Raskaaksi 2025

Näin taas unta että tein positiivisen raskaustestin. Ja unessa yritin ottaa kuvaa siitä ja siinä oli vaikeuksia... 😆 Tuli esim liian valottunutta kuvaa ja sumeaa kuvaa. Josta syystä melkein tein raskaustestin mutta en tehnytkään ja nyt juonut jo kahvia ja vettä niin turha tehdä.

Niin ja valkovuoto runsastunut, hetki sitten kum heräsin luulin jo että vuoto alkanut. No tavallaan oli mutta valkovuoto ei verinen vuoto. En kyllä tiedä uskaltaako tässä toivoa jotenkin sellainen tunne että ei tärpännyt. 😖

Täällä tänään kp1. Luoja mitkä oireet olikin tässä kierrossa. Kyllä on sellainen olo, että jossain nyt mättää. Pakko varata aika gynelle ja käydä verikokeissa ja selvittää onko kaikki ok. Taas vaihteeksi sellainen olo, että pitäskö vaan jo heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa. No, ehkä en kuitenkaan vielä luovuta, käyn siellä lääkärin juttusilla ja katsotaan miten siitä eteenpäin.

Täällä kp 28 ja dpo 13, ei menkkoja eikä toista viivaa. Viime kierto oli 26 päivää, katsotaan kuinka pitkäksi tämä nyt venyy. Uutta yritystä kohti, vaikka kieltämättä aika lannistunut olo kun tässä kierrossa meni ajoitukset niin nappiin. No vasta yk 5 alkaa, tiedän että se on lyhyt aika. Aiemmat vaan alkaneet heti ensimmäisestä yrityskierrosta niin hölmönä oletin että niin se kolmaskin tulee.

Ihana kuitenkin että täällä on plussatuulia ollut ja tsemppiä jokaiselle omaan tilanteeseen ❤️

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä haasteiden kanssa kamppaileville❤️ olen täällä taustalla myötäelänyt.

Eipä lähtenyt nyt sitten vielä tähän kiertoon meidän yritys käyntiin, nyt on kp3. Voi olla että mulla on leikkaus puolen vuoden sisään, sitä päätöstä odottelen nyt kuukauden päästä. En siis luopunut vielä kierukasta. Ärsyttävää kun on nyt itse tehnyt päätöksen yrityksestä mutta lykkääntyy tavallaan itsestä riippumattomista syistä.

No sorruinpa tekemään tänään dpo9 testin parin tunnin pidätyksellä. Ihan täysin nega oli apteekin herkkä testi. 😔 Voihan se toki olla aivan liian aikaista ja plussaksi muuttua. Mutta jotenkin en jaksa uskoa... Ainoa positiivinen on etten ainakaan aiemmin sortunut testaamaan.

No sorruinpa tekemään tänään dpo9 testin parin tunnin pidätyksellä. Ihan täysin nega oli apteekin herkkä testi. 😔 Voihan se toki olla aivan liian aikaista ja plussaksi muuttua. Mutta jotenkin en jaksa uskoa... Ainoa positiivinen on etten ainakaan aiemmin sortunut testaamaan.
Hyvin voi muuttua, kun on noin aikainen dpo ja vain parin tunnin pidätys takana! 🤗 Toivotaan, että seuraavat testit haamuilee/on plussaa🤞🥰

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Onnea kaikille kesäkuisiin siirtyville😍

Oma haamu oli nyt se elämäni ensimmäinen viivanpaikka tai jotain muuta epämääräistä ja menkat alkoivat ihan ajallaan. Yk9 käynnissä ja kp 7 tänään.

Ajateltiin nyt vihdoin mennä yksityiselle ottaan niitä testejä, jotka ei maksa mansikoita ja mitä ei vielä ole otettu. AMH, progesteroni, ultrausta, uimarit... Tuleeko teille mieleen muuta mikä voisi olla hyödyllistä ja ei liian kallista?

Taustalla endo, keskenmeno ja kemiallisia.

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Onnea kaikille kesäkuisiin siirtyville😍

Oma haamu oli nyt se elämäni ensimmäinen viivanpaikka tai jotain muuta epämääräistä ja menkat alkoivat ihan ajallaan. Yk9 käynnissä ja kp 7 tänään.

