BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Puolikuu näyttää lupaavalta! Täällä toivotaan parasta!
@Ness Toivottavasti pöäsette siirtoon!

Itsellä kierto edennyt dpo 14, eikö lämmöt vielä merkittävästi laskenut. Viime kierrossa lämmöt tippui dpo 13 ja menkat alkoi siitä seuraavana päivänä.

Edit. Luteaalivaiheen pituudeksi tuli 14 päivää, täti kurvasi kylään aamuyöstä 🙁

Liitteet

• Screenshot_2025-11-08-10-23-51-35_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-11-08-10-23-51-35_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    209.2 KB · Katsottu: 46
Muokattu viimeksi:
@Ness Kiitos, toivotaan. 🙏☺️

@Mamiksx5 Joo mä odottelen, en ole varhain testaamisen fani. Kaikki kerrat kun oon testannut, on olleet vitivalkoisia ja inhoan sitä fiilistä, mikä siitä tulee. Ennemmin petyn pikkuhiljaa lämpökäyrän laskiessa kohti kierron loppua. 😅 Mitä nyt ei kyllä vielä näy! Mulla on 13-14 vrk ollut aina luteaali, toki tarkkaa mittaushistoriaa vain tämä 8-9 kk. Teillä kyllä hyvä skaala lisäravinteita käytössä. 👌 Hienoa, että mieskin noin mukana. 👏 Tuo mukimenetelmä on kyllä hyvä lisä hektisessä arjessa, jos sitä molemmat suostuu käyttämään. 👍 Mä en viitsi edes ehdottaa, kun tiedän suhtautumisen.. 🙈 Ja hyvä että Ovumian lääkäriltä olette saaneet kuitenkin helpottavan lausunnon arvoihin. 🙏 Positiivisella mielellä eteenpäin! 🌈

Toivotaan parasta @Puolikuu 🤗 Ja myös @Malttamatonq (hauskasti kuu ja q äännetään samoin)

@Mamiksx5 joo eiköhän noillakin tule toimeen, vaikka itse huolestuisin varmasti myös, koska monin osin hiukka heikommat tulokset näytteessä. Ehkä meidänkin pitää testata..

@ihmeellä1 näen tossa viivan, mutta en selkeästi väriä. Voi olla viivanpaikka, mutta aika näyttää alkaako punertaa.

Joo huomenna nyt neljäs päivä kun otan Primoluttia. Ihan kuin auttaisi nukkumaan, en tiedä onko logiikkaa?

Tämä oli viime vuodelta jäämistöä, kun kuukautisvuoto ei loppunut. Silloin kokeilin SSRI lääkettä PMS-oireisiin ekan ja yhden ainoan kerran ja luulen, että kuukautisvuoto jäi sen takia päälle. Harvinaista, mutta mahdollista. Nyt aloin omalla luvalla ottaa tuota jottei menkat ala vielä.. Nyt tietty riski ettei menkat sit alakaan ensi viikolla, kun sitä haluaa.

Ootteko muut siirtäneet menkkoja lääkkeellä ja milloin ne sit alkoi lääkkeen lopetuksen jälkeen?

Postaan nyt tännekin:
Meillä tuli nyt kapuloita rattaisiin. Se prolaktiini on koholla kuten arvelin. Ja lisäksi TSH yli 3. Mulla normaalisti 1,5-2 🙄 Varmaan tämä lisääntynyt väsymys johtuu just tosta, vaikka onkin normaali arvo. Mutta raskautta yrittävälle ei hyvä..

Jos nää on pielessä, niin sit varmaan muutkin... kuten AMH. Sitä ei ole mitattu.

Liitteet

• Screenshot_20251108_220250_FF App.jpg
    Screenshot_20251108_220250_FF App.jpg
    175.5 KB · Katsottu: 38
@Ness Jännittävää, toivottavasti pääsette siirtoon. :red-heart:

@Puolikuu Erittäin lupaava käppyrä tosiaan, jännät ajat sielläkin.

