IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@VenusAurora hyvältä kuulostaa! Itselläni oli tänään 3. Ultra pitkässä kaavassa ja munarakkulat ei ollut vielä tarpeeksi kasvanut, joten keskiviikolle punktio sitten. Maanantaina ovitrelle Onkohan mahdollisuutta päästä tuoresiirtoon, jos punktio keskiviikkona🤔

@VenusAurora hyvältä kuulostaa! Itselläni oli tänään 3. Ultra pitkässä kaavassa ja munarakkulat ei ollut vielä tarpeeksi kasvanut, joten keskiviikolle punktio sitten. Maanantaina ovitrelle Onkohan mahdollisuutta päästä tuoresiirtoon, jos punktio keskiviikkona🤔
Mulla on tiistaina punktio ja kun kysyin koska olis mahdollisesti siirto, niin sanoi että to tai pe.

Joo niinpä! Olisi kiva päästä tuoresiirtoon, jos vointi vain sallii. Mun tietääkseni Oulussa pääsääntöisesti kypsytellään 3päiväiseksi alkiot. Että jos keskiviikkona punktio niin olisi vain 2päiväinen perjantaina. Varmasti se 5 päiväinen ja siirto maanantaina olisi ihanne!

Oon kuullut, että kaksipäiväisiä siirretty myös, mutta varmasti tähtäävät todennäköisesti tuohon viiteen päivään kuitenkin. 😊 Kroppakin olisi vähän paremmin toipunut punktiosta siihen mennessä.

Täällä alkaa pistokset tänään, jännittää. Juoksin pitkin kaupunkia etsien pistettävää lääkettä, jouduin käydä kahdessa eri apteekissa että sain 2 pakettia. Olen lähdössä maanantaina työmatkalle, jännittää lentää lääkkeiden kanssa vaikkei siinä pitäisi mitään erikoista olla. Apteekissa oli aika hurjaa, kun summa oli yli 1000€ josta maksoin itse 7,5€. Jotain hyvää tehdä toinen IVF tälle vuodelle on lääkekaton täyttyminen siis 🥲 Isosti toivon, että saataisiin jotain pakkaseen ja lisäksi että jos tuoresiirto tehdään, ettei sitä tehtäisi 2 päiväisellä alkiolla. Katotaan miten käy 🌈

Onneksi edes pieni lohtu tuo lääkekatto @Harrets . Itseäni jäi vielä mietityttään, että voiko käydä niin että jos punktio menee hyvin ja soluja hedelmöittyy, että kaikki pakastetaan kaksipäiväisenä🤔 onko kaksipäiväinen huonompi vaihtoehto kuin kolme tai viisipäiväinen?

Täällä alkaa pistokset tänään, jännittää. Juoksin pitkin kaupunkia etsien pistettävää lääkettä, jouduin käydä kahdessa eri apteekissa että sain 2 pakettia. Olen lähdössä maanantaina työmatkalle, jännittää lentää lääkkeiden kanssa vaikkei siinä pitäisi mitään erikoista olla. Apteekissa oli aika hurjaa, kun summa oli yli 1000€ josta maksoin itse 7,5€. Jotain hyvää tehdä toinen IVF tälle vuodelle on lääkekaton täyttyminen siis 🥲 Isosti toivon, että saataisiin jotain pakkaseen ja lisäksi että jos tuoresiirto tehdään, ettei sitä tehtäisi 2 päiväisellä alkiolla. Katotaan miten käy 🌈
Tsemppiä pistoksiin ja työmatkalle! Mä olen myös maanantaina lähdössä työmatkalle, musta tuntuu kuin seuraisin sua kun on tuo sama hoitopolkukin edessä! 😅

Oon kyllä niin kiitollinen siitä että tää meidän terveydenhuolto kuitenkin jotenkin päin toimii, just vaikka tuo lääkekatto kyllä vähän auttaa taloudellisesti ainakin tässä… ja hoitokatto tulee kanssa piakkoin täyteen niin sitten ei tartte käynnistämään enää maksaa. Et jotain hyvää tosiaan siinä että toinen kierros osui samalle kalenterivuodelle!

