BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas käppyrä kipuaa ylöspäin. 🫢 En tosin tiedä miten luotettava tuo lämpö on, kun heräsin neljän aikaan sikeästä unesta, kun pienempi poika huusi että haluaa viereen. En sitten saanut enää unta, kun menin katsomaan ouran, oli pissahätä ja testit kuumotteli kaapissa.

Tein nyt sianpierun aikaan ensin rfsun earlyn ja sen jälkeen vielä pregcheckin. Molempiin tuli jotain näkyviin, mutta jopa mun harjaantuneet viivasilmät ei pystyneet erottamaan oliko kyseessä viivanpaikan reuna, joka näkyy tummempana vai häivähdys haamusta. 😬 Veikkaan sitä viivanpaikkaa.

IMG_7067.png

Oviksen tikuttelu aloitettu polin ohjeesta eilen. Tänään jo kontrollia vahvempi viiva pregcheckissä ja cb pinkki nega. Oikeaa alavatsaa nipistellyt eilisaamusra lähtien. Tänään jotain limojakin näkyvillä. Torstaina olisi vasta eka folliultra, joten tuleekohan ovis jo ennen sitä.. lämpökin harpannut tänäaamuna 0,3 astetta ylöspäin

Muokattu viimeksi:
Mulla jäi tänään aamulämpö mittaamatta😭 Heräsin joskus viideltä ja vasta kun katsoin lämpötilaa niin huomasin että oon herännyt aivan liian aikaisin. Muistan hämärästi että olin pettynyt kun lämpö oli edelleen matalalla.

Nega testattu aivan kuten arvelinkin. En jaksa uskoa että se tuosta enää plussaksi muuttuu. Meinasin jo jättää lugenkin laittamatta mutta laitoin kuitenkin.

Liitteet

• Screenshot_2026-01-20-08-13-28-06_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-01-20-08-13-28-06_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    176.8 KB · Katsottu: 31
Nega testattu aivan kuten arvelinkin. En jaksa uskoa että se tuosta enää plussaksi muuttuu. Meinasin jo jättää lugenkin laittamatta mutta laitoin kuitenkin.
Älä vielä masennu jos lämmöt ei tuu alas ❤️ Mullakin oli dpo11 vielä puhdas nega ja vasta dpo14 hailakka plussa joka on nyt lupaavasti vahvistunut melkein leffaviivoiksi 🥰

No testasin ovulaation vielä mutta olihan se taas kymmenennen kerran korkea lukema. Tosin jos oikein käsittänyt niin tuo laite ei enään tunnista matalaa uudestaan kun kerran käynyt korkea lukemassa. Niin se aikainen korkea tulos sekoitti. Ja epäilen nyt että ovulaatiota ei ollenkaan edes tulossa kun jo kp16. Tuskinpa sitä huippua enään tulee kun mennyt näin kauan jo.

Toki pieni mahdollisuus on että ovulaatio olisi ollutkin jo ja mennyt ohi laitteelta, että huippu olikin todella nopea, liian nopea tuolle clearbluen laitteelle. Tosin en usko että tuo skenaario kovon mahdollinen kun lämmöissä mikään ei viittaa ovulaatioon.

Liitteet

• Screenshot_20260120_102055_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_641640127740701.jpg
    Screenshot_20260120_102055_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_641640127740701.jpg
    76.8 KB · Katsottu: 25
No testasin ovulaation vielä mutta olihan se taas kymmenennen kerran korkea lukema. Tosin jos oikein käsittänyt niin tuo laite ei enään tunnista matalaa uudestaan kun kerran käynyt korkea lukemassa. Niin se aikainen korkea tulos sekoitti. Ja epäilen nyt että ovulaatiota ei ollenkaan edes tulossa kun jo kp16. Tuskinpa sitä huippua enään tulee kun mennyt näin kauan jo.

Toki pieni mahdollisuus on että ovulaatio olisi ollutkin jo ja mennyt ohi laitteelta, että huippu olikin todella nopea, liian nopea tuolle clearbluen laitteelle. Tosin en usko että tuo skenaario kovon mahdollinen kun lämmöissä mikään ei viittaa ovulaatioon.
Hei! Huikkaan välistä kun olen tota samaa laitetta käyttänyt. Mulla tuli kerran yhdessä sekavassa kierrossa joku 18 päivää putkeen korkea ja sitten lopulta vaan putosi matalaksi. Siinä kierrossa ei tullut ovulaatiota eli näytti sinänsä ihan oikein. Kyllä se laite putoaa suoraan matalaan jos ovis jää välistä.

Toisessa kierrossa kävi melkein sama, noin 15-20 korkeaa päivää putkeen kunnes yhtäkkiä tuli matala ilman huippua välissä, eikä se sen matalan tuloksen jälkeen enää hyväksynyt enempää testejä siihen kiertoon. Jatkoin tikutusta toisilla liuskoilla kun vuotoa ei kuitenkaan ollut vielä tullut ja yhtäkkiä KP34 tuli niillä positiivinen tulos eli keho yritti sitten ovuloida uudestaan kun eka kerta ei mennyt putkeen.