@Mamiksx5 Toi taulukko onkin mielenkiintoinen. Useaa syönkin itse. Jännä, et miehelle on paljon enemmän tehokkaita(?) lisäravinteita... HYvä merkkihän se on, ettei lääkäri ollut kuitenkaan huolissaan. Ja kemiallinenkin tietysti tukee sitä, et simpat pääsee kuitenkin perille.

@Malttamatonq Pahoittalut uuteen kiertoon joutumisesta.

@Mamiii Mä olen siirtänyt menkkoja vain e-pillereillä. Sillon menkat alkaa heti ku pillerit lopettaa. Ootko menossa lisätesteihin vielä? Saako noihin huonoihin arvoihin hoitoa, kun yrittää raskautta? vaikka onkin ns. normaaleissa viitearvoissa.

Oma käyrä näyttää lupaavalta. Vielä muutama päivä oletettujen menkkojen alkuun... On ollut niin kiireinen loppuviikko, ettei ole edes ehtinyt oikein piinailla...

Liitteet

• IMG_9118.jpg
    IMG_9118.jpg
    376.3 KB · Katsottu: 45
Tässä käyrä niille, ketkä menee PAS:iin ja terolut ja cyclogest käytössä. Mulla tämä kierto ei tehnyt niin suuria dramaattisia nousuja tai laskuja, terolut oli käytössä 17-31 pv lokakuuta ja cyclogest on ollut käytössä nyt lokakuun 21 päivä alkaen eli alkion siirrosta lähtien. Tuo 11. ja 20. päivän korkeat lukemat ovat todennäköisesti mittavirheitä. Eli jos ei lämmöt nouse kauheasti niin ei välttämättä ole hätää. Nuo lääkkeet vaikuttaa näihin nousuihin. Mulla peruslämpö on yleensä siinä 36,8 °C ja nyt raskaana se on ollut 37,2 °C.

Liitteet

• Screenshot_20251109_113451_FF App.jpg
    Screenshot_20251109_113451_FF App.jpg
    110.1 KB · Katsottu: 63
@Ness Jännittävää, toivottavasti pääsette siirtoon. :red-heart:

@Puolikuu Erittäin lupaava käppyrä tosiaan, jännät ajat sielläkin.

@Mamiksx5 Toi taulukko onkin mielenkiintoinen. Useaa syönkin itse. Jännä, et miehelle on paljon enemmän tehokkaita(?) lisäravinteita... HYvä merkkihän se on, ettei lääkäri ollut kuitenkaan huolissaan. Ja kemiallinenkin tietysti tukee sitä, et simpat pääsee kuitenkin perille.

@Malttamatonq Pahoittalut uuteen kiertoon joutumisesta.

@Mamiii Mä olen siirtänyt menkkoja vain e-pillereillä. Sillon menkat alkaa heti ku pillerit lopettaa. Ootko menossa lisätesteihin vielä? Saako noihin huonoihin arvoihin hoitoa, kun yrittää raskautta? vaikka onkin ns. normaaleissa viitearvoissa.

Oma käyrä näyttää lupaavalta. Vielä muutama päivä oletettujen menkkojen alkuun... On ollut niin kiireinen loppuviikko, ettei ole edes ehtinyt oikein piinailla...

Hyvännäköinen käyrä sulla, toivotaan parasta 🤗

Eivät suostuneet suoriltaan aloittamaan lääkitystä kumpaankaan, vaan joudutaan odottamaan. Tulee prolaktiinista tarkempi koe myös.. Otetaan kontrolliverikokeet ja sit vähän yllättäen myös ultrataan alkukierrosta, lääkäri sen määräsi. Varmaan kun noi (ja kenties muutkin) on nyt koholla ja mulla ikää 36 ja sit kun se eka meni just kesken ja sen jälkeenkin ollut yritystä. Kyllä nekin ymmärtää ettei aika ole tässä puolellamme. Oon tyytyväinen. Varmaan just haluavat että tänne syntyy vauvoja 😆 Ja 5 vuoden takaa myös toinen tyhjennys, tosin eri kumppanin kanssa..

