Raskaaksi 2025

@Milsku22 en näe tuossa testissä itse mitään, mutta kerroit että se on muutaman tunnin pidätyksellä ja toki kuva on aina vähän epäselvä. Testaa huomenna aamulla uudelleen? :smiling-eyes: Milloin sinulla oli ovulaatio?

@Milsku22 en näe tuossa testissä itse mitään, mutta kerroit että se on muutaman tunnin pidätyksellä ja toki kuva on aina vähän epäselvä. Testaa huomenna aamulla uudelleen? :smiling-eyes: Milloin sinulla oli ovulaatio?
Menkat ovat melkein viikon myöhässä joten todennäköisesti dpo15 menossa

@Milsku22 testailehan aamulla vielä, jospa tulisi selkeämpi tulos!

Täällä on tooodella kovat vatsakivut taas. Kuin pahoja menkkakramppeja. Olin tuossa jo kaksin kerroin lattialla näiden kanssa. Nyt otin Panacodin ja kömmin sänkyyn, jospa kohta asettuisi että pääsee nukkumaan. Mutta ei tämä kyllä keltarauhaskipuakaan voine olla, kun on jo kolmas päivä menossa ja joka ilta menee pahemmaksi 😔

@Milsku22 testailehan aamulla vielä, jospa tulisi selkeämpi tulos!

Täällä on tooodella kovat vatsakivut taas. Kuin pahoja menkkakramppeja. Olin tuossa jo kaksin kerroin lattialla näiden kanssa. Nyt otin Panacodin ja kömmin sänkyyn, jospa kohta asettuisi että pääsee nukkumaan. Mutta ei tämä kyllä keltarauhaskipuakaan voine olla, kun on jo kolmas päivä menossa ja joka ilta menee pahemmaksi 😔
Oletko varma ettei ovulaatio vasta olisi näinä aikoina? Jos et kerran saanut kiinni ja nyt vasta on vatsakipuja niin miusta voisi olla mahdollista, että ovis on vasta nyt.

@Pilkki24 kipuilisko se monta päivää? Perjantaina lääkäri ultran perusteella arveli, että ovulaatio olisi sunnuntaina tai viimeistään maanantaina. 🤔 Kivut alkoi tiistaina. Mutta tämö onkin mielenkiintoinen ajatus. Pitääpä seurailla. Edelleen on vatsa todella kipeä, suoraan tuosta häpyluun päältä, ei oikeastaan paikannu kummallekaan puolelle. Kramppailee ja vihloo aivan kuin olisi tosi kipeät menkat.

Täällä menossa kp 19. Oltiin reissussa ti-to joten ovulaatio jäi nyt tikuttelematta. Veikkaisin että olisi ollut tiistaina mutta mysteeri on nyt tarkka aika koska en testaillut. Tallettelut kuitenkin tehty ja nyt sitten odotellaan tuleeko menkkoja vaiko ei 🙈

@Pilkki24 kipuilisko se monta päivää? Perjantaina lääkäri ultran perusteella arveli, että ovulaatio olisi sunnuntaina tai viimeistään maanantaina. 🤔 Kivut alkoi tiistaina. Mutta tämö onkin mielenkiintoinen ajatus. Pitääpä seurailla. Edelleen on vatsa todella kipeä, suoraan tuosta häpyluun päältä, ei oikeastaan paikannu kummallekaan puolelle. Kramppailee ja vihloo aivan kuin olisi tosi kipeät menkat.
Kyllä miulla on yleensä 2-3päivää ainakin kipuja. Miulla ei varsin kramppaa, mutta koko alavatsa tuntuu painavalta ja puristavalta ja muniksia vihloo. Ovispäivänä on yleensä kovimmat kivut ja silloin saattaa sattua ihan kävelyn aiheuttama tärinäkin.

En tietenkään osaa sanoa mikä siulle on normaalia. Jos tuntuu ettei helpota niin ainahan voi lääkärillä käydä tarkistuttamassa. Kyllähän noita kaikenmaailman tulehduksiakin voi tulla. Mie kävi juuri viime kesänä, kun menkkakivut jatkuivat infernaalisina läpi menkkojen, vaikka yleensä helpottavat loppua kohden.

