IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ne ovat voimassa vain 3 kk. 🙈 Puoliso on käynyt niissä nyt ainakin kolmesti tai oikeastaan neljästi, sillä ekalla kerralla yksi koe jäi ottamatta, kun labrassa ymmärrettiin lähete väärin, joten joutui menemään uudelleen. Ehti myös käydä niissä jo kahdesti ilman että mitään hoitoja vielä tehtiin, ja kolmas kerta tarvittiin siinä vaiheessa, kun hoidot sitten saatiin käyntiin. Tuollaisesta tulee kyllä ikävää ylimääräistä säätöä ja tunne, että kellään muulla ei ole samoja ongelmia, kun labrassakin ollaan näiden kanssa ihmeissään.
Helsingissä sanottiin, että infektiotulokset voimassa pidempään sitten, kun hoidot aloitettu. Mekin käytiin useamman kerran ennen ekaa ivf, mutta nyt pysyneet voimassa.

Kiitos kaikille vastauksista :smiling-eyes: :thumbs-up: Mukava kuulla että tukea löytyy täältä! Mulla on hyviä uutisia, kp1 alkoi tänään mikä tarkoittaa että sumuttelua ja pistelyä aloitetaan tässä sitten! Pelottaa aivan kauheasti ja oli jopa jännittävää soitella hoitajille ilmoittamaan kierroksen alusta. Naurettavaa oikeastaan että tällaisia tunteita tulee näinkin helposti vielä tässä iässä. Ehkä tunne tulee siitä kun vähän annoin periksi ajatukselle ettei minusta tuu äitiä, ja sitten lääkäri ja mies ovat niin positiivisia ettei tiedä mitä ajatella enää. Näin unta siitä että olin siellä jollain toimepidepöydällä ja kauheesti lääkäreitä ympärilläni. Varmaan joku pelko siitä että kaikki menee pieleen :Eyes:
Ens maanantaina on UÄ jossa katsotaan miten follikkelit kasvavat. Mulle tosiaan tehdään Flare-up toiminnoilla IVF koska taustalla niin paljon esteitä, AMH 0,9, kilpirauhasen vajaatoiminta, sokerit koholla kauan, endometrioosi... Loppukierrolle sitten keltarauhashormonia vahvistamaan limakalvoja tms. joten tässä odotellaan hormonihirviötä kyllä. Yksityisellä kaikki ovat niin positiivisia, vastasin puhelimeenkin kuin joku hiirulainen kun normaalisti vastaan hyvällä itseluottamuksella :tears: En anna itseäni ajatella eteenpäin myöskään koska silloin mä sekoan aika nopeasti! Toivoa on, mutta jos lähdel haaveilemaan isosta mahasta ensi kesänä niin tiedän että jokin lyö mut takaisin maan pinnalle!

@StellaMom Onpa jännää, siitä se lähtee! 🤩 On kyllä hauska, miten positiivisella asenteella hoitohenkilökunta tosiaan on. Sit ite on vähän sillä asenteella, että no katellaan. 😅 Toki yrittää vaan itekin tsempata, kun ei viitsisi liikoja maalailla piruja seinille, vaikka pelottaa. Toivottavasti lääkkeet ei käy sulla liikaa mielen päälle ja follit lähtisivät kasvamaan mukavasti! 😊

Mulla itellä alkoi eilen luteaalituki tuplana eli Cyclogest neljä puikkoa päivässä. Ihanan kalliiksi tulee kyllä tuo, kun yksi 15 puikon paketti ei kauaa kestä ja maksaa n. 20 e. Sen päälle vielä sottaista puuhaa, mutta ei auta ei. Haluan myös jatkaa tuota plussan jälkeen pidempään, joten rahanmenolta ko. valmisteeseen ei välttyisi ihan hetkeen, jos kävisi niin onnekkaasti, että plussaisi. Kunhan nyt ensin vaan jännittelee tässä, että selviääkö yksikään alkio jatkoviljelystä. 😬

@Ixia86 Kiitos :red-heart: itsekin olen mieluummin realisti tai pessimisti näiden suhteen. Ja siis rahaa tässä menee kun yksityisellä hoidetaan, ja ei nuo lääkkeetkään kovin halpoja ole. Odotetaan lääkekattoa vielä tässä :tears: Jos tämä menee pitkäksi hoidoksi niin se lääkekatto ensi vuodelle tulee ainakin nopeasti.

