BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ness Noniin toisaalta hyvä ettei tullut vielä plussaa eilenkään, niin pääsee tänään käymään ultrassa tarkastamassa että minkälainen tilanne sielä on ja varmaan saa jotain osviittaa milloin ovis mahdollisesti on 👏🏼 sekä tietysti limakalvon paksuutta ja sitä, kasvaako sielä vaan yksi folli vai useampi😁 Ultrakuulumisia odotellessa!

@Puolikuu Mites siellä, vieläkö lämmöt on ylhäällä? Oireet kuulostaa kyllä yhä edelleen lupaavilta🤞🏼

@Haaveilija25 Joo tallettelut osui hyvin, dpo-4, -3, -1 ja sit vielä ovispäivänä, ei jää ainakaan siitä kiinni 😂
Mullakin välillä tulee noita satunnaisia lämpönousuja, luottaisin siihen että kun testit on pysyneet haaleina niin ei oo vielä ovisnousu kuitenkaan😊 tsemppiä sullekkin ultraan!🙏🏼

@Yrttiteetä tekisi mieli Lämmöt näyttää ainakin vielä hyviltä, onneksi se dpo9 testi voi vielä plussaksi muuttua🤞🏼🤞🏼 piinaavaa 😁

@salamana Jaksamisia alkukiertoon, palataan sitten kun ovis alkaa lähenemään ❤️‍🩹

Oli pakko poistaa eilinen lämpö kun pomppas niin korkealle, oli lapsivapaa ja oltiin nukkumassa kolmelta aamuyöllä😂 mutta testin perusteella veikkaan eilistä ovispäiväksi, nyt ollaan taas parhaamme kotona koitettu ja sit vaan odottamaan😊 kierto kierrolta kasvaa odotukset, tässä kierrossa en kyllä tosin sen toimenpiteen ja sermatropin varaan laske mutta kattelin että tuossa kolme kuukautta sitten oli se influenssa jolloin miehellä kova korkea kuume monta päivää niin sekin varmasti tehnyt tehtävänsä, joten sen suhteen tilanteen pitäisi olla ennallaan nyt 🙈 ehkä sitten sieltä heinäkuun loppupuolella olevasta oviksesta alan toivomaan muutoksia noiden muiden muutoksien myötä😁
IMG_9864.jpeg

@Yrttiteetä tekisi mieli Pidetään peukkuja, että vielä olisi mahkut. 🙏 Aikainen dpo ja epäherkkä testi ei tosiaan ole luotettavin yhdistelmä. Mä niin tunnistan itseni noista samoista tunnelmista.. Siksi en mielelläni tee testejä aikaisin, kun se negan näkeminen on niin tympeää.. Joutuu pettymään monta kertaa. Mut toivotaan, et sulla seuraava testi olisi positiivinen! ❤️‍🩹

@Pogo Voi harmi, tunnistan nuokin tuntemukset hyvin, niistä kierroista kun on tehnyt testejä.. Toivo elää niin kauan, kunnes vuoto alkaa. 🥹

@Haaveilija25 ja @Ness Toivottavasti on tänään hyvät näkymät ultrassa! 🤩

@Ansq Tulevia piinailuja odotellen, hyvät on pohjatyöt! 😁

@salamana Tsempit sinne. ♥️ Mä luulen, et liityn kerhoon..

Tänään tippui lämmöt ja tuli vähän punertavaa jo + kramppeja tuntuu, taitaa alkaa mun kiertoihin nähden aikaisin menkat. Toisaalta ihan kiva juttu, kun on niin pitkä kierto et on varaakin lyhentyä, mut vahvistaa samalla sen, että tämän kierron tallettelut oli auttamatta myöhässä.. Eli ei edes annettu mahdollisuutta. 😔 No, ajattelen että kaikki menee niin kuin tarkoitettu, se ei nyt vaan ollut vielä sen aika. Iloitsen myös siitä, että pykälän verran korkeammalla pysyi luteaalin lämmöt, toki voihan ilmojen lämpeneminen vaikuttaa siihen.. On niin lyhyt mittaushistoria, että en tiedä paljonko vuodenajoilla on vaikutusta. 🤔 Dataa viisaampana tulevaan kiertoon! 🤓 Jännätään teitä muita sillä välin! 🤗