Kuten Kuuttituutti jo vastaili, niin blastoilla paremmat edellytykset. Useimmiten kai pakastavat blastoina mutta HUSsilla nuo tuoresiirrot on vähän herran haltuun - 2, 3 ja 5 päiväisinä. Dextralla eivät vaikuttaneet ilahtuneilta kun kerroin edellisestä tuoresiirrosta 2 päiväisellä, siellä kai tekevät vain 5 päiväisillä. Toivon siis että tähdet osuisi kohdalleen ja pääsisin siirtämään sitten edes sen kolmipäiväisen…

Ja hei @Jupiter34 oot ollut monesti mielessä! Hyvä että sait sen primingin tiedot ja saat sen aloitettua pian! 😍

Täällä alkaa pistokset tänään, jännittää. Juoksin pitkin kaupunkia etsien pistettävää lääkettä, jouduin käydä kahdessa eri apteekissa että sain 2 pakettia. Olen lähdössä maanantaina työmatkalle, jännittää lentää lääkkeiden kanssa vaikkei siinä pitäisi mitään erikoista olla.
Lensin pistettävien lääkkeiden kanssa tällä viikolla. Otin ne esille turvatarkastuksessa ja kerroin, että tällaisia on. Eivät kysyneet mitään, eivätkä tutkineet. Etukäteen jännäsin miten sujuu ja olin tulostanut reseptit ja lääkemääräykset, mutta menikin helposti. Nyt jännittää miten paluun kanssa käy, kun en olekaan tarvinnut vielä lääkkeitä ja samat pitäisi kuljettaa Suomeen.

Kiitos @Kirppuliini! Rauhoitti hieman mieltä. Apteekissa myös sanoivat että kunhan ovat alkuperäispakkauksissaan niin ei pitäisi olla ongelmaa. Paluu jännittää enempi, mutta olen ”vain” Ruotsissa joten luulisi sujuvan… 😊

Kiitos sympatiasta. ❤️ Pyysin nyt biologin soittoaikaa, sillä en eilen tietenkään tajunnut kysyä menetetystä alkiosta mitään. Toivottavasti se helpottaisi fiiliksiä. Huolettaa esimerkiksi se, että kasautuvatko sulatusmenetykset tietyille pareille ja pitääkö se huomioida mahdollisissa tulevissa hoidoissamme.

Kun taustalla ei ole esimerkiksi keskenmenoja, tämä oli selvästi mulle isoin takaisku tähän mennessä. Järkeilin, että pettymys on aika luonnollinen, kun siinä menettää paitsi yhden mahdollisuuden myös rennommat ja toiveikkaammat piinapäivät (pakastin tyhjä) ja vähän myös uskon systeemiin (kaksi blastoa ei tarkoita kahta blastoa, kun voi käydä näin). Lisäksi uusi stimulaatio ja ehkä sitäkin raskaampi jonotusaika tulivat taas askeleen lähemmäs. Ja siihen vielä epäreiluuden tunteet, joita lapsettomuuteen muutenkin liittyy mutta jotka saa pontta tällaisissa tilanteissa, kun voi lukea että 96 % blastoista selviää sulatuksesta ja oma osuu 4 %:iin.

Sattuuko täällä olemaan muita, joilla olisi kuukahtanut alkioita sulatuksessa ja etenkin sellaisia, joilla olisi siirto silti onnistunut? Usko omaan siirtoon on nollissa ja syyllisyys painaa siitä, että eka vuorokausi yhteiseloa alkioparan kanssa sujui stressipiikissä itkeskellen. 🥴
No mulla tässä siirrossa, toinen siirrettiin (josta nyt plussa 6+1, ei toki tietoa onko kehittyvää vauva kyydiss) ja toinen kuukahti sulatuksen jälkeen.

@Kirppuliini @Harrets mä lensin ihan äskettäin Tanskaan Prolutexin kanssa. Olin vaan pari päivää reissussa, joten en myöskään kantanut mukana kuin siihen tarvittavat ampullit ja neulat (eli eivät olleet alkuperäisissä pakkauksissakaan)(ja tässä se toinen neula, jolla lääke otetaan ampullista, on kunnon sellanen pitkä ja paksu joll voisi pistää lihakseen). Ampullit oli nesteissä, mutta muuten en erikseen ottanut kumpiakaan esiin, eikä ketään kiinnostanut neulat eikä lääkkeet kumpaankaan suuntaan mennessä. Lentäisin siis ihan huoletta!