Täällä käyty punktion ajoittamiskäynnillä nyt kymmenentenä stimulaatiopäivänä. En tiedä onko kukaan ikinä iloinen niistä tuloksista, mä en ainakaan vaikka tiedän että reservi on huono… 😄

Oikealla näkyi 5 rakkulaa: 19; 18; 17; 13; 12 mm. Vasemmalla 4: 22; 15; 14; 12 mm.

Tuntuu hassulta, kun kuukausi sitten AFC oli 7+6 mutta näillä mennään. Näkyvyys oli kyllä huono vasemmalle, munasarja oli pahasti piilossa ja epäilivät että sitä pitää punktiossa taas painaa paljon esille. Torstaina punktio 😊 jännä nähdä miten meidän käy ICSI:llä - voiko meillä olla myös siittiöissä vikaa vai oliko edellisen IVF munasolut kuitenkin hieman epäkypsiä.

@StellaMom tsemppiä hoitokierrokseen! Kuulostaa kyllä, että on hyvin räätälöity sun tilanteeseen tuo hoito ja monet asiat otettu huomioon ✨ Jännittäviä päiviä edessä päin 😊 Tämä on kyllä yhtä piinailua 😅

@Ixia86 ohhoh, oliko vielä niin, että cyclot ei ole kelakorvattavia? Kyllähän tuohonkin saa rahaa uppoamaan. Toivotaan kuitenkin, että rahanmeno ei olisi turhaa, vaan saisit pysyvän plussan 💕🤞

@Harrets kiva että siellä asiat etenee 🙏Tuo AFC voi kai vaihdella kierrosta toiseen, näin ainakin ymmärtänyt. Tiedä sitten voiko siihen mitenkään vaikuttaa 😅 kiva kuitenkin, että vastetta on tullut! Mulla oli myös viime ultrassa AFC 8+6 niin ei oo täälläkään odotukset mitenkään suuret 😆 mutta josko sieltä kuitenkin tulisi edes laatua ✨

Täällä kaksi pistelypäivää takana, luteaalistimulaatio menossa. Vähän oli viimeyönä unettomuutta ja heräilyä. Varmaan keskiviikon irrotuspiikki asialla 😅 nyt jännityksellä odottelen, että milloin mahdolliset oireet alkaa, jos alkaa. Torstaina ultraan tsekkaamaan miten on stimulaatio purrut😊

Täällähän on nyt paljon tapahtumia! Mahtavaa, kesätauot takana! 🤩

Mulla tosiaan AFC oli säälittävät 2+3 ja 7 follia saatiin kerättyä, joten oli itselle tuo määrä positiivinen yllätys ja kuudessa oli vielä munasolu. Toivotaan siis tänne porukalle isompia saaliita. 😇

Tosiaan nuo luteaalitukilääkkeet eivät ole Kela-korvattavia, joten ne joutuu maksamaan omasta pussista, vaikka mulla on lääkemaksukatto ollut täynnä jo tovin. Toki muutoin hoito edukasta, kun on julkisella, niin ei pidä liikaa valittaa!

Ompas meitä nyt useampia vähän matalammalla reservillä toimivia. Mulla Helmikuussa mitattu 0,38 AMH, sillon AFC 1+3 😅 joten pitäisi tietty olla iloinen että kroppa reagoi stimulaatioon ja on jotain mitä kerätä! Jotenkin sitä aina vaan odottelee jotain ihmettä. Muistelin myös että joku ois täällä kirjotellut että gonalilla tulee ehkä enempi soluja, menopur/pergoveris vähän vähemmän? Tosi kiinnostava @Ness toi sun luteaalistimulaatio!

Ompas meitä nyt useampia vähän matalammalla reservillä toimivia. Mulla Helmikuussa mitattu 0,38 AMH, sillon AFC 1+3 😅 joten pitäisi tietty olla iloinen että kroppa reagoi stimulaatioon ja on jotain mitä kerätä! Jotenkin sitä aina vaan odottelee jotain ihmettä. Muistelin myös että joku ois täällä kirjotellut että gonalilla tulee ehkä enempi soluja, menopur/pergoveris vähän vähemmän? Tosi kiinnostava @Ness toi sun luteaalistimulaatio!
Pitäisi olla sellainen i-merkki noissa reaktioissa, että informatiivinen tieto. Mulla menopur, joten hyvä tietää että sillä voi olla pienempi määrä ja se ei välttämättä tarkoita ettei niitä toisella lääkkeellä tulisi enemmän. Uskoisin että lääkäri katsoo kokonaiskuvaa ennen kuin määrää niitä lääkkeitä, ja voi olla että jos tällä ei saada toivottua tulosta niin pitää ottaa seuraava käyttöön. Nyt viikon verran ollaan tietämättömiä ja sitten tiedetään miten menee.
@Nektariini86 Sulla oli punktio jo tänä perjantaina, vai oliko se UÄ?