Liitteet

• Screenshot_2025-06-02-07-21-27-37_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-06-02-07-21-27-37_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    237 KB · Katsottu: 43
se olikin selkeä kp1 tänään 🥲
Omanapailen nyt vaan kun taitaa olla sama täällä, tiputtelu ja menkkakrampit alkaneet. Onneksi ehdin kurkkaamaan vessapaperia ennen kuin revin herkän testipakkauksen auki, säästyvät seuraavaan kiertoon.

Miten FF:ssä tehtiin ovulaatio-arvioon manuaalinen override? Siirtäisin sen mielelläni oireiden/luteaalin pituuden perusteella arvioimaani kohtaan paria päivää aiemmaksi.

Miten FF:ssä tehtiin ovulaatio-arvioon manuaalinen override? Siirtäisin sen mielelläni oireiden/luteaalin pituuden perusteella arvioimaani kohtaan paria päivää aiemmaksi.
Oikeesta yläkulmasta Settings > Detector / Override Settings ja sieltä Detector kohdasta Manual 😊

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta ja tsemppiä alkukiertoon 💔

@Puolikuu Ei hitsi! Meinaatko tehdä testin huomenna joka tapauksessa vai onko jo ihan varmaa että nyt ei tärpännyt?

@salamana Voi ei! 😩 Tsempit alkukiertoon, hyvää viikon lomaa! ♥️

@Ansq No ei jää ainakaan yrityksestä kiinni! 😆 Nyt sit vaan piina edessä 🤞

@Yrttitee Eiii sielläkin! Onpa kurjaa! Kylläpä on nyt paljon kiertojen vaihtumista kerralla. 😩 Tsempit sinnekin alkukiertoon!

@Ness Miltäs siellä näytti ultrassa?

Mulla lämpö palasi normaalia kohti, tämän aamun ovistestit olivat niin haaleita että hyvä kun edes paljaalla silmällä näki sen viivan. 😅 Alkoi olla jo vähän epätoivoinen olo että toimiikohan mulla mikään mutta kappas vaan, ultrassa paljastui että mulla on yksi 18mm folli ja yksi 14mm folli! Kohdun limakalvokin oli jo päässyt 6mm kohdalle. Huh mikä helpotus, hyvä kun en itkenyt sieltä lähtiessä! Lisäletrot näyttäisi auttaneen, eköhän siis ovis tule viikon sisään! 😍 Siellä alkaa juhannuksesta kesäsulku niin ei pääse 5 viikkoon ultraan mutta suositteli että jos ei nyt tärppää, ensi kierrossa ottaa letroja maltillisesti sen 1 kpl päivässä KP3-7 koska tupla-annos voisi olla jo liiankin tehokas, ja katsotaan sitten kesäsulun jälkeen tilannetta, että kuinka pitkä kierto siitä tulee ja tuleeko ovis. Toivoa on! 🤞

Liitteet

• Screenshot_20250602_141156_Ovy.jpg
    Screenshot_20250602_141156_Ovy.jpg
    129 KB · Katsottu: 48
@salamana @Yrttiteetä tekisi mieli tsemppiä teille molemmille alkukiertoon 🙏

@Ansq ihanaa, kohti piinaviikkoja! Ja tuo on kyllä hienoa, että nyt oikeasti voi olla mahdollisuuksia jopa saada luomuna raskaus alueilleen 🌈 ja voitte vähän jopa laittaa pientä toivoa kiertoihin, vaikka menee tietysti useampi kk että operaation tulokset alkaa näkyä.

@Puolikuu voihan hitsit jos sielläkin uusi kierto starttaa. Tsempit 🙏

@Haaveilija25 no ohhoh! Kiva että letrot on pelittäneet noin hyvin ja kaksi follia kasvamassa! Toi 18mm alkaa jo olla lähellä kypsää! Voisi olettaa, että tällä viikolla tulee se ovis+ jos folli kasvaa sen 2mm päivässä.

