BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myo-inositoli on ollut käytössä nyt 4kk ajan. Kaksi ekaa kuukautta vain 2g/pv, en huomannut vaikutusta. Nostin 4g/päivä ja tilasin myöhemmin vielä d-chiroa 100mg kapseleina, että saa päivittäin nyt noita kahta 40:1 suhteessa, tutkimusten mukaan pcos:n ”hoitoon” sopivalla annostuksella. D-chiro ollut käytössä nyt vasta pari viikkoa ehkä ja aika näyttää, että onko noista yhdessä enemmän apua. Sinkkiä syön myös päivittäin 15mg.

+ tietysti syön hyvin ja monipuolisesti, liikun sekä mukun hyvin. Ihan hirveästi en keksi enää, että miten voin itse lisää tasapainottaa hormonitoimintaa. Yritän elää mahdollisimman stressittömästi ja otin painopeiton myös käyttöön, kun luin sen hyvistä vaikutuksista.

Täytyykin vielä tutustua tuohon ubikinoliin, kiitos vinkistä! ❤️
Mä kokeilin niin montaa asiaa kerralla että vaikea sanoa mikä niistä toimi, oli PCOS:n takia kolme ovuloimatonta kiertoa putkeen kunnes päätin ottaa poppakonstit käyttöön. Aloitin salilla käymisen (liikuin ennenkin ja olin normaalipainoinen mutta voimaharjoittelu puuttui) 2-3 krt viikossa jotta saisin lihasmassaa, myo-inositolin (Donaferty, siinä ei ole D-chiroa mutta alfalaktalbumiinin takia imeytyy hyvin), ubikinonin (ihan Prismasta löytyi, otin 100mg aamuisin, auttaa munasolujen laatuun mikä on kans PCOS-haaste) ja iltaisin magnesium glysinaattia. Jätin kans hiilarit pois aamupalasta kun verensokerin heittelyt voi vaikuttaa hormoneihin. Aloitin aina ateriat kasviksilla (vähentää sokeripiikkiä) ja jos välillä söin vähän makeeta, söin sen vasta koko aterian jälkeen (taas vähentää sokeripiikkiä).
En tosiaan tiedä mikä näistä auttoi vai auttoiko kaikki yhdessä, mutta 2-3kk jälkeen aloin taas ovuloimaan, eka KP34 mutta siitä lähtien joka kierto tuli ovulaatio vähän aiemmin. Näkyi jopa ihan ovistesteissä ja lämpötilassa. Myös TSH oli yli 2,5 niin sain kilpirauhaslääkityksen, voi olla että sekin auttoi.

Mutta letrozolista sain sen viimeisen boostin että tärppi viimein tuli. Päästiin ensikäynnille sen jälkeen kun olin muutaman ovulaation saanut noilla poppakonsteilla aikaiseksi, voi olla että esim. puolen vuoden jälkeen olisi tärpännyt luomusti ja toisaalta voi olla että ei. Kerkes ekasta letro-kierrosta tulla kystakin joka viivästi kiertoa ja meinas hermo mennä. Ja mun luteaalivaihekin on vaan 10 päivää niin oli kyllä joku ihmeiden ihme että tämä munasolu oikeasti kypsyi ja irtosi ja sit vielä kiinnittyi tarpeeksi aikaisin niin että kerkes paikoilleen ennen kuin vuoto alkoi. Kaikki tähdet oli kohdallaan ja oikeesti oon miettinyt että kyllä on kaikin puolin käynyt joku ihan ihmeellinen munkki että tässä nyt ollaan.

Halusin tulla jakamaan tän jos se valais toivoa! ♥️ Toivottavasti sielläkin tulisi parannusta kiertoon ja tärppäis pian!

