BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla lämmöt unohdin eilen sanoa mutta lähtivät vasta laskuun eilen. Ekana kunnon vuotopäivänä eli toissapäivänä maanantaina oli vielä lämmöt lähemmäs 37. Eilen ja tänään ollut 36,6 tuntumassa.

Itsekkin siivosin joulu jutut pois vasta tänään. Oon kyllä ollut ihan raivon partaalla taas koko päivän, ei todellakaan mikään normaali kuukautisoire mulle, yleensä jos jotain kuukautisten aikaan niin olen allapäin vähän, mutta en yleensäkään kuukautisten aikana tai ennen itkeskele yms. Nyt sitten itken ja raivoan pienistäkin asioista. Kiroilin mm. kun siivosin koristeita isommasta kuusesta pois että vittu vittu vaan koko ajan.. 🫣 Oli jotenkin todella raivostuttavaa kun ne eivät ne koristeet irronneet helposti kaikki. Jotkut mega kuukautiset kuten arvelin, vaikka vuoto ei kyllä super runsasta olekkaan. Selkeästi vuotoa, mutta ei todellakaan voi runsaaksi kutsua mitenkään. Kunhan nämä nyt ei sitten vain kestäisi pitkään tämä vuoto, normaalisti huomenna tai viimeistään ylihuomenna olisi jo loppumaan päin. 🙄 Saa nähdä...

Mä olen nyt mittaillut lämpöjä vaikka leikkauksen jälkeinen raskautumiskielto onkin vielä parin kuukauden ajan. Tän aamun lämmöissä oli joku ihme nousu aiempiin verrattuna. Lämmöt on suht tasaisesti tippuneet siitä kun menkat alkoi ja tän päivän lämmön kohdalle ff merkkas punaisen salmiakkikuvion kun oli sen verran korkeampi kuin aiemmat. En usko mitenkään päin että ovista ois vielä ollut, koska vasta nyt on alkanut limoja tulla parin päivän ajan. Testit on vielä olleet negoja vaikka vähän ovikseen viittaavia oireita alkaa olla. Ihan kiva kuitenkin tietää missä mennään.

Hei! Tämä ketju on varmaan oikea kysellä ovulaatiolämpömittareista. Täällä on ollut käytössä 2 vuotta ihan perus digitaalinen kuumemittari ja mietin, että kannattaisiko ostaa vielä joku tarkempi kapine tälle yritysvuodelle. Ootteko huomanneet eroa raskaussovelluksien ovisarvioista jos olette käyttäneet tarkempia mittareita? 💫😄

Hei! Tämä ketju on varmaan oikea kysellä ovulaatiolämpömittareista. Täällä on ollut käytössä 2 vuotta ihan perus digitaalinen kuumemittari ja mietin, että kannattaisiko ostaa vielä joku tarkempi kapine tälle yritysvuodelle. Ootteko huomanneet eroa raskaussovelluksien ovisarvioista jos olette käyttäneet tarkempia mittareita? 💫😄
Mä oon käyttänyt ihan perus kuumemittaria, jotain jonka ostin apteekista mutta otin vähän kalliimman muutaman euron vaan kalliimpi, kun normaalia mikä meillä on en muutenkaan viitsi siihen käyttää ja näyttää vain 3 lukua eli esim vaan 36,7. Niin ostin sellaisen joka näyttää 4 lukua eli esim 36,75. Oon kokenut että se ihan tarpeeksi hyvä. 🤔

Täällä ei mitään uutta, vuoto kyllä näyttää loppuneen jo kp3 nyt siis kp4 mutta lauantaina vasta pitäisi aloittaa ovulaation testaaminen sillä clearbluen laitteella. Toivon ettei vuoto jatku ja sekoita tätäkin kiertoa entisestään... 😮‍💨

@Kali jospa se tästä nyt kun menkat on ohi ja pääsee pikkuhiljaa taas yrittämään 🩷Onks ketutus yhtään helpottanut? Mulla vielä kesken joulun siivous pois. Jatkan taas huomenna jos en enää tänään jaksa 🥴

@Pogo onko menny aika hitaasti vai nopeasti? Toivotaan että vikat pari kk menee joutusaan 🙏

@Elliania mulla on Kärkkäiseltä tilattu ovismittari, siihen on sovellus kans mutta tykkään ff ulkoasusta ja osaan sitä tulkita paremmin. On kans kahden desimaalin niinkuin Kalilla.