Joo mullakin ultrassa käyty. Lääkäri ei ollut kovin tyytyväinen mun johtofollin kasvuun. Isoin vasemmalla 14mm. Pahoitteli myös että ”valitettavasti ei näy suurempaa follia, ei tästäkään nyt osaa sanoa onko johtofolli vai ei”. Sanoin sille vaan, että ei tässä mitään ihmeellistä, että mun myöhäisin ovisplus on tullut kp25 😆 et jos nyt on kp15 folli 14mm niin eiköhän se plussa sieltä vielä tule. Et ei mulla ainakaan letrot tätä kiertoa aikaista. Limakalvo oli 8mm, et siihen verrattaen toi folli vähän pienempi ja limis jo ”valmiimpi”. Toivon nyt vaan niin kovasti, että viimeistään perjantaina tulisi plussa ja tuo 14mm kasvaisi sillä 2mm päivätahdilla. Eivät enää kolmatta ultraa antaneet kun ei nyt ainakaan liikastimulaation vaaraa ole 🤣

@Yrttiteetä tekisi mieli Tsempit sinnekin, ollaan nyt monen voimin uuden kierron alussa. ♥️

@Haaveilija25 Hienoa, että oli noin selkeä tilanne ultrassa! Nyt vaan talletteluja ja tikutteluja. ☺️*Muokkasin, oli vahingossa lipsahtanut väärä nimimerkki, anteeksi! 🙈

@Ness Harmi, että ei ollut isommaksi ehtinyt vielä johtofolli kasvaa, mutta eikö se sieltä muutaman päivän sisään kypsy. 👍 Sehän on positiivista, että limakalvon paksuusmitta on jo hyvä! ☺️

Kyllä se tosiaan täällä uusi kierto on alkamassa, huomiselle saa merkata, kun vähän väriä jo tulee. Meni sit ihan appin ennustamaan ajankohtaan ja 34 päivän kierto tuli tästä.

Muokattu viimeksi:
@Ness Onpa siellä jännät paikat! 🙈 Onneksi on limis jo valmiina, toivon mukaan se folli nyt kasvaa kovaa vauhtia viimeistään perjantaille! 🤞

@Puolikuu No onpa kurjaa että sielläkin nyt vahvistui uusi kierto sitten 😩 Tsemppiä sinnekin alkukiertoon!

Mun testit oli vielä tänä aamunakin ihan haaleita, mutta ehkä jo vähän enemmän väriä kuin eilen. Vähän alan käydä malttamattomaksi, toivottavasti toi isompi folli ei nyt kasva liian isoksi ilman irtoamista mutta onneksi siellä on se toinenkin! 😅 Nyt juuri tuli vähän limoja ja samalla vähän vertakin. 😳 Googlasin niin vissiin verenvuotokin voi olla letrojen sivuoire jos on matala estrogeenitaso, mulla ei ole mitään hormonitasoja mitattu mutta on kyllä PCOS:ssä mahdollista (kun PCOS aiheuttaa korkeaa testosteronia mikä sitten aiheuttaa matalaa estrogeenia, plus lyhyen luteaalivaiheen perusteella on progesteronikin matala eli on kyllä vähän kaikki hormonit sekaisin). No eipä se sivuoire mua niin haittaa kunhan on kaikki muutoin kunnossa! 😅

Liitteet

• Screenshot_20250603_122627_Ovy.jpg
    Screenshot_20250603_122627_Ovy.jpg
    128.8 KB · Katsottu: 35
Aamulla pikku säikähdys ku lämmöt oli romahtanu. Testi taas vahvempi viikoissa oviksen mukaan 4+6. Uskalsin varata neuvolan 😍. Olisimpa tajunnu hyödyntää vu alen niin jään vähän odottelee jos tulis uus ale kohta 🙈 sen varailen varmaan 2-3vko päähän. Testit ylhäältä alas dpo12-20.
IMG_5075.jpeg

Liitteet

• IMG_5076.jpeg
    IMG_5076.jpeg
    396 KB · Katsottu: 53
FF:n mukaan nyt on dpo 13 ja premomin mukaan dpo 9. Terolut on loppunut toissapäivänä mutta vielä ei menkoista ole tietoakaan. Lämmöt droppasi taas tänään toissapäivänä tavoin.

