Raskaaksi 2025

@Kali Mä sinuna jatkaisin vielä testailua, jos haluat saada vähän enemmän varmuutta asiaan.

Mulla itsellä on nyt käynyt aina niin, että ovistestit lähtee pikkuhiljaa vahvistumaan, kunnes taas haalenevat juuri ennen huippua. Eli käytännössä joka kerta plussa tulee ns. puskista. En tiedä mistä tämä johtuu 😅 Ja oireiden perusteella en osaisi ovista tunnistaa, sillä ovislimoja mulla tulee jo reilu viikko ennen ovista, samoin kipuja on jo monta päivää ennen. Nyt mulla menossa kp 9, limoja on tullut jo pari päivää ja samoin kovia kipuja ollut, mutta silti uskon että ovis on vasta aikaisintaan viikon päästä, kuten se on ollut aiemmissa kierroissa. On tässä tullut testattuakin varmuuden vuoksi, mutta haaleeta näyttää.
Juu niin mä kyllä meinaan. Epäilyttää kumminkin kun normaalisti ovulaatio ollut kp12-13. Niin siinä rajoilla juuri ja juuri olisi voinutkin olla päivällä kahdella aikasemmin, mutta premom ennusti ennen kuin testeistä kuvia laitoin sinne että ovis olisi ensi viikon keskiviikkona vasta. 🤔 En siis täysin luota noihin testeihin kun en ole ennen noita pregcheckin ovistestejä käyttänyt. 😅 Ainakaan muistaakseni.... No joka tapauksessa niitä on muutamia päätin että testaan niillä loppuun ja en hae nyt apteekin omia testejä.

Suureksi hämmennykseksi tein positiivisen testin!
Toissapäivänä tein testin ei haamua ei mitään, joten olin vähän luovuttanut toivoni tästä kierrosta. Nyt sitten apteekin herkkään testiin tuli selkeä viiva ja cb digi näytti maagiset sanat ’Gravid Raskaana’

Yhdet menkat kerkesi olemaan km jälkeen. Nyt sitten vaan koittaa olla stressaamatta ja toivoa että tästä saadaan vauva syliin ensi toukokuussa ❤️🙏🏻
Mieletöntä! Onneksi olkoon ja tarrasukkia 🧦🧦🧦❤️

@Elmatutu onnea plussasta :smiling face with heart-eyes:

@Kali Mä voin ainakin suositella RFSU:n testejä, vaikka niissä joutuu odottamaan sen 10min (oisko PC:ssä tulos ollut luettavissa 1-5min aikana jos en väärin muista?)

@*Ninni* terolut voi toimia myös ”ehkäisymenetelmänä” jos aloittaa ennen ovulaatiota eli terolut voi estää ovulaation. Terolutteja käytetään myös tukilääkkeenä eli ei sinänsä ole vahinkoa että oot jo viisi päivää niitä syönyt. Esimerkiksi mulla tällä hetkellä on terolutit vahvistamassa progesteroni tuotantoa. Toivotaan että sieltä munasolu irtoaa teroluteista huolimatta 🙏🏻
Hei kiitos ihana vastauksesta :red-heart: Mä konsultoin vielä lääkärikaveria, joka kannusti myös syömään kuurin ihan normaalisti loppuun. Todennäköistä lienee, että menkat alkaa sitten kuurin loputtua, ja muutenkaan nää myöhemmässä kierron vaiheessa tapahtuvat ovikset ei kai oo laadukkaimpia, mutta ainakin pääsee sitten uuteen kiertoon! Hakeuduttiin siis lapsettomuushoitojen ensikäynnille tällä viikolla, ja nyt on suunnitelmaa että miten eteenpäin. Ehkä tosiaan hyväkin ottaa nyt lääkkeet tueksi, jos tosiaan on näin että jos ovis tapahtuu joskus kierron 20 + vaiheessa, niin se ei olisi edes raskautumisen kannalta niin otollinen. Ei mulla koskaan oo ollut ennen sitä, lyhin kierto mikä on ollut on ollut 33 päivää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@*Ninni* mä oon raskautunut kahdesti ovulaatiosta joka on ollut kp 20 jälkeen että niinkin voi tapahtua 😅 mutta onhan ne pitkät kierrot kurjia, taisin lukea että sulle mietittiin vielä letroja kaveriksi niin ois varmasti tosi hyvä niin varmistaa että ovulaatio ainakin tapahtuu ennen teroluttien aloittamista. Tosiaan terolut pitää kierron kurissa mutta ei takaa sitä että ehtisi tulla ovulaatio joka taas raskautumisen kannalta on se olennaisin. Aamukahvilla podcastissa oli tästä, että hänelle oli määrätty pelkät terolutit ja sit puoli vuotta myöhemmin hänen luotto gynensä totesi että heillä se oli toiminut ehkäisyä koska ovulaatio ei ollut ehtinyt tapahtua ennen teroluttien aloittamista.