Kaikkien viestit luettu ja täällä taas moni samassa kierron vaiheessa, itseä jännittää kovasti tuleeko ovis odotetusti nyt normaali aikataululla tällä viikolla vai taas erikoisempi kierto.. Ylihuomenna aloitan CB Digi ovistestit ja palaan taas tänne huuruilemaan 🙈

@Ness tilanne myös jännittää kovasti, oi kun toivon että pääsisitte siirtoon 💕

@Rollo toivotaan normaalin aikataulun mukaan tulevaa ovista!
@ihmeellä1 ikävää että kohdalle osui viivanpaikkoja ❤️ Hyvä strategia kyllä testata kierto-epämääräisyyksien takia ennen illanviettoja 👍
@Mamiksx5 onko flunssa yhtään helpottamaan päin?
@Puolikuu olisipa tällä kertaa tärpännyt ✨
@Ness tsemppiä ultraan!
@Malttamaton145 ihanaa kuulla että alkukierto on mennyt spontaanisti 😊 Hyvältä näyttää testi ja käyrä, pian pääsee luteaaliin!
Miltä näyttää tilanne siellä, @dootti ?
@Mamiii ai kehveli että sielläkin ilmeni monenlaista vastatuulta! ❤️Onko vatsakivut helpottaneet? Jännää etteivät antaneet tsh:n säätöön reseptiä mutta varmaan järkevää katsoa ensin kokonaisuus, jos joidenkin testien tuloksia vielä odotettiin...
@Malttamatonq pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!

Kyllä täällä taidetaan luteaalin puolella jo olla, ristiviiva pysyy vaikka viikonlopun korkeat lämmöt jättäisikin huomiotta. Sitten vaan taas odotellaan... 🌈

Liitteet

• IMG_20251111_131924.jpg
    IMG_20251111_131924.jpg
    141 KB · Katsottu: 27
Moikka!

Voisin tänne teidän seuraan liittyä, olen kyllä ketjua jo tovin silloin tällöin lueskellut. Esikoisen yritys aloitettu tämän vuoden helmikuussa, heinäkuussa kemiallinen ja syyskuussa uusi plussa, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon pari viikkoa sitten. Nyt alkaa olla vuoto ohi (finally!) ja lämmöt laskenut follitasolle niin kohta voi alkaa metsästää ovista🙈 Raskaustestiä en oo vielä keskenmenon jäljiltä tehnyt, se tässä agendana lähipäivinä.

Liitteet

• IMG_3718.jpeg
    IMG_3718.jpeg
    180.1 KB · Katsottu: 29
Pikaiset omanapailut, ultrassa on nyt käyty. Ei ollut vielä valmista, potentiaalinen johtofolli sen ~13. Limakalvo jo valmis 10mm. Lääkäri vähän ihmetteli, että limakalvon perusteella olis voinut kuvitella että ovis aivan näillä näppäimillä. Mutta joo, loppuviikosta uuteen ultraan, toivotaan, et olis sit follikkeli jo sen ~16mm ja pääsisi irroittamaan ja suunnittelemaan siirron.

Pikaiset omanapailut, ultrassa on nyt käyty. Ei ollut vielä valmista, potentiaalinen johtofolli sen ~13. Limakalvo jo valmis 10mm. Lääkäri vähän ihmetteli, että limakalvon perusteella olis voinut kuvitella että ovis aivan näillä näppäimillä. Mutta joo, loppuviikosta uuteen ultraan, toivotaan, et olis sit follikkeli jo sen ~16mm ja pääsisi irroittamaan ja suunnittelemaan siirron.
Wau mikä limis! Toivon hyviä uutisia seuraavasta ultrasta ja että pääsisitte siirtoon ❤️🌈

@Ness kiva kuulla kuulumisia! Toivotaan että loppuviikon ultrassa sitten jo ois sopivan kokoinen ☺️

@Rollo toivotaan tosiaan että nyt tulisi normisti ovis, onnea metsästykseen!