Nämä menevät sit yli 1kk päähän. Varmaan sit kattovat onko mulla ees folleja siellä.. Itsekin olen huolissani 🤔 Luulen vahvasti, että AFC on oikeasti huono. Mulla ollut kaikenlaista viimeiset 1,5 vuotta ainakin.. Aiemmin tarkka kierto heittää ja sit ovuloimattomat kierrot ja jatkuvat VTI:t ja huono nukkuminen.. Tukka irtoo ja PMS vaan pahenee, myös tänään aivan peetä.

No oli sovittu nää kontrollit tai ei, niin ei jätetä yhtä yrityskertaa välistä. Tärppää tai ei, menee kesken tai ei. Nyt kuitenkin tosi hyvä ajoitus tulossa, jos vaan menkat alkaa ensi viikolla.

Nyt lämmöt raketoi vaikka luulin, että Primolut laskee 🤣 Sattuu vatsaan ja on huono olo ja kaikkea..

Liitteet

• Screenshot_20251109_130255_FF App.jpg
    Screenshot_20251109_130255_FF App.jpg
    187.3 KB · Katsottu: 39
Muokattu viimeksi:
Nyt vaan omanapaa kun energiat vähissä... Viikonloppuna myöhempään mitatut lämmöt sen verran koholla että FF ehdottaa ovista torstaille. Odotan kyllä vielä pari alkuviikon mittausta ennen kuin uskon, kun mittausaika vaikuttaa ainakin mulla niin selvästi. Limat on kyllä vähentyneet, eli siinä mielessä voisin kyllä luteaalin alkamiseen uskoakin.

Liitteet

• IMG_20251109_133600.jpg
    IMG_20251109_133600.jpg
    142.5 KB · Katsottu: 46
@ihmeellä1 Testasitko uusiksi Tänään? 🤞🤞🤞kyllä munkin silmään näkyy jotain 🧐
@Mamiksx5 testasin äsken kotiin tullessa. On vahvempi mitä perjantaiaamun testi ja nyt mielestäni kameraankin näkyy, että on värillinen viiva.

Vähän epäilen kyllä, että nämä ois todella huonoja testejä tai viallinen erä, kun tässäkin viivan vahvuus on epätasainen. Täytyy testata toisen merkin testillä vielä. 😲

IMG_6100.jpeg

@Mamiksx5 testasin äsken kotiin tullessa. On vahvempi mitä perjantaiaamun testi ja nyt mielestäni kameraankin näkyy, että on värillinen viiva.

Vähän epäilen kyllä, että nämä ois todella huonoja testejä tai viallinen erä, kun tässäkin viivan vahvuus on epätasainen. Täytyy testata toisen merkin testillä vielä. 😲

View attachment 149919
Tulen huutelemaan tuolta toukokuisista näistä testeistä. Mulla on itsellä vain hyviä kokemuksia, antoi todella haalean haamun dpo9 alkaen, joka ei näkynyt kamerassa ja siitä eteenpäin vahvistui päivittäin. Mulle eivät kertaakaan antaneet viivan paikkaa tai tällaista puolikasta viivaa. 🤔

Veikkaisin viallista testiä tai erää, kantsii tehdä vielä uusi testi tällä ja rinnakkaistestata toinen merkki samasta virtsasta.

No mitäs mitäs , mulla kp8 ja ovistesti oli illalla 17.45 kuivuttuaan tämmöinen.
IMG_8021.jpeg

IMG_8022.jpeg

Pakko oli muokata et näkis vähän paremmin viivoja.
Teen vielä testin nyt illasta noin kympin aikaan. En kyl mitenkään olis uskonut että vielä noin vahvaa jo näyttää. Tänään vasta hain paketin kaupasta 😅
Onneksi oli päikkäreillä spontaani talletushetki 😍 Erittäin harvinaista meillä. Jos mä eritän jotain että mieskin oli hyvin halukas 🤣

Ja käppyrä vielä tähän, katsellaan huomenna sit mitä se illan testi näytti.
IMG_8020.jpeg

Jos ovis tosiaan näin aikaseen niin onkohan siitä haittaa? Luteaali oli 13päivää edellisessä kierrossa.