@Puolikuu Tsemppiä alkukiertoon 🫶🏻

@Ness No voihan!🙈 limis on sentään hienosti kasvanut. Toivotaan että toi 14mm folli ottais nyt jonkun kasvuspurtin ja ovisplussa ehtisi tälle viikkoa niin, että pääsette inssiin eikä osuisi viikonlopulle🤞🏼 onko testit yhtään tummuneetkaan vielä?

@Haaveilija25 Kuulostaa sille että sielä alkaa ovis olla lähenemässä! 👏🏼🤩 toivottavasti tulee pian plussa testiin!

@Opahc Hienosti sielä kyllä testit tummuu 💕 eiköhän lämmötkin lähde taas pian ylöspäin😊

Täällä ei sen kummempaa, lämmöt ylhäällä ja huomenna luulis FF’n piirtävän jo ovisviivat😊nää alkuluteaalin päivät on tylsimpiä😂
IMG_9890.jpeg

@Puolikuu tsempit uuteen kiertoon 🙏

@Haaveilija25 se voi myös olla et pomppaa tuollaisesta haaleasta plussalle ihan hetkessä. Ei näistä koskaan tiedä 😆 luulen kanssa että toi vuotelu on ihan vaaratonta. Mulla jostain syystä tässä kierrossa jatkui menkkojen jälkeen tiputtelu tosi pitkään. Mietin myös, et olisko voinut olla letroista kun kesti sinne kp7 asti. Sellaista kevyttä tuhrua 😅 normisti mulla tosi niukat ja lyhyet menkat.

@Ansq no sanopa muuta! Ei auta kuin toivoa, harmi ettei sitä kypsymistä voi mitenkään edesauttaa 😆 ovistestit on edelleen aika haaleeta. Mut onhan ne ennenkin yllättäen pompanneet plussalle. Sulla Lämmöt mahtavissa lukemissa 🤞🌈

Myös outoa maanantain ultrassa oli, että sen lääkärin löydökset oli ihan eri, kuin viime viikolla. Viime ke löytyi siis oikealta 11m + 2x 9-10mm ja vasemmalta 1x 11mm. Nyt tällä viikolla kuitenkin oli vasemmalla 14mm ja 11mm ja oikealla yksi 10mm. Että minne ne kaksi muuta oikealla olevaa olivat kadonneet ? 🤣

Lämmöt jäi yöltä ottamatta kun Oura ei kestä kuin kerrallaan 5h. Uusi on tulossa, mutta se jäi UPS kuljetukseen jumiin jonnekin 😅
IMG_8872.jpeg

IMG_8873.jpeg

Kivittäkää vaan mut. Tiedän ettei testejä pitäis katsoa sen ohjeessa kerrotun ajan jälkeen enää mutta mä menin katsomaan sitä testiä minkä tein töiden jälkeen tänään varmaan tunnin pidätyksellä. Nyt siinä näkyi ihan selkeä vaaleanpunainen toinen viiva eikä tarvinnut edes käännellä ja yrittää nähdä jostain tietystä kulmasta.

Mulla ei siis ole yhtään fiilistä kumpaankaan suuntaan ja uskon lopputuloksen vasta kun saan selkeän posin testiin tai menkat alkaa. Lämmöt vaan droppasi sen verran ettei siihen posiin tulevaksi ole enää yhtään luottoa.