@Puolikuu mitä kuuluu? ❤️

@Mamiksx5 mua kiinnostaa tuo kuppitalletus, haluuks avata miten siis käytännössä tää toimii? 🫣😆

@Yrttiteetä tekisi mieli näyttäisi joo kyllä siltä että siellä luteaalin puolella ollaan. Nyt vain tosiaan odottelua ja toivoa 🌈

Täällä tosiaa eilen oli ihan kirkuva plussa tuo ovistesti, tänäänkin plussaa näyttää. Nyt testejä jäljellä enää yksi 😬

Eilen yritettiin talletella, ilman lopputulokseen pääsemistä mikä nyt tuntuu olevan jokaisessa kierrossa juuri pahaan aikaan tilanne. (merkkaan ne kerrat X)
Olo sellainen että tänään pitäisi yrittää vielä uudelleen, mutta en tiedä saadaanko onnistumaan varsinkin kun mies tietää pettymykseni jos ei onnistukaan. Taas tää meni tämmöseksi yli suorittamiseksi. Meillä toki tällä hetkellä on jonkinlainen kriisi menossa, johtuen miehen toiminnasta joka eilen tuli ilmi. 😵 Tää ei yhtään nyt tähän tilanteeseen auta. Suututtaa, vihastuttaa, ärsyttää, raivostuttaa tuo mies ja hänen toimintansa 🫣

Liitteet

• Screenshot_20251111_162426.jpg
    Screenshot_20251111_162426.jpg
    131.3 KB · Katsottu: 34
Ja hei @Metsäkaiku tervetuloa mukaan! Sekä pahoittelut menetyksistä 💔 Toivotaan että se ovis sieltä pian tulisi, lämmöt ainakin tosiaan sen suhteen näyttää hyviltä. Ootko kauan mittaillut? 😊

@Ness kiva kuulla kuulumisia! Toivotaan että loppuviikon ultrassa sitten jo ois sopivan kokoinen ☺️

@Rollo toivotaan tosiaan että nyt tulisi normisti ovis, onnea metsästykseen!

@Puolikuu mitä kuuluu? ❤️

@Mamiksx5 mua kiinnostaa tuo kuppitalletus, haluuks avata miten siis käytännössä tää toimii? 🫣😆

@Yrttiteetä tekisi mieli näyttäisi joo kyllä siltä että siellä luteaalin puolella ollaan. Nyt vain tosiaan odottelua ja toivoa 🌈

Täällä tosiaa eilen oli ihan kirkuva plussa tuo ovistesti, tänäänkin plussaa näyttää. Nyt testejä jäljellä enää yksi 😬

Eilen yritettiin talletella, ilman lopputulokseen pääsemistä mikä nyt tuntuu olevan jokaisessa kierrossa juuri pahaan aikaan tilanne. (merkkaan ne kerrat X)
Olo sellainen että tänään pitäisi yrittää vielä uudelleen, mutta en tiedä saadaanko onnistumaan varsinkin kun mies tietää pettymykseni jos ei onnistukaan. Taas tää meni tämmöseksi yli suorittamiseksi. Meillä toki tällä hetkellä on jonkinlainen kriisi menossa, johtuen miehen toiminnasta joka eilen tuli ilmi. 😵 Tää ei yhtään nyt tähän tilanteeseen auta. Suututtaa, vihastuttaa, ärsyttää, raivostuttaa tuo mies ja hänen toimintansa 🫣
Vastaan sulle nyt nopee tuosta talletuksesta.
Mies käy tekee mulle mun kuukuppiin talletuksen ja mä käyn sen asettelee paikalleen. Sit vaan parit tyynyt pepun alle ja itselle o eli orgasmi. Jos se vaikka auttaisi simppoja löytää paremmin perille. Sit makoilen siinä vielä joku 10min ja alan nukkuu. Tää siis tehdään just yleensä niin et meen samalla nukkuu. Meillä on teinejä talossa ja erittäin nariseva sänky ja kuopus nukkuu samassa huoneessa vieläpä. Normitalletus yleensä melkoisen työn ja tuskan takana, häviää tunto yleensä . Joten ollaan sovittu että kriittiset päivät hoidetaan näin niin ei ole paineita kummallakaan. Ja sitten kun ei ole pakko niin on paljon helpompaa ja voi vaikka jättää keskenkin jos tuntuu ettei onnistu.

