Yleinen keskustelu

Mä plussasin myöhään, vasta 4+3 ja dpo 17. Odotin ihan tarkoituksella testaamisen kanssa. Minua ahdisti enemmän ne nega testit, kun se että menkat alkoi, siksi päätin jo aikaa sitten, että en testaa ennen kuin on menkat myöhässä.

Pitihän tämä arvata, että heti kun sen plussan saa testiin, niin mieli alkaa heittämään mitä jos tämä ei pysy kyydissä. Tiedän, että en voi siihen itse vaikuttaa, se joko pysyy tai ei. Seurailen oireita koko ajan, aamulla oli tissit tosi arat herätessä, yhtäkkiä päivällä koko arkuus katosi, mieli menee heti siihen että jaaha, oireet katoaa 😅
Samaistun tähän oireiden seurailuun. Nyt vielä jotenkin eri kun edellisessä raskaudessa, kun oon vauvan kanssa kotona niin ei ehdi samalla tavalla seurailla, niin helposti tulee olo ettei oo ollut koko päivänä mitään ihmeellisiä oireita ja sit alkaa huolestuttaa.

Mä en ollenkaan odottanut plussaamista tässä kierossa niin tein testin vähän mentaliteetilla "testataan nyt se nega pois niin ei tarvitse murehtia" 🙄 Plussasin päivän sen jälkeen kun kuukautiset oli myöhässä, mun 30vrk kierrolla ilmeisesti 4+1. Päätin jo yrityksen alussa etten halua tietää jos tulee kemiallisia.

Unet mulla muuttui kyllä tosi oudoksi kiinnittymisen jälkeen. En yleensä yöheräile ja vaikka heräisinkin niin korkeintaan kerran. Tällainen jatkuva heräily on mulle epätyypillistä.

Mä kans vahdin kaikkia oireita 🤣 kaikki on kyllä nyt tosi paljon vahvempana ja aiemmin kuin viime kierrossa. Luin jostain et muilla heti keskenmenon perään raskautuneilla on ollut sama juttu, Voiskohan johtua siitä että hormonit ei oo ehtinyt palautua? Palelen, rinnat super kipeät jo nyt, pää särkee, nenä tukossa, alavatsakipuja, haistan hajut voimakkaana jne. Tässä vaiheessa olis kuitenkin nornaalia ettei edes olis mitään oireita 😅

Mulla on kaikki raskaudet olleet suht oireettomia, väsymys on ollut ainut suuri vaikuttaja. Olen kyllä tyytyväinen että ei ole ollut pahoinvointia 😁

Mä kans vahdin kaikkia oireita 🤣 kaikki on kyllä nyt tosi paljon vahvempana ja aiemmin kuin viime kierrossa. Luin jostain et muilla heti keskenmenon perään raskautuneilla on ollut sama juttu, Voiskohan johtua siitä että hormonit ei oo ehtinyt palautua? Palelen, rinnat super kipeät jo nyt, pää särkee, nenä tukossa, alavatsakipuja, haistan hajut voimakkaana jne. Tässä vaiheessa olis kuitenkin nornaalia ettei edes olis mitään oireita 😅
Mulla ihan samat oireet, tissiarkuuskin palasi yön aikana 😄

Mulla oli joka negakierrossa myös oireena nämä samat, ennen kuin menkat sitten aina alkoi, siksi tässäkin kierrossa menetin toivoni jo dpo 8, kun perus "pms oireet" alkoi, mutta sitten yhtäkkiä ne oireet muuttui vahvemmiksi ja ajattelin että nyt tapahtuu jotain 😊

Mulla nega kierroissa ei oo juurikaan oireita ni tiedän usein tosi nopeesti kun oon raskaana. Näö hormonit ei sovi mulle yhtään ni helppo tunnistaa jo ajoissa et raskaana ollaan 😂

Mulla tänään taas jotenkin aika oireetonta. Tai en oo ainakaan huomannut mitään ihmeempää, ehkä jotain tuntemuksia alavatsassa ja -selässä. Kuitenkin viivat oli ihan vahvat aamun testissä. Silti vähän oireettomuus huolestuttaa.🥺

