Raskaaksi 2025

Näin unta, jossa tein useita positiivisia raskaustestejä. Olin todella huolissani, koska olen syönyt letroja (sikiötoksinen lääke) tässä kierrossa. En ehtinyt kellottaa testejä, koska tein niitä kokoajan enkä tiennyt mitkä olivat testiajan jälkeen tulleita viivoja ja mitkä eivät. Kaikissa oli viiva kuitenkin. Muutama palstalainenkin oli minua siellä (olimme jossain hiihtokeskuksessa 🤣) auttamassa ja tavaamassa ohjeita.

Viimeinen testi, minkä tein ennen heräämistä, oli tosi kätevän oloinen. Se oli sellainen auki taiteltava paperiarkki, jossa oli kiinni useita eri merkin testejä. Pakkaus oli vaaleanvihreävalkoinen ja merkki jokin ässällä alkava. Kaikki testit pystyi tekemään samalla dippauksella, ylhäällä oli 50 miu ja 25 miu herkkyyksiä testejä, seuraavalla rivillä 15 miu ja 10 miu herkkyyden testit, kolmannella rivillä 5 miun ja 3 miun herkkyyden testit (tässä valmistaja oli kirjoittanut että EPÄVARMA ALUE). Alimpana oli vielä ovulaatiotestit 2 kpl. Minun aivot silleen hyrräsi mukavasti kun aloin laskemaan dpo:ta sen perusteella missä näkyi viiva hyvin (varmaan siellä ~15-20 miun kohdalla).

Minulla ei ole taipumusta enneuniin, eli varmaan kyseessä on letropainajainen. 🤣 Ensimmäiset testit tosiaan tein vielä porukoiden luona ja isäpuoli katseli vierestä kun tein jotain viisi erilaista puikkotestiä ja mutisin jotain että varmuuden vuoksi, ei tosiaan yritetä vauvaa. Mutta olisi kyllä kätevä tuollainen yhdistelmätesti, vinkatkaa jos jossain myydään 😍

Täällä menossa ilmeisesti kp2? Eikö se lasketa kp siitä kun vuoto kunnolla alkanut? Muistan lukeneeni täältä että jos vuoto alkaa illalla, kuten mulla nyt alkoi 9-10 aikoihin illalla niin eikös se lasketa sitten siitä seuraavasta päivästä alkavaksi? 🤔 Kun se kunnon vuoto alkanut? Kun silloin tiistaina illalla/yöllä alkoi vasta tiputteluvuoto...

Lapsen saanti on miehelle paljon vaikeampi käsitellä. Vaikka omalle miehelle meidän esikoinen oli erittäin toivottu niin hän alkoi kiintyä vauvaan vasta muutaman kuukauden ikäisenä, itse sitä prosessia tein jo raskausaikana.
Tartun tähän kohtaan ja komppaan. Meillä mies jopa töksäytti synnärillä vauvaa kantaessaan, että "ihankuin hoitais jonkun kaverin vauvaa", eli ei sisäistänyt vielä yhtään, että me oltiin sen vauvan vanhemmat ja tultu perheeksi. Mulle se oli järkyttävää, koska tunneside oli rakentunut vauvaan jo raskausaikana ja tunsin hänet omakseni. Myöhemmin mieskin tietysti sisäisti asian, mutta kunnon siteen luomiseen meni monta kuukautta. Ja nyt, vanhempainvapaalla ollessaan 1v3kk esikoisemme kanssa, suhde on syventynyt entisestään ja huomaa miten läheisiä oikeasti ovat. Ja mies on tosi hyvä isä. ❤️
Itselle täytyy antaa aikaa äitiyteen kasvamiseen, ja samalla tulee muistaa että puolisolla vanhemmuuteen kasvu saattaa kestää vieläkin pidempään. ❤️

Mä vaan pelkään että mun päätös ei käy tälle mun toiselle kumppanille
Se on sinun päätös. Jos se ei käy kumppanille, niin se on toki hänen kannalta ikävää, mut voi voi - aikuisen ihmisen ei kannata harrastaa suojaamatonta seksiä ja sitten valittaa, jos tulee vauva. Kirjoittamasi perusteella minulle kumppanisi olisi eksä, vaikka vauvaa ei tulisikaan, koska hän uhkaili suhteen päättämisellä yms, painostusta. Nyt kun odottelet tietoa siitä, alkoiko raskaus vai ei, niin suosittelisin miettimään suhteesi jatkoa, ja mahdollisesti vielä selvittämään, onko kyseessä jokin ohimenevä ahdistuskohtaus vai onko mieli muuttunut oikeasti (eli onko jotain lieventäviä asianhaaroja).

Muokattu viimeksi:
Toissapäivänä rfsun herkässä jotain pientä haamua mut precheckillä testasin äsken niin ihan puhdasta negaa näytti 🥺 Jotain oireita on ollu ja toivo heräs jo mut tänään ois dpo 9 niin luulisin että tässä vaiheessa jo näkyis..

Toissapäivänä rfsun herkässä jotain pientä haamua mut precheckillä testasin äsken niin ihan puhdasta negaa näytti 🥺 Jotain oireita on ollu ja toivo heräs jo mut tänään ois dpo 9 niin luulisin että tässä vaiheessa jo näkyis..
Ei se välttis näy vielä ☺️ Mä katselin tällä viikolla esikoisen raskaustestitietoja ja mulla pregcheck oli näytti todella haaleaa posia kp24/28. Silloin en seurannut dpo:ta, mutta ovis oli ollut myöhäisenlainen. Veikalla sanoisin oviksen olleen kp16, eli olisi ollut ehkä dpo8, kun testiin tuli viiva. Edellisenä päivänä rfsu herkkä antoi roskishaamun, eikä mitään viivaa testiajalla. Tämän takia yritän malttaa dpo10 saakka testausta, kun virheelliset posien ja negojen mahdollisuus on suuri. Testaa parin päivän päästä uudelleen 🌈

Ei läheskään kaikki saa noin aikaisin viivaa. Dpo 14 useimmiten jo positiivinen, jos on ollakseen, mutta jotkut saa viivan vasta vähän myöhemminkin.