Totta kai, mulle tuli graavi toksemia ja jouduin sitten vuodelepoon sairaalaan 28+2 ja raskaus purettiin 28+6. Minun vointi sekä vauvan vointi huononi merkittävästi ja istukasta löydettiinkin sitten patologin toimesta hyytymä. Tämän kaiken vuoksi otettiin verinäytteet sitten hyytymistekijähäiriöistä ja siellä oli positiiviset molemmissa, ekoissa ja 3kk kontrollikokeissa ja DG fosfolipidivasta-aine oireyhtymä.

Itseasiassa fosfolipidivasta-aine oireyhtymä itsessään aiheuttaa niitä alkuraskauden keskenmenoja ja muita raskauskomplikaatioita, joten mahdollisuudet vaan paranee mikäli lääkitys päästään aloittamaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa jolloin istukka on vasta muodostumassa.

Toisen raskauden kohdalla kun tiedettiin jo sairaudesta, niin loppuvaiheen lääkitys ohjeistettiin niin, että kun synnytys käynnistyy, ei enää sinä päivänä pistetä napapiikkiä. Muutenkin siinä seuraavassa raskaudesta ultrattiin tiheään ja seurattiin kasvuja ja virtauksia.

Mutta jos sulla on mitä vaan mielessä niin voidaan myös jatkaa yv jos haluat tietää enemmän 💕

Kiitos kun kerroit sun tilanteesta! Meillä ei löydetty kuolinsyytä kohtukuoleman tapahduttua ruumiinavauksesta ym kokeista huolimatta, mutta lääkäri sanoi soittaessaan että tämä on saattanut aiheuttaa sen, mutta varmuutta siitä ei tietysti ole.

Luinkin tosta, et tää saattaa niitä komplikaatioita ym aiheuttaa, että kai se sitten turvallisempaa on "ylihoitaa", kuten lääkäri sanoi puhelimessa, kun mun arvot ei ihan täytä niitä kriteereitä mutta kahdesti kuitenkin koholla.

Kiitos kovasti, pistän viestiä jos tulee jotain mieleen 🩷 Onkohan mahdollista että tämä vaikuttaisi myös raskautumiseen? 🤔 Kun itsellä kesti 1,5v viimeksi et onnistui. Luulis et just kiinnittymiseen saattaa vaikuttaakin ja istukan muodostumiseen sitten.

Niinhän se kyllä on valitettava tosiasia. Ei voi muuta kuin odotella. 😅 No eipähän ole edes testejä kun tuo mistä kuvan laitoin sattui olemaan viimeinen.

Ja juu varmaan jätän nyt testailut pois ja en käy ostamassa lisää testejä ennen kuin katson ensi viikolla onko yhtään vahvistunut vai hävinnyt kokonaan toinen viiva.

Taidan kumppanilleni kumminkin mainita tästä että ei tule ihan yllätyksenä jos oonkin sittenkin raskaana. Kun mainitsin vain viikonloppuna että ei tärpännut kun kuukautiset alkoivat. 😆

Onpa kurja tilanne siellä, voimia odotteluun! Pitkiä päiviä olla epätietoisuudessa, mut toivotaan et plussa siitä vahvistuisi 🩷

ON;
Täällä tosiaan oli toissapäivänä pari kertaa pyyhiessä vaaleanpunaista vuotoa ja eilen rusehtavaa, mut iltaa kohti muuttui punaiseksi ja vaikkei siteeseen asti mitään oo tullut, uskon menkkojen nyt alkaneen. Ne on elänyt niin omaa elämäänsä synnytyksen jälkeen 😁🙈 paljon niukemmat ja lopussa monta päivää tiputtelua. Aiemmissa kierroissa kyl alkanut heti kunnolla, verisellä reilulla tiputtelulla, et tarvinnut kuukupin heti, siks vähän elättelin toiveita vielä toissapäivänä et olisko kiinnittymiseen liittyvää vuotoa, mut tänään oli lämmötkin laskenut. Eli uuteen kiertoon, vika ennen lapsettomuuspolia, ovis ehtii just olla ennen sitä 😊 ja meidän vika mahku saada vauva tälle vuodelle, LA menis tammikuulle mut käynnistettäisi tämän vuoden puolella vielä 😊

Mulla nykyään ovis kipuilee jo ennen ovista, ovispäivänä ja vielä sen jälkeisenä. Ja saattaa kipuillut keskeltä vatsaa tai vähän niinku molemmilla puolilla. Gyne sanokin et ei välttämättä kaikilla aina kipuile vaan sieltä puolelta josta munasolu irtoaa.