Viime raskaudessa alko oksentelu joskus 6-7 viikoilla, sitä odotellessa😄

@Mustikkamaa mulla on kaks raskautta ollu ihan täysin oireettomia jonneki pitkälle yli puoleen väliin jolloin ilmeisesti kohtu alko painaa mahalaukkua tms ja tuli närästystä. Että ihan hyvin voi kaikki olla hyvin vaikka ei ole oireita 🧡

Tai no on mulla ollut aamuväsymystä, tänäänkin oli pakko ottaa aamupäiväunet kun puolitoistavuotias oli päikkäreillä ja isomman laitoin kattoo pikku kakkosta ku siis en vaan pysyny hereillä. Että varmaan toi aamuväsymys on mun oire sitten 😄 ei sitä onneks ihan joka päivä oo ollut.

Voi että tajusin just että tasan viikko sit sain tietää että oon raskaana. Kyllä sitä onkin sen jälkeen tässä fiilistelty 😄 ja ennen vanhaan oisin varmaan vasta tällä viikolla alkanu arvelee raskautta jos ei testejä ois ollut.

@Mustikkamaa mulla on kaks raskautta ollu ihan täysin oireettomia jonneki pitkälle yli puoleen väliin jolloin ilmeisesti kohtu alko painaa mahalaukkua tms ja tuli närästystä. Että ihan hyvin voi kaikki olla hyvin vaikka ei ole oireita 🧡

Tai no on mulla ollut aamuväsymystä, tänäänkin oli pakko ottaa aamupäiväunet kun puolitoistavuotias oli päikkäreillä ja isomman laitoin kattoo pikku kakkosta ku siis en vaan pysyny hereillä. Että varmaan toi aamuväsymys on mun oire sitten 😄 ei sitä onneks ihan joka päivä oo ollut.

Voi että tajusin just että tasan viikko sit sain tietää että oon raskaana. Kyllä sitä onkin sen jälkeen tässä fiilistelty 😄 ja ennen vanhaan oisin varmaan vasta tällä viikolla alkanu arvelee raskautta jos ei testejä ois ollut.
Joo, pitäis pitää vaan pää kylmänä. Ei tässä oikeen muuta voi kun toivoa parasta ja mennä päivä kerrallaan😊 Ja kun toivottavasti tää raskaus etenee, niin eiköhän ne oireet vielä sieltä ala😄 Sit jos alkaa taas toi oksentelu tulee varmasti ikävä sitä kun ei vielä ollu oireita.

Itekin alkanut ottaa vauvan kanssa samaan aikaan päikkäreitä aina kun vaan ehin, se on hyvä taktiikka😄

Haaveilen itseki päikkäreistä mut tosi hankala päästä nukkuu niitä ennen iltaa 😫 viime raskaudessa oli ihan kauheeta yrittää pysyä hereillä ja eiköhän kohta oo taas sama oire 😫

Mä selvisin onneks hyvin joulupöydässä😄

Mä en kyllä pysty vieläkään oikeen käsittämään että oon raskaana. Ja tosi vaikee uskoa, että kaikki vois mennä hyvin. Meidän esikoinen sai alkunsa ekasta yrityskierrosta ja tää oli kans eka yrityskierto esikoisen jälkeen. Tuntuu, ettei vaan voi olla niin hyvä tuuri, että kaks kertaa kaikki menis hyvin näin nopsaa. Toivon kuitenkin kauheesti että menis❤️🙏🏻

Mä varasin jo varhaisultrankin tammikuulle, kun sopivia aikoja ei kauheesti ollut. Sinne saa hetken jännittää.
Siis jonkun ylimääräisen, maksullisen?

Sain julkiselle varhaisultran, osui ihana terveydenhoitaja puhelimeen joka sanoi että ehdottomasti tällä taustalla laitetaan ultra kun on lääkäri aikoja tarjolla vielä tammikuulle reilusti 😍
Mä soitin tänää naistenklinikalle et olisko mahdollista päästä varhaisultraan kun ei varmuutta viikoista ja takana kkm -23 ja 11/25. Ei kuulemma pääse kun kriteerit ei täyty 🤦🏼‍♀️. Eli taas maksettava ultra itse (jos sinne asti pääsee) ja sit polimaksut yms päälle jos onkin taas kkm 😫 Meillä on neuvolassa ultra mut eipä sitä osaa kukaan käyttää, edes lääköri ei osannut todeta kkm -23 vaan laittoi mut odottaa 2vko, menin sit todellakin yksityiselle siinä välissä. En edes halua soittaa neuvolaan ennen kuin tiedän että kaikki on kunnossa, niin huonoja kokemuksia sieltä.

