Raskausoireet

Kannattaa kysyä neuvolasta että saisi pahoinvointilääkettä. Mulla oli siis alkuun niin voimakasta pahoinvointia että se oli ihan hirveää, en pystynyt käymään töissä koska siellä vain oksensin ja tärisin. Yöllä heräilin siihen että on aivan lamaannuttava pahaolo. Sain neuvolalääkäriltä Xonveaa ja sen jälkeen elämä voitti taas. Syön 2tabl päivässä ja olen palannut töihin, pystyn hoitamaan kotitöitä jne. Xonvea on nimenomaan raskaana oleville tarkoitettu, nyt olen syönyt sitä jo kolmisen viikkoa. Mitä enemmän raskausviikkoja tuli, sitä pahemmaksi pahoinvointi mulla meni, joten suosittelen ainakin ottamaan varalle tuon reseptin Xonveaan. Niin tein itsekkin, että ensin pyysin vain reseptin ja lopulta hain sen kun ihan perus eläminen hankaloitui pahoinvoinnin takia niin paljon.

Kovasti tsemppiä ❤️
Hei kiitos kommentista. Olen tuota pahoinvointilääkitystä miettinyt itsekkin. Varhaisultra ois ensi viikolla yksityisellä,määräisiköhän se jo jotain tähän oloon. Neuvola vasta myöhemmin..

Hei kiitos kommentista. Olen tuota pahoinvointilääkitystä miettinyt itsekkin. Varhaisultra ois ensi viikolla yksityisellä,määräisiköhän se jo jotain tähän oloon. Neuvola vasta myöhemmin..
Kannattaa ehdottomasti pyytää! Jos lääkkeistä saisi edes pientä apua, niin sekin olisi varmasti tilanteeseen parempi kuin ei mitään. Tsemppiä!

Itse ainakin kävin kätilön tekemässä varhaisultrassa niin hän ei voi määrätä lääkkeitä. Jos sinulla on lääkärin tekemä ultra niin kannattaa yrittää. Sain itse lääkkeet työterveyden kautta helposti, sekin on siis vaihtoehto, jos olet tällä hetkellä töissä.

Tuli jotenki helpompi olo omasta pahoinvoinnista nyt ku luki tätä ketjua. Kuulostaa siltä että vaikka mulla on ollu haastavemmat viimeset pari päivää niin tilanne on silti parempi ku monilla. Tsemppiä teille pahan pahoinvoinnin kanssa kamppaileville ja meille kaikille. ❤️ Toivottavasti alkais pian jo helpottaa!! Ja löytys jotain keinoja jotka auttais. Mä nyt huomasin et kuplaveden siemaileminen auttaa vähän paremmin ku välipala 15min välein. 😅

Kuplavettä voiskin kokeilla! Kävin just tänään kaupassa ostamassa kaikkee helppoo evästä, täytyy tää lisätä seuraavaan listaan.

Keskiviikkona oli hankala pahoinvointipäivä, mutta eilen pysy ruoat hyvin sisällä. Ja jestas kun olikin nälkä! Söin oikeestaan koko ajan 😆 Silti heräsin yölläkin syömään.

Onko muilla vatsan nippailuja tai vihlontaa tms.? Ite just huomasin, et ei oo juuri mitään sisäisiä tuntemuksia. Turvottaa toisinaan.

Kuplavettä voiskin kokeilla! Kävin just tänään kaupassa ostamassa kaikkee helppoo evästä, täytyy tää lisätä seuraavaan listaan.

Keskiviikkona oli hankala pahoinvointipäivä, mutta eilen pysy ruoat hyvin sisällä. Ja jestas kun olikin nälkä! Söin oikeestaan koko ajan 😆 Silti heräsin yölläkin syömään.

Onko muilla vatsan nippailuja tai vihlontaa tms.? Ite just huomasin, et ei oo juuri mitään sisäisiä tuntemuksia. Turvottaa toisinaan.
Mulla on koko alavartalo sen tuntuinen ku sisällä ois uimarengas. Yhtenä päivänä tuli käveltyä vähän pidemmästi niin tuntui ihan liitoskivuilta lopun iltaa. Kiva jos ne jo nyt alkaa niin tulee mahtavat 7kk. 🤣 Ehkä elimistö alkaa krakaa ku tällä tahdilla lapsia tekee. No tämä on nyt varmasti viimeinen✌🏻

Muutoin ei oo hirveesti oireita, siis perusällötys joo, ja tänään itseasiassa Alko oksettaa ihan hirveesti ku vauva vetäisi manaaja-oksennukset. Yleensä en ole eriteherkkä mut tää nyt jotenkin katkoi kamelin selän. Mies sitten siivoamaan lasta ja sotkuja..