Puhutaan myös muumimuki talletuksesta foorumeilla. Oon kokeillut, eli ihan kahvikuppiin tavara ja sieltä semmosella lääketruutalla, vaikka lasten panadol ruisku tai muu vastaava ja sillä ruiskuttaa tavaran sisään. On sotkuisempi homma ja en tiedä mitä simpat tykkää tuosta kylmästä kahvikupista. Kuukuppi silikonia ja ei samalla tavalla kylmä. Ei sotke. Otan sen aamulla pois vasta. Näin ollaan menty monta kertaa ja on kaksi onnistunutta raskautta saatu alulle pelkällä kuppitalletuksella. Yksi istuu nyt sylissä ja toinen valitettavasti oli kkm.

Saa kyllä olla varovainen ettei kuukuppi lipsahda kädestä kun asettelee sisään.

Ja hei @Metsäkaiku tervetuloa mukaan! Sekä pahoittelut menetyksistä 💔 Toivotaan että se ovis sieltä pian tulisi, lämmöt ainakin tosiaan sen suhteen näyttää hyviltä. Ootko kauan mittaillut? 😊

Kiitos❤️❤️‍🩹 Mulla on Oura ollut vuosia joten mittailu ollut helppoa. Ollut ihan tosi siistiä nähdä lämpötilamuutokset kierron mukaan, kun lopetti pillerit liki 15 vuoden jälkeen! Ihmeellinen on naisen kroppa.

Mä niin fiilaan teidän tallettelutuskastumisia. Ei itselläkään mielenkiintoa iha jatkuvasti, joten helposti menee oviksen ympärillä suorittamiseksi🫠

@Yrttiteetä tekisi mieli Kiitos! 🤗 Sinne nopeaa ajankulua piinapäiviin. 👍☺️

@Ness Hienoa, että limakalvo näytti noin hyvältä! Siinä on sit otollinen kasvualusta siirrolle. 🙏 Toivotaan, että seuraavan ultran aikaan jo on tarpeeksi suuri folli! 🌈

@Metsäkaiku Tervetuloa mukaan! Ja osanotto menetyksiin. ♥️

@Malttamatonq Kiitos kysymästä, vastaan alle. 🤗 Voi harmitus, jos siellä nyt ei olosuhteet ole oikein otolliset. 😔

Täällä jännitys jatkuu, dpo14 ja ei näy vielä menkkoja, eikä ole siihen viittaavia tuntemuksiakaan, sekä lämmöt nousi eilisestä..🙏🌈 Ollut aivosumua tänään havaittavissa... Voi vitsit, en ihan vielä uskalla ihan tosissaan uskoa saatikka testata.. Mut jos huomiseen mennessä ei ala menkat, niin sit varmaan pitää rohkaistua testaamaan. 🤭 Kotona ei ole edes testejä.

Liitteet

• IMG_20251111_070352.jpg
    IMG_20251111_070352.jpg
    198.8 KB · Katsottu: 60
@Rollo toivotaan normaalin aikataulun mukaan tulevaa ovista!
@ihmeellä1 ikävää että kohdalle osui viivanpaikkoja ❤️ Hyvä strategia kyllä testata kierto-epämääräisyyksien takia ennen illanviettoja 👍
@Mamiksx5 onko flunssa yhtään helpottamaan päin?
@Puolikuu olisipa tällä kertaa tärpännyt ✨
@Ness tsemppiä ultraan!
@Malttamaton145 ihanaa kuulla että alkukierto on mennyt spontaanisti 😊 Hyvältä näyttää testi ja käyrä, pian pääsee luteaaliin!
Miltä näyttää tilanne siellä, @dootti ?
@Mamiii ai kehveli että sielläkin ilmeni monenlaista vastatuulta! ❤️Onko vatsakivut helpottaneet? Jännää etteivät antaneet tsh:n säätöön reseptiä mutta varmaan järkevää katsoa ensin kokonaisuus, jos joidenkin testien tuloksia vielä odotettiin...
@Malttamatonq pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!

Kyllä täällä taidetaan luteaalin puolella jo olla, ristiviiva pysyy vaikka viikonlopun korkeat lämmöt jättäisikin huomiotta. Sitten vaan taas odotellaan... 🌈

Muita mittauksia ei ole vielä tehty. Ehkä ne ottaa myöhemmin sit kaikki "raskaudettomuuslabrat" jos vaikka siinä joulukuun ultrassa ei ole kaikki mallillaan.