@StellaMom perjantaina UÄ, veikkaisin et punktio sit ma tai ti

Tuntuu kyllä että jo neljän pistelypäivän jälkeen on vähän turpeampi olo munasarjojen alueella ja välillä vähän pieniä juileja. Tosin tiedä nyt tässä menkkojen keskellä sit varmaksi mikä on mistäkin johtuvaa.
Tätä mäkin mietin, miten tuntee että toimiiko vai ei :Eyes: ehkä ei pitäisi jokaista tunnetta analysoida niin tarkasti, tein sitä niin usein jo vuosia sitten kun dpo 10 aloitti raskaustesteillä leikkiä koska halusi niin kovasti nähdä kahta viivaa. Siinähän sitten keksimällä keksi haamujakin! Tsemppiä *fingers crossed*

Tätä mäkin mietin, miten tuntee että toimiiko vai ei :Eyes: ehkä ei pitäisi jokaista tunnetta analysoida niin tarkasti, tein sitä niin usein jo vuosia sitten kun dpo 10 aloitti raskaustesteillä leikkiä koska halusi niin kovasti nähdä kahta viivaa. Siinähän sitten keksimällä keksi haamujakin! Tsemppiä *fingers crossed*
Jep, se on paha kun on paniikki/ahdistustaipuvainen niin tuo itsetutkiskelu menee niin helposti överiksi. Täytyy aina keksiä muuta tekemistä siinä kohtaa kun rupee analysoimaan liikaa 🙈

@Harrets onpas mielenkiintoista ja tosiaan, että se AFC voi vaihdella noinkin paljon kierrosta toiseen. Onneksi kuitenkin tilanne nyt huomattavasti parempi kuin tuo aikaisempi 1+3 🌈 ja joo tää luteaalistimulaatio on aika mielenkiintoinen, etenkin näin ensimmäiseen IVF-kertaan 😆 Useammin kai törmää, jos takana follivaiheen stimulaatioita, jotka syystä tai toisesta tuoneet heikkoa vastetta. Dextran lääkärin mukaan ”mun tilanteessa” ei kuitenkaan ollut väliä, että kumpaa stimulaatiota käytetään, että vaste todennäköisesti samankaltainen. Sanoi vaan että tuoresiirtoon en tietysti pääse, mutta enpä siihen olisi kaivannutkaan 😆

@Nektariini86 toivotaan, että pieni juilinta ja turpeus kertoo siitä, että lääkitys toimii. Niin hassua, kun osa sanoo ettei oikeen ole tuntenut mitään oireita muuta kuin vasta ennen punktiota ja osalla tulee oiretta jo heti pistelyn alkuun 😆

Mulla oli viime mittauksessa AMH 0.8 ja HUSin lääkärin mukaan mun AFC oli parempi mitä tuolla AMH:lla voisi olettaa. Mut tiedä nyt sitten taas näistä, etenkin jos tuossa AFC:ssa voi olla vaihtelua. Mulla sitä ei ole aikaisemmin edes laskettu, niin eipä oo mihin verrata🤷‍♀️ Ja lääkkeenä Gonal F 225, niin katsellaan mitä tulee 😆

Muokattu viimeksi:
Omia kokemuksia eri lääkkeistä ja saaduista munasoluista.
Ovaleap 8ms
Menopur 10ms
Pergoveris 11ms
Gonalia en päässyt kokeilemaan 😅

Itse stressasi myös tuntemuksia stimulaation aikana. Varsinkin viimeisen kun ei tuntunut mitään. Ensimmäisellä kierroksella eniten tuntemuksia mutta pienin saalis. Kolmannelta kierrokselta isoin saalis mutta vähäisimmät tuntemukset. Folleja oli joka kerralla muutama enemmän kuin munasoluja.