Onnea kovasti plussanneille! ❤️😍

Mie täällä revin hiuksiani. Ollut ovistuntemuksia tässä pari päivää, oon googlettanut letrojen vaikutuksesta kierron pituuteen ja senhän ei pitäs ilmeisesti siihen vaikuttaa(?). Noh, kp 9 vasta menossa ja normisti plussa testeissä kp 12 tai 13. Kuitenkin eilen oli sofi-testien viivat jo tosi vahvoja, cb antoi silti negaa. Olin varma, että tänään tulee jo posi, mut cb tänäänkin nega, klo 14 tehty testi oli jopa vaaleampia kuin eiliset (klo 15 ja 18) mikä sai tietty paniikkivaihteen päälle. Tein sitten vielä äsken, klo 18 molemmat uusiksi, taas tosi vahva viiva. Taas kuitenkin cb nega. Aiempiin cb:n viivoihin verraten samanlaista viivaa, kuin posit viime kierrossa.
Kaivoin aiemman, eilen roskiin viskaamani cb:n testilaitteen sieltä ja tein samasta pissasta sillä vielä uudestaan, ja se oli posi! 🤯
Mie en yhtään nyt tällästä säätöä ois tarvinnut et testilaitteisiin ei voi luottaa! Alkion siirrossa kun on aika tosi tärkeää saada ovis kiinni. Oviskipuja miulla yleensä aina on, mut ei niin selkeitä joka kerta, et voisin sanoa tarkalleen sen tapahtuneen just silloin. Toivon, et nyt ois ni voisin sillä varmistaa. Nyt tässä mietin kuitenkin, oiskohan toi toinen laite antanut posin jo eilen?
Laitan tähän kuvia testeistä, mitä ootte mieltä. oisko voinut olla plussa jo eilen vai uskaltasko luottaa, et se ois ollut plussa vasta tänään toisellakin laitteella.
En jaksais enää sitä et menee taas pilalle siirtokerta 😭

Liitteet

• IMG_0039.jpeg
    IMG_0039.jpeg
    5.7 MB · Katsottu: 106
  • IMG_0041.jpeg
    IMG_0041.jpeg
    5.8 MB · Katsottu: 104
  • IMG_0040.jpeg
    IMG_0040.jpeg
    3.1 MB · Katsottu: 106