Nyt vaan tämmönen pikapäivitys 😆

Hei taas pitkästä aikaa!
Sivusta seuranneena keskustelua, mutta silti tipahtanut kärryiltä. 😅 Mun aikani taas on aktivoitua täällä 🫣

Ovistesti oli eilen jo tosi tumma, melkein voisin plussaksi sanoa. Uskon että tänään nyt ainakin plussaa näyttää. Käyräkin mallikas jälkeen kerran. Nyt olisi vielä tarkoitus saada ainakin yksi tallettelu alle. Sopivan spontaania onkin tähän asti ollut ja ehkä hieman muutenkin vähemmälle ajatuksella tämä yrittämisen puoli. 🌈

@ihmeellä1 mä käytän noita testejä ja oon säilyttänyt muutaman eri negatestin. Ihan siksi että pystyn vertailemaan. 🫣 Niissä kyllä on osassa ihan selkeä viiva/viivanpaikka. Mulla hieman mennyt viime kiertojen aikana luotto näihin testeihin, tuntuu että aiemmin eivät antaneet mitään viivanpaikkojakaan. Tuo sun viimeisin testi on kyllä erikoinen kun noin epätasainen. Testaisin uusiksi saman merkin testillä ja kaveriksi samaan aikaan jokin toinen merkki 🌈

@Mamiksx5 miten sulla yleensä ovis? On kyllä aikaista jos nyt jo olisi. Joskushan lh tasot voi hetkellisesti nousta, tai ikäänkuin aaltoilla ennen varsinaisaista oikeaa huippua. Spontaanit tallettelut on kyllä 😁

Muoks. Lisäsin kuvan testistä kun uitinkin jo heti aamusta.

Liitteet

• Screenshot_20251110_070357_edit_1501727056634165.jpg
    Screenshot_20251110_070357_edit_1501727056634165.jpg
    120.4 KB · Katsottu: 41
  • IMG_20251110_073654.jpg
    IMG_20251110_073654.jpg
    797.1 KB · Katsottu: 43
@Malttamaton145 Viime kierrossa oli plussa kp10, että näyttää tulevan samoihin aikoihin nytkin. Mulla ei koskaan ole vielä ollut tuommoista hetkellistä nousua ja takaisinpäin laskua, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Siellähän ollaan jo lähellä 🙂 Ikävää että jouduit tänne palailee näissä merkeissä, toivotaan pikaista uutta plussaa teille 🥰 Muoks. Anteeks mä sekoilen kun oon lukenut noita vanhoja tekstejä niin oli ihan muistissa että tää ku oli ihan tuore juttu. Mutta siis jokatapauksessa pahoittelut siitä ❤️

Oma aamun testi oli hieman tummempi kuin eilisillan se myöhäisempi. Katsotaan iltapäivällä uusiksi.
Vähän eggiksiä alkoi tänään näkyy. Odottelen vielä sitä kunnon eggistä kun tuntuu että menkatko ne alkoi 😅

Muokattu viimeksi:
@Mamiksx5 mun silmään teillä kyllä näyttää miehen simennesteanalyysin arvot hyviltä. On myös hyvä muistaa, että vaikka tällä kerralla olivat alhaisemmat kuin v. 2023, niin 3kk päästä uusi näyte voi olla ihan erilainen. Ne saattaa vaihdella aika paljonkin. Ja tuo nikotiini voi vaikuttaa, jos vasta nyt jätetty pois. Siemennesteellä menee kuitenkin se 3kk uusiutua. Tuo vitamiinilista on kattava, mutta ei ainakaan meillä ollut vaikutusta miehen siittiöihin millään lääkkeellä tai poppaskonsteilla 😅 Mut ehkä se antaa enemmän buustia niille, joilla lisääntymiskyky on jo normaali tai hitusen alentunut.

