Himot ja ällötykset?

Syksynlapsi

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maaliskuiset 2022
Mitkä ruuat/juomat ällöttää ja mitä kohtaan on himoja?

Mua ällöttää hanavesi sellaisenaan,kuplilla menee. Tulee sitten juotua tosi vähän tämän takia.
Kahvi ja vihreä tee ällöttää.

Hiilarit ja kaikki suolainen himottaa.

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt himon kohteena jääkylmä hanavesi, hedelmät ja punainen liha.

Jostakin syystä ällötyslistalla on vahvasti pienet jauhelihapullat (joita saa meidän työpaikan ravintolasta, hyi!!!) ja pasta. Melkein nousi oksennusta suuhun, kun edes ajattelin noita. :tears:

Mulla kanssa jääkylmä hanavesi, sitrushedelmät, porkkanat ja liha himolistalla. 🤣 Etoo ajatuskin kaikista rahkoista, puuroista (mun suurin herkku) jne. ”Makeista” jutuista, joista yleensä tykkään paljon. Toki, pystyn siltikin syömään niitä? Etoo vaan ajatus😂

Mulla kanssa jääkylmä hanavesi, sitrushedelmät, porkkanat ja liha himolistalla. 🤣 Etoo ajatuskin kaikista rahkoista, puuroista (mun suurin herkku) jne. ”Makeista” jutuista, joista yleensä tykkään paljon. Toki, pystyn siltikin syömään niitä? Etoo vaan ajatus😂
Mulla tämä sama että äkköttää puurot ja rahkat tai itse tehdyt marjasmoothiet. Aamulla on aina epätoivoinen olo että mitä pystyy syömään.

Mulla nämä himot elää näköjään ihan omaa elämää. Silloin yksi päivä himoitsin jauhelihaa. Sorruin ja paistoin ja söin. Nyt ajatuskin ällöttää. 😂 Aiemmin teki suolaista mieli, nyt taas makeaa ja pohdin pitäiskö sulattaa pakkasesta pulla. Mitähän huomenna😂
Mutta mullakin kuplavesi on paras ja huomaan että auttaa jos olo menee oudoksi. Eilenkin otin vesipulloon sitä mukaan. Toi soodalaite on kyllä nyt siunaus😅

Ihmettelen et mulla ei oo ikinä raskauksissa ollu mitään ällötyksiä ja himoja 😂 voin tehä ruokaa normaalisti ja syödä normaalisti. Täl hetkel tuntuu vaan et tulee täyteen nopeammin ja sit jää lautaselle ruokaa.

Salamia tekis mieli. Ei auta että sitä on jääkaapissa, kun tehtiin pizzaa jokunen päivä sit. Tein kyllä lämpimiä voileipiä johon sitä laitoin, mutta ei se oo sama kun vetää suoraan paketista😅😅

Viime viikko tuli syötyä tosi epäterveellisesti ja ajattelin skarpata tällä viikolla. Tein eilen useamman ruoan jääkaappiin valmiiksi. Mut menee kyllä mieli matalaksi kun on heti aamusta tosi paha olla ja pitää syödä suolakeksejä ja limua että pääsee töihin. Jotenki tosi kova morkkis tällä hetkellä syömisistä ja turvonnut kroppa ahdistaa.

Viime viikko tuli syötyä tosi epäterveellisesti ja ajattelin skarpata tällä viikolla. Tein eilen useamman ruoan jääkaappiin valmiiksi. Mut menee kyllä mieli matalaksi kun on heti aamusta tosi paha olla ja pitää syödä suolakeksejä ja limua että pääsee töihin. Jotenki tosi kova morkkis tällä hetkellä syömisistä ja turvonnut kroppa ahdistaa.
Älä turhaan pode syyllisyyttä syömisistä. ❤️ Tää eka kolmannes on monelle hankala vaihe ja sitä pitää syödä, mitä saa alas. Mulla kanssa hirveä turvotus, mitä luteaalituki vaan provosoi lisää, mutta näillä mennään. Ei tuota itsekään ole tullut syötyä kuin oppikirjasta ja ylimääräisiä kaloreita tulee, kun huutava nälkä 24/7, mutta lohduttaudun sillä, et kyllä tää tilanne tasoittuu jossakin vaiheessa. 😊

Vanha ystäväni munakas ei enää uppoa! 🤢 Kokeilin myös suolakeksejä ja ne alkoi närästämään. 😂 Huomenna taas varmaan uudet inhokit ja lempparit.