Päätin alussa että en skitsoile ja tee miljoonaa raskaustestiä mutta tänään tein toisen ihan vaan nähdäkseni että testiviiva on tummempi ku kontrolliviiva ja niinhän se oli. Tiistain ultraa odotellessa 🥰

Kannattaa kysyä neuvolasta että saisi pahoinvointilääkettä. Mulla oli siis alkuun niin voimakasta pahoinvointia että se oli ihan hirveää, en pystynyt käymään töissä koska siellä vain oksensin ja tärisin. Yöllä heräilin siihen että on aivan lamaannuttava pahaolo. Sain neuvolalääkäriltä Xonveaa ja sen jälkeen elämä voitti taas. Syön 2tabl päivässä ja olen palannut töihin, pystyn hoitamaan kotitöitä jne. Xonvea on nimenomaan raskaana oleville tarkoitettu, nyt olen syönyt sitä jo kolmisen viikkoa. Mitä enemmän raskausviikkoja tuli, sitä pahemmaksi pahoinvointi mulla meni, joten suosittelen ainakin ottamaan varalle tuon reseptin Xonveaan. Niin tein itsekkin, että ensin pyysin vain reseptin ja lopulta hain sen kun ihan perus eläminen hankaloitui pahoinvoinnin takia niin paljon.

Kovasti tsemppiä ❤️
Sain nyt tämän saman reseptin työterveydestä. Onkohan siis turvallista käyttää säännöllisesti? Reseptissä lukee 2 tabl iltaisin tarvittaessa. Voiskohan ottaa jo nyt päivällä ekan annoksen (töihin meno.. 🙃)

Sain nyt tämän saman reseptin työterveydestä. Onkohan siis turvallista käyttää säännöllisesti? Reseptissä lukee 2 tabl iltaisin tarvittaessa. Voiskohan ottaa jo nyt päivällä ekan annoksen (töihin meno.. 🙃)
Mä olin tosi epäilevä uskallanko ottaa mutta kun tilanne meni siihen että oli pakko niin pahoinvointi helpotti aika nopeasti. Lääke on hidasvaikutteinen, eli kun illalla ottaa 2, vaikutus alkaa aamulla. Mulla tuli muutamaksi ekaksi päiväksi todella voimakasta huimausta lääkkeestä ennen kuin keho tottui, joten ole varovainen töissä ja ota tarvittaessa sairaslomaa.

Ja huomioi että ennen Xonvean ottoa pitää olla 2h syömättä ja vielä 1h syömättä lääkkeen ottamisen jälkeen.

Itse en tosiaan olisi halunnut alkuun Xonveaakaan syödä, nyt sitten pitää alkaa kohta syödä myös Primaspania ehkäisemään raskausmyrkytystä 🙈 Normaalisti en siis syö kuin thyroxinia kilpparin vajaatoimintaan, mutta raskaus näyttää olevan mulle se ongelma kohta ja nyt sit tulee eri pillereitä otettavaksi 🙈😂

Minua pelottaa. Rv 7+0 menossa ja rinnat tuntuu tyhjentyneen, pientä nännien aristusta ajoittain. Pahoinvointia on ollut koko alkuraskauden ajan, jo ennen plussaa. Raskaus on saanut alkunsa passista, joten tässä mennään isoilla tukilääkkeillä.
Ensimmäinen pieni vuoto iski torstaina aamusta, joka meni ohi parissa tunnissa. Eilen ja tänään väri on vaihtunut vaaleanpunaisesta ruskeaan. Soitin torstaina vuodosta yksityiselle ja pyydettiin jatkamaan lääkitystä normaalisti. Pelottaa, että tämä raskaus menee kesken tai on jo mennyt. Ultraan pitäisi ensi viikolla mennä, ehkä soitan heti maanantaina, että auttakaa ja ottakaa minut vastaan. Kipuja ei ole ollut, joten ehkä toivoa on, mutta oireet hiipuu ja pelko on jäätävä. Olemme jo yhden lapsen saatelleet hautaan aiemmin, joten vahvasti on pelko jo muutenkin läsnä tässä raskaudessa.

Takaisin