@Ness Oho no johan on?🫣voiko ne 10mm asti kasvaneet, jotka ei sit kuitenkaan kehity niin jotenkin vaan surkastua tms?😆 ei kyllä mitään hajua, osaiskohan chatgpt kertoa🤔

@Malttamatonq No voihan😩 toivottavasti uusi kierto käynnistyisi mahdollisimman nopeasti, tuo pcos varmaan tekee nyt tekojansa sitten?🫣

Pieni droppi lämmöissä joka on varmaan siitä alkukierron estrogeenin noususta johtuvaa, veikkaisin🤔🫣 eilen tuli jo sellanen olo, että ei tääkään ole meidän kierto😂ihan kurjaa kun pienikin toive menee jo heti alkuun. FF laittoi oviksen kp13 joten siirsin sen manuaalisesti tuohon kp14. Menee sekaisin kun puuttuu lämpö just tuosta kohin😅

// edit, laitoin nyt chatgpt _kaikki_ meidän kantatekstit ja tutkimustulokset ja pyysin arvioimaan onnistumisprosenttia per kierto, niin se antoi arvioksi 5-8% per kierto😵‍💫 on se toki isompi kun 0% muttaa..😅 vähän masentaa silti. Toki se sit myös veikkaa samalla, että prosentti voi nousta 10-15% elokuusta eteenpäin tuon kohjuoperaation takia😂

Vuodessa onnistumisprosenttiarvio oli 10-15%, eli käytännössä yksi kymmenestä samoilla spekseillä raskautuu vuoden aikana niin kyllä voi taas sanoa että ei ole paljoa odotuksia😂
IMG_9900.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ness Siis oon pari päivää sitten lukenut jonkun toisenkin tarinaa siitä miten isot follit vaan katosi! En käsitä mihin ne muka katoaa 😅 Tottakai muakin nyt sitten kuumottaa sama kuin ei ovisplussaa näy... Mutta vasta KP17 että onhan tässä aikaa.
Toivon mukaan se sun 14-millinen ei nyt häviä mihinkään vaan päättää aktivoitua!

@Ansq Höh, kuulostaa vähän karulta, mutta ChatGPT on toisaalta onneksi lähinnä tekstigeneraattori joka voi myös olla pielessä, etenkin lääketieteellisissä asioissa. Kun se on niin musta laatikko, vaikea sanoa mitä lähteitä se tuossa on käyttänyt laskuissa. Jos lääkäri osaisi antaa tarkemman arvion! Ja jos sperman laatu tässä lähiaikoina paranee, niin jos ne onnistumisprosentitkin siitä lähtee kasvamaan! 😊 Oliko harkinnassa inssiä vai meneekö vielä luomuna?
Kun miettii että onnistumisprosentti on 20 silloinkin kun kaikki on hyvin niin välillä kyllä ihmettelen että miten ihmiskunta ylipäätään ikinä onnistuu lisääntymään... 😂

Mulla vieläkin ihan haaleat testit, ei oviksesta tietoakaan. 😩 Kylläpä kestää vaikka oli jo maanantaina se 18mm folli! Tietäisipä jo nyt etukäteen että mikä päivä se ovis tulee niin voisi ajoittaa tallettelut ja rentoutua. Yritetään nyt 3 päivän välein pitää tavaraa tuoreena mutta meidän libidot on sen verran matalat että yritetään isoimmat paukut säästää siihen ovisplussaan jos silloin saisi jopa 2 päivää putkeen talleteltua 🤞 Ennen yritystä ollaan siis normaalisti max kerran viikkoon peuhattu (ja välillä vaan kerran kuussa jos ei ole ollut fiilistä) niin tää vaatii meiltä nyt vähän aktiivisempaa toimintaa 😂 Vuoden jälkeen tuntuu jo kunnon treeniltä aina tää ikkuna 🤣

1000054299.jpg

@Haaveilija25 Mie itseasiassa kysyin lääkäriltä jo aikanaan että osaako se sanoa mitään todennäkösyyksiä eikä ottanu kantaa. Toki tiiän että chatgpt ei oo mikään luotettavin lähde mutta uskoisin, että jotain perää kuitenkin, vähintää suuntaa antavaa🫢 Meillä on nyt siis suunnitelmana se, että elokuussa on musta ja miehestä labrat + miehellä se simppakontrollinäyte jonka jälkeen lähete ivf, eli inssit jää kokonaan välistä. Vuodenvaihteeseenhan se hoito sit menee, jännä nähdä kumman vuoden puolelle.

