Oireet

Henskuu

Kommentoinnin ninja
Joulukuiset 2024
Syyskuiset 2026
Tässä oma ketju oireista kun näistä nyt keskustelua muissa ketjuissa.

Omat oireet on tällä hetkellä nenän tukkoisuus, väsymys, päänsärky, tosi kipeät rinnat, alavatsakivut, nyt alkaa olla huono olo, mielialan vaihtelut, itkuherkkyys, syke korkeampi kuin normaalisti, finnejä/näppylöitä ja hiukset rasvoittuu. Pitkä lista ja nää on vakio mulla aina raskaana 😅
Muokkasin kun unohdin väsymyksen listalta 🙈

Muokattu viimeksi:
Väsymys, ärtyneisyys, nälkä kokoajan mutta vain tietyt jutut maistuu, hajuaisti kun vainukoiralla, tukkoisuus ja alavatsa tuntemukset. Muitakin on 🫣
Nyt on ehkä eniten oireita kuin missään aiemmissa raskauksissa!

Mulla oli syyskuussa kemiallisen ja ekan raskauden aikana heti implantaation jälkeen paljon vahvemmat oireet - tissit niin kipeät että suihkussa käynti sattui ja turposivat valtaviksi, ja pissatti kokoajan. Nyt 4+2 eikä vielä kuin vähän herkät rinnat ja vatsatuntemuksia. Eilen ja tänään ehkä ollut vähän huonoa oloa mutta voi olla että vain kuvittelen. Sykkeet oli korkeella viime viikolla niinkuin myös kemiallisen aikana, mutta ajattelin, että oon vaan tulossa kipeeksi :Face With Stuck Out Tongue:

Millon teillä on alkanut pahoinvointi aiemmissa tai nykyisessä raskaudessa?

Mulla on nyt ollu oireina tähän asti vaihtelevasti alavatsa ja -selkätuntemuksia/jomotteluja, herkistyny hajuaisti, pientä etovaa oloa, ummetusta, närästystä, tukkoisuutta, palelee, turvotusta, päänsärkyä, väsymystä, mielialanvaihteluita, itkuisuutta, pissattaa koko ajan ja imettäessä huomaa että nännit on aika herkät/kipeet. Edelliseen raskauteen verrattuna tissien turvotus/herkkyys puuttuu. En tiedä, voiko imettäminen vaikuttaa🤔 Muutenkin tosi vaihtevasti on oireita, välillä tuntuu ettei oo mitään😅

@pickledip Mulla alko esikoisen raskaudessa ns kunnon pahoinvointi 6+2. Sillon oksentelin noin 3 kertaa päivässä ehkä 1,5 viikkoa. Sen jälkeen helpotti. Vielä ei oo pientä etomista lukuunottamatta tässä raskaudessa ollu pahoinvointia, tänään 5+1.

Mulla oli syyskuussa kemiallisen ja ekan raskauden aikana heti implantaation jälkeen paljon vahvemmat oireet - tissit niin kipeät että suihkussa käynti sattui ja turposivat valtaviksi, ja pissatti kokoajan. Nyt 4+2 eikä vielä kuin vähän herkät rinnat ja vatsatuntemuksia. Eilen ja tänään ehkä ollut vähän huonoa oloa mutta voi olla että vain kuvittelen. Sykkeet oli korkeella viime viikolla niinkuin myös kemiallisen aikana, mutta ajattelin, että oon vaan tulossa kipeeksi :Face With Stuck Out Tongue:

Millon teillä on alkanut pahoinvointi aiemmissa tai nykyisessä raskaudessa?
Mulla on nyt alkanut pahoinvointi, rv 4+5 ehkä? Usein alkanut rv 5 ja jossain raskauksissa rv 6. Ekassa kkm alkoi vasta rv 7 lievä pahoinvointi mut tiesin silloin jo plussasta et kaikki ei oo kunnossa.

Tänään 4+0 ja suurin oire on turvotus🫠 Oon ihan järkyttävä pallo. Tää on vaan hassua kun sitä turvotusta ei tunne samalla tavalla kun vaikka ruokailun jälkeen, niin ei tajua ees vetää vatsaa sisään😅 en kyllä oo viime päivinä nähny ketään muuta kuin puolisoa, niin samapa tuo.

Nukun tosi huonosti, mutta oon siitä huolimatta tosi pirtee ja energinen. Tää olikin eka oire mistä mies alko jo ennen plussaa epäilee, että oon raskaana. Samaa oli siis tuossa syksyisessä keskenmenneessä😅

Muokattu viimeksi:
Tänään 4+0 ja suurin oire on turvotus🫠 Oon ihan järkyttävä pallo. Tää on vaan hassua kun sitä turvotusta ei tunne samalla tavalla kun vaikka ruokailun jälkeen, niin ei tajua ees vetää vatsaa sisään😅 en kyllä oo viime päivinä nähny ketään muuta kuin puolisoa, niin samapa tuo.

