40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Voi ei Fanni 😕

KyllÀ tÀmÀ ikÀ alkaa puskea pÀÀlle. VÀlillÀ mietin, ettÀ kannattaako tÀmÀ yritys enÀÀ, mutta sittn taas kun kroppa alkaa nyt vasta puskea ovulaatioita, niin miksi en yrittÀisi. TÀmÀ sen jÀlkein aika on vaan niin raastavaa hermoille.

Hei kaikille, saanko liittyÀ seuraan? Olen taustaillut tÀÀllÀ muutaman kuukauden. IkÀÀ minulla on aivan pian 44 ja neljÀ lasta jotka ovat 18 ikÀvuoden molemmin puolin. Olen ollut parisuhteessa nyt pian 1,5 vuotta ja mieheni on minua 16 vuotta nuorempi. Noh, arvatenkin iltatÀhti olisi toiveissa. EhkÀisyÀ emme ole kÀyttÀneet koko aikana, vuosi pelattiin varmoilla pÀivillÀ.

Tulin raskaaksi exÀlleni kaksi vuotta sitten kun suhteemme oli pÀÀttymÀssÀ. Tein keskeytyksen tilanteen pakosta ja se kokemus oli todella kamala niin fyysisesti kuin henkisestikin. En tiedÀ, oliko se viimeinen mahdollisuuteni raskautua, sitÀ vÀhÀn jo valmiiksi suren.

Kiertoni on ollut aina sÀÀnnöllinen ja tunnen ovulaation helposti selkeistĂ€ oireista. TĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ovis on pĂ€ivĂ€n-parin pÀÀstĂ€, kp 12 tĂ€nÀön. En asu mieheni kanssa saman katon alla, joten ”touhuilut” on aina hieman siinĂ€ ja siinĂ€ sattuuko ne juuri oviksen aikoihin.

KyllĂ€hĂ€n tĂ€mĂ€ vauvahaave on vĂ€lillĂ€ ihan Ă€lytön, vĂ€lillĂ€ taas tuntuu ettĂ€ en minĂ€ muuta haluaisikaan😄

@Puolikuu Harrastan muodostelmaluistelua kilpatasolla:)
Nyt sain repro4-testin tulokset ja kaikki oli kunnossa paitsi, ettĂ€ mulla on piilevĂ€ endometrioosi! TĂ€tĂ€ pitÀÀ ilmeisesti kuivattaa ottamalla joku piikki ja sit vasta ehkĂ€ toukokuussa pÀÀsen alkionsiirtoon. Ei edellinen kierto tĂ€rpĂ€nnyt
 TÀÀllĂ€ kp5/27-28 menossa
 Ensi maanantaina tiedĂ€n taas lisÀÀ, kun me mennÀÀn siirron suunnitteluun
 nyt vaan vĂ€hĂ€n omanapailin tĂ€hĂ€n 💓

Hei kaikille, saanko liittyÀ seuraan? Olen taustaillut tÀÀllÀ muutaman kuukauden. IkÀÀ minulla on aivan pian 44 ja neljÀ lasta jotka ovat 18 ikÀvuoden molemmin puolin. Olen ollut parisuhteessa nyt pian 1,5 vuotta ja mieheni on minua 16 vuotta nuorempi. Noh, arvatenkin iltatÀhti olisi toiveissa. EhkÀisyÀ emme ole kÀyttÀneet koko aikana, vuosi pelattiin varmoilla pÀivillÀ.

Tulin raskaaksi exÀlleni kaksi vuotta sitten kun suhteemme oli pÀÀttymÀssÀ. Tein keskeytyksen tilanteen pakosta ja se kokemus oli todella kamala niin fyysisesti kuin henkisestikin. En tiedÀ, oliko se viimeinen mahdollisuuteni raskautua, sitÀ vÀhÀn jo valmiiksi suren.

Kiertoni on ollut aina sÀÀnnöllinen ja tunnen ovulaation helposti selkeistĂ€ oireista. TĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ovis on pĂ€ivĂ€n-parin pÀÀstĂ€, kp 12 tĂ€nÀön. En asu mieheni kanssa saman katon alla, joten ”touhuilut” on aina hieman siinĂ€ ja siinĂ€ sattuuko ne juuri oviksen aikoihin.

