Letrozolin käyttäjiä?

Kiitos kaikille onnitteluista🥰 toivottavasti plussa aalto jatkuu!!😍 listaan vähän oireita mitä huomasin ennen plussaa:
- rinnat kipeät heti ovulaatiosta (varsinkin nännit) ja sivuilta kipeät
- järkyttävä väsymys, voisi nukkua kuinka pitkään vaan ja vettää tunnin päikkäreitä ja silti mennä 9 nukkumaan :D
- migreenit loppuivat (minulla vaikea migreeni, joten viikkon kun ei ollut migreeniä niin alkoi ihmetyttää)
- vähän huimausta

Tsemppiä piinailijoille!!

Täällä oli testi ihan puhdas nega. 😞Tosin tiputtelu alkoi eilen terojen läpi, joten eipä ollut suuri yllätys. Harmittaa silti kovasti, luulin että iso väsymys ja koholla olevat lämmöt voisi jopa tarkoittaa jotain, mutta varmaan olen sitten vain pienessä flunssassa. Tulee aina niin tyhmä olo, kun on uskaltanut hetken jotain toivoa.

Täällä oli testi ihan puhdas nega. 😞Tosin tiputtelu alkoi eilen terojen läpi, joten eipä ollut suuri yllätys. Harmittaa silti kovasti, luulin että iso väsymys ja koholla olevat lämmöt voisi jopa tarkoittaa jotain, mutta varmaan olen sitten vain pienessä flunssassa. Tulee aina niin tyhmä olo, kun on uskaltanut hetken jotain toivoa.
Olen tosi pahoillani! 🥺💔

Täällä ei kans mee vahvasti. Tänään tuli jo pyyhkiessä verta eli oisko se ovulaatio sit ollut kuitenkin jo aiemmin (tiistaina? vai jo ennen kuin aloitin ees testailut?) tai sit kroppa vaan sekoilee ihan kympillä. Aika lannistunut fiilis kuitenkin. Ei ollut keltarauhastukea tässä kierrossa mukana mut pitää varmaan gyneltä pyytää teroille jatkoa. Harmittaa kun en panostanut oviksen testaukseen koska nyt on niin epäselvää että oliko ihan superlyhyt luteaali vai ei. Erikoinen kierto joka tapauksessa koska nyt on kp25 vasta, ja mulla lähes aina yli 30pv kierto. En tiedä vaikuttaako metformiini näin rajusti itsellä. Ärsyttää! Toki kummittelee mielessä myös että olis vaan kiinnittymisvuotoa, mutta oon liian monta kertaa jo siinä oljenkorressa roikkunut että järki jo tajuaa toppuutella ettei se oo todennäköistä.

Muokattu viimeksi:
Toinen letrokierto käynnissä. Olenko ainoa, joka saa näistä letroista kuumia aaltoja tms hikoilukohtauksia? Ankeaa herätä yöllä pyörimään hikisenä. Aloin miettiä, onko estrogeenitasoissa jotain vikaa. Lapsettomuuslääkäri ei kyllä huolestunut, kun ne loppuvat heti kun lopetan letrot. Silti vähän mietityttää. 🤔

Toinen letrokierto käynnissä. Olenko ainoa, joka saa näistä letroista kuumia aaltoja tms hikoilukohtauksia? Ankeaa herätä yöllä pyörimään hikisenä. Aloin miettiä, onko estrogeenitasoissa jotain vikaa. Lapsettomuuslääkäri ei kyllä huolestunut, kun ne loppuvat heti kun lopetan letrot. Silti vähän mietityttää. 🤔
Mulle tuli kans ja myös kuivu limakalvot kokonaan 🤣 kuulemma ihan normaalit oireet ja kuuluukin tulla!

Letrot vetää estrogeenitasot melko alas. Nuo oireet on aika tavallisia letrojen aikana 😊 Kurjia kylläkin!

Täällä on aika hyvin lyhyesti kuvattu, miten letrotsoli toimii: https://pshyvinvointialue.fi/ovulaatiotukihoito-ja-inseminaatio

1741270292594.png

Voi tätä ilon päivää!! Sain tosiaan alle kuukausi sitten letrot käyttöön terolutin kanssa, koska mulla ei ole ollut ovulaatiota kuin kerran (ollaan yritetty 11kk). Nyt sitten ensimmäisessä kierrossa letrojen kanssa sain positiivisen ovulaatiotestin!! Hitsi oon niin innoissani, kun luulin jo, että mun ei olisi mahdollista saada ovulaatiota😭😍

Liitteet

• IMG_3311.jpeg
    IMG_3311.jpeg
    607.7 KB · Katsottu: 76
Voi tätä ilon päivää!! Sain tosiaan alle kuukausi sitten letrot käyttöön terolutin kanssa, koska mulla ei ole ollut ovulaatiota kuin kerran (ollaan yritetty 11kk). Nyt sitten ensimmäisessä kierrossa letrojen kanssa sain positiivisen ovulaatiotestin!! Hitsi oon niin innoissani, kun luulin jo, että mun ei olisi mahdollista saada ovulaatiota😭😍
Voi että, ihan mahtavaaa!! 🤩

Missäs vaiheessa täälä muut menee? 😊 Täälä tänään dpo8. Pian vois ruveta ajattelemaan testien tekoa 😑😳 Ahdistaa jo ajatuskin jotenkin nyt.

