Yleinen

On se hankala varata yks nt-ultra🤣 Jätin soittopyynnön vajaa tunti sitten, yrittäny soittaa puolituntia sitten takasin… Jostain syystä ei minkäänlaista ilmotusta tullu. Yritin jättää nyt uuden soittopyynnön vaikka soittoaika menny jo tasan klo 10.. Hankalat nuo ajat päivätyötä tekevälle
Neuvolakin oli vaikea varata edellisessä keskeytyneessä raskaudessa kun soittavat takaisin klo 8-14 sinä päivänä tai seuraavana ja teen sellaista työtä, etten oikein voi vastata puhelimeen tai jos vastaan, kaikki kuulevat mitä puhun. Muutenkin monien asioiden hoitaminen on vaikeaa päivätöissä.

Tästä raskaudesta en ole vielä soittanut neuvolaan, soitan ensi viikolla jos ultrassa on maanantaina kaikki hyvin. Tavallaan helpompi, koska olen lomalla mutta ehkä ei kuitenkaan, koska ollaan ensi viikko mökkeilemässä vanhemmilla ja miehen vanhemmilla 😅 On varmaan epäilyttävän näköistä, kun puhelimen soidessa juoksen kauas piiloon puhumaan 😅

Jos siis kaikki on ultrassa hyvin 😭🤞🏼 Epäilyttää niin, etten ole uskaltanut soittaa vielä. Ja täällä saa soittaa vasta 6+0 eli eilen olisi ollut eka mahdollinen päivä.

Neuvolakin oli vaikea varata edellisessä keskeytyneessä raskaudessa kun soittavat takaisin klo 8-14 sinä päivänä tai seuraavana ja teen sellaista työtä, etten oikein voi vastata puhelimeen tai jos vastaan, kaikki kuulevat mitä puhun. Muutenkin monien asioiden hoitaminen on vaikeaa päivätöissä.

Tästä raskaudesta en ole vielä soittanut neuvolaan, soitan ensi viikolla jos ultrassa on maanantaina kaikki hyvin. Tavallaan helpompi, koska olen lomalla mutta ehkä ei kuitenkaan, koska ollaan ensi viikko mökkeilemässä vanhemmilla ja miehen vanhemmilla 😅 On varmaan epäilyttävän näköistä, kun puhelimen soidessa juoksen kauas piiloon puhumaan 😅

Jos siis kaikki on ultrassa hyvin 😭🤞🏼 Epäilyttää niin, etten ole uskaltanut soittaa vielä. Ja täällä saa soittaa vasta 6+0 eli eilen olisi ollut eka mahdollinen päivä.
Toi on kyllä niin outoa että saa soittaa vasta 6+0, joku toinenkin täällä tais sitä mainita, onse kyl outoo🤔 ite soitin tosiaan ekana plussapäivänä (dpo15) ja hyvin otettiin vastaan😁

Toi on kyllä niin outoa että saa soittaa vasta 6+0, joku toinenkin täällä tais sitä mainita, onse kyl outoo🤔 ite soitin tosiaan ekana plussapäivänä (dpo15) ja hyvin otettiin vastaan😁

Minä soitin myös aika pian plussan jälkeen tyyliin 4+1, mutta lähinnä siksi että jää merkintä kirjoihin, että on toinen raskausyritys, ja jos (ehkä myös kun) tämä menee myös kesken niin on sitten myös virallista tietoa siitä mahdollisia lapsettomuusselvittelyjä ajatellen.

Minä soitin myös aika pian plussan jälkeen tyyliin 4+1, mutta lähinnä siksi että jää merkintä kirjoihin, että on toinen raskausyritys, ja jos (ehkä myös kun) tämä menee myös kesken niin on sitten myös virallista tietoa siitä mahdollisia lapsettomuusselvittelyjä ajatellen.
Toivottavasti ei menisi kesken❤️ mutta ajattelisin samoin, että on todistettua dataa sitten mahdollisesti lapsettomuuspolille.

