Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on ihan parin viikon päästä vuosi nt-ultrassa jossa myöskin todettiin, että syke on sammunut.

En tiedä lohduttaako sinua, mutta muistan edelleen sen ultraustilanteen kristallinkirkkaana, ja sen näyn siinä näytöllä. Pystyn kuitenkin nyt esimerkiksi kirjoittamaan muistosta ilman itkua, vaikka asia herkistääkin. Tarkoitan tässä vaan sanoa, että kaikesta ei tarvitse päästä yli, mutta asiaan jotenkin tottuu ja sen kanssa oppii elämään.

Osanotto sinulle ja muillekin juuri keskenmenomankeliin joutuneille.
Kiitos ❤️

Noniin. Eilen 24h mifegynestä laitoin neljä cytoa emättimeen. Kesti kolme tuntia, että vessareissulla verta tuli pönttöön. Veren määrä oli vähäinen.
Pitkin iltaa tuntui sellaista lievää paineen tunnetta alavatsalla, ei varsinaista kipua, mutta teki mieli mennä vessaan ”pinnistämään”. Verta tuli aina pönttöön ja lisäksi yksi isompi 5x5 hyytelöklöntti sekä useampia pieniä riekaleita. Siteeseen asti ei spontaanisti mitään tullut.
En meinannut saada unta illalla vaan koska jännitin miten yö menisi. Kuitenkaan yöllä vuotoa ei tullut lainkaan ja nukuin hyvin. Tänäänkään siteeseen ei ole tullut mitään, ainoastaan vessareissuilla ponnistaessa kirkasta verta, ei hyytymiä.
Kipuja ei siis ole ollut paineen tunnetta kummempaa, toki panadol 1g ja burana 600mg pohjalle olen ottanut aina ~8 tunnin välein.

Vaikuttaako tämä siltä, että pitäisi hakea lisää cytoja? Voiko veren määrä tästä vielä yltyä vai onko se epätodennäköistä enää? Polilta saadussa ohjeessa luki että mikäli kolmeen vuorokauteen ei ole kunnolla alkanut, niin vasta sitten yhteys..

(Yritän tässä muistella spontaania keskenmenoa, että ei sekään erityisen runsasvuotoinen ollut, mutta kyllä siteeseen silti tuli vuotoa, ei ainoastaan vessareissuilla)

Sain maanantaille ajan naistenklinikalle. Ja neuvomaan sain tänään soitettua myös.
Noniin. Eilen 24h mifegynestä laitoin neljä cytoa emättimeen. Kesti kolme tuntia, että vessareissulla verta tuli pönttöön. Veren määrä oli vähäinen.
Pitkin iltaa tuntui sellaista lievää paineen tunnetta alavatsalla, ei varsinaista kipua, mutta teki mieli mennä vessaan ”pinnistämään”. Verta tuli aina pönttöön ja lisäksi yksi isompi 5x5 hyytelöklöntti sekä useampia pieniä riekaleita. Siteeseen asti ei spontaanisti mitään tullut.
En meinannut saada unta illalla vaan koska jännitin miten yö menisi. Kuitenkaan yöllä vuotoa ei tullut lainkaan ja nukuin hyvin. Tänäänkään siteeseen ei ole tullut mitään, ainoastaan vessareissuilla ponnistaessa kirkasta verta, ei hyytymiä.
Kipuja ei siis ole ollut paineen tunnetta kummempaa, toki panadol 1g ja burana 600mg pohjalle olen ottanut aina ~8 tunnin välein.

Vaikuttaako tämä siltä, että pitäisi hakea lisää cytoja? Voiko veren määrä tästä vielä yltyä vai onko se epätodennäköistä enää? Polilta saadussa ohjeessa luki että mikäli kolmeen vuorokauteen ei ole kunnolla alkanut, niin vasta sitten yhteys..

