Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Otin nyt aamulla puheeksi töissä rautalisän aloituksen. Yksi työkaveri syönyt nyt vuosia rautaa, hän kävi erään tunnetun hematologin vastaanotolla. Sain hyviä vinkkejä nyt tähän. Kannattaa kuulemma mittauttaa herkkä crp samalla kun ferritiinin, kun tosiaan tulehdus nostattaa arvoja. Ja ensimmäisenä aamusta rautalisä, siitä tunnin päästä aamupala (tää tulee kyllä olemaan haaste, jos vähänkään herää huonovointisena/nälkäisenä😂) Suositteli obsidan fe++.
Mä syön ihan Prismasta saatavaa extra vahvaa rautaa, on edullinen ja toimii monella. 😊 Itse otan raudan illalla ennen nukkumaan menoa vähintään tunti syömisestä. Sillä ei ole väliä, milloin raudan ottaa, kunhan sopii omaan rytmiin. C-vitamiini edistää imeytymistä, eli kannattaa ottaa C-vitamiinin, mehun tai hedelmän kanssa erillään muista vitamiineista/hivenaineista parhaan imeytymisen takaamiseksi.

Onko kellään vielä tuntemusta, että siellä jossain alavatsassa kasvaa jokin? Sitähän sanotaan, että odottavilla äideillä saattaa olla jopa aistimus vauvan sukupuolesta varhain. Ite en tunne oikein mitään, on jotenkin sellainen epäusko vielä että siellä vois tosiaan olla joku. Aattelin kysyä neuvolassa, pääsiskö julkisen kautta varhaisultraan, jos ei, katsotaan miehen kanssa yksityiseltä. En saa mielenrauhaa muuten :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sivuhuomiona mies on sanonut, että hänellä on vahva tunne siitä, että lapsesta tulis poika :Smiling Face With Smiling Eyes: itsellä ei oo hajuakaan, mutta kuka tietää, oon ollut mielenliikkeiltäni normaalia vakaampi, mitä mies on ihmetellyt :Face With Tears Of Joy: ehkä raskaus vaan vie voimat kiukuttelemisestakin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Mä syön ihan Prismasta saatavaa extra vahvaa rautaa, on edullinen ja toimii monella. 😊 Itse otan raudan illalla ennen nukkumaan menoa vähintään tunti syömisestä. Sillä ei ole väliä, milloin raudan ottaa, kunhan sopii omaan rytmiin. C-vitamiini edistää imeytymistä, eli kannattaa ottaa C-vitamiinin, mehun tai hedelmän kanssa erillään muista vitamiineista/hivenaineista parhaan imeytymisen takaamiseksi.
Mutta ei sit appelsiinia vaikka ajatellaan c-vitamiinin lähteeksi, kun on sitä kalsiumia kohtuu runsaasti 😁

Mutta ei sit appelsiinia vaikka ajatellaan c-vitamiinin lähteeksi, kun on sitä kalsiumia kohtuu runsaasti 😁
Tää oli hyvä tieto! Yleensä itse tullut syötyä mandariinin kanssa (jos halunnut syödä samalla jotakin), mutta 99 % kerroista otan vaan C-vitamiinitabletin kanssa. 😊 Enpä ollut tosiaan tullut edes ajatelleeksi, että appelsiini sisältää kalsiumia!

Onko kellään vielä tuntemusta, että siellä jossain alavatsassa kasvaa jokin? Sitähän sanotaan, että odottavilla äideillä saattaa olla jopa aistimus vauvan sukupuolesta varhain. Ite en tunne oikein mitään, on jotenkin sellainen epäusko vielä että siellä vois tosiaan olla joku. Aattelin kysyä neuvolassa, pääsiskö julkisen kautta varhaisultraan, jos ei, katsotaan miehen kanssa yksityiseltä. En saa mielenrauhaa muuten :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sivuhuomiona mies on sanonut, että hänellä on vahva tunne siitä, että lapsesta tulis poika :Smiling Face With Smiling Eyes: itsellä ei oo hajuakaan, mutta kuka tietää, oon ollut mielenliikkeiltäni normaalia vakaampi, mitä mies on ihmetellyt :Face With Tears Of Joy: ehkä raskaus vaan vie voimat kiukuttelemisestakin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Viime raskaudessa olin ihan varma tytöstä, rakenneultrassa selvisi, että on poika. Luulen että näihin fiiliksiin vaikuttaa oma toive jonkunverran 😅
Tällä kertaa en oikeasti tiedä kumpaa edes toivoisin, joten olen iloinen kummasta tahansa. Mutta luulen, että on poika, koska on tilastollinen fakta saada suuremmalla todennäköisyydellä samaa sukupuolta kuin edellinenkin on ollut. Ja tämäkin todennäköisyys oli jotain 51-52% että eipä sitä vaan voi tietää 😂

