Raskaaksi 2025

IMG_2279.jpeg

Tarvii varmaa kyl testata viel illal uusiks, eiks toi nyt aika vahva ala olee et voisko sittenki jo tänää tulla plussa. 🤔

View attachment 144279
Tarvii varmaa kyl testata viel illal uusiks, eiks toi nyt aika vahva ala olee et voisko sittenki jo tänää tulla plussa. 🤔
Minulla on ainakin käynyt niin, että kun olen jättänyt vastaavassa tilanteessa testaamisen seuraavaan aamuun, on jo haalistunut, eli varmastikin illalla ollut plussa 👍 Mutta on tietty yksilöllistä, kuinka pitkä nousu on, ja miten pitkään on vahva viiva ennen plussaa.

Minulla on ainakin käynyt niin, että kun olen jättänyt vastaavassa tilanteessa testaamisen seuraavaan aamuun, on jo haalistunut, eli varmastikin illalla ollut plussa 👍 Mutta on tietty yksilöllistä, kuinka pitkä nousu on, ja miten pitkään on vahva viiva ennen plussaa.
No niinpä, testaan viel illalla varuiks. Nyt kun odottaa, et millon kierto palautuu ni haluis nähdä sen plussan testissä vaikka kyllähän tunnistan oireistakin, että taitaa ovulaatio olla liki. 😊

Unohdin ihan tehdä aamulla sen digitestin. 🙈 Jotenkin tosi poissa oleva ja ajatuksissani oleva olo. Yritän nyt olla juomatta mitään ja tehdä testin n. kello 12 tai 13. Tein kumminkin liuskatestin kun olin jo juonut kaksi kuppia kahvia ja kävin vessassa niin hailura siinä näkyi mutta tiedä sitten onko plussa. Digin säästän siihen myöhemmäksi. 🙊

Mutta no kaipa toivoa on niin kauan kunnes vuoto alkaa. Oireilut kyllä jatkuu. Esim valkovuotoa tulee paljon, flunssainen olo myös, rinnat kyllä kipeät/arat vielä ja vähän erikoinen oire tuntuu että yskittää ja sen jälkeen oksettaa, pari kertaa parin päivän sisällä oksentanukkin. 😔 Ei ennen tuollaista ole ollut.

View attachment 144279
Jos toi on Sofin testi (näyttää tosi samalta), juuri tota tummemmaksi ne ei mullakaan koskaan muutu. Samana päivänä ClearBlue monitor näytti mulla hymynaamaa eli uskoisin ton olevan plussa tai vähintään ihan just plussaksi muuttumassa!

Täällä luultavimmin dpo 3 ja täysin oireetonta. Yleensä oviksen jälkeen alkaa hajuherkkyys ja kaikenmaailman nippailut, nyt ei mitään.
Myöskään rinnoissa ei minkäänlaisia tuntemuksia, yleensä oviksen jälkeen aristelee nännit, nyt ei sitäkään.
Tulee pitkät pari viikkoa 😅

En ole saanut aikaiseksi tehtyä digitestiä. Vähän huono tunne koko raskaudesta tällä hetkellä, kahdesta syystä. Ensimmäinen syy kun noin haaleina näkyny viivat monta päivää. No toki lauantaina aamulla sain herkällä haalean viivan. Ja eilen ja tänään vähemmän herkällä haaleat viivat. 😔 Toinen syy on se että pelkään jos olen raskaana että onko tämäkin jo keskeytymässä kun noin haaleita viivoja ja se myös että juttelin kaverin kanssa raskaus yrityksestä ja hän mainitsi että yksi minun lääkkeistäni joista olin hänelle maininnut on haitallista ja sitä ei pitäisi edes ottaa raskautta yrittäessä. Saati silloin kun on raskaana. No tietenkin luin lääkkeestä eriäviä mielipiteitä netistä tänään koko päivän. 😭 Toki ne oli keskustelupalstoilta mutta hirveitä kauhukuvia ihmiset maalasi jos syönyt lääkettä ennen kuin saanut tietää olevansa raskaana. Toki sitten virallista tietoa oli että sitä voisi käyttää jos välttämätöntä. Niin en tiedä sitten...