Mie täällä revin hiuksiani. Ollut ovistuntemuksia tässä pari päivää, oon googlettanut letrojen vaikutuksesta kierron pituuteen ja senhän ei pitäs ilmeisesti siihen vaikuttaa(?). Noh, kp 9 vasta menossa ja normisti plussa testeissä kp 12 tai 13. Kuitenkin eilen oli sofi-testien viivat jo tosi vahvoja, cb antoi silti negaa. Olin varma, että tänään tulee jo posi, mut cb tänäänkin nega, klo 14 tehty testi oli jopa vaaleampia kuin eiliset (klo 15 ja 18) mikä sai tietty paniikkivaihteen päälle. Tein sitten vielä äsken, klo 18 molemmat uusiksi, taas tosi vahva viiva. Taas kuitenkin cb nega. Aiempiin cb:n viivoihin verraten samanlaista viivaa, kuin posit viime kierrossa.
Kaivoin aiemman, eilen roskiin viskaamani cb:n testilaitteen sieltä ja tein samasta pissasta sillä vielä uudestaan, ja se oli posi! 🤯
Mie en yhtään nyt tällästä säätöä ois tarvinnut et testilaitteisiin ei voi luottaa! Alkion siirrossa kun on aika tosi tärkeää saada ovis kiinni. Oviskipuja miulla yleensä aina on, mut ei niin selkeitä joka kerta, et voisin sanoa tarkalleen sen tapahtuneen just silloin. Toivon, et nyt ois ni voisin sillä varmistaa. Nyt tässä mietin kuitenkin, oiskohan toi toinen laite antanut posin jo eilen?
Laitan tähän kuvia testeistä, mitä ootte mieltä. oisko voinut olla plussa jo eilen vai uskaltasko luottaa, et se ois ollut plussa vasta tänään toisellakin laitteella.
Mulla tulee cb yleensä pysyvä hymynaama 1vrk ennen liuskaplussaa, kokeilepa huvikses tehdä vielä huomenna liuskat aamulla ja illalla? Mun mielestä cb näyttää jo lh-huipun alun, sen takia "2 hedelmällisintä päivää", ja liuska yleensä sen huipun. En oo nyt varma, sainko kiinni, et miks laite ei toimisi :)

Esimerkki vielä tässä:

1000067724.jpg

Tuossa 28.7. aamulla ekaa kertaa pysyvä hymy, ei vielä posi liuska. Iltaa kohden alko liuska tummua ja seuraavana aamuna oli liuskakin posi. 3 kertaa sama juttu näin. Ja oon tuntenut ovulaation posiliuskasta noin 24h päästä :) Ja mullakin useamman päivän viivat tummia, mutta ei yhtä tummia kuitenkaan kuin kontrolliviiva.

Mulla tulee cb yleensä pysyvä hymynaama 1vrk ennen liuskaplussaa, kokeilepa huvikses tehdä vielä huomenna liuskat aamulla ja illalla? Mun mielestä cb näyttää jo lh-huipun alun, sen takia "2 hedelmällisintä päivää", ja liuska yleensä sen huipun. En oo nyt varma, sainko kiinni, et miks laite ei toimisi :)
Pahoittelut jos en osannut selkeästi kirjoittaa.

Siis toinen cb:n laite antoi ton hymyn (miulla siis tavallinen cb:n ovistesti, ei se neljän hedelmällisen päivän) eli plussan ja toinen laite negan, samasta näytteestä. Jatkan toki huomenna testaamista, sekä cb että liuskat, mut tää on ton pakastealkiosiirron ajoituksen suhteen tärkeetä saada oikeasti kiinni oikeaan aikaan. Kunpa nää ois vaan suuntaa antavassa käytössä ni vois ottaa rennommin.
Alkion siirrossa se siirtoajankohta lasketaan ovistestin plussasta, ja jotta alkiolla ois mahkut tarttua kyytiin, tulee alkion iän ja ajan oviksesta täsmätä. Kuinka tarkkaan, sitä en tiiä, mut mahdollisimman tarkkaan kuitenkin.

Ja jatkan vielä, miulla ei liuskat yleensä (useampi merkki) anna posia olenkaan, vaikka ovis todistetusti tapahtuu. Nyt niin tummat viivat näissä sofin testeissä kuitenkin et on mahdollista, et nää jopa antaa sen posin, mut nähtäväksi jää vielä. On kuitenkin luotettava klinikan arvioon tässä ja he on sitä mieltä, et laskevat cb:n posin mukaan siirtoajan.