@Malttamatonq pahoittelut uuden kierron alkamisesta ja tsempit alkukiertoon ❤️

@Puolikuu miltäs siellä näyttää käppyrä? Pysyykö lämmöt edelleen ylhäällä? ✨

@Mamiii hyvä että sait kontrolliverikokeet. Mulla on kans ton TSH:n kanssa ollut jojoilua. Toki siinä voi joskus olla korkeampi arvo, joten hyvä että kontrolloidaan. Kuukausi ei oo onneks hirmu pitkä aika kontrolliin, toivotaan että silloin olisi arvot kunnossa 🌈

@Yrttiteetä tekisi mieli jatkoiko sulla lämmöt tänään nousua? ✨

@dootti tosi hyvännäköinen käyrä, ja kuka tietää josko tuo dpo9 olisi kiinnittymisdippi🌈✨

@ihmeellä1 onpas kummallinen testi, nyt näkyy jo kyllä selkeää väriä! Mielenkiintoista nähdä että oliko viallinen erä, vai oikea plussa joka vaan näyttää testeissä hassulta 🧐

@Malttamaton145 @Mamiksx5 näyttäisi siltä, että pääsette molemmat pian piinaviikoille! Jännää 😆🌈🙏

Mulla on huomenna kp10 ultra, tosi jännä nähdä mikä siellä on tilanne, et onko mitään vielä kasvamassa 😅 vähän kyllä epäilen, että joudun menemään vielä uudelleen ultraan. Tää on vähän tämmöistä säätöä epäsäännöllisen kierron kanssa. Joskus tulee ovis+ kp14 ja joskus kp24 😅 Toki toivon et edelliskierron trendi jatkuu ja ovis tulee pian 🤞
IMG_1671.jpeg

@Ness Juu olis se lääkäri A.P Ovumialta varmaan sanonut jos ois ollut jotain mistä olis huolissaan.
Ja toivotaan että siellä ultrassa näkyisi jo hyvää kasvua 🥰

Ubikinoli muuten on mulla ja miehellä jo vaikuttanut suotuisasti, olen paljon pirteämpi ja hän myös. Mä otan sitä nyt 500-600 päivässä. Aamulla enemmän ja sit iltapäivällä vielä lisää ☺️

Flunssa vaan molemmilla niin illalla joutuu turvautuu kuppitalletukseen jos toinen ei ole aivan poikki töistä.

@Ness Oli vielä tänään ihan ok lämpö, mut saapa nähdä kun käyrä kuitenkin vähän laskusuuntaan.. 🫣 Huomisaamu jännittää kyllä. Iso on pettymys, jos tullaan alas vielä. Siellä jännää, tulehan kertomaa ultrakuulumisia. ☺️

Liitteet

• IMG_20251110_122856.jpg
    IMG_20251110_122856.jpg
    235.4 KB · Katsottu: 45

View attachment 149919
Ja tämän aamun testit, 2kpl noita easy@homen sekä 1kpl one stepin herkkiä, oli täysin negatiivisia. Laitoin tämän kuvan kera jo reklamaatiota menemään, kun neljä easy@home raskaustestiä näytti selvästi punertavaa viivaa, vielä vahvistuen.

Hyvin epäilevästi onneksi suhtauduinkin noihin haamuilta näyttäviin jo ihan kierron puolesta, kun ”vasta” nyt kp 28. Kierrot keskimäärin ollut nyt +42 päiväisiä. En myöskään luota positiivisiin ovulaatiotesteihin, mitkä tässä kierrossa sain kp 21 ja 22, ilmeisesti pcos:n takia voi näyttää virheellistä positiivista. Myös pcos takia mun kierrot on muutenkin hyvin epätasaisia ja tuntuu, etten myöskään lämpöjä mittaamalla saa suurempaa tolkkua mistään.

Nyt on muutamaan otteeseen käynyt niin, että tulee positiivinen ovulaatiotesti ja kaikki mahdolliset oireet lähestyvästä ovulaatiosta. Lämmöt nousee yhden päivän ajaksi ja tässä kohtaa elättelen toiveita, että kierto olisikin lähtenyt normalisoitumaan ja ovuloisin normaalisti. Pettymys on kova, kun seuraavien päivien mittaukset osoittaa, ettei lömmöt nousseetkaan pysyvästi.

Jos nyt päätän käyttää nuo loput easy@home raskaustestit, niin todellakin teen aina rinnalla jonkun muun testin, jotta välttyy näiltä pieniltäkin toivonpilkahduksilta. Testejä teen epämääräisten kiertojen takia aina, jos on tarkoitus nauttia edes yksi annos alkoholia.

