Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voisko liittyä veren hyytymisen tms?
Oiskohan mulla ollut ferritiini kans alle 30... Pitääpä oikein katsoa jostain.. ja vaikka varata aika pohdin kautta verikokeisiin
Tässä just googlettelin, että myös progesteronivaje voi aiheuttaa kivuliaat menkat ja enemmän vuotoa...
Ja esim. Kurkuman pitäisi auttaa tasapainottamaan kroppaa ja ainakin poistamaan matala-asteista tulehdusta, niin taidan karksia lisää ruokavaliota ja ostaa pohdin kurkumakapseleita testiin...![]()
Minkä testien mukaan? Ei ole pakko vastata, mutta kiinnostaa ja tutkin punasoluja työssäni.Mulla on testien mukaan punasolut hieman heikkotehoisempia... Olen kysynyt siitä useammalta lääkäriltä mutta ei kuulemma vaikuta mihinkään...![]()
Alkaispa ne menkat nyt pian, niin pääsisi uuteen kiertoon ja ei menisi loma ihan odotellessa! 

Ehdottomasti kannattaa testauttaa ja yrittää saada ferritiini yli 100 (herkkä crp myös et voi poissulkea tulehduksen, joka nostaa ferriä jopa 30-50%). Tällä voi olla merkitystä myös raskauden alkamiseen ja jatkumiseen.Löysin vuodelta -20 tuloksen ferritiini 31,7... Pitää käydä testaamassa se nyt uudelleen...![]()
Mullakin on ollut ongelmia matalan ferritiinin kanssa ja runsaat kuukautiset. Mielenkiintoista, että kyseessä olisikin syy eikä seuraus.Täytyy sanoa, että tuntuu, että nyt ne kuukautiset eivät enää olekaan olleet ihan niin runsaat kuin takavuosina.
Mäkin syön rautaa illalla joka toinen päivä. Ainakin sain nostettua ferritiiniä 13 --> 38, mutta sen jälkeen en ole käynyt nyt testaamassa mutta jatkanut tablettien syömistä. Hemoglobiini on aina ollut ok, eikä mulla ole ollut isompia oireita edes tuolloin, kun oli kaikista matalin arvo.
Pyrin syömään vain kasvisruokaa (olematta kuitenkaan kasvissyöjä, esim. kylässä tai ravintolassa saatan syödä lihaa). Mutta olen kyllä pohtinut, pitäisikö asiassa joustaa nyt tämän yrittämisen aikana, kun arvot ovat selvästi matalan puoleiset.
Täällä kp 11, mutta ovulaatio tuskin on vielä ihan lähellä, kun viimeiset kierrot ovat olleet 31-32 päivää. Tilasin nyt noita digitaalisia, kahden hormonin ovulaatiotestejä, kun niitä sai Lykolta "edullisesti". Vaikka juuri täällä viime kuussa puhelin, etten aio nyt stressata testeistämutta noissa digitaalisissa on se hyvä, että testin voi tehdä kerran päivässä heti aamulla, niin ei mene jatkuvaksi testailuksi. Aloitin ne nyt kp10 jolloin posti ne toi, joten jos tässä kuussa onkin lyhyempi kierto, saattaa olla että tuo estrogeenin mittaus epäonnistuu liian myöhäisen aloituksen vuoksi. Joka tapauksessa nyt tänään j eilen näytti tyhjää ympyrää, mutta sitä oletinkin.
Mulla on käytännössä aina hieman tulehdus arvot koholla.. kuittaavat tällä ylipainolla... Pitää vaan jatkaa...Ehdottomasti kannattaa testauttaa ja yrittää saada ferritiini yli 100 (herkkä crp myös et voi poissulkea tulehduksen, joka nostaa ferriä jopa 30-50%). Tällä voi olla merkitystä myös raskauden alkamiseen ja jatkumiseen.
Hyvä että sait @Heipsy edistettyä asiaasi! Harmi että se usein vaatii vähän kyynärpäällä avittamista. Avunsaannin julkiselta puolella ei pitäisi olla sen varassa että osaa vaatia, mutta ymmärtäähän sen kun resurssit on mitä on.@Eldis mulla vaan hyviä kokemuksia feliltä Helsingistä. 3 eri gyneä tavannut joista A.E on meijän oma, mutta kaikki olleet ihania!mulla oli kanssa lyhyehkö luteaali (n. 10pv) ja siks sain lugesteronit käyttöön. Ne osaa kivasti neuvoa ja tukea, eikä todellakaan naura pihalle.
Meidän kuulumisia vähän tähän väliin kanssa. Soitin tilkkaan ja ensi viikolla mahdollisesti tulee ohjetta labroista ja syyskuulle saadaan varmaan ensikäynti julkkarillekesäkuusta asti odoteltu kutsua ja tänään meni hermo. Toivotaan, että tätä ei tarvitse edes käyttää.
Lisäksi soitin oman paikkakunnan naikkarille ja kysyin hysteroskopiasta, kun ei siitäkään mitään ollut kuulunut, niin hoitaja avasi maisaan yhteyden, että kun seuraavat menkat alkaa (ellei käy ihme) niin saan laittaa viestiä ja toivotaan, että pääsisin siitä kierrosta jo perkeleen polyypin poistoon. Omalla aktiivisuudella voi olla, että piankin pääsisi jos vaan päivät toimenpidettä tekevän kanssa menee yksiin. Ja sanoinkin, että musta meinas tulla hoitajien pahin painajainen, että saan edistettyä asiaa, eli no worries, meikä kyllä on aktiivinentuli tosi helpottunut olo, että ehkei me odotellakkaan lokakuulle tuota aikaa ja sitten vasta marraskuussa olisi jatkettu hoitoja. Ei voi enää olla niin huono tuuri
![]()