Meillä oli kyllä helpo varata neuvola, pistin vaan appin kautta chattiin viestiä, täytin siinä samalla tiedot heille ja aika tuli viikon päähän. Ei tarvinnut odotella takaisinsoittoa. Nt-ultriinkin oli paljon vapaita aikoja, tyyliin kaikki ajat varaamatta. Kun viimeksi (joululuussa) yritin varata niin ei ollut ollenkaan aikoja. Piti lähteä toiseen kuntaan ultrausta varten 🫣

Minä en viimeisimmästä keskenmenosta, eli kolmannesta, ehtinyt soittaa neuvolaan ollenkaan, oli siis rv 6+jotain kun vuoto alkoi. Ja nyt kun tästä nykyisestä sinne soitin, mainitsin sen myös. Olivat senkin km tietoihini kirjanneet, sekä myös neuvolakorttiin. Että kyllä ne varmasti uskoisi, vaikka todistusaineistoa ei olisikaan ja menisi kesken ennen ekaa neuvolaa, se kun on kuitenkin suhteellisen yleistä.

Ja tosiaan aiempien keskenmenojen vuoksi multa kontrolloidaan 3x raskauden aikana kilpirauhasarvot. Siitä olin yllättynyt, että sokerirasituskoetta ei tehdä, vaikka ikää on 37 ja lähisuvussa/perheessäni on diabetesta. Kun vielä vuosi sitten sanottiin, että joutuisin koska kuulun riskiryhmään jo iänkin puolesta. No, enää en kuulu vaikka vuosi enemmän ikääkin, koska olen normaalipainoinen ja aiemmat lapseni on olleet pieniä syntyessään.

Tää suht oireeton olo on kyllä kuumottavaa.
Tiistaina olis varhaisultra. Tää viikko on ollut tämmöstä kelluttelua mökillä. Ei mitään kotihommia ruuanlaittoa ja tiskiä lukuunottamatta. Pelailua, uintia, herkuttelua perheen kans.
Vähän pelottaa laskeutua arkeen. Naapurikin odottaa mua varmaan sangrialle ja en jaksais keksiä tekosyitä. Mutta en halua kertoakaan.
Keskenmenotausta vie kaikesta tällaisesta ilon. Ei kiinnosta sit alkaa kaikille selittelemään, että ei tulekaan vauvaa.

Ootteko joutuneet jo ottamaan raskauden puheeksi töissä? Mä oon vielä lomalla enkä oo sen kummemminh halunnut asiaa pyöritellä, mutta koska teen töitä virka-aikaan ilman liukumia niin kyllä kaikki neuvolat sun muut tulee työajalla olemaan. Tiiän että raskausajan seurantakäynnit on meillä työaikaa, mutta kyllä silti vähän jänskättää infota esihenkilöä asiasta näin varhain. Enhän minä osaa vielä itsekään uskoa että tää maaliskuisen tilaus ois vahvistettu 😅

Ootteko joutuneet jo ottamaan raskauden puheeksi töissä?
Esikoisen odotuksen aikana olin isossa tiimissä, jossa esihenkilöä ei tarvinnut infota esim. tunnin poissaoloista, kunhan kirjasi poissaolot järjestelmiin. Mutta jos olisi tarvinnut, niin sitten olisi vain pitänyt luottaa hänen vaitiolovelvollisuuteensa.

Nyt olen vielä hoitovapaalla niin ei tarvitse onneksi miettiä tätä tässä raskaudessa.

Ootteko joutuneet jo ottamaan raskauden puheeksi töissä? Mä oon vielä lomalla enkä oo sen kummemminh halunnut asiaa pyöritellä, mutta koska teen töitä virka-aikaan ilman liukumia niin kyllä kaikki neuvolat sun muut tulee työajalla olemaan. Tiiän että raskausajan seurantakäynnit on meillä työaikaa, mutta kyllä silti vähän jänskättää infota esihenkilöä asiasta näin varhain. Enhän minä osaa vielä itsekään uskoa että tää maaliskuisen tilaus ois vahvistettu 😅
Kyllä mie ajattelin ensiviikolla töissäki. kertoa. Kerran tuli jo tilanne jossa täyty aika raskas taakka nostaa käsin ylös🥲 Toki yksin en joutunut mutta hyvähän se ois välttyä tommosilta. Yksi työkaveri tietää, facebookin kautta.🤣🤣 Hän vielä lomalla

Ja ehkä pomolle kun nuita poissaoloja tulee, neuvolaa ultraa verikokeita yms

Mä oon aina kertonut oireiden ym. Mukaan, koska meillä myös neuvola ja muut raskauden seurantakäynnit kuuluu työaikaan. Eli ei tarvitse tehdä tunteja takaisin.