Ja tämän aamun testit, 2kpl noita easy@homen sekä 1kpl one stepin herkkiä, oli täysin negatiivisia. Laitoin tämän kuvan kera jo reklamaatiota menemään, kun neljä easy@home raskaustestiä näytti selvästi punertavaa viivaa, vielä vahvistuen.

Hyvin epäilevästi onneksi suhtauduinkin noihin haamuilta näyttäviin jo ihan kierron puolesta, kun ”vasta” nyt kp 28. Kierrot keskimäärin ollut nyt +42 päiväisiä. En myöskään luota positiivisiin ovulaatiotesteihin, mitkä tässä kierrossa sain kp 21 ja 22, ilmeisesti pcos:n takia voi näyttää virheellistä positiivista. Myös pcos takia mun kierrot on muutenkin hyvin epätasaisia ja tuntuu, etten myöskään lämpöjä mittaamalla saa suurempaa tolkkua mistään.

Nyt on muutamaan otteeseen käynyt niin, että tulee positiivinen ovulaatiotesti ja kaikki mahdolliset oireet lähestyvästä ovulaatiosta. Lämmöt nousee yhden päivän ajaksi ja tässä kohtaa elättelen toiveita, että kierto olisikin lähtenyt normalisoitumaan ja ovuloisin normaalisti. Pettymys on kova, kun seuraavien päivien mittaukset osoittaa, ettei lömmöt nousseetkaan pysyvästi.

Jos nyt päätän käyttää nuo loput easy@home raskaustestit, niin todellakin teen aina rinnalla jonkun muun testin, jotta välttyy näiltä pieniltäkin toivonpilkahduksilta. Testejä teen epämääräisten kiertojen takia aina, jos on tarkoitus nauttia edes yksi annos alkoholia.
Voi ei, tosi ikävä kuulla ettei ollut oikeita haamun alkuja. Ja toi että kierrot mitä sattuu 😔
Ootko kokeillut mitään lisäravinteita tukemaan kiertoa? Mä tilasin mulle ja miehelle tätä
IMG_8035.jpeg

Ja sit ubikinolia. Vaikka mulla säännöllinen kierto niin käytän munasolujen parempaa laatua varten. Toki menee aikaa että se alkaa vaikuttaa. En ole käyttäjäkokemuksia muistanut lukea tuolta mutta näyttää olevan jokunen kirjoitettuna arvosteluja.

Voi ei, tosi ikävä kuulla ettei ollut oikeita haamun alkuja. Ja toi että kierrot mitä sattuu 😔
Ootko kokeillut mitään lisäravinteita tukemaan kiertoa? Mä tilasin mulle ja miehelle tätä View attachment 149947
Ja sit ubikinolia. Vaikka mulla säännöllinen kierto niin käytän munasolujen parempaa laatua varten. Toki menee aikaa että se alkaa vaikuttaa. En ole käyttäjäkokemuksia muistanut lukea tuolta mutta näyttää olevan jokunen kirjoitettuna arvosteluja.
Myo-inositoli on ollut käytössä nyt 4kk ajan. Kaksi ekaa kuukautta vain 2g/pv, en huomannut vaikutusta. Nostin 4g/päivä ja tilasin myöhemmin vielä d-chiroa 100mg kapseleina, että saa päivittäin nyt noita kahta 40:1 suhteessa, tutkimusten mukaan pcos:n ”hoitoon” sopivalla annostuksella. D-chiro ollut käytössä nyt vasta pari viikkoa ehkä ja aika näyttää, että onko noista yhdessä enemmän apua. Sinkkiä syön myös päivittäin 15mg.

+ tietysti syön hyvin ja monipuolisesti, liikun sekä nukun hyvin. Ihan hirveästi en keksi enää, että miten voin itse lisää tasapainottaa hormonitoimintaa. Yritän elää mahdollisimman stressittömästi ja otin painopeiton myös käyttöön, kun luin sen hyvistä vaikutuksista.

Täytyykin vielä tutustua tuohon ubikinoliin, kiitos vinkistä! ❤️

Muokattu viimeksi:
Takaisin