Yleinen

Saisko raskauspukeutumisvinkkejä. Mielellään peittäviä. 😅 Mulla on ibs vatsa ja tosi herkästi turvottaa. Mun maha on nyt rv 11 iltaisin isompi, kun mun siskolla ihan lopussa. 😬 Tää on niin epäreilua. Ja keskenmeno taustan takia ei haluis töissä paljastaa kaikille, ennen ku esimieskään tietää. 🥵

Saisko raskauspukeutumisvinkkejä. Mielellään peittäviä. 😅 Mulla on ibs vatsa ja tosi herkästi turvottaa. Mun maha on nyt rv 11 iltaisin isompi, kun mun siskolla ihan lopussa. 😬 Tää on niin epäreilua. Ja keskenmeno taustan takia ei haluis töissä paljastaa kaikille, ennen ku esimieskään tietää. 🥵

Ite oon joutunut alkaa käyttämään "muodottomia" laatikko/ a-mallisia vaatteita. Eli sellaisia, joissa mikään muoto ei korostuu. Sillä saanut aika hyvin peitettyä jäätävää turvotusta. Turvotus vaihtelee päivän mukaan, mutta iltaisin se on kyllä aivan järkyttävä...

Mistäs nykyään löytää parhaiten käytetyt äitiysvaatteet? Aiempiin raskauksiin oon löytänyt Torista ja fb:n äitiys- ja imetysvaatekirpputorilta, mutta nyt ei kummassakaan ollut sopivia 🤯 Vaikuttaako tähän niin paljon se, et kiloja tullut itselle lisää ja etin 44 kokosia housuja vai onko kaikki vaan siirtynyt Vintediin? Oon sieltä kerran onnistuneesti ostanut lapselle vaatteen, mutta nyt mun profiili näyttää että asun Ruotsissa ja hinnat on kruunuina, eikä sitä asuinmaata pystynyt vaihtamaan 🤯😂

Mistäs nykyään löytää parhaiten käytetyt äitiysvaatteet? Aiempiin raskauksiin oon löytänyt Torista ja fb:n äitiys- ja imetysvaatekirpputorilta, mutta nyt ei kummassakaan ollut sopivia 🤯 Vaikuttaako tähän niin paljon se, et kiloja tullut itselle lisää ja etin 44 kokosia housuja vai onko kaikki vaan siirtynyt Vintediin? Oon sieltä kerran onnistuneesti ostanut lapselle vaatteen, mutta nyt mun profiili näyttää että asun Ruotsissa ja hinnat on kruunuina, eikä sitä asuinmaata pystynyt vaihtamaan 🤯😂
Vintediin ohje maan vaihtoon: Asetukset-> profiilitiedot -> oma sijainti -> valitse maa

Vintediin ohje maan vaihtoon: Asetukset-> profiilitiedot -> oma sijainti -> valitse maa
Koitin tehdä ton, niin tallennusta yrittäessä se sanoo että ei ole mahdollista vaihtaa maata 😅

Koitin tehdä ton, niin tallennusta yrittäessä se sanoo että ei ole mahdollista vaihtaa maata 😅

Voi hyvää päivää 😅 Mites jos ostats jtn, nii siinähän on se osoite? Mikäköhän siellä sitten on osoitteena?

Voi hyvää päivää 😅 Mites jos ostats jtn, nii siinähän on se osoite? Mikäköhän siellä sitten on osoitteena?
Ilmeisesti sitä ei voi vaihtaa maksupalveluehtojen vuoksi. Oon ilmeisesti ton Ruotsi-tilin tehnyt joskus Google-tunnuksilla, en tiiä miks siihen on tullut väärä maa 😂 Mutta mulla oli näimmä toinenkin, Apple-tunnuksilla tehty tili, jossa on ihan oikeat tiedot ja oon sen ostonkin tehnyt. En ees tiiä, kumman tilin oon tehnyt ensin 😂 Mutta poistin sen Ruotsi-tilin nyt ja laitoin jo yhden äitiyshousut töihin tilaukseen, on sit ainakin jotain päällepantavaa jos kelit äkkiä viileneekin 😅 En vaan löytänyt yhtään myyjää, jolta ois saanut pakettina sopivia tuotteita - niiden yksittäisten tuotteiden lähettely on niin epäekologista etten haluis kauheesti ostella niitä.