Mulla on ihan tyttöfiilis. On ehkä nimikin jo tytölle. Sama juttu oli ton nuoremman kanssa ja tyttö tuli. Sinänsä musta olis ihan hauskakin jos tulis poika kun aiemmat on tyttöjä, mutta eipä sillä ole mulle väliä. Aikoinaan ennen yhtäkään lasta toivoin että jos edes yksi niistä olisi tyttö. Eli se toive on jo tuplasti täyttynyt. 😂

Mulla on vahva poika olo. Esikoinen on poika myös! Ennen lasta toivoin kovasti tyttöä, mulla itsellä on 2 siskoa ja lähipiirissä paljon tyttölapsia niin poika ajatuksena tuntui jotenkin vieraalta. Nyt toivon molempia yhtä paljon ❤️

Esikoista odottaessa olin 95% varma, että tulossa on poika. Typerää tietty, koska aika lailla 50/50 todennäköisyys. Mutta se kuuluisa intuitio kallistui niin vahvasti poikaan. Samaten kaikki vanhan kansan ennustukset viittasivat poikaan, kiinalaiset ja mayalaiset ennusti poikaa jne. No, tyttöhän sitten meitä rakenneultrassa moikkaili🤭😅 Että en kauheasti enää anna sijaa omille fiiliksille tämän suhteen. Nyt kiinalainen kalenteri ennustaa tyttöä, sen verran katsoin. Mies toivoo kakkosesta poikaa, mulle kumpikin on yhtä mieluisa 🥰

Menin ihan uteliaisuudesta googlaamaan ton kiinalaisen syntymäkalenterin. Sen mukaan tulisi tyttö, mutta sen mukaan esikoisen pitäisi olla poika😂.

Menin ihan uteliaisuudesta googlaamaan ton kiinalaisen syntymäkalenterin. Sen mukaan tulisi tyttö, mutta sen mukaan esikoisen pitäisi olla poika😂.
Mäki kävin viime viikolla ja sillon oli sama. Eli nyt ennusti tyttöä mutta esikoisen kohdalle ennusti poikaa mutta on tyttö 😄
No kävin jostain syystä googlaamassa sun julkaisun jälkeen uudestaan ja tässä versiossa olikin sitten toisin ennustettu 🤣

Mulla oli alkuun tosi selkeitä tunteita alavatsassa, että jotain siellä tapahtuu. Nyt ei pariin päivään ole ollut samanlaista oloa, koitan olla panikoimatta asiasta ja vaan ajatella, että tuntemukset vaihtelee ja se on normaalia. Varhaisultra ollaan varattu, mutta sitä joudutaan vielä odottamaan kolme viikkoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tuli muuten mieleen tosta, kun sanoit, että oot ollut mieleltäsi normaalia rauhallisempi, niin sama juttu! Oon normaalisti todella ahdistukseen ja yliajatteluun taipuvainen, mutta nyt oon jotenkin onnistunut rauhoittamaan mieleni :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Oonkin nauranut, että olispa aina ollut yhtä helppoa pysäyttää ahdistuskelat, mut hyvä että viimeistään nyt löytynyt tällainen taito.

Mun on edelleen vaikea käsittää että tässä ollaan raskaana 😂 vaikka selkeästi oireita on ja kohdussa on ollut alusta asti tuntemuksia, silti se tuntuu jotenkin vieraalta ajatukselta. Ehkei siihen ole halunnut vielä luottaa ihan täysin. Ens torstaina neuvola, niin varmaan sitten alkaa realisoitumaan 😊 doppleria en ajatellut tässä raskaudessa hankkia, ennemminkin kuulostella omaa kehoa ja fiilistellä tätä tod näk viimeistä raskautta ❤️

Hei vaan kaikille! Oon seurannut keskustelua jokusen viikon plussan jälkeen, mutta jotenkin halusin odottaa varhaisultraan ennen kun keskusteluun osallistun. Varhaisultra oli eilen ja syke löytyi ja vielä oikeasta paikasta. Toinen raskaus, esikoinen syntyi 2022. Esikoisen kanssa olin varsin oireeton, nyt aikamoista pahoinvointia ja ruokaa ei tee ollenkaan mieli.