KyllĂ€hĂ€n tĂ€mĂ€ vauvahaave on vĂ€lillĂ€ ihan Ă€lytön, vĂ€lillĂ€ taas tuntuu ettĂ€ en minĂ€ muuta haluaisikaan😄
Tervetuloa mukaan.
TÀÀllÀ 4 haaveileva 3 lapsen Àiti. SyksyllÀ tÀytÀn 44 kans. Eka kierto menossa tÀÀllÀ kun yritetÀÀn.
Ihana saada lisÀÀ porukkaa tĂ€nneđŸ„°

@Puolikuu Harrastan muodostelmaluistelua kilpatasolla:)
Nyt sain repro4-testin tulokset ja kaikki oli kunnossa paitsi, ettĂ€ mulla on piilevĂ€ endometrioosi! TĂ€tĂ€ pitÀÀ ilmeisesti kuivattaa ottamalla joku piikki ja sit vasta ehkĂ€ toukokuussa pÀÀsen alkionsiirtoon. Ei edellinen kierto tĂ€rpĂ€nnyt
 TÀÀllĂ€ kp5/27-28 menossa
 Ensi maanantaina tiedĂ€n taas lisÀÀ, kun me mennÀÀn siirron suunnitteluun
 nyt vaan vĂ€hĂ€n omanapailin tĂ€hĂ€n 💓
Uu, onpa upea harrastus sinulla! 😍

No mutta, ehkĂ€ tuo diagnoosi ja etenkin sen hoito voisi avata uusia mahdollisuuksia raskautumiseen! Ja kun hoidetaan perustat kuntoon ennen alkion siirtoa, niin paremmat mahdollisuudet onnistua siinĂ€. KyllĂ€ mĂ€ haluan uskoa, ettĂ€ tuo sinun (ja teidĂ€n) sinnikkyys lopulta palkitaan. 💖 Toivottavasti on hyvĂ€ suunnittelutapaaminen ensi viikolla! 🙏

Joko @TĂ€ti-ihminen testasit? â˜ș

@Pinkkigreippi ja @Vapaalaskija, kyllĂ€ toivoa vielĂ€ on, mutta aikaa se voi ottaa, ettĂ€ löytyy hyvĂ€laatuiset sukusolut. 👍

ON: Mulla on tullut uusia oireita taas.. Mutta silti odotan menkkojen pois jÀÀntiĂ€, ennen kuin oikeasti meinaan epĂ€illĂ€kÀÀn todella..😅 Nyt DPO9 tai 10.
No en 🙈 Joku itsesuojeluvaisto on selvĂ€sti iskeytynyt viime kerran pettymysten jĂ€lkeen. Ihmettelen kyllĂ€ itsekin, miten voin olla vielĂ€ testaamatta. Ja niin ihmetteli kyllĂ€ mieskin 😅

Seisoin tÀnÀÀn kaupassa tuijottaen testejÀ, mutta en vielÀ ostanut. Katsotaan nyt jos saisin muutaman pÀivÀn oltua. Ihmettelen kyllÀ tÀtÀ pitkÀÀ luteaalivaihetta. Toisaalta parempi niin pÀin kuin liian lyhyt.

Tervetuloa myös uudelle, olen itsekin uusi tÀÀllĂ€ ja toivon, ettei kovin pitkÀÀn tarvitsisi tÀÀllĂ€ ihmetellĂ€ đŸ€­

Olen tehnyt mieheltĂ€ni ”salaa” raskaustestejĂ€ nĂ€iden muutaman kierron aikana, kun oireita oli vaikka kuinka ja vaikka miten erilaisia verrattuna pms-oireisiin😄 IIK, en malttaisi olla testaamatta😅

Olen jo pitkÀÀn tikuttanut oviksen koska ehkĂ€isynĂ€ on ollut varmat pĂ€ivĂ€t, ja Pregcheckin tikut on olleet tosi hyviĂ€. Nyt ne on loppu eikĂ€ kaupassa ollut kuin Rfsu:n vastaavia mutta ne on tosi huonoja🙄 Tikkuun jÀÀ vĂ€rirantuja eikĂ€ viivoja voi tulkita koska kontrolliviivakin on haalea. Joten on nyt epĂ€selvÀÀ missĂ€ vaiheessa tĂ€ssĂ€ mennÀÀn, kp 13. Noh, tĂ€nÀÀn tapaamme miehen kanssa niin ainakin hyödynnetÀÀn tĂ€mĂ€ kiertopĂ€ivĂ€đŸ˜„