Juu mielihalut todellakin vaihtelee niinku lapsilla konsanaan 😅 karjalanpiirakoita vedin viime viikon ja nyt kun mies hamstrasi niitä kauppareissulla tarpeeksi, ei enää maistu. Lasagnette oli taivaallista ja ruisleipä menee onneks juuston kans, kinkku on nounou.

Muillakin siis vaihtelee. 😂Mies totesi just tänään päivällisellä että ihan mahdotonhan tässä on enää tietää mitä haluan syödä. Lämmitin siis jo haalennutta ruokaa mikrossa. Pari päivää aiemmin taas kielsin lämmittämästä lounaaksi syötyä edellispäivän ruokaa.😂 Sanoin että jep, se on mahdotonta mullekin kun nämä tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Eikös se ole puolison tehtävä huolehtia ja tietää raskaana olevan kaikki tarpeet.🤣 Ja kaikki nuo sanottiin siis toisillemme vinoillen.😁
Hirvee kasa suolatikkujakin kaapissa kun sain niitä hyvällä diilillä kaupasta. Mitäköhän noillekin tekis🫣

Mä yleensä oon rakastanut sipsejä ja yleensä jos niitä kotoa löytyy niin pussi on tyhjä aika nopeesti, nyt yks aukastu pussi on lojunut tossa pöydällä yli viikon kun ei tee mieli😂 salmiakkia ja lakua tekis hirveesti mieli ja harmittaa kun ei saa syödä. Ruokahalu on tällä hetkellä kyllä hieman huono, mutta oon yrittänyt kaikkee pientä napsia suuhuni mikä menis alas, paras on kyllä ollut prismasta saatava valmis smoothie, se maistuu ihanalta. Lasagnettee tehdään tänään ruuaksi niin saa nähdä miltä se maistuu.

Mulla ei erityisesti tee mieli mitään. Saan kyllä syötyä mutta mikään ruoka ei erityisemmin houkuttele, ei tarvi mitenkään rajoittaa syömistä kun ruokahalu on rajallinen ja syön illallakin vain siksi ettei ois yöllä nälkä. Ja yleensä tykkään liharuoista niin nyt ne on aiheuttanu enemmän tai vähemmän ällötystä. Kananmunat ei maistu yhtään nekään. Leipäkään ei eikä mikään makeakaan. Ehkä eniten houkuttelee hedelmät ja raikkaat salaatit 😂 Huvittaa kun vanhasta tottumuksesta välillä laittanut suuhun jotain omaa herkkua, esimerkiksi Marianne-karkin, ja sitte kahden sekunnin päästä havahtunut että mitä mulla on suussa, hyh, ei tee yhtään mieli 😂

Mä yleensä oon rakastanut sipsejä ja yleensä jos niitä kotoa löytyy niin pussi on tyhjä aika nopeesti, nyt yks aukastu pussi on lojunut tossa pöydällä yli viikon kun ei tee mieli😂 salmiakkia ja lakua tekis hirveesti mieli ja harmittaa kun ei saa syödä. Ruokahalu on tällä hetkellä kyllä hieman huono, mutta oon yrittänyt kaikkee pientä napsia suuhuni mikä menis alas, paras on kyllä ollut prismasta saatava valmis smoothie, se maistuu ihanalta. Lasagnettee tehdään tänään ruuaksi niin saa nähdä miltä se maistuu.
Salmiakkivinkki: namitupa valmistaa glykyrritsiinittömiä salmiakkeja ja fazerilla on semmosia kuin salta katten. Namituvan salmiakkeja saattas löyty ainakin cittarista ja noita toisia löytyy vähän tuurilla. Normioloissa ei toki omia lemppareita kun tykkään mm. vanhoista autoista, mutta näin raskausaikana hyviä. Riippuu toki omasta salmiakkimausta. Noi namituvan on kovia ja salta kattenit pehmeitä😊

Salmiakkivinkki: namitupa valmistaa glykyrritsiinittömiä salmiakkeja ja fazerilla on semmosia kuin salta katten. Namituvan salmiakkeja saattas löyty ainakin cittarista ja noita toisia löytyy vähän tuurilla. Normioloissa ei toki omia lemppareita kun tykkään mm. vanhoista autoista, mutta näin raskausaikana hyviä. Riippuu toki omasta salmiakkimausta. Noi namituvan on kovia ja salta kattenit pehmeitä😊
oi, kiitos vinkistä! testiin

pitääpäs löhtee tutkimaan oisko cittarissa! tolla namituvalla on netissä ainakin tosi laaja valikoima noita erilaisia salmiakkeja.

Takaisin