Hei vaan kaikille! Oon seurannut keskustelua jokusen viikon plussan jälkeen, mutta jotenkin halusin odottaa varhaisultraan ennen kun keskusteluun osallistun. Varhaisultra oli eilen ja syke löytyi ja vielä oikeasta paikasta. Toinen raskaus, esikoinen syntyi 2022. Esikoisen kanssa olin varsin oireeton, nyt aikamoista pahoinvointia ja ruokaa ei tee ollenkaan mieli.
Tervetuloa mukaan😊

Ehkä vähitellen uskaltaa liittyä keskusteluun mukaan, kun alkaa kohta 2/3 ekasta kolmanneksesta olla takana🙈 Keskustelu on ehkä ehtinyt siirtyä jo suurimmaksi osaksi salaiselle puolelle, mutta spämmäilen sitten yksikseni täällä kunnes viestimäärä täyttyy 😅 Toisessa ryhmässä taisin liittyä keskusteluun vasta rv12 tienoilla.

Toista lasta odotellaan, ensimmäinen on nyt 16kk ja kesäkuinen hänkin. Hieman jänskättäö kuinka lähelle synttärit osuu, jos sinne asti päästään. Esikoisen synttärit on 4.6. ja tän toisen la olisi päivää aiemmin

Ehkä vähitellen uskaltaa liittyä keskusteluun mukaan, kun alkaa kohta 2/3 ekasta kolmanneksesta olla takana🙈 Keskustelu on ehkä ehtinyt siirtyä jo suurimmaksi osaksi salaiselle puolelle, mutta spämmäilen sitten yksikseni täällä kunnes viestimäärä täyttyy 😅 Toisessa ryhmässä taisin liittyä keskusteluun vasta rv12 tienoilla.

Toista lasta odotellaan, ensimmäinen on nyt 16kk ja kesäkuinen hänkin. Hieman jänskättäö kuinka lähelle synttärit osuu, jos sinne asti päästään. Esikoisen synttärit on 4.6. ja tän toisen la olisi päivää aiemmin
Tervetuloa mukaan, hyvin ehtii vielä 😄

Tervetuloa!

Minä en ollut salaisella puolella esikoisen aikaan, vaikka viestimäärä täyttyi. Enkä tiedä liitynkö nytkään, jos saan viestit kasaan. Mulla on sellainen fiilis, ettei aika vain riitä siinä määrin viestittelyyn, mitä haluaisin, ja salaisella puolella homma voisi lähteä ihan käsistä 🥲😅

Joten minä ainakin pyörin sitkeästi täällä julkisella puolella 😁

Tervetuloa mukaan ja onnittelut! 😁 Mä taisin viime viikolla saada viestimäärän täyteen että pääsisi salaiseen ryhmään, mutta nyt on iskenyt joku jännitys päälle että onko tuolla sittenkään kukaan kyydissä niin odottelen nyt vielä maanantain varhaisultraan..

Mulla ei oo lähelläkään täyttä tuo viestimäärä, kiitos tämän pahoinvoinnin kun ei oikein kärsi puhelinta käyttää 😅🤪 xonvea auttaa oksenteluun, mutta se väsyttää ja itsekin tulee nukuttua kun tuo neiti 1v nukkuu päikkäreitä ja isommat ovat koulussa 😴😴

Onko täällä muut aikeissa köydä NIPT kokeessa? Me käytiin edellisessä raskaudessa yksityisellä, mutta nyt se kuuluu täällä Helsingissä julkisellakin. Harkitaan käydä yksityisellä, kun sieltä tuloksen saisi hieman aiemmin (ja toki sukupuolikin selviää yksityisellä). Mä oon sellainen panikoija, että kiinnostaisi ottaa yksityiseltä hieman laajempi paketti. Mites muut, aiotteko käydä? :)

Mulla ei oo lähelläkään täyttä tuo viestimäärä, kiitos tämän pahoinvoinnin kun ei oikein kärsi puhelinta käyttää 😅🤪 xonvea auttaa oksenteluun, mutta se väsyttää ja itsekin tulee nukuttua kun tuo neiti 1v nukkuu päikkäreitä ja isommat ovat koulussa 😴😴

Onko täällä muut aikeissa köydä NIPT kokeessa? Me käytiin edellisessä raskaudessa yksityisellä, mutta nyt se kuuluu täällä Helsingissä julkisellakin. Harkitaan käydä yksityisellä, kun sieltä tuloksen saisi hieman aiemmin (ja toki sukupuolikin selviää yksityisellä). Mä oon sellainen panikoija, että kiinnostaisi ottaa yksityiseltä hieman laajempi paketti. Mites muut, aiotteko käydä? :)
Me käydään myös. Ihan jo ikäni takia haluan. Nykyään sitä tarjotaan kaikille automaattisesti. Edellisessä raskaudessa tehtiin myös ja silloin sai vielä tietää sukupuolen.

Takaisin