Kiinnostavaa ja tosiaan epäoikeudenmukaista, jos käytännöt vaihtelevat. Täytyy ehkä kysyä suoraan omasta paikasta (keskussairaala HUS:in vaikutusalueella), miten heillä menee tuo (eikä kuitenkaan luottaa täysin siihen, että niin se sitten menee

). Joskus aiemmin ymmärsin jostain keskustelusta klinikalla, että heillä ei menisi ehkä ihan välttämättä liinat kiinni välittömästi sinä päivänä, kun täyttää 40. On tullut tuntuma, että siellä ei ole mitenkään liikaa lapsettomuuspotilaita, mikä saattaisi viitata siihen, ettei tule kenkää heidän listoiltaan ihan pienestä. Tämän ekan hoidon jälkeen tuli nyt viesti, että uudelle hoidolle ei ole mitään estettä mutta odottelu olisi joulukuulle (johon en oikein usko, eiköhän kuitenkin tammikuulle).
Hoito on sujunut periaatteessa hyvin, joten tuntuu melkein kuin olisi vieraisiin lähdössä... Olen kyllä miettinyt sitäkin, että kun olen aika utelias ja tiedonjanoinen tyyppi, toivoisin, että yksityiseltä voisin saada ehkä enemmän tietoa hoidostani: perusteluja valinnoille, (inho-)realistisiakin näkymiä siitä, mitä voi odottaa, tietoa alkioiden laadusta jne.
Tuntuu että lapsettomuustaivaltani julkisella on leimannut se, että olen huolieni kanssa aina jotenkin askeleen edellä (siis aikaa, en henkilökuntaa

- nytkin kyselin jo negaa odotellessa tulevasta) ja hätäisenä, ja henkilökunta yrittää toppuutella, osin aika minimi-informaation antaen.