Täällä ollaan elelty hiljaiseloa. Aloitin muutama kuukaisi sitten syömään inositolia ja l-karnitiinia todennäköisiin pcos oireisiin (vaikka sitä ei ole vielä ainakaan diagnosoitu). Ja tänään aamulla pamahti plussa tikkuun puolen vuoden yrittämisen jälkeen. En voi uskoa todeksi 🥹

Liitteet

• 20250404_111616.jpg
    20250404_111616.jpg
    1 MB · Katsottu: 123
Minulla oli ihan jäätävää nännivihlontaa yöllä ja olin varma että pakko johtua tärpistä, siis googlasin jo lasketun ajankin. Nyt päivällä ei enää satu samaan malliin ja aloin epäilemään hallusinoinko koko jutun 😅 Edes varhaiselle testille olisi liian aikaista ja voihan tää olla jokin hormonihomma, emt. En ole ikinä ennen huomannut luteaalissa tämmöistä, tai sitten olen joka kerta nukkunut oireiden yli.

En voi edes miehelle puhua tästä kun en halua enää aiheuttaa pettymyksiä. Kuitenkin aamukahvilla menin möläyttämään että "JOS nyt tärppäisi, laskettuaika olisi 22.12!". Joo en yhtään mieti vauvajuttuja 🙈

Minulla oli ihan jäätävää nännivihlontaa yöllä ja olin varma että pakko johtua tärpistä, siis googlasin jo lasketun ajankin. Nyt päivällä ei enää satu samaan malliin ja aloin epäilemään hallusinoinko koko jutun 😅 Edes varhaiselle testille olisi liian aikaista ja voihan tää olla jokin hormonihomma, emt. En ole ikinä ennen huomannut luteaalissa tämmöistä, tai sitten olen joka kerta nukkunut oireiden yli.

En voi edes miehelle puhua tästä kun en halua enää aiheuttaa pettymyksiä. Kuitenkin aamukahvilla menin möläyttämään että "JOS nyt tärppäisi, laskettuaika olisi 22.12!". Joo en yhtään mieti vauvajuttuja 🙈
Ymmärrän ton hyvin oon monta kertaa miehelleni sanonu että edellisen kerran kun kuukautiset alkoivat että seuraava laskettu aika olisi 3.1.2026 jos tärppäisi tässä kierrossa ja siitä edellisen kerran laskin että jos edellisessä kierrossa olisi tärpännyt niin laskettu aika olisi ollut 6.12.2025. 😆

Tuntuu kyllä ihan että yliluen näitä mun oireita. Alkaa jo epäilyttää että en voi näihin niin sanottuihin oireisiinkaan luottaa koska vuotoa oli kumminkin aluksi aika runsaasti. Sain kyllä soittoajan tänään olisi omalle lääkärille jos hänen kanssaan saisin asiasta puhuttua ja että mitä mieltä hän on. Jospa sitten saisin mielenrauhaa edes vähän.

Ymmärrän ton hyvin oon monta kertaa miehelleni sanonu että edellisen kerran kun kuukautiset alkoivat että seuraava laskettu aika olisi 3.1.2026 jos tärppäisi tässä kierrossa ja siitä edellisen kerran laskin että jos edellisessä kierrossa olisi tärpännyt niin laskettu aika olisi ollut 6.12.2025. 😆

Tuntuu kyllä ihan että yliluen näitä mun oireita. Alkaa jo epäilyttää että en voi näihin niin sanottuihin oireisiinkaan luottaa koska vuotoa oli kumminkin aluksi aika runsaasti. Sain kyllä soittoajan tänään olisi omalle lääkärille jos hänen kanssaan saisin asiasta puhuttua ja että mitä mieltä hän on. Jospa sitten saisin mielenrauhaa edes vähän.
Voisi uskoa ainakin tuolla Plussa vai ei -keskustelussa laittamasi raskaustesti on positiivinen. Tekisin ennen tuota soittoaikaa jonkun toisen merkin testin myös, olisi melkoinen epäonni jos tulisi kaksi kertaa virheellinen tulos.

