Mikä on pakollista/mitä tulitte hankkineeksi mutta ei jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut?
Käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyn jos joku konkari innostuisi listaamaan, vaikka kyllähän näitä varmasti tästä ja muistakin vastaavista ketjuista löytyy

Oon taikauskoisesti vältellyt tämän ketjun lukemista kuin ruttoa etten jinxaisi mitään, mutta jos tulee viikon päästä hyviä uutisia, ehkä joskus kuukauden/kahden sisällä pitää alkaa näitäkin miettimään.
Mä osaisin ehkä sanoa mitä on tarvittu ja otetaan toisen kanssa käyttöön:
1. Hyvä ja "handsfree" rintapumppu sekä alipainepumppu
2. Kietaidybodyja neppareilla tai/sekä kietaisu puvut käännettävillä käsien suojella. Ja housuja
3. Tarpeeksi harsoja
4. Sivuvaunusänky (saa käytettynä ja usein hyvällä hinnalla myytyä eteenpäin)
5. Turvakaukalo
6. Vaunut jotka sopii omaan elämäntyyliin
7. Sitteri
8. Erilaisia tutteja (voi testata minkä huolii)
9. Muutama erilainen tuttipullo
10. Villakerrasto/ja
Äitiyspakkauksesta saa viltin, makuupussin (hyvä vaunuissa talvella) ja haalarin kanssa. Muutenkin hyvät tarvikkeet ja pitkään meneviä vaatteita. Kannattaa suosia vaatteita joissa hyvät resorit, saa pidennettyä käyttöikää.
Nice to have: tripptrapp, saa baby osiolla "sitteriksi", muuttuu istumaan alkaessa syöttötuolista taaperotuoliksi. Meillä siirtyy seuraavalle, edelleen uuden veroinen ja saadaan todennäköisesti myös myytyä hyvällä hinnalla pois.
Erillinen kantokoppa vauvalle vaunuihin, ym. Esikoisesta ei ollut, oli monta kertaa kun olisi ollut kiva sellaisessa siirtää vaunuista. Mutta äitiyslaatikossa voi nukkua muualla asunnissa (ei kyllä vaunuissa).
Toivottavasti tää vähän antoi osviittaa mitä tulee hankkia. Aika vähällä pärjää ensimmäiset kuukaudet. Itse keskityin hankkimaan ennakkoon useamman koon vaatteita. Kun niitä sai oikeasti parilla eurolla kappale kirppiksiltä.