Sit kun kierrot alkoi parantua, se alkoi näyttämään taas oikein max 10 korkeaa päivää putkeen ja huipun heti perään.

Eli korkeiden päivien jälkeen voi sillä laitteella tulla joko huippu tai jos ovista ei kuulu ja estrogeeni putoaa, suoraan matala tulos. Ja joskus keho voi yrittää ovuloida uudestaan jos ei alkukierrossa onnistunut. Mulla syypäänä PCOS, mutta voihan olla että sulla on vähän vielä sekaisin hormonit edellisen keskenmenon jälkeen. Toivon mukaan pian palautuisi normaaliin! ♥️

Hei! Huikkaan välistä kun olen tota samaa laitetta käyttänyt. Mulla tuli kerran yhdessä sekavassa kierrossa joku 18 päivää putkeen korkea ja sitten lopulta vaan putosi matalaksi. Siinä kierrossa ei tullut ovulaatiota eli näytti sinänsä ihan oikein. Kyllä se laite putoaa suoraan matalaan jos ovis jää välistä.

Toisessa kierrossa kävi melkein sama, noin 15-20 korkeaa päivää putkeen kunnes yhtäkkiä tuli matala ilman huippua välissä, eikä se sen matalan tuloksen jälkeen enää hyväksynyt enempää testejä siihen kiertoon. Jatkoin tikutusta toisilla liuskoilla kun vuotoa ei kuitenkaan ollut vielä tullut ja yhtäkkiä KP34 tuli niillä positiivinen tulos eli keho yritti sitten ovuloida uudestaan kun eka kerta ei mennyt putkeen.

Sit kun kierrot alkoi parantua, se alkoi näyttämään taas oikein max 10 korkeaa päivää putkeen ja huipun heti perään.

Eli korkeiden päivien jälkeen voi sillä laitteella tulla joko huippu tai jos ovista ei kuulu ja estrogeeni putoaa, suoraan matala tulos. Ja joskus keho voi yrittää ovuloida uudestaan jos ei alkukierrossa onnistunut. Mulla syypäänä PCOS, mutta voihan olla että sulla on vähän vielä sekaisin hormonit edellisen keskenmenon jälkeen. Toivon mukaan pian palautuisi normaaliin! ♥️
Okei kiitos! Ihmettelen vain kun toista viivaa ei edes näy noissa ovulaatiotesteissä jotka siihen laitteeseen menee. 😂 Ja jonain päivinä parina näkynyt selkeä toinen viiva. Toki eihän niitä saisi varmaan tulkita edes, mutta pointti lähinnä että outoa että tuolla lailla. Siksi epäilin ettei näytä matalaa korkean tuloksen jälkeen jos huippua ei ole havaittu. Mutta hyvä tietää, taidan vaan jatkaa testailua kun muutenkin tähän kiertoon mennyt jo 11 testiä tämän päivän testailujen jälkeen, että ensi kiertoa varten pakko ostaa uusi paketti joka tapauksessa.

//Tosiaan lisään tähän testistä kuvan vaikka näitä ei toki saisi tulkita, mutta nyt epäilen jo onko tuo mun laite rikki?? Tällä testillä tänään sain korkean tuloksen siis.

1169.jpg

Muokattu viimeksi:
Mä katsoin tota mun käyrää ja mietin sekä luulen tuon korkeiden lämpöjen kp8 aika paljon sotkevan tota mun käyrää, kun muuten voisi olla että käyrä lämpöjen perusteella olisi voinut tunnistaa ovulaation. Tai voisi ainakin huomenna ellei lämmöt romahda huomenna.. Kun taisin olla silloin lievässä flunssassa. Tosin yhden päivän vain lämmöt yli 37 celsiusta niin tiedä sitten.. Jotenkin luulen kyllä että 2 vaihtoehtoa, että ovulaatiota ei ole ollut eikä tule tai se on jo ollut ja mennyt ohi tuolla laitteella testattaessa. 🤔 Eli joku tosi nopea lh huippu ollut...

203519.jpg

Oon välillä miettinyt et ovuloinko edes, kun tuntuu että lämmöt nousee aina niin kovin vähän luteealivaiheessa verrattuna muihin 🙄 Toivottavasti huominen vahvistaa oviksen, niin voi lopettaa tämän stressaamisen.

Nyt ei kyllä hyvältä näytä tämä mun käyrä. 😭 Ei pitäisi enää katsoa, mutta uteliaisuus voittaa... Mittasin herätessä kainalosta lämmön ja se oli kyllä vielä mulle korkea aamulämpö (36.75), mutta kyllä tää silti pelottaa. Jospa Oura olisi vaan sekoillut jotain ja mitannut huonosti yöllä.

Jos lämmöt nousee takaisin ja raskaus jatkuu, niin poistan kyllä koko fertility friendin ettei tulisi käyrää katsottua.

Leposyke on kyllä kovassa nousussa samoin kuin hengitystiheys, ja HRV on laskussa. Eli muut merkit kyllä viittaisi yhä raskauteen.