(Yritän tässä muistella spontaania keskenmenoa, että ei sekään erityisen runsasvuotoinen ollut, mutta kyllä siteeseen silti tuli vuotoa, ei ainoastaan vessareissuilla)
Mulla on tämän päivän aikana polttanut alavatsaa, vielä olen selvinnyt ilman kipulääkettä, mutta sellainen paineen tunne välillä että pian alkaa kunnon vuoto. Ruskea tuhru muuttunut vereksi ja tulee myös pieniä rämmäleitä. Vaihdoin pikkuhousunsuojan siteeseen, kun tuntuu että vuoto yltyy.
Olettaisin, että pitäisi olla ehkä runsaampaa kuin tuo kauvailemasi mikä tällä hetkellä.
Sain maanantaiksi ajan naistenpolille, toivon jospa tästä alkaisi kunnon vuoto eikä lääkkeitä tarvittaisi.
Itselläni ainakin aikasemmat keskenmenot ovat vuotaneet kyllä todella reilusti.

Sain maanantaille ajan naistenklinikalle. Ja neuvomaan sain tänään soitettua myös.

Mulla on tämän päivän aikana polttanut alavatsaa, vielä olen selvinnyt ilman kipulääkettä, mutta sellainen paineen tunne välillä että pian alkaa kunnon vuoto. Ruskea tuhru muuttunut vereksi ja tulee myös pieniä rämmäleitä. Vaihdoin pikkuhousunsuojan siteeseen, kun tuntuu että vuoto yltyy.
Olettaisin, että pitäisi olla ehkä runsaampaa kuin tuo kauvailemasi mikä tällä hetkellä.
Sain maanantaiksi ajan naistenpolille, toivon jospa tästä alkaisi kunnon vuoto eikä lääkkeitä tarvittaisi.
Itselläni ainakin aikasemmat keskenmenot ovat vuotaneet kyllä todella reilusti.
Mä soitin Hyvinkäälle ja sain uuden ultra-ajan maanantaiaamulle.

Kuulostaa aika samalta kuin mun tyhjennys, toki sain enemmän cytoja. Mulla ei oo missään vaiheessa juurikaan vuotanut siteeseen, nyt 10 päivän ajan vuotanut pöntöllä istuessa, välillä runsaasti ja välillä ei ollenkaan. Voithan käydä polilla tsekkaamassa tilanteen jos tuntuu että kaikki ei ole tyhjentynyt.

Luulen, että mun kohdalla ei tarvita enää lääkkeellistä tyhjennystä. Tänään vuotanut reilusti ja aika isoja hyytymiä. Nyt älä lue jos tekee pahaa.. mutta yhtäkkiä tunsin jo monennen kerran isomman hyytymän tulevan. Nyt oli selkeästi sellainen peukalonpään kokoinen kirkas nestepallo kaiken muun rämmäleen perässä. Luulen, että se oli siinä, ja nyt alkoi reilummin tulla pelkkää verta.

Onneksi aamulla selviää, onko kohtu hyvin jo tyhjentynyt.

Mulla ei oo nämä neljä cytoa saaneet aikaan vielä kuudessa tunnissa yhtään mitään edistymistä.. niinköhän pitää aamulla soitella jatkosta Hyvinkäälle 😫 kuulemma voidaan vielä tarvittessa osastolla antaa tiheästi cytoja.. en haluais millään mitään kaavintaa ainakaan 😔

Kurjaa tuokin ja toivottavasti sitten cytojen kanssa alkaisi tapahtua, en itseköän kaavintaan tahtoisi. Itse otin 12 aikaan neljä ja kolmelta sitten loput kaksi. Siitä kolmesta asti olen ripuloinut. Mutta vuotoa ei mielestäni ole tullut sen enempää kuin aikasemminkaan. Lievää supistelua kylläkin.

