Raskausoireet

@Cataleya olen nyt työperäisen uupumuksen takia. Hyvin meni kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun on kova raskausväsymyskin 🤣 Tämän sain helposti.

Meinasitko raskaudesta johtuvan uupumuksen takia vai muun? En tiedä, onko vaikeampaa saada raskausuupumukseen, joillain lääkäreillä voi olla sellainen asenne, että raskaus ei ole sairaus 🙄 Ei toki olekaan mutta jos oireiden takia on työkyvytön niin pitäisi kohdella samalla tavalla kuin jos oireet johtuisivat muusta syystä.
Enemmän arjen ja taaperoiden "aiheuttamaa" uupumusta joka raskaus toki vielä vaikeuttaa, kun ei oo milloinkaan sitä extra aikaa millon vois ottaa päikyt, kun harvemmin lapsetkaan samaan aikaan nukkuu päiväunia😅
Ja itse olen päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä töissä niin ei se arki täällä ainakaan helpota yhtään😂

Täällä kaikki oireet tipotiessään. Tuntuu kummalliselta että pahoinvointi, väsymys,pissalla ravaaminen jne kaikki oireet loistaneet poissaolollaan jo useamman päivän. Aloitin siis xonvea lääkkeen pahaan pahoinvointiin, joten se voi selittää että pahoinvointia ei enää ole. Olen huolissani kyllä onko kaikki kunnossa.. 7+6 Nyt. Ymmärrän kyllä että oireet voivat aaltoilla mutta jotenkin huolettaa.. tänään illalla varhaisultra.😩 Toivotaan että tämä on vain "hyvä vaihe"..

Täällä kaikki oireet tipotiessään. Tuntuu kummalliselta että pahoinvointi, väsymys,pissalla ravaaminen jne kaikki oireet loistaneet poissaolollaan jo useamman päivän. Aloitin siis xonvea lääkkeen pahaan pahoinvointiin, joten se voi selittää että pahoinvointia ei enää ole. Olen huolissani kyllä onko kaikki kunnossa.. 7+6 Nyt. Ymmärrän kyllä että oireet voivat aaltoilla mutta jotenkin huolettaa.. tänään illalla varhaisultra.😩 Toivotaan että tämä on vain "hyvä vaihe"..
Siis mulla katos kans aika hyvin kaikki oireet, ne vähäisetkin mitä oli. Onneks tiistaina oli eka neuvola ja siellä kuunneltiin vauvan syke, niin siellä se sykkis! Et ei siitä heti paniikkia tarvii ottaa jos oireet hävii! Sulla voi alkaa taas yhtäkkiä tulee oireita takas tai tulla täysin eri oireet. Mulla alkoi taas tulee aamu tai iltaoksennus ja niistä oli jo monen viikon tauko 👀

Itse kuumottelin saman asian kanssa kun oireet väheni, mutta varhaisultrassa 7+2 löytyi syke. Sen jälkeen oireita on tullu ja menny. Rinnat pamahti taas paikoilleen, nännit tuntuu repeytyvän irti nukkuessa ja ihana pahoinvointi nostaa taas aamuisin päätään. Automatkat töihin on mielenkiintoisia kun ei tiedä lentääkö oksennus vai ei.

Voi minen tiiä mitä tekisin ilman tätä ryhmää. ❤️ Aina saa purkaa tänne huoliaan kun ei vielä kehtaa läheisillekkään kertoa. Kiitos ihan jokaiselle.❤️ Tänne tuli onneksi hyviä uutisia. Ultrassa kaikki näytti olevan kunnossa, viikot vastasi 8+4. Sydän pamppaili tarmokkaasti.

Mielenkiinnosta: onko muilla ollut elohiirtä silmässä nyt raskausaikana? Mulla on tänään tullut kahdesti toiseen silmään ja muistin, että myös esikoisen kanssa oli elohiiri tosi usein juurikin samassa silmässä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mielenkiinnosta: onko muilla ollut elohiirtä silmässä nyt raskausaikana? Mulla on tänään tullut kahdesti toiseen silmään ja muistin, että myös esikoisen kanssa oli elohiiri tosi usein juurikin samassa silmässä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Kyllä, aina vasemmassa silmässä ja parin päivän ajan 😄 sit häviää kunnes taas jonkun ajan päästä ilmestyy takas

Mulla ollut elohiiritaipumusta muuten viime vuodet mutta nyt ku alko syömään raskausomegoita niin elohiiretki väheni.. Tuli vähän sellanen olo et nii joo vissiin ois hyvä ollut itekseenkin näitö nauttia. XD

Tänään joutui jäämään bussista korvessa ku tuli nii paha olo.. Sinne sit vaan tienpenkkaan ja pomolle soittoa että töistä myöhässä xD oon koululla töissä ja lapset ihmetteli selän takana että miten ope tulee kipeenä kouluu.. Ootan nii kaikkia teinien lihomisjuoruja et millonkoha ne tajuu.. Uus työ ja outo tilanne kun tavallaan melkein 100 oppilasta itellä ja sit neki kaikki saa tietää, että missä vaiheessa kertoa vai saako ne ite vaan oireista arvailla xD

Jännä on keho 😊 luulin jo että olisi tärpännyt, kun ovulaatiosta lähtien oli erinäisiä oireita, mitä osa on kuvaillut varhaisimmiksi oireiksi, kirjoittelin näitä ylöskin ja olo oli toiveikas, menkat kuitenkin alkoivat.

Seuraavassa kuussa taas en oikeastaan noteerannut mitään ihmeempiä tuntemuksia. Kolme päivää ennen kuukautisia tuli aivan tyypillistä kuukautiskipua, (mikä ehkä harvemmin kestänyt kolmea päivää).

Tehtiin testiä ennen joulua, että ei nyt tulisi syötyä sopimattomia ruokia, jos nyt millään muotoa voisi olla raskaana. Sitten mitä ihmettä, testiin tulikin viiva! 🙊 Tuntui aika uskomattomalta! Puoliso saikin huolehtia graavilohesta, homejuustoista ja viinistä ominnokkinensa...

Huomaa kyllä, että kun oireita analysoi, niin saa välillä itsensä melkein lamaantuneeksi, luulin että olisin vähän parempi sietämään epävarmuutta 😅 Ehkä tämä tästä vielä...

Kuukautiskivun tapaista on ollut aivan alusta asti ja en niinkäön ole tästä huolissani. Mutta nyt viikkojen 8-9 oli outoa nippailua, ehkä jossain kivun rajalla, niin että ainakin tuon noteeraa, nyt taas joko matalaa "kuukautiskiputyyppistä" tai ei juuri mitään 🤔 ja turvotus laski, mikä vähän outoa, mitään vuotoa ei ole. Melkein tekisi mieli mennä taas ylimääräiseen ultraäänikuvaan, mutta en tiedä pitäisikö vain yrittää sinnitellä kolme viikkoa, kun ensimmäinen seulonta-ultra rv 13 alussa...

Takaisin