Ajateltiin nyt vihdoin mennä yksityiselle ottaan niitä testejä, jotka ei maksa mansikoita ja mitä ei vielä ole otettu. AMH, progesteroni, ultrausta, uimarit... Tuleeko teille mieleen muuta mikä voisi olla hyödyllistä ja ei liian kallista?

Taustalla endo, keskenmeno ja kemiallisia.

Kilpparitestit ja ferritiini plus herkkä crp kannattaa kans ottaa.

Hyvin voi muuttua, kun on noin aikainen dpo ja vain parin tunnin pidätys takana! 🤗 Toivotaan, että seuraavat testit haamuilee/on plussaa🤞🥰
Juu yritän vielä uskoa tuohon mutta vaikeaa vähän kuten ainahan se nega testin jälkeen on... 🥺

Vaikka muistelin juuri miten kolmessa keskenmenneessä ollut koska muita ei ole verrattavissa. Niin saanut hailuran aikasintaan vasta dpo11. Ja varmistin asian selaten mun viestejä täällä niin aikaisin plussa tosiaan oli dpo11 toukokuun keskenmenneessä. Ja silloinkin todella vielä haalea. Ja muissa kahdessa oli vasta plussa kun kuukautiset 3-4 päivää myöhässä ekassa. Vaikka testasinkin aiemmin ja sitten dpo14 toisessa. Joten toivoa on vielä niin kauan jos ja kun vuoto alkaa. Oon vaan niin taipuvainen pessimistisyyteen...

Tervetuloa uusille ja paljon onnea plussanneille! :smiling face with heart-eyes:

@Mamiii Mulla viime kierrossa ovisplussa oli premomin mukaan 1.1 ja nyt tässä kierrossa 1.39.
@Feronia Kiitos tiedoista noihin talletteluihin liittyen! On ollut vähän nyt täälläkin pohdinnassa tässä ovulaation tienoilla.
Pahoittelut negasta @MiniMe88, toivottavasti muuttuisi vielä!

Täällä on metsästetty ovista ja nyt tänään vihdoin sain sen kiinni testiin. Tuli vähän myöhemmin kuin ajattelin, mutta onneksi nyt tuli kuitenkin! :Smiling Face With Smiling Eyes: Tässä on eilen ja tänään ollut jo aikamoista vatsaturvotusta ja enenevissä määrin oviskipuja. Ensi viikolla pääsen sitten piinailijoiden joukkoon.

Sori täällä taas. 🤧 En saa unta ja kaikki pyörii mielessä ja mieskin meni jo nukkumaan joten en voi hänellekkään selittää tästä.

Olen jo mieleltäni seuraavassa kierrossa ja mietin koska se tuleva on yk9 ekan keskenmenneen jälkeen että kuinka te joilla yritystä takana enemmänkin jaksatte pettymyksestä toiseen? 😫

Toki kaipa sitä toivoa on vielä koska huomenna dpo10 vasta itsellä mutta jotenkin järki sanoo että ei ole toivoa...

Sori täällä taas. 🤧 En saa unta ja kaikki pyörii mielessä ja mieskin meni jo nukkumaan joten en voi hänellekkään selittää tästä.

Olen jo mieleltäni seuraavassa kierrossa ja mietin koska se tuleva on yk9 ekan keskenmenneen jälkeen että kuinka te joilla yritystä takana enemmänkin jaksatte pettymyksestä toiseen? 😫

Toki kaipa sitä toivoa on vielä koska huomenna dpo10 vasta itsellä mutta jotenkin järki sanoo että ei ole toivoa...
Voi Kali kovasti tsemppiä piinailuun ❤️

Keskenmenot on tosi rankkoja, itse koitin silloin ensimmäisen lapsen kohdalla vaan jotenkin unohtaa keskenmenon ja jatkaa eteenpäin yrityksiä. Ei ollut paras tapa henkisesti se, nyt ollaan miehen kanssa sovittu että jos raskaudun ja tulee keskenmeno niin koitetaan olla onnellisia siitä että raskaus kuitenkin alkoi, eli mahdollisuuksia on jatkossakin.

