Raskausajan ruokavalio

Mulla tänään iski hirveä mieliteko tonnikalaan, tomaattiin ja raejuustoon. Ei ollut kuin tonnikalaa kotona, ni siihen oli tyydyttävä 😄 muutenkin ruokahimoja on selvästi enemmän kuin esikoista odottaessa.

Mulla rupes tekemään yks päivä tosi paljon mieli hesen paprikamajoneesia ja koitin asiasta vinkata miehelle mutta ei se tajunnut tuoda ja itsekään en sit enää sen takia viitsinyt lähteä liikenteeseen 😅 mutta ehkä nyt vloppuna vois ton himon koittaa taltuttaa.

Mun on tehnyt mieli leivän päälle tonnikalapasteijaa, eli varmaan tuo suola. 🤔 Ja paahdettua paahtoleipää, joka on ongelmallinen kun ei ole kotona leivänpaahdinta - täytyy töissä ollessa vaan tyydyttää himo. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Muutenkin kauraleipä on maistunut, kun muuten pääasiassa oon syönyt vaan ruisleipää. Ja jugurtin sekaan kelpaa tällä hetkellä ihan perus mysli.

Mulle nuo kielletyt ruoka-aineet ei ole mitenkään hankala homma, kun suurin osa niistä ei juurikaan kuulu perussyömisiin tai juomisiin muutenkaan. Vaikein on varmaan inkivääriä sisältävät teet/haudukkeet, kun niitä tykkään juoda mieluummin kuin tavallista teetä. Toinen on punalaputetut tuotteet, minut kun on kasvatettu tarjoushaukaksi 🤭

Ajattelin, että ongelma tulisi olemaan armottoman kovasti kolottava karkkihammas, mutta yllätyksekseni alati vaivannut makeanhimo on ollut täysin kadoksissa. Ihan mukava raskausoire. 🙃 Makean sijaan esim. perunasalaatti ja pienet karjalanpiirakat munavoilla on ihan parasta. 😋

Mulle nuo kielletyt ruoka-aineet ei ole mitenkään hankala homma, kun suurin osa niistä ei juurikaan kuulu perussyömisiin tai juomisiin muutenkaan. Vaikein on varmaan inkivääriä sisältävät teet/haudukkeet, kun niitä tykkään juoda mieluummin kuin tavallista teetä. Toinen on punalaputetut tuotteet, minut kun on kasvatettu tarjoushaukaksi 🤭

Ajattelin, että ongelma tulisi olemaan armottoman kovasti kolottava karkkihammas, mutta yllätyksekseni alati vaivannut makeanhimo on ollut täysin kadoksissa. Ihan mukava raskausoire. 🙃 Makean sijaan esim. perunasalaatti ja pienet karjalanpiirakat munavoilla on ihan parasta. 😋
Joo, minä olen yleensä kans sokerihiiri mutta nyt tuntuu että makeaa ei tee kovinkaan mieli. Sen sijaan ruisleipää juustolla tai ylipäätään suolaista ruokaa voisin syödä senkin edestä 😅

Mulla vähän sama käynyt makean himon kanssa, että ei tee yhtään samalla tavalla mieli karkkia ja oon kans tosi sokerihiiri "normaalisti" 😂. Sen sijaan just esim. sulanut juusto missä tahansa muodossa on ehkä parasta mitä tiedän tällä hetkellä ja mun on tosi hankala vastustaa mun mielitekoja väsyneenä ja kun ollut tämän viikon flunssassa. T. Perjantaipizzaa hakemassa 😂

Joo, minä olen yleensä kans sokerihiiri mutta nyt tuntuu että makeaa ei tee kovinkaan mieli. Sen sijaan ruisleipää juustolla tai ylipäätään suolaista ruokaa voisin syödä senkin edestä 😅
Joo jännä ja tosiaan sama täällä. Suolasista ei kuitenkaan esimerkiks sipsit kiinnosta lainkaan, vaikka olisin kuvitellu että just niitä tekisi mieli. Ja jostain syystä voisin juoda litrakaupalla kevytmaitoa. :D

Meillä kans esikoisen kanssa flunssaa ja kotipizzaa tulossa kotiinkuljetuksella😂 Mun himot on kans tyyliä juustoleipä-hampparit-pizza-tonnikalaruoat jne🫠 Mitään makeaa ei tee vieläkään yhtään mieli. Paitsi salmiakkia toki haluttaa aivan järjettömästi, varsinkin salmiakkipäällysteisiä suklaalakupalloja.

Ei tosiaan sais lukea tätä ketjua kun nyt tekis mieli vaikka ja mitä teidän luettelemua ruokia😆
Jep! Mulla tulee puhelimeen sellaisia kuvamuistoja välillä ja yks päivä tuli semmonen missä oltiin lasten kanssa syömässä subilla. En siis kertakaikkiaan päässyt yli siitä kuvan tuomasta mielihalusta saada subia millään 😂. Puolisokin nauraa et minä, joka yleensä suunnittelen ja ostan viikon ruoat etukäteen oon nyt ihan hasardi kun tulee näitä mielitekoja.🤣

Ai, tämä ketju olikin vaan tällä yleisellä puolella. Itselle tuli ihan yhtäkkiä mieleen liittyikös siemeniin jotain rajoitteita ja se oli kyllä takaisku. Pitää miettiä uusiksi tuollainen itse tehty mysli jota lähes päivittäin viilin kanssa tavannut syödä 😖 En keksi millä siemenet korvaisi myslissä, pelkät hiutaleet vähän tylsiä. Mulla yleensä siis kaurahiutaleet, kurpitsan, auringonkukan ja seesaminsiemenet, cashew pähkinöitä, kuivattuja karpaloita. Niin millä nuo siemenet nyt korvailisi, onko ideoita 🫠

Ai että, kuulostaapa herkulliselta mysliltä! Mulla ei ole korvausehdotuksia, tulin vaan sanomaan että alkoi tehdä kamalasti mieli tuollasta mysliä! :rolling:

Ai, tämä ketju olikin vaan tällä yleisellä puolella. Itselle tuli ihan yhtäkkiä mieleen liittyikös siemeniin jotain rajoitteita ja se oli kyllä takaisku. Pitää miettiä uusiksi tuollainen itse tehty mysli jota lähes päivittäin viilin kanssa tavannut syödä 😖 En keksi millä siemenet korvaisi myslissä, pelkät hiutaleet vähän tylsiä. Mulla yleensä siis kaurahiutaleet, kurpitsan, auringonkukan ja seesaminsiemenet, cashew pähkinöitä, kuivattuja karpaloita. Niin millä nuo siemenet nyt korvailisi, onko ideoita 🫠
Eri pähkinöillä?

Mä jo mietin, että onpas erikoiset mieltymykset, kun sieniä laittaa mysliin, sit luin uudestaan 😂

Takaisin