Munkin melkein tekis mieli testata, ettĂ€ pÀÀsisin tĂ€stĂ€ arvuuttelusta eroon.. TĂ€nÀÀn ollut etova olo, mut voi kyllĂ€ johtua viime yön valvomisesta. HerĂ€sin yhtĂ€kkiĂ€ valvetilaan, eikĂ€ uni vain tahtonut tulla. Oon kyllĂ€ periaate tasolla ajatellut, ettĂ€ en testaa ennen kuin menkat on myöhĂ€ssĂ€, ettĂ€ kai mĂ€ kĂ€rvistelen vielĂ€ muutaman pĂ€ivĂ€n.. 😅 DPO 10/11.

Dpo 15 taitaa muuttua kp1, juilinta sen mukasta ja vessareissulla verta. Olipa hyvĂ€ etten testannu aikasemmin 😁

Voisko olla vain viatonta vuotoa?
TĂ€tĂ€ vaihtoehtoa tarjoan oman kokemuksen perusteella. 😅
Olen 9 kertaa ollut raskaana, lapsia kaksi. Raskaudet ovat olleet keskenÀÀn erilaisia, osassa on ollut vuotoa alusta saakka.

Nuoremman lapsen kohdalla oli vahva tunne raskaudesta, vaikka menkat alkoivat ajallaan. Olin tehnyt testejÀ dpo 11 alkaen, missÀÀn ei nÀkynyt edes haamua, kunnes dpo 15 sain haalean haamun. Vuotoa kesti rv13 saakka. VÀlillÀ pientÀ tiputtelua, toisinaan holahtamalla niin, ettÀ side ei sitÀ pitÀnyt, vaan housut olivat nilkkoja myöten mÀrÀt.
Viikottain kĂ€vin ultrassa varmana keskenmenosta, mutta niin vain hĂ€net syliin saatiin. ❀ Vuotojen syy ei selvinnyt.

KyllÀ tÀÀ muuttui ihan kunnon vuodoksi, stressaavaa olisi kyllÀ jos tosiaan vuotaisi raskauden aikana.

ItsellĂ€ni kokemus kun monikkoraskaudesta meni kesken yksi vauvan alku, mutta kaksi jatkoi kasvua. Se vuoto oli kyllĂ€ niin runsasta ja hyytymiĂ€ paljon, ja loppui sitten myös aika pian, en ihan tarkkaan muista, kun siitĂ€ on jo 17 vuotta aikaa 🙈

Nyt vain uutta matoa koukkuun. Onneksi nyt tuo tissikipu ennakoi ovulaatiota, niin tietÀÀ koska voi niitĂ€ ovistestejĂ€kin piruuttaan kastella ja tuijotella. Pco hieman sekoittaa pakkaa, mutta inositoli on selkeĂ€sti auttanut 👍

@Fanni81 Sama tÀÀllÀ kyllÀ vaan mielessÀ pyörii miten riskit kasvaa iÀn myötÀ. Ollaan mietitty yksityisellÀ NIPT-testeissÀ kÀymistÀ kun tÀÀllÀ pÀin ei sitÀ julkisella saa. Ja esim trisomia-21-riski alkaa niin selvÀsti kasvaa 40+v Àitien lapsilla.

Tosin itellĂ€ ehkĂ€ vielĂ€ enemmĂ€n jĂ€nnitystĂ€ siinĂ€ tuleeko enÀÀ raskaaksi. Toisaalta oon suht lyhyen aikaa sitten saanut kaksi lasta eli periaatteessa voisi toivoa ettei hedelmĂ€llisyys nyt yhtĂ€kkiĂ€ ole tĂ€ysin romahtanut. Ja ikÀÀ mulla nyt 40 eli vĂ€hĂ€n vĂ€hemmĂ€n kuin sulla. Mutta voidaan tÀÀllĂ€ yhdessĂ€ sun ja kaikkien muiden palstalaisten kanssa jĂ€nnĂ€illĂ€ miten meille kĂ€y. Toivottavasti kaikille vielĂ€ hyvin. 💞

Takaisin