Paras tapa tuohon piinailuun on yrittää unohtaa että yritetään raskautua. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Päivät tuntuu pitkiltä kun odottaa sitä aamua että voisi ehkä tehdä testin ja saada laskentaan yhden päivän lisää.

Aloita ehkä katsomaan jotain uutta sarjaa, ala pelata jotain uutta peliä tai ala tehdä vaikka kävelylenkkejä enemmän kuin ennen, mikä ikinä itselle sopivalta tuntuu. Koita täyttää se aika jollain milloin piinailu valtaa mielesi.

Itse huomasin että illat on piinaa ja ajatukset laukkaa joten latasin puhelimeen uuden pelin ja sitä pelailen iltaisin enkä selaa pelkästään raskauteen liittyviä asioita 🙈

Omalla kohdalla raskaustesti edelleen nega, oireita ei juurikaan ole. Ehkä sitten aletaan odotella menkkojen alkua loppuviikosta 🙈 Toki vielä voi olla pieni mahdollisuus siihen että testit ei vaan vielä näytä..

Kaikkeen tottuu. Kai se resilienssi kasvaa mitä enemmän tulee pettymyksiä. Mie en tässä kierrossa edes tiedä mikä kp on menossa, kun ei nyt olla jaksettu edes yrittää. 🙈

Juu nähtävästi testi nega täälläkin. 😖 Istunut tässä testin tehtyään tihrustellen mutta parhaimmallakaan mielikuvituksella ei kyllä näy mitään tässä... 🥴

1000009173.jpg

Kaikkeen tottuu. Kai se resilienssi kasvaa mitä enemmän tulee pettymyksiä. Mie en tässä kierrossa edes tiedä mikä kp on menossa, kun ei nyt olla jaksettu edes yrittää. 🙈

Mullakin vaan sit tää, että tiedän että mun elämä on täynnä vastoinkäymisiä jatkuvasti. Ehkä joskus tulee seinä vastaan, mutta jotain on joskus onnistunut, niin ehkä vielä tämäkin onnistuu. Mutta mulla ei ole vara sanoa mitään, koska mulla on eri tilanne kuin pitkään yrittäneillä ja sellaisilla joilla ei vielä ole lapsia.. Tavallaan sit koenkin ansainneeni keskenmenon.

Ehkä sit saan vaikka 5 keskenmenoa, mutta jatkan silti yrittämistä. Jos munasolut on kuraa, niin varmaan sit vaan hedelmöityshoitoihin. Ainakin raskaus alkoi, jos jotain hyvää tästä voi keksiä.

Varmasti jokainen reagoi erilailla näihin pettymyksiin, mutta tiedän kyllä miten koville se ottaa, kun kierrosta toiseen ei tärppää! 🥺
Me yritettiin aikoinaan esikoista 1,5 vuotta ja se oli kyllä raskasta aikaa. Kaikilla muilla kaveriporukasta oli vähintään 1 lapsi ja lisää tuli kokoajan. Kaikki raskautui pelkästä ajatuksesta, että haluaa lapsia, mutta itse en saanut yhtään positiivista testiä. 😑 Stressasin niin paljon, että kierrot venyi 40-50 päiväsiks ja sit vasta olikin vaikea yrittää. Mutta sitten meille oli tulossa ulkomaan matka ja sanoin, että nyt en jaksa edes miettiä koko vauva asiaa, vaan aion nauttia ykkösluokassa ilmasista drinkeistä ja muutenkin jatkaa elämää niin, että siinä olisi muutakin kuin yrittäminen ja sittenhän minä tulinkin raskaaksi. Ilmeisesti itse stressasin itseäni niin paljon, että en raskautunut. 🫣
Toisen kohdalla osasin ottaa vähän rennommin, mutta tietysti pelotti kauan nyt kestää ja silloinkin yritettiin melkein vuosi ja se raskaus menikin kesken, mutta onneksi raskauduin nopeasti uudestaan sen jälkeen.