Ja hei kiva kun äänestitte, mutta silti vaikka dpo10 voitti niin Äh mä sorruin testaa jo tänään 🫣🫣🫣🤣 Ja ei negampaa voi varmaan ollakaan mitä tänää . Toki eka kuvittelin haamun pc testiin mutta siitä se lähti yhtä nopee mitä tuliki 🫠
Ja aamulla bongasin pientä tiputtelua, siis todella pientä paperiin, vaal.punaista. Eilen oli todella pieniä menkkajomoja molemminpuolin nivusissa. Illalla otin progen ja menin katsoo vielä telkkaria ja sit pitikin lähtee sänkyyn ku alkoi huimaa. En tiedä oliko proge vai joku muu, mutta aiemmat kerrat otan sen juuri ennen sänkyyn menoa niin ennoikein tiedä oliko huimaus siitä että jäin vielä hereille sen jälkeen. No otan taas tänään sen sit just ennenku meen sänkyyn , ei meinaa ollu kivaa. Mies varuilta tuli rapuissa perässä kun sanoin että huimaa et on pakko mennä nukkuu.

Käppyrä menee vähän alemmilla lämmöllä mun mielestä mitä viimekierroissa.
IMG_9178.jpeg

@Mamiksx5 tää aika on mennyt mun mielestä liian hitaasti. On tässä onneksi jo 4 kk kulunut että voiton puolella ollaan jo.

Lämmöt putosi tänään taas lähelle normaalia. Mikä lie eilinen korkeampi lämpö ollut. Muutenkin on vähän ovistuntemuksia vaikkakaan vielä ei ole sitä toispuoleista voimakasta kipua ollut mitä just muniksen irtoamisen ympärillä on ollut. Testit on selkeästi vahvistunu ja nyt ajattelin iltapäivän tai illan aikana vielä testata jos tulis plussa. Jos nyt ovis tulee ihan kohta niin riskillä mennään kun eilen kävi niin että mies laukes sisään eikä mitään ehkäisyä ole käytössä.

@Mamiksx5 tää aika on mennyt mun mielestä liian hitaasti. On tässä onneksi jo 4 kk kulunut että voiton puolella ollaan jo.

Lämmöt putosi tänään taas lähelle normaalia. Mikä lie eilinen korkeampi lämpö ollut. Muutenkin on vähän ovistuntemuksia vaikkakaan vielä ei ole sitä toispuoleista voimakasta kipua ollut mitä just muniksen irtoamisen ympärillä on ollut. Testit on selkeästi vahvistunu ja nyt ajattelin iltapäivän tai illan aikana vielä testata jos tulis plussa. Jos nyt ovis tulee ihan kohta niin riskillä mennään kun eilen kävi niin että mies laukes sisään eikä mitään ehkäisyä ole käytössä.
Muistutatko vielä tuosta kiellosta, onks tositosi paha jos raskautuu ennen sitä? Ja tää kun joutuu odottelee on varmasti tuskaisaa, en voi edes kuvitella kun itse oon niin malttamaton luonne että heti mulle nyt.

Muistutatko vielä tuosta kiellosta, onks tositosi paha jos raskautuu ennen sitä? Ja tää kun joutuu odottelee on varmasti tuskaisaa, en voi edes kuvitella kun itse oon niin malttamaton luonne että heti mulle nyt.
Kohtua ei ole operoitu mitenkään eli sen osalta ei riskiä ole mutta tuo leikkausarpi kun on kuitenkin yhtä iso kuin sektiossakin niin juu riskit on mutta useampi gyne on sanonut mulle että suurempi riski on sektiossa kuin tuossa mun leikkauksessa. Ja arpi on pystyyn.

@Kali jospa se tästä nyt kun menkat on ohi ja pääsee pikkuhiljaa taas yrittämään 🩷Onks ketutus yhtään helpottanut? Mulla vielä kesken joulun siivous pois. Jatkan taas huomenna jos en enää tänään jaksa 🥴

@Pogo onko menny aika hitaasti vai nopeasti? Toivotaan että vikat pari kk menee joutusaan 🙏

@Elliania mulla on Kärkkäiseltä tilattu ovismittari, siihen on sovellus kans mutta tykkään ff ulkoasusta ja osaan sitä tulkita paremmin. On kans kahden desimaalin niinkuin Kalilla.