Ja jatkan vielä, miulla ei liuskat yleensä (useampi merkki) anna posia olenkaan, vaikka ovis todistetusti tapahtuu. Nyt niin tummat viivat näissä sofin testeissä kuitenkin et on mahdollista, et nää jopa antaa sen posin, mut nähtäväksi jää vielä. On kuitenkin luotettava klinikan arvioon tässä ja he on sitä mieltä, et laskevat cb:n posin mukaan siirtoajan.
Voi anteeksi, mun ei ollut tarkoitus päteä 🤣 Ymmärsin ihan väärin ja voi hei olla ihan lukijasta eli minusta nyt kiinni 🤣 Nyt tajuan ja on kyllä sekava soppa! Mutta käytitkö siis eiliseen laitteeseen kuuluvia tikkuja? Vai saako niissä käyttää ristiin? Lilassahan ohjeissa sanotaan, et ei saa käyttää toiseen laitteeseen sarjoitetuilla tikuilla, mut tuosta en tiedä. Pahoittelut vielä, toivottavasti en kuulostanut ihan öykkäriltä, selitin ihan muuta kuin mitä kysyit, koska ymmärsin päin mäntyä 🤣 Ja stressisi ymmärrän aivan täysin, nyt tuli sun puolesta stressi ja tekee mieli alkaa googlettaa, että mitä hemmettiä!

Pahoittelut jos en osannut selkeästi kirjoittaa.

Siis toinen cb:n laite antoi ton hymyn (miulla siis tavallinen cb:n ovistesti, ei se neljän hedelmällisen päivän) eli plussan ja toinen laite negan, samasta näytteestä. Jatkan toki huomenna testaamista, sekä cb että liuskat, mut tää on ton pakastealkiosiirron ajoituksen suhteen tärkeetä saada oikeasti kiinni oikeaan aikaan. Kunpa nää ois vaan suuntaa antavassa käytössä ni vois ottaa rennommin.
Alkion siirrossa se siirtoajankohta lasketaan ovistestin plussasta, ja jotta alkiolla ois mahkut tarttua kyytiin, tulee alkion iän ja ajan oviksesta täsmätä. Kuinka tarkkaan, sitä en tiiä, mut mahdollisimman tarkkaan kuitenkin.
Itse oon tehny niitä kalliimpia CB testejä ja tästä kierrosta meinasin repiä hiuksiani päästä kun vilkkui minkä kerkesi. Perjantaina alkoi vilkkuu ja yleinsä tulee seuraavana päivänä pysyvä hymy mut Eei.. tein aamun illoin niitä kalliita testejä ja su iltana vihdoin pysyvä hymy.

Maanantaina klininalle soitto ja perjantaina oli siirto

Suureksi hämmennykseksi tein positiivisen testin!
Toissapäivänä tein testin ei haamua ei mitään, joten olin vähän luovuttanut toivoni tästä kierrosta. Nyt sitten apteekin herkkään testiin tuli selkeä viiva ja cb digi näytti maagiset sanat ’Gravid Raskaana’

Yhdet menkat kerkesi olemaan km jälkeen. Nyt sitten vaan koittaa olla stressaamatta ja toivoa että tästä saadaan vauva syliin ensi toukokuussa ❤️🙏🏻
Paljon onnea 😍

Voi anteeksi, mun ei ollut tarkoitus päteä 🤣 Ymmärsin ihan väärin ja voi hei olla ihan lukijasta eli minusta nyt kiinni 🤣 Nyt tajuan ja on kyllä sekava soppa! Mutta käytitkö siis eiliseen laitteeseen kuuluvia tikkuja? Vai saako niissä käyttää ristiin? Lilassahan ohjeissa sanotaan, et ei saa käyttää toiseen laitteeseen sarjoitetuilla tikuilla, mut tuosta en tiedä. Pahoittelut vielä, toivottavasti en kuulostanut ihan öykkäriltä, selitin ihan muuta kuin mitä kysyit, koska ymmärsin päin mäntyä 🤣 Ja stressisi ymmärrän aivan täysin, nyt tuli sun puolesta stressi ja tekee mieli alkaa googlettaa, että mitä hemmettiä!
En ottanut pätemisenä, ei hätää 😄 oon vaan aika tuskastunut tilanteeseen 🙈
Hyvä huomio muuten, ei tullut mieleenkään et ei sais käyttää toisen paketin tikkuja toisen paketin laitteessa 😬 pitää kaivaa vielä ton ohjeet esiin ja lukea joka sana et löytyykö moista lauseketta. Vaikea uskoa kyllä että nuo ois mitenkään paritettu kun tuollaista hyvin massatavaraa, mut pitää tuo vielä tarkastaa!