Vatsakivut eivät helpottaneet omin avuin. Mahdollinen syy on selvillä. Taitaa ollut olla liikaa stressiä 😅 Nyt kaikki paremmin vaikka onkin pms.. Eilen otin vikan krltarauhaslääkkeen. Toivottavasti kuukautiset alkaa nopeasti.

Teillä on hyvät tallettelut ollut, toivotaan että tärppää 🤗❤️

Tervetuloa @Metsäkaiku ja pahoittelut vastoinkäymisistä.

Oispa tää se "the" kierto teille @Ness
🤗

@Malttamaton145 ikävää noi talletteluiden epäonnistumiset, sitä sattuu monille. Kun ei se raskaus ala, jos ei ole siittiöitä siellä.

@Mamiksx5 🤣 Mä yhden kerran laitoin ruiskulla siinä kkm jälkeisessä kierrossa.. Pitäisi varmaan seuraavaksi hommata inseminaatiokatetri 🤣

Kuinka sulla on mennyt @Jolinda
? 😍

Toivotaan nyt että olisi tärpännyt @Puolikuu ❤️

Tässä sit tää karttakin 😅 Onnellisesti taas toistemme kimpussa 🤣
Toivottavasti vuoto alkaa pian.

Onko sit joillekin normaalia, että lämmöt putoavat vasta kun vuoto alkaa? Tietty nyt ollut Primoluttia tässä..

Liitteet

• Screenshot_20251111_175210_FF App.jpg
    Screenshot_20251111_175210_FF App.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 40
@Metsäkaiku tervetuloa mukaan, olen pahoillani menetyksistä ❤️‍🩹🫂

@Ness hyvältä kuulostaa!! 💖

@Puolikuu ompas jännää, huomenna oltava kytiksellä jos päivittelet testituloksia 🫣🥰

Aina yhtä jännittävä alkukierto tähän 🙈

Liitteet

• Screenshot_20251111-182056_FF App.png
    Screenshot_20251111-182056_FF App.png
    159.7 KB · Katsottu: 25
@Yrttiteetä tekisi mieli oli flunssa helpottamassa että ajattelin eilen sen olevan menossa ohi. No tänänaamuna taas enemmän ääni käheänä, pitää katsella pari tuntia täs vielä kun olis aika suuhygienistille just tänää . Olo on kuitenkin ihan normaali. Ehkä lima vaan alkaa nyt irtoamaan mulla ku on ollu niin kuiva kurkku. Sullahan on jo mukavan pitkällä luteaali, meinaatko testailla milloin vai oletko yksi niistä joka pystyy olla testailematta? ☺️

Tervetuloa @Metsäkaiku 🥰 pahoittelut km 🩷
Itse olen täällä nyt ekaa kokonaista kiertoa mittailemassa. Jännää.

@Malttamaton145 saitteko selvitettyä tilannetta yhtään? Ikävään kohtaan tulee suorituspaineita ja myöskin tää uusi tilanne 😔

@Ness sit jännitetään perjantaita miten on ollut kasvanut, onneks limis hyvä👍👍 Onneksi perjantai ihan pian 😅

@Puolikuu nyt on jännittävät paikat, tääl on vaan ihan pari ku odottaa tän päivän tilannetta 🤣🥰

@Mamiii toivottavasti kivut helpotti? On kyl toi koti inssi pelastus ollut, onneks törmäsin aiheeseen kuopusta tehtäessä 👍

Milloinka oli @Rollo ajatusta et ovis tulis? Heitteleekö paljon?

Eilen illalla sain jo lähes positiivisen ovistikun
IMG_8067.jpeg

mutta tänä aamuna ei tarvinnut miettiä onko vaiko eikö
IMG_8066.jpeg

Merkkasin nyt chartiin molemmat päivät plussaksi ja meen tän kierron sit sen mukaan mitä ff mulle piirtää. Jollei se oo jotain ihan outoa 🤣
Jännittää oikeesti tää mitä ne lämmöt nyt näyttää ja milloin tulee eka punainen täppä ja mitä kaikkea. On kyl tosi mielenkiintoista nähdä nyt tää koko kierto.

