Himot ja ällötykset?

Mua on ruvennut ällöttämään kaikki eläinperäinen ruoka eli munat ja maitotuotteet käytännössä kun niitä käytetään. Lihakin ällöttää, mutta sitä en syö muutenkaan. Ihan vastakkainen edellisiin raskauksiin, jolloin kaikki kasvisjutut ällötti ja liha ym. himotti. No eipä tämä haittaa itseä. Tämmöinen syöminen on itselle tuttua. Huvittaa vain kuin maitopohjaisen jugurtin näkeminenkin yököttää😅🫣

Mua ällöttää kasvikset eri toten, mutta lista vaan kasvaa sitä mukaan, mitä enemmän jotakin syö. 😂 Moni suolainen asia on jo päätynyt listalle, koska oon ylisyönyt itseni niistä. Eilen oli sitten pakko woltata sellaisia susheja, mitä voin syödä, koska kroppa huusi suolaista ja soijaa. Teki kyllä terää. ❤️ Tällä hetkellä ostoslistalle taitavat mennä misokeitto ja kananuudelit suolaisuuden takia, mutta luulen, että päätyvät nopeasti ällötyslistalle. 😂

Mua ällöttää kasvikset eri toten, mutta lista vaan kasvaa sitä mukaan, mitä enemmän jotakin syö. 😂 Moni suolainen asia on jo päätynyt listalle, koska oon ylisyönyt itseni niistä. Eilen oli sitten pakko woltata sellaisia susheja, mitä voin syödä, koska kroppa huusi suolaista ja soijaa. Teki kyllä terää. ❤️ Tällä hetkellä ostoslistalle taitavat mennä misokeitto ja kananuudelit suolaisuuden takia, mutta luulen, että päätyvät nopeasti ällötyslistalle. 😂
Oiii!! Mitä susheja tilasit? 🥰

Oiii!! Mitä susheja tilasit? 🥰
Niinä oli grillattua lohta pääasiassa ja sitten muutama kasvisjuttu, jotka oli kääritty merilevään. Tiedän, että merilevä on tosi jodipitoista ja sitä ei täten suositella, mutta otin niitä vaan muutaman. Oli myös sellaisia, missä oli kypsää jättikatkarapua. Tuli kyllä tarpeeseen, vaikka yleisesti ottaen haluan syödä susheissa olevat kalat ja äyriäiset raakana. 😅

Niinä oli grillattua lohta pääasiassa ja sitten muutama kasvisjuttu, jotka oli kääritty merilevään. Tiedän, että merilevä on tosi jodipitoista ja sitä ei täten suositella, mutta otin niitä vaan muutaman. Oli myös sellaisia, missä oli kypsää jättikatkarapua. Tuli kyllä tarpeeseen, vaikka yleisesti ottaen haluan syödä susheissa olevat kalat ja äyriäiset raakana. 😅
Oiiiii nammm!! Mut eikö medilevää pitä syödä tyyliin koko omakotitalonverran ennenkuin ois haitaksi 🤔

Oiiiii nammm!! Mut eikö medilevää pitä syödä tyyliin koko omakotitalonverran ennenkuin ois haitaksi 🤔
Varmaan joo, en oo ottanut määristä selvää, mut yrittänyt mennä ohjeiden mukaisesti. 😁 Misokeittokin on sallittua ja siinä kanssa merilevää, joten kai sitä tosiaan saa syödä aika hitokseen ennen kuin vaikuttaa mihinkään.

Varmaan joo, en oo ottanut määristä selvää, mut yrittänyt mennä ohjeiden mukaisesti. 😁 Misokeittokin on sallittua ja siinä kanssa merilevää, joten kai sitä tosiaan saa syödä aika hitokseen ennen kuin vaikuttaa mihinkään.
Minun käsittääkseni se sushissa käytettävä nori ei ole edes kovin jodipitoista niin niitä kyllä sais syödä aika paljon ennen kuin rajat paukkuu. Misokeitto oli edellisessä raskaudessa mun aamujen pelastus kun mikään muu ei mennyt alas🙈 Tosi monissa niissä valmispusseissa on sitä wakamea mukana, mutta ei onneksi kaikissa. Itse olen tykännyt tehdä misokeiton ihan itse ja sekaan laitan usein tofua ja sipulia.