Ja hei kiva kun äänestitte, mutta silti vaikka dpo10 voitti niin Äh mä sorruin testaa jo tänään 🫣🫣🫣🤣 Ja ei negampaa voi varmaan ollakaan mitä tänää . Toki eka kuvittelin haamun pc testiin mutta siitä se lähti yhtä nopee mitä tuliki 🫠
Ja aamulla bongasin pientä tiputtelua, siis todella pientä paperiin, vaal.punaista. Eilen oli todella pieniä menkkajomoja molemminpuolin nivusissa. Illalla otin progen ja menin katsoo vielä telkkaria ja sit pitikin lähtee sänkyyn ku alkoi huimaa. En tiedä oliko proge vai joku muu, mutta aiemmat kerrat otan sen juuri ennen sänkyyn menoa niin ennoikein tiedä oliko huimaus siitä että jäin vielä hereille sen jälkeen. No otan taas tänään sen sit just ennenku meen sänkyyn , ei meinaa ollu kivaa. Mies varuilta tuli rapuissa perässä kun sanoin että huimaa et on pakko mennä nukkuu.

Käppyrä menee vähän alemmilla lämmöllä mun mielestä mitä viimekierroissa.
View attachment 151873
Ei oo helpottanut ärsytys yhtään pahentunut vaan, tosin luulen että kun siskoni jonka kanssa emme väleissä ole häät ylihuomenna lisää ärsytys kerrointa kun luvannut äitini ja isäni vuoksi mennä näyttäytymään siellä. 🤯 Muutenkin paha olla niin tuo ei kiinnosta yhtään nähdä raskaana olevaa siskoani jonka häihin vielä pitäisi mennä. 😵

Kohtua ei ole operoitu mitenkään eli sen osalta ei riskiä ole mutta tuo leikkausarpi kun on kuitenkin yhtä iso kuin sektiossakin niin juu riskit on mutta useampi gyne on sanonut mulle että suurempi riski on sektiossa kuin tuossa mun leikkauksessa. Ja arpi on pystyyn.
Niin juu, ja kohtu ei nyt onneks ihan heti niin mahdottoman suureksi veny, tai no voihan se nopeammin kasvaa joo kun ei ole ensimmäinen. Mä varmaan sun tilanteessa salaa toivoisin vahingon käyvän , vaikkei näin saisi tietenkään sanoa.

Ei oo helpottanut ärsytys yhtään pahentunut vaan, tosin luulen että kun siskoni jonka kanssa emme väleissä ole häät ylihuomenna lisää ärsytys kerrointa kun luvannut äitini ja isäni vuoksi mennä näyttäytymään siellä. 🤯 Muutenkin paha olla niin tuo ei kiinnosta yhtään nähdä raskaana olevaa siskoani jonka häihin vielä pitäisi mennä. 😵
Ai nii sekin vielä. No olet mahdollisimman neutraali. Vaikka teidän välit on mitä on , niin joskus voi olla niinkin että teillä on hyvät välit tulevaisuudessa vaikkei se nyt ehkä siltä näytä. Mut ihmiset myös muuttuu joskus ☺️

Apua me kuollaan nauruun. Miehen työkaveri laittoi hänelle jotain työjuttuja viestillä ja sen jälkeen että mies on hänelle kummitytöt velkaa että mun pitäis alkaa ovuloimaan nyt ja äkkiä.

Meillä muuten se sekstailukerta päättyi vähän ennen ku nuorempi poika tuli yllättämään meidät. Hän kyseli että onko siellä ompelukone käytössä ku kuuluu ompelukoneen ääni.

Apua me kuollaan nauruun. Miehen työkaveri laittoi hänelle jotain työjuttuja viestillä ja sen jälkeen että mies on hänelle kummitytöt velkaa että mun pitäis alkaa ovuloimaan nyt ja äkkiä.

Meillä muuten se sekstailukerta päättyi vähän ennen ku nuorempi poika tuli yllättämään meidät. Hän kyseli että onko siellä ompelukone käytössä ku kuuluu ompelukoneen ääni.
Mä muistan kun esikoinen aikoinaan yllätti ja kysyi innostuneella äänellä ”venyttelettekö te?” 🤣🤣

Ai nii sekin vielä. No olet mahdollisimman neutraali. Vaikka teidän välit on mitä on , niin joskus voi olla niinkin että teillä on hyvät välit tulevaisuudessa vaikkei se nyt ehkä siltä näytä. Mut ihmiset myös muuttuu joskus ☺️
Niin tottahan tuo, meinasin kyllä olla sanomatta hänelle yhtään mitään niin pahasti loukannut mua kyllä eikä edes anteeksi pyytänyt ole vaan viimeisimmän keskustelun jälkeen esti mut. 😮‍💨 Mutta harmittaa kyllä kun ennen niin läheisiä oltiin että muuttunut tuollaiseksi hän on viime vuosina varsinkin viimeisen vuoden aikana kaikkein eniten. ☹️ Olisi kyllä hyvä jos saataisiin välit paremmiksi mutta se ei niin kauan tule onnistumaan ennen kuin hän anteeksi pyytää, jota ei ole muuten ikinä tehnyt. Pyytänyt multa mitään anteeksi. 🙄

Ja jatkuihan se vuoto lähes vuorokauden jälkeen, olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta että loppui jo... Mutta ei niin ei. 😵‍💫

Täällä kans yks TikTokin TTC-kaninkoloon pudonnut 🙋‍♀️ 😆

@Kumpare millä annostuksella juot greippimehua? Mulla olis kans purkillinen, oonkohan myöhässä jos alan nyt kp4 hörppimään...