Mä soitin tänää naistenklinikalle et olisko mahdollista päästä varhaisultraan kun ei varmuutta viikoista ja takana kkm -23 ja 11/25. Ei kuulemma pääse kun kriteerit ei täyty 🤦🏼‍♀️. Eli taas maksettava ultra itse (jos sinne asti pääsee) ja sit polimaksut yms päälle jos onkin taas kkm 😫 Meillä on neuvolassa ultra mut eipä sitä osaa kukaan käyttää, edes lääköri ei osannut todeta kkm -23 vaan laittoi mut odottaa 2vko, menin sit todellakin yksityiselle siinä välissä. En edes halua soittaa neuvolaan ennen kuin tiedän että kaikki on kunnossa, niin huonoja kokemuksia sieltä.
Ompa kurjaa, meilläkin vain yksi lääkäri joka osaa meidän pikku neuvolassa oikeasti ultrata.
Minulle osui hyvä terkkari, epäilen että muilta oisin saanut vaan lähtöpassit kun nykyään kaikesta pitää säästää viimeiseen penniin asti.

Mihin meinasit varata ultra ajan?

Mä en ole vielä ollut yhteydessä neuvolaan, jotenkin haluan odottaa vielä hetken, että uskoisi, että raskaana tässä ollaan. Millä viikoilla ensimmäinen neuvola yleensä on? Varhaisultraan ajattelin mennä 7+ jotain.

Tuntuu että raskausoireita on joka toinen päivä selvästi ja joka toinen päivä tuntuu että ei ole, tämä on niin hassua 😄

Mä en ole vielä ollut yhteydessä neuvolaan, jotenkin haluan odottaa vielä hetken, että uskoisi, että raskaana tässä ollaan. Millä viikoilla ensimmäinen neuvola yleensä on? Varhaisultraan ajattelin mennä 7+ jotain.

Tuntuu että raskausoireita on joka toinen päivä selvästi ja joka toinen päivä tuntuu että ei ole, tämä on niin hassua 😄
Mää soitin eilen neuvolaan, koska töiden takia on helpompi sopia käynti varhaisessa vaiheessa. Mulle tuntuu suoraan sanottuna ihan karmivalta mennä, kun on jo 3. ensikäynti reiluun vuoteen... 🫠 Oiskohan se sovittu nyt 9. viikolle? Taitaa olla paikkakuntakohtaisia eroja kyllä 😇

Mulla on lievää pahoinvointia, rinnat aristaa, hirvee nälkä ja AIVAN VALTAVA VÄSYMYS! Jos hirveesti pahenee, niin menee työkyky. Tuntu töissä tänään, et sammun pystyyn 🤣

Mulla varhaisultra 7+2 ja eka neuvola käynti 9+4, aiemmin ollut RV 8-9 paikkeilla myös eka käynti.

Mulla kans eka neuvolakäynti 9+0. Meillä kyllä esikoisen neuvolakäynti ens viikolla ja toivon, että vois hoitaa siinä yhteydessä ja saisin jo lähetteet labroihin ja ultraan niin sais hyvissä ajoin varattua.

Onko kukaan teistä menossa yksityiselle NIPT-tutkimukseen tai ootteko harkinnut? Meillä ei valitettavasti kuulu se julkisella ja vähän oon miettinyt pitäiskö sit mennä yksityiselle🤔 Esikoisen kanssa ei käyty.

Ompa kurjaa, meilläkin vain yksi lääkäri joka osaa meidän pikku neuvolassa oikeasti ultrata.
Minulle osui hyvä terkkari, epäilen että muilta oisin saanut vaan lähtöpassit kun nykyään kaikesta pitää säästää viimeiseen penniin asti.

Mihin meinasit varata ultra ajan?
Meen Lietoon yksityiselle, maksaa 79e. Oon siellä käynyt usein, on ihana paikka ❤️

Takaisin