1000034652.jpg

@hiiru mitä oon selaillut FF:n chart gallerya, nimenomaan raskauteen johtaneiden kiertojen käyriä, niin sielläkin on lämmöt vaihdellut suuntaan jos toiseenkin todetun raskautumisen jälkeen, eli en huolestuisi asiasta

Ja tosiaan siksi sitä käyrää ei ilmeisesti pitäisi seurata enää raskautumisen jälkeen, kun se ei kerro enää käytännössä mitään, korjatkaa jos olen väärässä.

Nyt ei kyllä ole kenenkään käyrillä hyvä päivä! 😅

@Pogo Pahoittelut negasta! Ymmärrän täysin että odottelet kovasti sitä että käyrä tipahtaisi.

@hiiru Lopeta vaan seurailu, käyrästä ei voi päätellä enää mitään. Luota vaan siihen, että olet raskaana! 😍✨

@Syssymyssy Mitä tuo valkoinen kolmio tarkoittikaan esim. kp5 kohdalla? Olikos se joku epävarma mittaustulos tms? Jos siinä on ollut epäselvät olosuhteet niin olisiko parempi diskata se lämpö niin ff tunnistaisi oviksen paremmin? Ja progenkinhan voi käydä mittauttamassa jos mietityttää. 😊

Mulla tuli kunnon dippi alaspäin ja käyrä hipoo ihan luteaaliviivan rajaa. 😬 Joko tuo on kiinnittymisdippi ja parin päivän päästä tulee plussa tai sitten taas jotain kummaa sahausta mitä mulla oli viime kierrossakin.

Tein aamulla rfsun herkällä negan. Oli kyllä sellasta tiivistä myrkkypissaa että olisi pitänyt kyllä näkyä jos hormonia veressä oli. 🤣 Luulin ensin että oli verta seassa kun oli niin tummaa.

IMG_7100.jpeg

IMG_7098.jpeg

Mä tilasin raskauskeijulta testejä mutta ne ei ole vielä tulleet. Odotan niiden saapumiseen asti ja vasta sen jälkeen testaan seuraavan kerran. Mietin vaan pitäiskö kysyä pääsiskö mittauttaan hCG verestä mun taustoja ajatellen. Puhelin kautta ainakin pääsis mutta onnistuisko julkisella.

Noh, laitetaanpa nyt omakin käyrä tänne pitkästä aikaa, vaikkei sillä paljon virkaa ole 😆 Mutta kai se ovulaatio sit oli tai sit hormoneja tuottava kysta vain edellisestä kierrosta.

Luteaali ehkä alussa, joten täällä ei ole "huono" päivä lämmöissä 😆 Voisiko ollut olla myös joku pienempi kakkosfolli edellisestä kierrosta ja siksi epämääräinen ultrassa. Noh, emme saa koskaan tietää. Erikoisesti ei ollut oikein ovulaatiokipujakaan, siksi epäilen jotain outoa.

Luulen, että eka talletus oli myöhässä, vaikka tämä FF tällaista ehdottaakin. Sain reseptin Terolut-lääkkeeseen myös yksityiseltä ja lähetteen progemittaukseen. Oiskohan se hyvä käyttää tässä "huonossa" kierrossa, niin näkyy totuus kierroistani paremmin tai jopa se, että olenko ylipäätään ovuloinut. Mutta milloin se kuuluu mitata?

Nytpä myös voitais nähdä onko luteaali huono joka toisessa kierrossa, jos en siirrä kuukautisia. Viime kierrossa luteaali oli oikeasti sen 15 päivää. Toisaalta kysta selittäisi sen kyllä. Jos mulla normaali nyt vaan on sen 10 päivää ja kystat pitkittää sitä.

Lisäksi mulla todennäköisyys raskautua vissiin alentunut, koska mittauksissa AMH vain 0,81 ja FSH 9,6, ollen yli viitearvon. Molemmat ikääni nähden huonoja.

Liitteet

• Screenshot_20260121_080613_FF.jpg
    Screenshot_20260121_080613_FF.jpg
    214.6 KB · Katsottu: 19
Muokattu viimeksi:
Okei yllätyin kun lämmöt toki korkealla oli, korkeammalla kuin kertaakaan tässä kierrossa. Mutta yllätyin kyllä kun ff laittoi että nyt olisikin dpo3, otin siis pois noi korkea tulokset tuolta jo eilen kun ajattelin niiden sekottavan sovelluksen lämpöjen tulkintaa. 🤔 No en tiedä onko oikeasti dpo3 kun laite ei ole sitä huippu tulosta näyttänyt. Toki jos on jo dpo3 ei sillä varmaan kannata testata enään edes... Jotain se jo valitti että korkea tulos yli 10 päivää putkeen. Niin varmaan monta päivää ei voi edes enään testata.

Liitteet

• 777778.png
    777778.png
    51.9 KB · Katsottu: 17
@Kali ootko testannut tavallisella ovistestillä tuona aikana vai vaan sillä laitteella? Mietin vaan jos se taso on noussut ylös ja laskenut sen jälkeen alas ennen kuin ois noussut uudestaan. Jos siis tavallinen testi oisin näyttänyt posia just ennen tuota lämpöjen nousua? En tiedä kunhan pohdin.

Takaisin