En vielä ole kertonut nykyisestä raskaudesta. Ajattelin kertoa kun olen käynyt ultrassa (mikäli kaikki hyvin). Kuitenkin joutuu kkm jälkeen olemaan poissa töistä ainakin sen 3pvä. Riippuen missä kunnossa on. Viimeksi menetin niin paljon verta, että oli pakko olla ekstra päivä poissa. Ei vaan mitenkään olisi pystynyt heikon olon vuoksi olla töissä.

Muokattu viimeksi:
Mulla alkaa tiistaina kahden viikon kenttätyökeikka jonka aikana asutaan tiiviisti mökissä ja laitetaan yhteiset ruoat. Laitoin meidän tiimin kenttävastaavalle perjantaina viestiä raskaudesta ruokarajoitusten täydentämiseksi (jännitti kyllä vähän kun työ on kohtuullisen fyysistä ja sanoin että olen todennäköisesti jonkin verran tavallista väsyneempi). Hän vastasi tänään, onnitteli raskaudesta ja sanoi että sitten vaan pidän huolta että saan levättyä tarpeeksi ja keitetään mulle juomavedet, jos kuitenkin on järkevää välttää luonnonvesiä vaikka aika hyvälaatuista niiden pitäisi alueella ollakin.

Juu mä kerroin pomoille aika pian plussan jälkeen, kun halusin työvuoroihin muutoksia😄 muutamalle parhaalle työkaverilleki kerroin mut lopuille kerron vasta ultran jälkeen, ellei tule sitä ennen tilannetta että olisi pakko mainita, iskisi pahoinvointi tai joku muu mikä voisi "haitata" työntekoa, ettei porukka ihmettele, miks toi kesken kiireen juoksi vessaan ?😂 voi olla ettei mulle sitä pahoinvointia enää tulekaan ku jo 8+4. Mut muuten kerron myöhemmin muille☺️

Meillä kuuluu myös työaikaan neuvolakäynnit, mutta niin myös oikeastaan kaikki terveydenhuoltoon liittyvät asiat.
Mulla aika nt ultraan kesken työpäivän ja aion sanoa, että on aika keskussairaalaan tutkimuksiin tms. Ja sehän on ihan tottakin, syyhän ei esihenkilölle kuulu ja jos sielä kaikki ok niin sitten kerron raskaudesta.
Jos olisi neuvola aika tullut kesken työpäivän, olisin varmaan sanonut meneväni työterveyteen😅

Meillä kuuluu myös työaikaan neuvolakäynnit, mutta niin myös oikeastaan kaikki terveydenhuoltoon liittyvät asiat.
Mulla aika nt ultraan kesken työpäivän ja aion sanoa, että on aika keskussairaalaan tutkimuksiin tms. Ja sehän on ihan tottakin, syyhän ei esihenkilölle kuulu ja jos sielä kaikki ok niin sitten kerron raskaudesta.
Jos olisi neuvola aika tullut kesken työpäivän, olisin varmaan sanonut meneväni työterveyteen😅
Itse kanssa ajattelin alkuun toimia näin että sanon meneväni vaan lääkäriin tms. Eihän sitä tarvitse suoraan sanoa että mihin on menossa. Tein viime raskaudessa myös näin ja joskus NT ultran jälkeen vasta mainitsin töissä raskaudesta. 😊

Mites nuo nt ultrat sun muut. Varataanko niihin aika itse vai varaako neuvola? Ja se nipt-seulonta ei kai ole kaikille automaattisesti jos asuu täällä peräkylillä eikä pk seudulla?

Takaisin