Lämmöt on olleet nyt 0,1 astetta matalemmat kuin normaalisti tässä kohtaa kiertoa, mietin mielenkiinnolla et onko kyse jostain hormonaalisesta muutoksesta vai siitä, että meidän kämpässä on vain tosi kylmä, vaikka lämmitän takkaa jatkuvasti, kun haluan säästää sähkölaskussa 😅

Niin juu, ja kohtu ei nyt onneks ihan heti niin mahdottoman suureksi veny, tai no voihan se nopeammin kasvaa joo kun ei ole ensimmäinen. Mä varmaan sun tilanteessa salaa toivoisin vahingon käyvän , vaikkei näin saisi tietenkään sanoa.
Mä mietin tuossa joku yö että kävisin hakemassa jälkiehkäisypillerin mutta en kuitenkaan hakenut kun eihän se niin automaattista ole mun iässä enää että kerrasta raskautuu. Ja jos niin sattuikin käymään niin onhan sitä vaihtoehtona olla yhteydessä mun edelliseen harkkapaikkaan ja pyytää keskeytystä. Tai jos luottaisi siihen että kaikki menis hyvin raskauden suhteen. Jos nyt ylipäätään raskautuis tästä kerrasta.

Lämmöt on matalalla edelleen ja tänään oli ovistesti lähes plussa. Eli jos siittiöt elää useamman vuorokauden niin raskautumisen mahdollisuus on olemassa.

Jos nyt raskautuis ja kaikki menis hyvin riskeistä huolimatta niin la ois sama kuin nuorimmasta oli aikanaan. Ja menis aika soppelisti mun ens syksynä opintojen kans eli voisin ehtiä yhden harkan tehdä ennen mahdollisen äippäloman alkua ja loppuaika ois teoriaa. Jäis ne loppusyksy pari harkkaa rästiin mutta se ois loppupeleissä pieni murhe. Teen kuitenkin nyt keväällä ekan synnäriharkan ja kesäksi yritän saada sopivan kesätyöpaikan epäpätevänä millä sais kuitattua ainakin yhden harkan.

@Syssymyssy En tiedä paljonko sitä kuuluisi juoda, mutta olen juonut muutaman lasin päivässä. 😄 Katsotaan vaikuttaako mihinkään! Limojahan sen pitäisi lisätä, ja järjellä ajateltuna lämpöjen pitäisi pysyä matalana koska estrogeenitasot nousee. Lämpöjä seuraan muutenkin mielenkiinnolla tässä kierrossa, koska edellinen kierto oli lämpöjen osalta täysi farssi.

Huutelen tähän vaan, että millä vaan mittarilla pärjää, kunhan mittausolosuhteet on mahdollisimman muuttumattomat. Kaikista tarkinta käyrää saat, kun mittaat aamulla heti heräämisen (aina suunnilleen samaan kellonaikaan) jälkeen sängyssä kielen alta niin, että odotat 30-60 sekuntia piippauksen jälkeen. 😊

Luteaalivaiheen nousu on kuitenkin yleensä vähintään 0,2 asteen luokkaa, niin kyllä sen saa kiinni perusmittarillakin. Yleensä pari kiertoa seuraamalla huomaat, jos tekiskin mieli hankkia tarkempi mittari. 😊

@Islala Oon nyt noin vuoden mittaillut lämpöjä aamulla herättyä ja aika paljon sahaa nuo niin mietin, että näyttäisikö käyrä vähän tasaisemmalta tarkemmalla mittarilla. Ei oo sellainen nätti käyrä, josta pystyisi helposti sanomaan missä kohtaa ovuloin vaan saattaa olla useampi huippu. Flo kuitenkin merkkaa miltei joka kierrossa oviksen olleen, kaikesta vuoristoradasta huolimatta. En toisaalta ole koskaan pitänyt piippauksen jälkeen paria sekuntiakaan pidempään! Hyvä vinkki! Kokeilen 🥰

Takaisin