Ilman lämmön seurantaa voi olla haastava olla 100% varma milloin munasolu tarkalleen irtosi niin kannattaa malttaa odottaa jos on tärkeää saada varmin tieto onko raskaana vai ei.

Edit ja sit tää lämmönseuranta voi kans epäonnistua kuten mulla tää kierto mennyt tyystin kuume sahaukseen lämpöjen osalta. En yhtään tiedä oliko ovulaatio vai anovulaatinen kierto vai ehkä ovulaatio vasta tulossa.

Viime raskaudessa aloin testaan jo kp 21/27 ja sillon olin näkevinään haamun. Kp 23 oli jo selkeempi ja punertava. Jotenki sitä sen takia olettaa että pitäs näkyä tässä vaiheessa (kp 25/29). Toki en oo tikuttanu ovulaatiota tässä kierrossa mut oireiden perusteella ois dpo 9 tänään.

Viime raskaudessa aloin testaan jo kp 21/27 ja sillon olin näkevinään haamun. Kp 23 oli jo selkeempi ja punertava. Jotenki sitä sen takia olettaa että pitäs näkyä tässä vaiheessa (kp 25/29). Toki en oo tikuttanu ovulaatiota tässä kierrossa mut oireiden perusteella ois dpo 9 tänään.
Samoin tulee itsekin liikaa verrattua aikaisempiin raskauksiin. Mutta yritän lohduttaa itseäni juurikin tuolla mitä @Suskikitten tuossa ylempänä kirjoitti, että 100% varmuutta oviksen ajankohdasta ei ole.

Näin unta, jossa tein useita positiivisia raskaustestejä. Olin todella huolissani, koska olen syönyt letroja (sikiötoksinen lääke) tässä kierrossa. En ehtinyt kellottaa testejä, koska tein niitä kokoajan enkä tiennyt mitkä olivat testiajan jälkeen tulleita viivoja ja mitkä eivät. Kaikissa oli viiva kuitenkin. Muutama palstalainenkin oli minua siellä (olimme jossain hiihtokeskuksessa 🤣) auttamassa ja tavaamassa ohjeita.

Viimeinen testi, minkä tein ennen heräämistä, oli tosi kätevän oloinen. Se oli sellainen auki taiteltava paperiarkki, jossa oli kiinni useita eri merkin testejä. Pakkaus oli vaaleanvihreävalkoinen ja merkki jokin ässällä alkava. Kaikki testit pystyi tekemään samalla dippauksella, ylhäällä oli 50 miu ja 25 miu herkkyyksiä testejä, seuraavalla rivillä 15 miu ja 10 miu herkkyyden testit, kolmannella rivillä 5 miun ja 3 miun herkkyyden testit (tässä valmistaja oli kirjoittanut että EPÄVARMA ALUE). Alimpana oli vielä ovulaatiotestit 2 kpl. Minun aivot silleen hyrräsi mukavasti kun aloin laskemaan dpo:ta sen perusteella missä näkyi viiva hyvin (varmaan siellä ~15-20 miun kohdalla).

Minulla ei ole taipumusta enneuniin, eli varmaan kyseessä on letropainajainen. 🤣 Ensimmäiset testit tosiaan tein vielä porukoiden luona ja isäpuoli katseli vierestä kun tein jotain viisi erilaista puikkotestiä ja mutisin jotain että varmuuden vuoksi, ei tosiaan yritetä vauvaa. Mutta olisi kyllä kätevä tuollainen yhdistelmätesti, vinkatkaa jos jossain myydään 😍
Tää oli aivan helmi 😆 Jos tärppää ni tulee kyl hyvä tarina! "Mikä oli ensimmäinen merkki raskaudesta?" "Ööö nnnooo semmonen uni.."

@0mppu Millä pidätysajalla testasit? Ei välttämättä näy vielä.🌈

Tosiaan laitoin jo tohon toiseenkin ryhmään, jossa noita raskaustestituloksia arvuutellaan kuvan dpo 9 tuloksesta ja kyllä siinä punaisuutta taitaa olla. Kuvan testi siis Rfsu early. En yhtään osannut odottaa tätä vielä eilen. Testasin myös PC puikolla ja siinä näkyy ihan tosi haalee hailu.

Tänään rinnat kipeät ja vähän sellanen ”pala kurkussa”-olo mut voi johtua tästä uutisestakin.

IMG_7723.jpeg

Mulla näky toisessa raskaudessa jo dpo8, ekassa ei mitään ennen dpo12 😅 Että voi samalla ihmiselläkin vaihdella

Tosiaan laitoin jo tohon toiseenkin ryhmään, jossa noita raskaustestituloksia arvuutellaan kuvan dpo 9 tuloksesta ja kyllä siinä punaisuutta taitaa olla. Kuvan testi siis Rfsu early. En yhtään osannut odottaa tätä vielä eilen. Testasin myös PC puikolla ja siinä näkyy ihan tosi haalee hailu.

Tänään rinnat kipeät ja vähän sellanen ”pala kurkussa”-olo mut voi johtua tästä uutisestakin.

View attachment 147208
Paljon onnea! 😍🥳

View attachment 147208
Joku tunnin pidätys vaan oli 🤔
Paljon onnea plussasta! 😍

Takaisin