Moikka kaikki! Oon seurannut keskustelua täältä taustalta jo useamman kuukauden, mutta en oo oikein rohkaistunut sanomaan mihinkään mitään 🫠 meillä siis ikää 33&35 ja yritystä takana joulukuusta asti. Aloitettiin vähän sillee "tulee jos on tullakseen" mutta mieskin vähän yllättyi kun kesään mennessä ei tapahtunut oikein mitään..

Taustalla kaks kemiallista, toinen loppukeväästä ja toinen edellisessä kierrossa.

Mä pari kertaa testasin ovista, mutta mulla on niin selkeät oireet et osaan päivälleen tunnistaa millon ovis on niin lopetin sen tikkujen uittelun 😄

Ja tänään dpo15 tein raskaustestin, kun kaks päivää tuntunu et menkat alkaa ja mitään ei kuitenkaan vuoda. Niin pc testi näytti melkein heti kaksi viivaa 🤯 ei tietenkään leffaviivoja, mutta sellainen ettei tarvi tihrustaa. Itteä jännittää nyt et pysyykö tämä matkassa ❤️
Paljon onnea ja tarrasukkia 😍🤗

En ottanut pätemisenä, ei hätää 😄 oon vaan aika tuskastunut tilanteeseen 🙈
Hyvä huomio muuten, ei tullut mieleenkään et ei sais käyttää toisen paketin tikkuja toisen paketin laitteessa 😬 pitää kaivaa vielä ton ohjeet esiin ja lukea joka sana et löytyykö moista lauseketta. Vaikea uskoa kyllä että nuo ois mitenkään paritettu kun tuollaista hyvin massatavaraa, mut pitää tuo vielä tarkastaa!

Äh, tosi kurjaa että testi toimii epäluotettavasti! Tulkitsisin niin, että digitesti lukee nuo viivat ja tekee siitä päätelmän ja jostain syystä samasta näytteestä on saanut hiuksenhienon eron viivoihin ja se ero on riittänyt plussan saamiseen.

Mua on ohjeistettu PAS-siirtoa ennen tekemään vain yksi CB-testi aamuisin, joten uskoisin että se tarkkuus riittää siirtoon. 🙏 Eli jos vaikka saisin tiistaina aamulla plussan, ei haittaa vaikka plussa olisi ollut jo maanantaina puolenpäivän aikaan, jos se ei ole ollut vielä maanantaiaamuna.

Piti ne ohjeet vielä kaivaa esiin ja missään ei kyllä ainakaan sanottu et ei sais käyttää tikkuja ristiin, luki vaan et siinä tulee käyttää just siihen laitetyyppiin tarkoitettuja tikkuja. Oli maininta myös et voit käyttää ylimääräiset tikut myöhemmin, eikä siinäkään vaiheessa mitään et ne pitäs käyttää just saman paketin laitteella. Jos ois oleellista, ni luulis et ois selkeästi sit mainittu moinen. Jotenkin nuo näyttää muutenkin siltä et niitä tikkuja tehään yhellä linjalla miljoona, toisella laitteet ja sit niitä vaan pakataan aina laatikkoon oikeat määrät 😅.