Ohhoh, no sielä on sit selkeesti tulossa muhkea folli kun odotuttaa!🙈 ovuloitko kuitenkin kierroittain normaalisti vai onko ollu ovuloimattomia kiertoja takana, eli lähinnä voisko folli kasvaa mutta jäädä irtoamatta? Tsemppiä kuitenkin treeneihin😂😂🤞🏼

Kiitos kaikille tsempeistä! ♥️ Juhannuksena on sit luultavasti seuraava yritysaika. No ei siinä, esikoinen taisi olla myös juhannusvauva. 🤭

@Ness Selittämättömät on munisten tiet. 🤭 Joko testi tummuu..?

@Opahc Hienosti on viivat vahvistuneet. ♥️

@Pogo Kyllähän niissä roskishaamuissa voi olla mahdollista, et lähtee tummumaan, mut lämmöt tietysti vähän häiritsee sitä skenaariota.. Ootko tehnyt uutta testiä?

@Malttamatonq On kyllä inhottavan pitkä kierto. 😔 Onko kierron käynnistämiseen saatavissa lääkkeellistä apua?

@Ansq Voihan niissä prosenteissa olla perää, mutta ei kannata lannistua. ♥️ Positiivisella asenteella on moneen asiaan suuri merkitys. Onneksi on kuitenkin hoitosuunnitelmia takataskussa. Ja onhan näitä tarinoita, että hoitojen kynnyksellä tuleekin luomuraskautuminen. (Luovuttaminen / stressittömyys sillä hetkellä yrityksen suhteen?) Joka tapauksessa, pidä vain lippu korkealla!

@Haaveilija25 Eikö se plussa nyt pian sieltä mahda tulla. Mä niin samaistun tuohon matalaahkoon libidoon.. Pitää tosissaan tsempata näinä päivinä. Sit kuitenkin on kivaa, kun hommiin ryhtyy. 😅

Täällä kp 2 eikä epäilystäkään. Lähti kierto hitaasti käyntiin mutta nyt on meno kuin teurastuksessa. Mä hiljenen hetkeksi kun tää alkukierto on niin tylsää aikaa ja masentaa uusi kierto mutta enköhän taas pian nouse täältä.

@Ansq huh kylläpäs tulee chatGPT:ltä tietoa 😅 Olis kyllä mielenkiintoista tietää mihin se noi laskukaavansa ja lääketieteelliset analyysit perustaa, kun tuollaista tietoa tuntuu olevan vaikea oikeasti internetistä löytää. Ja teillä on onneksi hyvin mahdollista että tuo operaatio nostattaa onnistumisprosentin lähelle sitä ”normaalia hedelmällistä paria”, kun ei ole muita haasteita löytynyt ✨✨🌈

@Haaveilija25 jotenkin niin ymmärsin, että ne pienemmät follit voisi sit sieltä alkaa ”surkastumaan” kun johtofolli alkaa kasvaa. Mutta en tiedä sit et mihin ne follit lähtee kävelemään kesken kaiken jos mitään ei viel ole kasvussa 😆 voi hitsit kun testit näyttää edelleen haaleaa. Voin vahvasti samaistua 😅

Kp18 eikä oviksesta tietoakaan. Limoja ei ole, kaikki mitä oli niin kuivahti ja testit jatkaa haaleaa linjaansa 😅 en kyllä usko, että huomenna tulee plussaa. Nyt sit vaan seuraavaksi toive siihen, että tulis aikaisintaan sunnuntaina… on tää kyllä tuskaa, jo kymmenes ovistestipäivä meneillään😅 Sain myös uuden Ouran niin loppuu tuo, että akku kuolee kesken yön, ehkä tiedossa vähän parempaa lämpödataa 🙏
IMG_8888.jpeg
IMG_8887.jpeg

Takaisin