Uskoisin että hillitsee hieman mun testausintoa ja muutenkin on vähän olo rauhoittunut tässä näitä vanhoja tekstejä lukiessa. Ja varasin sit ensi viikolle akupunktio hieronnan sen tavallisen hieronnan tilalle. Lisäksi oli se jalkahoito tulossa 😍 Ja tästä alkaa muuten mun ”lämmin kohtu” aikakausi luteaalin ajaksi. Lämpimiä juttuja ja villikset jalkaan 24/7 😆 Ja rentoa fiilistä ennen kaikkea 🥰 Mä niiiiin yritän.
Mies täytyy houkutella vielö tänään kuppihommiin, sit ollaan hyvin saatu hyödynnettyä nää päivät ☺️
IMG_8068.jpeg

@Jolinda joo aikamoista! Tää ei oo kyllä ensimmäinen kerta, kun mulla limakalvo jo valmiina ja ovista joutuu odottamaan. Aloin jo pohtia, et onkohan tämä huono juttu, että limakalvo siellä valmiina jopa viikon, ennen kuin ovis luonnollisesti tapahtuu. Mullahan on välillä follit olleet jotain 22-24mm ennen kuin irronneet 🧐 Lääkäri sanoi, että limakalvo on myös mahdollista ”mennä yli” joka ei ole optimaalinen enää alkion kiinnittymiselle ja siksi haluaavat irroittaa follin heti, kun kokoa on se 16mm. Toivotaan että näin olisi jo huomenna 🤞

@Metsäkaiku tervetuloa mukaan mittailemaan! Oura on kyllä ihan super kun ei tarvitse tehdä muuta kuin avata Oura ja FF aamulla ja synkkaa automaattisesti 🙏✨ Pahoittelut myös kesän keskenmenosta. Toivottavasti saisit pian pysyvän plussan🌈

@Puolikuu no nyt menee jännittäväksi! 🤞✨Mikäs on tänään tilanne ja joko testailit?

@Mamiii primolutista en tiedä miten vaikuttaa lämpöihin, mutta mulla droppi on tullut usein vasta sinä päivänä kun menkat alkaa. Joskus lämmöt on lähteneet laskemaan asteittain menkkojen lähestyessä, mutta sanoisin et useimmiten se droppi tulee vasta kp1.

@Mamiksx5 tosi selkeä plussa siellä tänään! Mä melkein merkkaisin vaan ton tän päivän, eilinen on vähän vielä vajaa (tosin jollain tuokin laskettaisiin jo plussaksi, mut sulla näyttää kyllä kirkuvaa tänään). Kuppihommat vielä tälle päivälle kuulostaa hyvältä ja sit pääseekin jo piinailemaan 🌈

Mulla FF ilmoittelee jo,että lämmöt olisi koholla😅 mut eiköhän tää oo vaan alkukierron sahailua ja huomenna taas droppaa
IMG_1951.jpeg

@Ness ymmärrän! Kyllä jännää miten kehot toimii 😅 joskus sitä limistä kasvatellaan ja sit taas toisilla kerroilla folleja 😅 toivon, että perjantaina folli olisi sen 16 ja saisitte ovitrellen, niin siirto onnistuu 💪❤️ mä pidän niin teille kaikkia sormia pystyssä tän kierron osalta ❤️

@Mamiii kiitos kysymästä ❤️ viime viikolla oli ultra ja sieltä löytyi syke ja tyyppi oikeasta paikasta ❤️ meidän historian takia mulla uusi ultra ja lääkäri parin viikon päästä, toivon, että kaikki silloin myös hyvin. Aika stressaavaa aikaa, mutta ei tässä voi kuin odotella.. ainakin oireet ja pahoinvointi vahvoina, niin ne luo vähän uskoa tähän ❤️ vaikka ei kivoja ole 🤢

Tsemppiä kaikille oviksen odottajille ja piinailijoille ❤️ toivon kovaa plussa-aaltoa tänne 🌈❤️

