Mä kokeilin niin montaa asiaa kerralla että vaikea sanoa mikä niistä toimi, oli PCOS:n takia kolme ovuloimatonta kiertoa putkeen kunnes päätin ottaa poppakonstit käyttöön. Aloitin salilla käymisen (liikuin ennenkin ja olin normaalipainoinen mutta voimaharjoittelu puuttui) 2-3 krt viikossa jotta saisin lihasmassaa, myo-inositolin (Donaferty, siinä ei ole D-chiroa mutta alfalaktalbumiinin takia imeytyy hyvin), ubikinonin (ihan Prismasta löytyi, otin 100mg aamuisin, auttaa munasolujen laatuun mikä on kans PCOS-haaste) ja iltaisin magnesium glysinaattia. Jätin kans hiilarit pois aamupalasta kun verensokerin heittelyt voi vaikuttaa hormoneihin. Aloitin aina ateriat kasviksilla (vähentää sokeripiikkiä) ja jos välillä söin vähän makeeta, söin sen vasta koko aterian jälkeen (taas vähentää sokeripiikkiä).Myo-inositoli on ollut käytössä nyt 4kk ajan. Kaksi ekaa kuukautta vain 2g/pv, en huomannut vaikutusta. Nostin 4g/päivä ja tilasin myöhemmin vielä d-chiroa 100mg kapseleina, että saa päivittäin nyt noita kahta 40:1 suhteessa, tutkimusten mukaan pcos:n ”hoitoon” sopivalla annostuksella. D-chiro ollut käytössä nyt vasta pari viikkoa ehkä ja aika näyttää, että onko noista yhdessä enemmän apua. Sinkkiä syön myös päivittäin 15mg.
+ tietysti syön hyvin ja monipuolisesti, liikun sekä mukun hyvin. Ihan hirveästi en keksi enää, että miten voin itse lisää tasapainottaa hormonitoimintaa. Yritän elää mahdollisimman stressittömästi ja otin painopeiton myös käyttöön, kun luin sen hyvistä vaikutuksista.
Täytyykin vielä tutustua tuohon ubikinoliin, kiitos vinkistä!![]()
En tosiaan tiedä mikä näistä auttoi vai auttoiko kaikki yhdessä, mutta 2-3kk jälkeen aloin taas ovuloimaan, eka KP34 mutta siitä lähtien joka kierto tuli ovulaatio vähän aiemmin. Näkyi jopa ihan ovistesteissä ja lämpötilassa. Myös TSH oli yli 2,5 niin sain kilpirauhaslääkityksen, voi olla että sekin auttoi.
Mutta letrozolista sain sen viimeisen boostin että tärppi viimein tuli. Päästiin ensikäynnille sen jälkeen kun olin muutaman ovulaation saanut noilla poppakonsteilla aikaiseksi, voi olla että esim. puolen vuoden jälkeen olisi tärpännyt luomusti ja toisaalta voi olla että ei. Kerkes ekasta letro-kierrosta tulla kystakin joka viivästi kiertoa ja meinas hermo mennä. Ja mun luteaalivaihekin on vaan 10 päivää niin oli kyllä joku ihmeiden ihme että tämä munasolu oikeasti kypsyi ja irtosi ja sit vielä kiinnittyi tarpeeksi aikaisin niin että kerkes paikoilleen ennen kuin vuoto alkoi. Kaikki tähdet oli kohdallaan ja oikeesti oon miettinyt että kyllä on kaikin puolin käynyt joku ihan ihmeellinen munkki että tässä nyt ollaan.
Halusin tulla jakamaan tän jos se valais toivoa!