Yleisesti kaikissa lääkkeissä neulat on niin pieniä ettei ne herätä turvatarkastuksessa huomiota, eikä niitä tarvitse siis nostaa erikseen esillekään (olin ite työreissussa enkä halunnut työkavereille esitellä mitään pistosvälineitä).

Eli aion myös ens viikolla Ruotsiin päiväksi mentäessä ottaa mukaan vaan ne yhden päivän tarvittavat välineet (no ehkä toiset varalle jos lentojen kanssa sattuisi jotain). Silloinkin liikkeellä kollegoiden kanssa, ja luotan kyllä ettei tarvi lääkkeitä alkaa kaivella esiin

Moikka! Punktiosta selvitty! Itse operaatio sujui ihan mukavasti, todella kivat lääkärit ja hoitajat. Ei siinä kipua tunne, vain hieman epämiellyttävää pistelyä / painetta. Kipulääke suoneen on myös mukava ja sitä saa lisää jos vain haluaa.

19 follia tyhjennettiin, ja lopussa meni neula tukkoon, niin jäi ainakin yksi tyhjentämättä. Sain tiedon että 13 munasolua löytyi. Nyt sitten jännitellään moniko niistä hedelmöittyy ja jatkaa kehitystä ✨ torstaina 3-päiväisen tuoresiirto. Miehen näyte myös ok icsiin. Odotin kyllä parempaa lukua (edit. siis miehen näytteestä), kaiken alkoholittomuuden, vitamiinien yms kanssa, mutta jos laatu korvaisi määrän 💚

Nyt lepoa sohvalla ja lämpöpussi mahalla. Menkkamaista kipua, mutta olo hyvä.

Muokattu viimeksi:
Ainiin tuli mieleen, että mistäköhän juontaa juurensa se uskomus, että ranskalaisten syöminen alkionsiirron jälkeen auttaa kiinnittymään?😄 pitääkö mennä mäkkärin kautta jos siirtoon päästään 🍟

Ainiin tuli mieleen, että mistäköhän juontaa juurensa se uskomus, että ranskalaisten syöminen alkionsiirron jälkeen auttaa kiinnittymään?😄 pitääkö mennä mäkkärin kautta jos siirtoon päästään 🍟
En tiiä mut muistan kuulleeni tämän saman. Viime passista kävin hakee ranut (toisin otin myös pirtelö ja söin eka kun oli sopivasti aikaa🤣) ja siitä tuli plussa!

No mulla tässä siirrossa, toinen siirrettiin (josta nyt plussa 6+1, ei toki tietoa onko kehittyvää vauva kyydiss) ja toinen kuukahti sulatuksen jälkeen.

Ihana kuulla, että siirto onnistui ja kaikkea hyvää raskauteen! 💕 Kuulostaa lupaavalta tilanteelta.

Mulla valitettavasti vaikuttaa siltä, että kuukahtaneen tilalle sulatettu alkio ei tarttunut ja joudutaan palaamaan lähtöpisteeseen eli uuden IVF-hoidon jonoon. Toki testipäivään on vielä useita päiviä, mutta herkän testin pitäisi varmaan jo näyttää jotain (dpo 11). En kuitenkaan enää ajattele, että vein alkiolta mahdollisuudet stressaamalla ja suremalla "sisaruksensa" perään. Paras ajatella, että ei tuohon voi oikein mitenkään vaikuttaa.

Ilmeisesti uusi IVF menisi ensi vuoden puolelle. Yksityinen puoli vähän houkuttelee, kun lääkkeitä saisi varmaan kutakuinkin ilmaiseksi vielä tämän vuoden puolella. Hankala asia... Pelkään sitä, että yllättäen alkioita tulisikin selvästi tätä hoitoa enemmän ja olisimme sitten jumissa siirtämässä niitä yli 1000 eurolla per siirto niin kauan, että mahdollisuus saada julkisen hoitoja ehtisi mennä kokonaan ohi.

Takaisin