Mä kokeilin niin montaa asiaa kerralla että vaikea sanoa mikä niistä toimi, oli PCOS:n takia kolme ovuloimatonta kiertoa putkeen kunnes päätin ottaa poppakonstit käyttöön. Aloitin salilla käymisen (liikuin ennenkin ja olin normaalipainoinen mutta voimaharjoittelu puuttui) 2-3 krt viikossa jotta saisin lihasmassaa, myo-inositolin (Donaferty, siinä ei ole D-chiroa mutta alfalaktalbumiinin takia imeytyy hyvin), ubikinonin (ihan Prismasta löytyi, otin 100mg aamuisin, auttaa munasolujen laatuun mikä on kans PCOS-haaste) ja iltaisin magnesium glysinaattia. Jätin kans hiilarit pois aamupalasta kun verensokerin heittelyt voi vaikuttaa hormoneihin. Aloitin aina ateriat kasviksilla (vähentää sokeripiikkiä) ja jos välillä söin vähän makeeta, söin sen vasta koko aterian jälkeen (taas vähentää sokeripiikkiä).
En tosiaan tiedä mikä näistä auttoi vai auttoiko kaikki yhdessä, mutta 2-3kk jälkeen aloin taas ovuloimaan, eka KP34 mutta siitä lähtien joka kierto tuli ovulaatio vähän aiemmin. Näkyi jopa ihan ovistesteissä ja lämpötilassa. Myös TSH oli yli 2,5 niin sain kilpirauhaslääkityksen, voi olla että sekin auttoi.

Mutta letrozolista sain sen viimeisen boostin että tärppi viimein tuli. Päästiin ensikäynnille sen jälkeen kun olin muutaman ovulaation saanut noilla poppakonsteilla aikaiseksi, voi olla että esim. puolen vuoden jälkeen olisi tärpännyt luomusti ja toisaalta voi olla että ei. Kerkes ekasta letro-kierrosta tulla kystakin joka viivästi kiertoa ja meinas hermo mennä. Ja mun luteaalivaihekin on vaan 10 päivää niin oli kyllä joku ihmeiden ihme että tämä munasolu oikeasti kypsyi ja irtosi ja sit vielä kiinnittyi tarpeeksi aikaisin niin että kerkes paikoilleen ennen kuin vuoto alkoi. Kaikki tähdet oli kohdallaan ja oikeesti oon miettinyt että kyllä on kaikin puolin käynyt joku ihan ihmeellinen munkki että tässä nyt ollaan.

Halusin tulla jakamaan tän jos se valais toivoa! ♥️ Toivottavasti sielläkin tulisi parannusta kiertoon ja tärppäis pian!
Kiitos kaikista vinkeistä! Ainakin nyt ubikinoli seuraavana ostoslistalla ja viilailen myös vielä noita ruokailuun liittyviä asioita kohdilleen.

Luo todellakin toivoa nämä tarinat, missä hankalistakin lähtökohdista voi lopputulema olla lopulta se hyvin toivottu. Kaikkea hyvää odotukseen ja tulevaan! ❤️

Muokattu viimeksi:
Kiitos @Ness , merkkasin tän päivän plussaksi.

Unohdin sanoa vielä että lääkäri soitti miehelle siitä pohdinnasta olisiko fsh hyvä lisä vielä ja hän ei nähnyt syytä sille. Sanoi että simppa tulos oli ihan ok että ei saada siitä lisähyötyä tulokseen. Totesi kans että hyvä kun nikotiini nyt kokonaan pois niin se kyllä sit tulee vaikuttaa.Ei onneks mies oo mikään suurkuluttaja ollut,pientä määrää käytti mutta hyvä että nyt kun muistutin että se kyllä vaikuttaa simppoihin niin jätti pois kokonaan.

Tein ihanaa lämmintä sosekeittoa , tomaattimurska, valkosipuli ja sipuli öljyssä kuullotetaan , linssejä mukaan ja mausteita. Meni kans paljon turkkijuguu sekaan 😍 nammm oli hyvää.

Takaisin