Nukun tosi huonosti, mutta oon siitä huolimatta tosi pirtee ja energinen. Tää olikin eka oire mistä mies alko jo ennen plussaa epäilee, että oon raskaana.
Tuo huonosti nukkuminen ja pirtee olo on munkin oire. Tosin meinaa mennä hieman yliväsymyksen puolelle jossain vaiheessa päivää kun esim toissa yönä en nukkunut juuri ollenkaan, sitten mentiin illalla pulkkamäkeen niin sen jälkeen meinas lievästi sanottuna väsyttää 😅

No onneksi viime yönä sentään unitunteja tuli vaikkakin vähänlaisesti ja neljästä alkaen tässä on ihmetelty... Tämän pirteyden (ja raskauden) takia olen miettinyt kofeiinillisesta kahvista luopumista.
Mietin saisiko päiväunillakin paremmin unta, jos ei joisi kahvia ollenkaan.

Tuo huonosti nukkuminen ja pirtee olo on munkin oire. Tosin meinaa mennä hieman yliväsymyksen puolelle jossain vaiheessa päivää kun esim toissa yönä en nukkunut juuri ollenkaan, sitten mentiin illalla pulkkamäkeen niin sen jälkeen meinas lievästi sanottuna väsyttää 😅

No onneksi viime yönä sentään unitunteja tuli vaikkakin vähänlaisesti ja neljästä alkaen tässä on ihmetelty... Tämän pirteyden (ja raskauden) takia olen miettinyt kofeiinillisesta kahvista luopumista.
Mietin saisiko päiväunillakin paremmin unta, jos ei joisi kahvia ollenkaan.

Voihan sitä kokeilla, onko vaikutusta. Tai vaihtaa esim. mustaan teehen, jos siitä tykkää :) Kofeiinittomista kahveista ainakin oma lemppari on se Pauligin Los Angeles.

Ihana oire toi pirteys! @Metsäkaiku @Syysäityliiini

Mä oon ihan täysin oireeton. Lähes zen 😎

Suosittelen kans kaupunkikahveista tota Los Angelesia, paljon parempi kofeiiniton ku se joku mitä viime raskaudessa yritin juoda mut se ei vaan menny alas. Mä juon yleensä 2 kuppia kofeiinitonta ja 1-2 kuppia tavallista kahvia. Ihan joka päivä ei mee noin montaa kuppia.

Ainii ja tää hajuaisti! Siis koiranruoka varsinkin on ihan karmee. Meillä säilytetään sitä suljetussa laatikossa suljetussa kaapissa, mutta silti tuntuu että koko alakerta haisee koiranruualle🫠 Ja muutenki kaikki haisee tosi vahvasti.

Onko muilla rasvoittuvat hiukset? Mulla ei normisti rasvoitu hiukset mut jo heti tässä alussa aina alkaa rasvoittua, todella ärsyttävä oire! Esim eilen yöllä kävin saunassa ja tänään päivällö jo hiukset tuntuu rasvaiselta 😫

Onko muilla rasvoittuvat hiukset? Mulla ei normisti rasvoitu hiukset mut jo heti tässä alussa aina alkaa rasvoittua, todella ärsyttävä oire! Esim eilen yöllä kävin saunassa ja tänään päivällö jo hiukset tuntuu rasvaiselta 😫
On! Just valitin miehelle tätä tänään 😄 Normaalisti mulla ei rasvoitu lähes ollenkaan.

Mulla on kyllä muutenkin, niin en osaa sanoa onko nyt ollu enempää kun normaalisti🤔

Tänään on flunssan lisäks alkanut ihan kauhee närästys😩

Mulla on kyllä muutenkin, niin en osaa sanoa onko nyt ollu enempää kun normaalisti🤔

Tänään on flunssan lisäks alkanut ihan kauhee närästys😩
Silloin ei ehkä sit vaikuta hormonit jos on muutenkin rasvoittuvat hiukset 😊 mulla myös minipillerit tekee saman vaikutuksen mut vielä pahempana kuin raskaus 😬

Hmmm, ehkä voin kans liittyä rasvoittuvien hiusten joukkoon!! Eilen pesin, ja nyt kun otin ponnarilta, ihan lähmäiset takaraivolta 🤩 miten voi olla näin iloinen rasvaisista hiuksista?

Ilmaa on myös aivan järkyttävästi mahassa, ja aamulla vatsa löysänä. Miten teillä? Eikös ummetus ole se klassisempi oire 🧐

Hmmm, ehkä voin kans liittyä rasvoittuvien hiusten joukkoon!! Eilen pesin, ja nyt kun otin ponnarilta, ihan lähmäiset takaraivolta 🤩 miten voi olla näin iloinen rasvaisista hiuksista?

Ilmaa on myös aivan järkyttävästi mahassa, ja aamulla vatsa löysänä. Miten teillä? Eikös ummetus ole se klassisempi oire 🧐
Joo, ihan älyttömästi ilmaa vatsassa ja aamuisin vatsa löysällä 😅

Täällä ei edelleenkään oo oikeastaan mitään oireita, joten vaikka testit tummuu, on tosi epäuskoinen olo koko raskauden suhteen🫠 ainoastaan välillä menkkamaisia jomotuksia, eipä muuta.

Mulla kans vatsa löysällä ja usein on ollut koko raskauden. Ummetus on yleisempi mut ainakaan mulla ei oo sitä vaivaa koskaan raskaana ollut 😁

Takaisin