Kiva lukea kaikkien kokemuksia ja saada vertaistukea. Täällä käyty ultrassa ja olo erittäin tukala, selityskin löytyi kun lähemmäs 30 follikkelia oli kasvamassa ja olivat jo sen kokoisia että punktio pian. Toki uutinen on tosi hyvä mutta olo on oikeasti aika kaamea. Hartiaa jo pistää ja hyperin riskiä kokoajan väläytelty. Nyt vaan paljon nesteitä🙏 tsemppiä kaikille❤️

@Bääbää Tuohan on mahtavaa! Vaikka on tukala olo niin kuulostaa että voisi hyvän saaliin saada sieltä :Upside Down Face: tsemppiä!
Täällä ensimmäinen sumuttelu tehty, illalla toinen. Huomenna alkaa pistelyt, joten sitä tässä kauhistellaan ja jännitellään samalla! Miehellä joku silmätulehdus meneillään ja hän hoitaa sitä nyt, keskittyminen meidän juttuihin meni vähän muuhun. Mutta huomenna sitten :Grimacing Face:

Kiva lukea kaikkien kokemuksia ja saada vertaistukea. Täällä käyty ultrassa ja olo erittäin tukala, selityskin löytyi kun lähemmäs 30 follikkelia oli kasvamassa ja olivat jo sen kokoisia että punktio pian. Toki uutinen on tosi hyvä mutta olo on oikeasti aika kaamea. Hartiaa jo pistää ja hyperin riskiä kokoajan väläytelty. Nyt vaan paljon nesteitä🙏 tsemppiä kaikille❤️
Iso määrä follikkeleita. Toivottavasti mahdollisimman monessa on kypsä munasolu. Onko tämä ensimmäinen hoito, joten ei ole siksi osattu arvioida lääkemäärää sopivammaksi?

Rohkaisen olemaan matalalla kynnyksellä yhteydessä sekä klinikkaan että päivystykseen. Minä ainakin sain keräyksen jälkeen hyvää hoitoa Naistenklinikan päivystyksestä, jossa tutkivat huolella. En toki tiedä onko vastaavaa muualla kuin Helsingissä, mutta kannattaa seurata omaa vointia ja hakea apua. Itselläni ei todettu hyperiä, eikä löytynyt yksittäistä syytä kivulle, mutta voimakas pahoinvointi, hartiapistos ja kipu rinnan alla, niin oli hyvä käydä tutkittavana.

@Kirppuliini Kiitos tästä tiedosta! Paljon oireita lukee aina noissa lääkeselostuksissa, mutta ilmeisesti ei aina ole pahin kyseessä. Mutta pidän kyllä silmät (tunteet) auki että osaan kysellä apuja jos tulee tuollaisia kipuja.

Moikkka, täällä olisi 4 icsi, josta tänään tieto et 5 munasolusta 2 vain TAAS hedelmöittynyt. Torstaina mahdollinen siirto.

Meillä on historiana:
2021 / ensimmäinen icsi lyhyellä kaavalla, josta kaksi alkiota -negat
2022 / toinen icsi lyhyellä kaavalla, josta yksi surkea alkio - nega
2023 / kolmas icsi pitkällä kaava, josta kaksi hyvää alkiota - poika sekä 2025 pakastettu alkio ei selvinnyt sulatuksesta

Nyt viimeinen icsi ja tämän jälkeen ei enää mahdollisuuksia biologiseen lapseen eikä puoliso suostuisi lahjasiittiöihin.

A H D I S T A A
Toisaalta olen kiitollinen tästä yhdestä terveestä rakkaasta pojasta, mutta ajatus siitä, että hän joutuisi elämään ilman sisarista ja myöhemmin kokemaan täysin yksin kaiken ilman sisarista musertaa 😭 tulin roikkumaan tänne keskustelupalstalle varmaan hakemaan vaan edes hitusen toivoa, sillä sitä en uskalla itelleni sallia.

Kysymys myös oisi sillä tämä sama lääkäri oli 2023 onnistuneessa siirrossa ja hoitaa nyt tätä neljättä kierrosta. Hän silloin määräsi gonapeptylin ja sanoikin et on tutkittu et voisi olla hyötyä kiinnittymisen. Kysyin nyt ounktiossa taas et haluan sen kun sen kanssa tuli plussa. Niin sanoi että ei sitä määrätä jos on pitkä kaava ja et viimeks lääkäri tehnyt virheen?????

Takaisin