ala ja uusi kierto käynnistyy, kunnes nousee taas kohti seuraavaa ovulaatiota. Ei näistä ota selvää 😅

No niin mä vähän ajattelinkin. 🤣

@Kali ootko saanut tuloksia jo verikokeista? Mä en oo kans kohdunsuuta ja -kaulaa hirveemmin tunnustellu paitsi joskus kauan sitten. Mun tekee jotenki pahaa tunnustella sitä, aiheuttaa puistatusta. En tiedä miksi. Kohdunkaulaa nyt ehkä joo, mut kohdunsuuta en mielellään kosketa. 😵‍💫

Täällä edelleen lämmöt 0,2 astetta normaalia alempana, kuten eilenkin. Ovislimat oli aamulla viel, mutta nyt mielestäni muuttunu takaisin sellaseks voidemaiseks. Pitää seurailla tilannetta, että mihin etenee. Samoin ovulaatiomikroskooppi näyttää heikkeneviä saniaisia ja enemmän pistemäistä rakennetta sylkinäytteessä. Otan siitäkin ip uuden vedoksen. Talletus tehty eilen.

Te, jotka tiedätte hormoneista, niin osaako joku sanoa, miten estrogeenitasot elää kierron aikana? Kuvaajia on erilaisia. Joissain näyttää, että estrogeenihuippu alkaisi jo laskea ennen kuin ovulaatio tapahtuu, mutta toisissa taas, että lasku tapahtuisi vasta ovulaation jälkeen. Lisäksi tietysti estrogeeni laskee lopullisesti, jos raskaus ei ala ja uusi kierto käynnistyy, kunnes nousee taas kohti seuraavaa ovulaatiota. Ei näistä ota selvää 😅
En ole saanut vielä tuloksia.. Katsonut jo 2 kertaa onko tullut tänään aamulla. 😂 Vaikka siitä pitäisi tulla kyllä ihan tekstiviesti kun tulokset valmiina. Meinasin vaan jos on joku viive tekstiviesteissä että jos olisikin jo siellä omapuhdissa, mutta näemmä ei vielä... 😅

Sama juttu vähän myös ton tunnustelun kanssa, en varmaan jatka sitä. 🤯 Tuntui jotenkin oudolta, ei sattunut tai mitään, mutta tuntui vaan oudolle...

Sama juttu vähän myös ton tunnustelun kanssa, en varmaan jatka sitä. 🤯 Tuntui jotenkin oudolta, ei sattunut tai mitään, mutta tuntui vaan oudolle...
Se tuntuu oudolle ilmeisesti siksi, että kohdun napukka itsessään on ilmeisesti lähes/kokonaan tunnoton. Tuli vain ilmi sillon, kun kävin kahdesti kohdunsuun koepalassa 😵‍💫

@Syssymyssy kuulostaa kyllä lupaavalta, sormet ristissä plussan puolesta :smiling-eyes:

@Kali hyvä, että kävit testeissä. Toivottavasti tulokset tulee nopeasti ja niistä löytyy apua sun tilanteeseen.

Mä luulen, että mulla oli sittenkin ovis vasta nyt vkl. Ehkä kierto pitenee taas lähemmäs entistä. Eipä tallettelut silti ihan nappiin osuneet, mutta ehkä jotain toivoa on kuitenkin.

@Syssymyssy mulla tossa taustalla on varmaan jonkin asteista reikäkammoa ja ajatus siitä, että kohdunsuusta mennään kirjaimellisesti sisälle kohtuun. Se ajatus on must jotenkin puistattava, vaikka tiedän, ettei siinä ole mitään ns. ihmeellistä 😵‍💫

Lisäys: @Kali joo joskus tulokset saattaa omakannassa tms. näkyä enneku saat tiedon. Jos niissä on jotain, mikä vaatii lisätutkimuksia tms., niin sittenhän lääkäri/hoitaja yleensä soittaa. Toivotaan, että tulokset tulee pian, niin saat sit ainakin lisätietoa!

Lisäys2: @Lanaka toivotaan parasta mahdollista plussaonnea teille! Täällä odoteltu ovulaatiota kohta jo viikko, kun sain CB:n dual hormone -testiin ke-aamuna pysyvän hymyn. Muut oireet kertoivat, että ovis antoi viel odottaa itseään. Toivotaan kans, että sulla kierto tasoittuu ns. normaaliksi 🙏

Tuntuunpa tyhmältä nyt vasta tajusin miten tämä @ juttu tehdään täällä. Luulin että on jotenkin monimutkaisempaa... 😂 Olisi pitänyt tajuta kun monessa sovelluksessa/sivustolla joita käytän sama juttu.

@Syssymyssy Aijaa no se selittää miksei pahemmalta tuntunut kun keskenmenon jäljiltä joulukuussa tutki. Lähinnä ne metalliset jutut tuntui kylmältä ja yms... 😅

@Maana Mannila Ei kun puhdin kautta tilasin niin siitä pitäisi tekstiviesti tulla ekaksi menee suoraan sinne niiden omaan järjestelmään. Ja kai ne omakantaankin menee mutta luin että viiveellä. Mutta lääkäriin pitää itse olla yhteyksissä kun yksityisen kautta nuo verikokeet. 🤔 Eli ilmeisesti varata aika yksityiselle jonka kyllä meinasin tehdä kunhan tulokset tulee. Etäajan tosin..

Takaisin