En ole saanut aikaiseksi tehtyä digitestiä. Vähän huono tunne koko raskaudesta tällä hetkellä, kahdesta syystä. Ensimmäinen syy kun noin haaleina näkyny viivat monta päivää. No toki lauantaina aamulla sain herkällä haalean viivan. Ja eilen ja tänään vähemmän herkällä haaleat viivat. 😔 Toinen syy on se että pelkään jos olen raskaana että onko tämäkin jo keskeytymässä kun noin haaleita viivoja ja se myös että juttelin kaverin kanssa raskaus yrityksestä ja hän mainitsi että yksi minun lääkkeistäni joista olin hänelle maininnut on haitallista ja sitä ei pitäisi edes ottaa raskautta yrittäessä. Saati silloin kun on raskaana. No tietenkin luin lääkkeestä eriäviä mielipiteitä netistä tänään koko päivän. 😭 Toki ne oli keskustelupalstoilta mutta hirveitä kauhukuvia ihmiset maalasi jos syönyt lääkettä ennen kuin saanut tietää olevansa raskaana. Toki sitten virallista tietoa oli että sitä voisi käyttää jos välttämätöntä. Niin en tiedä sitten...
Voithan tehdä sen digin ja sitten sen perusteella jatkaa testailua/lopettaa? Inhottavaa tuollainen epävarmuus ja kun sullakin selvästi on haamu ollut niissä testeissä 😐🩷

Onpa ikävää että kaveri ajattelemattomasti kommentoi lääkkeestä. On paljon lääkkeitä, joita ei lopeteta raskausajaksi, koska hyödyt on isommat kuin haitat. En tiedä millaisesta lääkkeestä on kyse, mutta esimerkiksi monien mielialalääkkeiden kohdalla on näin.😊

Voithan tehdä sen digin ja sitten sen perusteella jatkaa testailua/lopettaa? Inhottavaa tuollainen epävarmuus ja kun sullakin selvästi on haamu ollut niissä testeissä 😐🩷

Onpa ikävää että kaveri ajattelemattomasti kommentoi lääkkeestä. On paljon lääkkeitä, joita ei lopeteta raskausajaksi, koska hyödyt on isommat kuin haitat. En tiedä millaisesta lääkkeestä on kyse, mutta esimerkiksi monien mielialalääkkeiden kohdalla on näin.😊
Tein loppuen lopuksi digin, nega se oli. 😭 Olin aika varma että se olisi positiivinen edes nyt. Kun aamuinen testi oli positiivinen myös mutta digi sitten yllätti nähtävästi. Huonolla tavalla.

Mietin että pitäisikö kumminkin suhtautua tähän että olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Koska kuukautisten tänään flo:n ja premom:in mukaan olisi pitänyt alkaa. Että yritän ajatella positiivisesti. En kyllä mitään syytä keksi miksi digit ei näyttäisi raskautta.

@aamusade kannattaa tuosta lääkityksestä olla yhteydessä lääkäriin, niin voisi vaihtaa sellaiseen joka sopii raskaudenkin aikana, jos siis jokin jatkuva lääkitys. Ei tarvis ainakaan sitä stressata👍😊

Tänään dpo 6 ja joudun aloittamaan jo toisen antibiootin tämän kierron aikana virtsatietulehdukseen. 😭Molemmat ovat sopivia raskaus ja imetysaikana, mutta väistämättä ajattelen, että tässä kierrossa tuskin tärppää kun elimistössä jyllää tulehdus ja nää lääkkeet😭 Harmittaa, joudutaan todennäköisesti laittamaan yritys tauolle syksyyn asti tämän kierron jälkeen. Meillä on tiedossa pidempi poissaolo suomesta ja se osuisi juuri tärkeiden ultrien aikaan. Ja ihan alkuraskaus ja pahoinvoinnit ulkomailla ei nyt välttämättä ole ideaali juttu tässä tapauksessa. 😔

IMG_6886.jpeg

Ovulaatiotestestailuja. Ylläoleva Pregcheck, allaoleva Rfsu. Taitaa olla ylläoleva ainakin positiivinen vai pitääkö viivan olla vielä vahvempi? Jännä että testitulos ei ole ihan sama kuitenkaan.😄 Ostin näitä, kun ne Apteekin omat testit olivat loppuneet. Noh, lähellä ainakin ollaan ja varmaan hyvä aika talletteluille. Kp 13 meneillään.

View attachment 144304

Ovulaatiotestestailuja. Ylläoleva Pregcheck, allaoleva Rfsu. Taitaa olla ylläoleva ainakin positiivinen vai pitääkö viivan olla vielä vahvempi? Jännä että testitulos ei ole ihan sama kuitenkaan.😄 Ostin näitä, kun ne Apteekin omat testit olivat loppuneet. Noh, lähellä ainakin ollaan ja varmaan hyvä aika talletteluille. Kp 13 meneillään.
Näyttää ainakin mun silmään positiiviselta! 😊

En oo kauhean tarkkaan lukenut tätä ketjua, niin pahoittelut jos toistan jotain äskettäin keskusteltua. 😅 Mutta siis plussanneet: millaisia tuntemuksia teillä oli ennen plussaa ja missä vaiheessa oireet alkoi?