Mietin kyllä olisiko viivanpaikka mutta noihin pregcheckin testeihin en ole kyllä viivanpaikkoja saanut. Vaikka katsoisi yli sen testi ajan.

Tälläisen sain eilen illalla että kyllä siinä jotain näkynee ainakin omasta mielestä. Mutta miksi sitä en tiedä ja se vähän ahdistaa. 😔
Minusta tää ei mee enää pregcheck viivanpaikasta tai ne mitä mä oon saanu ei oo ollu tälläisiä lähellekään. Ja sit jos vielä tuli se Yes+ siihen toiseen testiin 🤔 Toivottavasti saisit jonkun selvyyden tai pääsisit vaikka verikokeisiin missä katsotaan hcg arvon määrä. Koska onhan tää jo ihan ihmeellistä ja tarvii varmasti vastauksia, että saa mielenrauhan 🤗

Juu itsekkin ajattelin ettei se mikään vivanpaikka voi olla koska en itsekkään ole saanut mitään pregcheckin testeihin edes viivanpaikkaa silloin kun testaillut kun en raskaana ole ollut. Miettinyt kaikenlaisia mahdollisuuksia tähän, todennäköisin omasta mielestä että olen ollut raskaana toisen kerran mutta meni kesken kun vuotoa tuli suht koht paljon ainakin puolitoista päivää. Toinen vaihtoehto mitä olen miettinyt on että oli kiinnittymisvuotoa ja ovulaatio vaikka tein ovulaatiotestejä, että se olikin myöhemmin kuin luulin. Ja yksi on se että kaksosraskaus joista toinen meni kesken mutta tuota vähän epäilen koska lukenut että silloin ei pitäisi vuotoa kyllä oikeastaan tulla ja se että testin pitäisi näyttää vahvempaa jo. Ja tietenkin se on yksi vaihtoehto että sain kaksi ainakin väärää positiivista testiä. 😅 En tiedä paha tässä enempää miettiä kun en varmaan ainakaan viikonloppuna saa asiaan varmuutta. Joka kyllä ärsyttävä ja ahdistavaa tosiaan.

Täällä ollaan elelty hiljaiseloa. Aloitin muutama kuukaisi sitten syömään inositolia ja l-karnitiinia todennäköisiin pcos oireisiin (vaikka sitä ei ole vielä ainakaan diagnosoitu). Ja tänään aamulla pamahti plussa tikkuun puolen vuoden yrittämisen jälkeen. En voi uskoa todeksi 🥹
Onnea!!😍🩷 Mä ostin tänään hetken mielijohteesta myo-inositolia kun oli tarjouksessa! Mulla ei ole diagnosoitu pcos, mut oon lukenut ton lukuisista hyödyistä ja ollut tarkoitus sitä kokeilla😊

@aamusade ootko kokeillut Clearbluen viikkodigitestiä?

Noista Pregcheckin testeistä, oon aina pitäny tän merkin raskaus- ja ovistestejä luottotesteinäni, kun ei anna turhia viivanpaikkoja, mut viime kierrossa sain niin törkeen viivanpaikan jossa väriä, tai sit oli joku kiinnittymisyritys! Mut herätti toiveet ja lujaa 🥺

Ymmärrän ahdistuksen ja turhautuneisuuden. Tsemppiä odotteluun ja täällä peukut pystyssä että ois vielä plussa siellä 😊

Luulen vähän et noita apteekin digitestei joilla sain ton yes plussan en kyllä enää osta toiste koska clearblue taas näytti negatiivista. Vaikka testata ei pitänyt, mutta kokeilin nyt kumminkin. Ihan hyvä vaan toisaalta että ainakin tiiän varmaksi. Toki vähän pettynyt että se näytti "ei raskaana", epäilen että varmaan mullakin jotain kiinnittymisyritystä ollut ja/tai toi apteekista ostettu outo digitesti ihan huono.

Koska oli kaksi niitä ostettua noita apteekin digejä ja tein toisen joka näytti taas sitten no- mutta sitten heiluteltiani sitä muuttu yes+ että epäilen että jotain outoa niissä on.

Takaisin