Eilen illalla, kun makoiltiin esikoisen kanssa meän sängyllä niin hän leikki ottavansa pikkusisaruksen mahanpäältä sormilla kainaloonsa😭❤️ Kysyin että ”Etkö sinä laita vauvaa takaisin kasvamaan?” niin vastasi että ”Se haluaa olla minun kainalossa”🥹❤️ Totesi vain että ”Voooooooi😍” ko näki tuon pienen pömppiksen

Ekassa neuvolassa käyty. Sydänäänet kuului dopplerilla. ❤️
Odottelen pääsyä maaliskuisten suljettuun ryhmää. Alkais olla kriteerit kasassa. 👍
Ihanaa että sydänäänet kuului❤️ Tervetuloa salaisiin! Mä en oo vielä edes käyny ultrasa et ois täyttä varmuutta Pikkusen olemassa olosta (mul ois nipt ensviikolla 12+6) ja kovin siellä silti höpöttelen😂

Mites nuo nt ultrat sun muut. Varataanko niihin aika itse vai varaako neuvola? Ja se nipt-seulonta ei kai ole kaikille automaattisesti jos asuu täällä peräkylillä eikä pk seudulla?
Ainakin Pirhan (Pirkanmaa) alueella varattiin itse aika ultraan, mutta neuvolasta sai hyvän ohjelapun miten varaus tehdään. Niptiä ei täällä saa automaattisesti, ellei ole yli 40v. odottaja, tai tarvitse yhdistelmätutkimuksen perusteella jatkotutkimuksia. Ilmeisesti aika vaihtelevia nämä käytännöt hyvinvointialueesta riippuen 🤔

Mulla oli tänään eka neuvola. Siellä terkka varoitti, että älä vaan syö rautaa alkuraskaudessa, voi aiheuttaa keskenmenon. Oon nyt ihan että mitä ihmettä, en oo ikinä kuullut tuollaista väitettä, vaan että ennemmin raudan puute voisi olla yhteydessä keskenmenoihin 🤔 onko kellään mitään faktaa asiasta?

Mulla oli tänään eka neuvola. Siellä terkka varoitti, että älä vaan syö rautaa alkuraskaudessa, voi aiheuttaa keskenmenon. Oon nyt ihan että mitä ihmettä, en oo ikinä kuullut tuollaista väitettä, vaan että ennemmin raudan puute voisi olla yhteydessä keskenmenoihin 🤔 onko kellään mitään faktaa asiasta?
Ei tietoa yhteydestä keskenmenoriskiin, mutta kuten muutkin mikroravinteet rauta on kai myrkyllistä jos sitä kertyy liikaa elimistöön. Mä söin rautaa nyt ekaa kertaa alkuraskauden vähän kaiken varalta (kun vuosin edellisen km:n jälkeen melkoisesti, ja sen jälkeen jäi tavaksi), ja kun mainitsin siitä ensikäynnillä lääkäri sanoi että parempi mitata eikä varmuuden vuoksi syömistä voi suositella. Tulosten saaminen viivästyi mutta nyt kun sain viimeinkin rv10 tienoilla 5 viikkoa aiemmin mitatut rauta-arvot käsiini paljastui että silloin oli olleet varastot ihan täynnä ja ehkä jopa ihan hitusen liiallisen puolella - olin lopettanut rautakuurin onneksi spontaanisti (kun olo alkoi tuntua alkuraskautta paljon energisemmältä) muutamaa päivää aiemmin, eli nyt vaan toivotaan ettei mitään haittaa aiheutunut.

Vaikka riskiluvut olivatkin pienet, niin vähän mietityttää hieman alhainen PAPP-A MOM arvo (0.60). Ilmeisesti ei kuitenkaan liian matala 🤔 onko muilla ollut samankaltaisia arvoja ja kaikki mennyt hyvin?

Vaikka riskiluvut olivatkin pienet, niin vähän mietityttää hieman alhainen PAPP-A MOM arvo (0.60). Ilmeisesti ei kuitenkaan liian matala 🤔 onko muilla ollut samankaltaisia arvoja ja kaikki mennyt hyvin?
Onko tuo nyt ihan normisikiöseulokokeessa otettu? Mulla lukee omakannassa S-plasmaproteiini A, ( googlen mukaan PAPP-A) 437mU/l. Sulta otettu siis kaiketi joku eri koe kun multa, kun tuo sinun arvosi on ihan erilainen🤔
Toinen mikä on multa seulonnoissa otettu on se hcg mikä oli 41ug/l.

Onko tuo nyt ihan normisikiöseulokokeessa otettu? Mulla lukee omakannassa S-plasmaproteiini A, ( googlen mukaan PAPP-A) 437mU/l. Sulta otettu siis kaiketi joku eri koe kun multa, kun tuo sinun arvosi on ihan erilainen🤔
Toinen mikä on multa seulonnoissa otettu on se hcg mikä oli 41ug/l.
Joo siis Pappa-A oli 524mU/l ja laskettu nyt sitten MOM arvo tuon NT-ultran jälkeen

Joo siis Pappa-A oli 524mU/l ja laskettu nyt sitten MOM arvo tuon NT-ultran jälkeen
Aivan joo, luulin et kans joku labratulos😂 en tiedä omasta arvosta, riskiluku oli 1,3. Ja kyllä mä uskon, että jos ammattilaiset olisivat huolissaan, he kyllä sanoisivat/tutkisivat enemmän. Mutta ainahan voit kysyä jos itseä mietityttää!

Takaisin