Harmillisesti tällä kertaa misokeitto on ällöttänyt sen verran etten ole koko alkuraskaudessa kyennyt sitä nauttimaan.

Mua ällöttää bussilla matkustaminen ihmisten hajujen takia, kerran mietin että pitääkö jäädä yhtä pysäkkiä ennen kun en meinannut kestää. Sit ennen raskautta lainasin pinkan melankolisia kirjoja ja luinkin yhden mut loput on koskemattomia, tähän mielentilaan kaipaa ennemmin jotain kevyttä hömppää 😄

Jos mietitään muita ällötyksiä kuin ruokaa, niin mitä muilla on tullut? Mulla on esim.kaikki hajusteet, mukaanlukien käsisaippuat,suihkugeelit yms. Vauvafoorumikin ällöttää, ja tutut lemppariohjelmat Netflixistä. En pysty katsomaan. 😅🤦‍♀️
No just noi käsisaippuoiden hajut ja hajusteet ja mies🤣. Kerran hän meni oikein kiusallaan hönkäsemään mua päin kun hätyyttelin kauemmas ja oli lähellä etten olisi halunnut tintata 🤣🫣

Mulla tullut ruuan kans ällöytys kaikkeen vihreään, tässä suolakurkut poikkeuksena maistuu pienissä määrin😅

Mulla suurin ällötyksen aihe on kahvin ja teen haju ja maku ja sit kolmantena lohen haju! Se kahvin haju on jotain niin ällöttävää, toki kaikki muutkin parfyymit ja hajusteet, mutta kahvi saa melkeen oksentamaan 🤭

Suurin ällötys täl hetkellä on ihmisten haju, eritoten oma mies ja kuopus haisee iha ummehtuneelta 🫠😵‍💫 kohtuu raskasta etenkin ku mies haisee omaa nenää nii pahalta, kun ei sille viitti iha suoraankaan sanoa et sori en kestä sun hajua 🫣
Mä kyllä sanon miehelle suoraan, tosin huumorilla ja hänkin osaa ottaa sen niin. Mut hän on jo tottunut. Aiemmissa ollut ihan sama juttu😂. Meidänkin kuopus haisee välillä pahalta. Se tosin johtuu siitä että hän on vielä aika sotkuinen syöjä eli haistan päivän ateriat paidasta🥴

Tän päivän himotus on omena. Tein kakkua ja siitä jäi viipaleita yli ja ei vitsit oli hyvää. Olis pitänyt olla enemmän😂

Eilen kävin yksinään kauppareissulla ja päädyin ostaan listan ulkopuolelta mm sushia, super kallista kauraleipää ja ranch-kermaperunoita. Hedelmät on kans harvoja asioita joita oikeesti tekee mieli nii niitä monta kiloa kaikkea erilaista. Oli vähän tyyriimpi reissu kun mihin Oon tottunut 😅

Hajuista tosiaan ällöttää kaiken maailman käsirasvat, joissa vähänkin jotain tuoksua mukana. Keskiviikkona sain huonon olon aikaiseksi haistamalla mun oman meikin naamasta 😂 Myös tuo bussissa istuminen on haastavaa, kun muut ihmiset haisee niin paljon🙈 mutta onneksi oma mies ei ole (vielä) päätynyt ällötyslistalle. Tytön kakkavaippoja en sitten ole vaihtanut enää pariin viikkoon😅

Kävin just kaupassa ja oli pakko ostaa grillimakkaraa ku tekee nii pal mieli makkaraa ja sinappia? 🤣
Mulla tekee kans mieli kaikkia lapsuuden ruokia, viikonloppuna piti tehdä kunnon ysäri-makaronisalaattia ja nyt himoitsen spagettia ja jauhelihakastiketta. En tavallisesti edes syö lihaa, mutta voisin lihanhimosta veikata että raudan tarvetta on 😁

Takaisin