Tuliko teillä cytoista jotain muuta oiretta? Mulla aivan järkyt vatsakivut ja ripuli. Mukava kun joka tuutista vuotaa 😵
Joo, mulla ainakin suoli tyhjeni kyllä siinä samassa hötäkässä ensin, sen jälkeen alko vasta vuodot. Mulla meni 3 tuntia cytojen laitosta että alko vuotamaan, kramppasi tosin tuon 3 tuntia ennen.

Joo, mulla ainakin suoli tyhjeni kyllä siinä samassa hötäkässä ensin, sen jälkeen alko vasta vuodot. Mulla meni 3 tuntia cytojen laitosta että alko vuotamaan, kramppasi tosin tuon 3 tuntia ennen.
Kyllä on aika ikävä sivuvaikutus. Onneksi helpotti tosiaan kun suoli on tyhjä, heti kun söi jotain niin sama rumba jatkui 🙈

Mä olen matkalla Hyvinkäälle polikliiniseen tyhjennykseen. Ei käynnistynyt vuoto yönkään aikana. Alkaa todella turhauttaa tämä.

Edit. En saanut apua Hyvinkäältä. ”Odota takaisinsoittoa”. Osasto ilmeisesti täynnä niin ei päässyt heti sisään. Pitänee saada kohtutulehdus että saa apua.

Muokattu viimeksi:
Mun keskeytynyt keskenmeno muuttui spontaaniksi keskenmenoksi tänään 3.20 aamulla. Aamulle oli aika lääkärille klo 9 päivystykseen lääkkeelliseen tyhjennykseen ja totta pirussa tulin, kun kerran aika jo oli.
Lopputuloksena nyt tipassa osastolla, jossa tarkkaillaan tyhjentyminen loppuun kun esikoisesta oli kalvot riekaleina ja synnytyksessä menetin litran verta.
Ensimmäiset 4 cytoa sain puolisen tuntia sitten. Aamusta vuotanut jo kuin seula ja syönti- ja juontikielto, niin jännän äärellä.

Edit. Ehkä puolisen toista tuntia ekoista cytoista sain toiset ja juuri gyne tarkisti, kohtu tyhjentynyt ja istukka syntyi siinä pöydällä.
Nyt vielä pari tuntia seuraillaan vuotoa ja jos pysyy maltillisena, niin sen jälkeen pääsen syömään ja pois.

Muokattu viimeksi:
Mä olen matkalla Hyvinkäälle polikliiniseen tyhjennykseen. Ei käynnistynyt vuoto yönkään aikana. Alkaa todella turhauttaa tämä.

Edit. En saanut apua Hyvinkäältä. ”Odota takaisinsoittoa”. Osasto ilmeisesti täynnä niin ei päässyt heti sisään. Pitänee saada kohtutulehdus että saa apua.
Voi ei 😳 On kyllä turhauttavaa, kun näissä tilanteissa sitä tahtoisin mahdollisimman nopeasti asiat järjestykseen. Toivottavasti tulisi pian soitto 👍

Itselläni nuo lääkkeet eivät saaneet kyllä muuta aikaan kuin ripulin. En ymmärrä miksi niitä piti syödä, kun vuotaminen oli jo hyvässä vauhdissa.

Mun keskeytynyt keskenmeno muuttui spontaaniksi keskenmenoksi tänään 3.20 aamulla. Aamulle oli aika lääkärille klo 9 päivystykseen lääkkeelliseen tyhjennykseen ja totta pirussa tulin, kun kerran aika jo oli.
Lopputuloksena nyt tipassa osastolla, jossa tarkkaillaan tyhjentyminen loppuun kun esikoisesta oli kalvot riekaleina ja synnytyksessä menetin litran verta.
Ensimmäiset 4 cytoa sain puolisen tuntia sitten. Aamusta vuotanut jo kuin seula ja syönti- ja juontikielto, niin jännän äärellä.
No kylläpä nämä keskenmenot täällä nyt koettelee, jaksamista sinne ❤️

Toivottavasti sait apua tai tyhjennys lähti käyntiin🙏

Takaisin