Pitkä sepostus, mutta ehkä pointtina se, että itse elin silloin kans vaan kierrosta toiseen ja mietin mitä voin tehdä ja mitä en jos olenkin raskaana ja menetin yli vuoden nuoresta elämästäni sille, että vaan mietin raskautumista ja aiheutin itse hallaa itselleni, kunnes tajusin, että eihän näin voi elää! 🥺 Eli vaikka tottakai yrittäminen pyörii mielessä, mutta ehkä koittaisin löytää sinne väleihin myös muuta kivaa tai vaikka jotain tekemistä, että jos tässä kierrossa en raskaudu pääsen käymään ulkona juhlimassa tai voin syödä sushia tai raakaa pihviä yms. 😅
Ja mitä nyt lueskellut niin on hyvin yleistä, että menee vuosikin ennenkö raskautuu. Ja teillä tiedossa on, että pystyt tulla raskaaksi, mutta toki nuo keskenmenot on kamalia ja raskaita, mutta toivon, että seuraava tarraa lujasti kiinni 🥹🩷

Nyt mä ihmettelen kun ei mitään ovilaatiokipuja tuntunut ja mennään dpo3 ssa nyt. Ehkä se sitten yöllä tapahtui toivon mukaan.
Latasin itselle organisoitu arkikaaos sivulta tekemistä. Yritän tälle viikolle saada tekemistä. Perjantaina on dpo7 ja koska mulla on 25 wondfo testiä amazonilta niin voisin alkaa jo silloin tikuttaa. Itseasiassa on ovistestejä kaapissa niin tuhlaisin niitä alkuun jos sais sit venytettyä varsinaisia testejä edes dpo9😆

huomenna tulee 8viikkoa ketoa täyteen. Paino ei ole nyt laskenut viiteen viikkoon, mutta sekä mies että mun kaksi vanhinta sanoivat eri aikoihin kahden päivän sisällä(tietämättä siis että muutkin oli sanonut) että nyt on lähtenyt sulamaan . Esikoinen sanoi että mun maha näyttää oudolta ja toisiks vanhin tyttö sanoi kun näki mut kadun toisella puolella että mamma sä näytit jotenki pienemmältä ku mä näin sut.

Joten aika kiva saavutus vaikka syön isoa määrää kortisonia ja muita reumalääkkeitä. En laske kaloreita vaan nimenomaan varsinkin luteaalissa nyt pyrin ravitsee kroppaa enemmän.

ja hei hyvä idea toi pelin lataaminen , mä tykkään siitä hay daysta ni voisin sitä taas jatkaa eteenpäin. Mulla tulee useita kuukausia siinä aina taukoa ja sit yhtäkkiä taas pelaillen 🤣 Nyt taas vois pelailla et saa aikaa kuluu noiden siivousjuttujen ja järjestelyjen lomassa. Ja piinapäivät menis nopeammin 🤞🤞🤞

Mullakin vaan sit tää, että tiedän että mun elämä on täynnä vastoinkäymisiä jatkuvasti. Ehkä joskus tulee seinä vastaan, mutta jotain on joskus onnistunut, niin ehkä vielä tämäkin onnistuu. Mutta mulla ei ole vara sanoa mitään, koska mulla on eri tilanne kuin pitkään yrittäneillä ja sellaisilla joilla ei vielä ole lapsia.. Tavallaan sit koenkin ansainneeni keskenmenon.

Ehkä sit saan vaikka 5 keskenmenoa, mutta jatkan silti yrittämistä. Jos munasolut on kuraa, niin varmaan sit vaan hedelmöityshoitoihin. Ainakin raskaus alkoi, jos jotain hyvää tästä voi keksiä.
Ei kannata ajatella ansaitsevansa huonoja asioita tai uhriutua liikaa. Ansaintalogiikka tuntuu toimivan aika huonosti elämän käänteissä. Miulla vähän sellainen pessimisti ei pety -tyylinen ajattelu, mutta yritän parhaani mukaan päästä siitä eroon ja koittaa nähdä mahdollisuuksia sen sumuverhon läpi. Jos joku asia ei onnistu niin ainakin voi sanoa yrittäneensä ja olla tyytyväinen siitä.

Jos haluaa karmaan uskoa niin turha stressata edellisistä elämistä. Koittaa vaan tehdä parhaansa tässä elämässä niillä eväillä mitä annetaan niin seuraavassa on ehkä sitten helpompaa. 😅

Takaisin