Nää on aina niin jänniä juttuja kun ainakin omalla kohdalla tuntuu, että mieli tekee tepposet ja sit miettii, että onko joku tuntemus oikea vai kuviteltua. 😊 Nyt siis niin aikainen dpo itsellä etten edes kuvittele vielä mitään, mut muistan esikoisesta kun monestakin syystä oli tosi varma olo plussasta jo tosi ajoissa. Ja sittenhän sainkin haamun dpo 9 vai 10.

Vähän nyt tuon loppukierron elellyt hiljaa taustalla, oudohko kierto taas.
Nyt kp 4 ja otin uudestaan kokeiluun royal geleet, saa nähdä onko tällä kertaa kierto ylipitkä. Mielelläni testailisin myös bbt:tä, mutta napero pyörii vieressä sen verran, kun hampaita tekee, ettei oikein tule kunnollisia unipätkiä missään välissä. 🫠

En oo kauhean tarkkaan lukenut tätä ketjua, niin pahoittelut jos toistan jotain äskettäin keskusteltua. 😅 Mutta siis plussanneet: millaisia tuntemuksia teillä oli ennen plussaa ja missä vaiheessa oireet alkoi?

Nää on aina niin jänniä juttuja kun ainakin omalla kohdalla tuntuu, että mieli tekee tepposet ja sit miettii, että onko joku tuntemus oikea vai kuviteltua. 😊 Nyt siis niin aikainen dpo itsellä etten edes kuvittele vielä mitään, mut muistan esikoisesta kun monestakin syystä oli tosi varma olo plussasta jo tosi ajoissa. Ja sittenhän sainkin haamun dpo 9 vai 10.
Mulla ihan ensimmäinen oire oli rintojen kipeytyminen, alkuun oli vähän sellaista mitä voisi menkkojen aikaan olla ja alkoi varmaan jo dpo 6 ja sit paheni siitä kokoajan, lopulta tosi voimakkaaks ja kiristäväks tunteeks ja pahimmillaan oli dpo 8 ja 9. Sitten menkkamaiset kivut ja alamaha vihlonnat alkoi varmaan dpo 7 ja jatkuu edelleen. 😅 Närästystä ja etovaa oloa alkoi olla dpo 10.
Ekan hailuran sain testiin dpo 9, mutta sitä ei olisi varmaan kukaan muu nähnyt edes ja dpo 10 oli sellainen viiva minkä mieskin näki. 🤗😅

Paineen tunne ja kiristäminen alavatsalla oli aika lailla ainut tuntemus. Sitten muutamien aivastusten yhteydessä repäisykipu. Olin ihan asennoitunut tekemään testin vasta kun menkat myöhässä, mut dpo13 aamulla oli vaan semmonen etiäinen et testaankin jo nyt.

Mä en esikoistytöstä muista mitään tiettyjä erityisiä fyysisiä oireita. Endoleikkauksen jälkeen sanottiin, että voi olla vaikea tulla luomusti raskaaksi (toinen munanjohdin lisäksi tukossa) ja en odottanut ihmeitä tapahtuvan pian, joten siinä
arjen kiireessä en seuraillut tuntemuksia. Ihmettelin kun menkat eivät olleet alkaneet, vaikka mulla oli siihen aikaan kellontarkka kierto. Menkat alkoi yleensä iltapäivällä ja illalla kun eivät olleet alkaneet, kävin ostamassa testin ja paukahti leffaviivat.

Tokasta olo oli flunssamainen, heikohko ja ajattelin tulevani kipeäksi. Rintojen arkuutta tais olla ja väsymystä.

Tavallaan mitään "oireita" ei koskaan ole ollut, mutta unettomuus, pitkäkestoinen flunssa ja löysä vatsa olleet loppuun asti menneessä raskaudessa oireet heti tärpistä. Nekin oireet kesti pitkälle raskaudessa ja unettomuus koko raskauden.

Nyt kun omaa kiertoa seurannut tarkemmin, niin selvästi kierron mukaan tulee erilaisia tuntemuksia, jotka vain kuuluvat omaan kiertoon. Tämän vuoksi en itse luota oireisiin tai liian aikaiseen testaukseen. Lisäksi loppuun asti menneessä raskaudessa tuli plussa testiin vasta 4 pvä menkkojen myöhästyttyä.

Takaisin