Mut nyt on kyllä niin munasarja turvoksissa-fiilikset et pidän todennäköisenä, et ovis ois huomenna ja oltas tän päivän plussalla ihan aikataulussa. Sain onneks rauhoiteltua itteni ni saan ehkä nukuttua ja huomenna työpäiväkin jotenkin pyristeltyä läpi 😅
Ultra huomenna kertoo sit vielä omat tuloksensa, jotka toivottavasti hyviä 🤞🏻

Äh, tosi kurjaa että testi toimii epäluotettavasti! Tulkitsisin niin, että digitesti lukee nuo viivat ja tekee siitä päätelmän ja jostain syystä samasta näytteestä on saanut hiuksenhienon eron viivoihin ja se ero on riittänyt plussan saamiseen.

Mua on ohjeistettu PAS-siirtoa ennen tekemään vain yksi CB-testi aamuisin, joten uskoisin että se tarkkuus riittää siirtoon. 🙏 Eli jos vaikka saisin tiistaina aamulla plussan, ei haittaa vaikka plussa olisi ollut jo maanantaina puolenpäivän aikaan, jos se ei ole ollut vielä maanantaiaamuna.
Oispa joku miutkin osannut ohjeistaa näin! 🙈 ei oo eka kierto kun oon ollut näiden kanssa paniikissa.
Viimeksikin sanoin kyllä et aamulla ei tullut posi mut iltapäivällä tuli, ja sen iltapäivän plussan mukaan mentiin siirron sopimisessa. Nyt toki sinällään harmi et näin aikainen plussa kun folikkelin ja limakalvon kontrolli vasta huomenna, joka kans tätä oviksen ajankohtaa laskennallisesti osaa vähän osoittaa. Noh, huomenna taas vähän viisaampia. Toivottavasti päästään kuitenkin siirtoon tällä kertaa 🤞🏻

Kiitos kaikille 🥰 vähän epäuskoinen olo vieläkin! Ja pelkään pahinta, toivotaan että pysyy matkassa mukana

Ja mähän ilmoitin viime kierron jälkeen että me lopetetaan yrittäminen nyt koska tästä ei tuu mitään. Menetin kokonaan uskon siihen että voisin raskautua ikinä. Siks uskon siihen, että kaikki täällä, jotka painitte huonojen fiilisten kanssa, tuutte vielä onnistumaan❤️

Ihania uutisia, @Maii @Elmatutu , paljon tarraa ja liimaa 🥰 Ja kiitos viestistä @Maii , poimin tuosta itselle tsempit, kun taitaa taas olla kp1 käsillä.

Vähän yllätyksenä tuli itselle helpotuksen tunne negatiivisestä testistä ja tuhruvuodosta 😔 Sen verran haastavaa ollut nyt kipeänä + raskausvaleoireet (etominen, kokoajan pissahätä, kova väsymys) kun olen taaperon kanssa kaksistaan pari viikkoa ja pitäisi saada muuttoa vietyä eteenpäin, mietin etten saa mitään tehtyä jos tällänen olo koko muuttorumban ajan.

Tsemppiä myös @Pilkki24 . Niin toivon että sulla kääntyisi myötätuuli pian ja tulisi yllätys niinkuin monelle täällä🌈 Vähän itseä myös helpottaa seuraavaan kiertoon siirtymistä mahdollisuus päästä samaan lasketun ajan ryhmään 'melkein taruolento' kanssa 😂

Ihana kun täällä on niin monta lueskelijaa taustalla. Itse en voi olla purkamatta kaikkia ajatuksiani ettei niitä tarvitse päässä pyöritellä 🫣

Sitten vielä sanon kun tuli mieleen, @Kali , en tiedä miten kokenut testailija olet, itsehän olen ihan noob. Mutta kun sulla tullut hassuja testituloksia niin oletko lukenut aina ohjeen testistä miten tehdään, katsonut sekuntikellolla uittoajan jne. Mietin jos tarkempi testaus voisi auttaa saamaan selkeämpiä tuloksia 🤔

Mietin myös, mitähän kuuluu @Milsku22 ?

Muokattu viimeksi:
Takaisin