@Tellura, täällä taitaa olla nyt dpo6 ja yritän olla nyt miettimättä päiviä, kun valmiiksi jo jotenkin ajattelen ettei se plussaa päräytä kuitenkaan. Muutenkin aika oireetonta ollut nyt tää aika, mutta vaikka näin 'pessimisti ei pety' -miettein, niin kuitenkin pieni osa uskoo et kyllä mullakin on mahdollisuus onnistua!

Yritän ainakin olla testailematta, vasta sitten jos menkat ois myöhässä tai jos tulis joku meno et ennen sitä tarve tietää.

@Tellura, täällä taitaa olla nyt dpo6 ja yritän olla nyt miettimättä päiviä, kun valmiiksi jo jotenkin ajattelen ettei se plussaa päräytä kuitenkaan. Muutenkin aika oireetonta ollut nyt tää aika, mutta vaikka näin 'pessimisti ei pety' -miettein, niin kuitenkin pieni osa uskoo et kyllä mullakin on mahdollisuus onnistua!

Yritän ainakin olla testailematta, vasta sitten jos menkat ois myöhässä tai jos tulis joku meno et ennen sitä tarve tietää.
Joo täälä kans ollu aika "oireetonta" 🤔 joitain pieniä nippailuja vaan välillä ollu. Mä koitan kans niin pitkälle olla testaamatta ku vaan mitenkään. 😅

Missäs vaiheessa täälä muut menee? 😊 Täälä tänään dpo8. Pian vois ruveta ajattelemaan testien tekoa 😑😳 Ahdistaa jo ajatuskin jotenkin nyt.
Täällä dpo 14 ja tein ekan raskaustestin tänään ja negatiivinen oli. Toki lääkäri sanos että vadta dpo16 eli tiistaina testi.

Alunperin oon miettinyt et testaanko ollenkaan vai kattoisko vaan alkaako kk. Mulla on aika raskasviikko tulossa töiden puolesta ja pitäis vähän reissatakkin Helsinkiin palaveriin. Mies haluis et testaisin koska mulle määrättiin niitä ghemaxan piikkejä jos rt on plussa.

En kyl ite usko yhtään et plussaan. Mulla ei ollu tässä kierrossa nyt kuin yks piikki käytössä. Ei mulla ole mitään oireita, muutakun vähän itkettää mut mua itkettää aina tässä kohdin kiertoa. Valmistaudun jo pettymykseen niin se herkistää.

Täällä dpo 14 ja tein ekan raskaustestin tänään ja negatiivinen oli. Toki lääkäri sanos että vadta dpo16 eli tiistaina testi.

Alunperin oon miettinyt et testaanko ollenkaan vai kattoisko vaan alkaako kk. Mulla on aika raskasviikko tulossa töiden puolesta ja pitäis vähän reissatakkin Helsinkiin palaveriin. Mies haluis et testaisin koska mulle määrättiin niitä ghemaxan piikkejä jos rt on plussa.

En kyl ite usko yhtään et plussaan. Mulla ei ollu tässä kierrossa nyt kuin yks piikki käytössä. Ei mulla ole mitään oireita, muutakun vähän itkettää mut mua itkettää aina tässä kohdin kiertoa. Valmistaudun jo pettymykseen niin se herkistää.
Ei mulla kans oo mitään plussa fiiliksiä! Ja ihan semmonen jotenki "tunteeton" olokin. Niin turtunu jo tähän, pettymyksiä pettymyksien perään. 🥺

Mitäs ootte mieltä, joko saa tämänkin kierron suhteen heittää pyyhkeen lattialle? Tänään tuli päivällä pyyhkiessä verta, rusehtavaa. Ja joitain jomotuksia olikin pian sen jälkeen jonkin aikaa. Jäi siis paperiin ihan sillain kunnolla, ettei vaan pieni tippa. Nyt kuitenki vasta dpo11.. 😮‍💨 Se jäi silloin siihen kunnes nyt illemmasta jälleen rusehtavaa jää paperiin.. 🙄

@Tellura Sulle mä sanoisin, että testaile nyt vielä. Lääkäri sanoo mulle että dpo16 vast eka testi. Ite taas samassa kohdassa heittäisin pyyhkeen kehään. 😅🙈

Mulla on nyt vähän sama tilanne. Su tuli ekan kerran pyyhkiessä rusehtavaa verta ja eilen tuhruttelu koko päivän. Dpo 16 menossa. Tein myös raskaustestin ja negatiivinen oli. Ei ollu mikään erityisherkkä vaan tuommonen rfsu:n perustesti. Ei jakseta laittaa rahaa nyt niihinkään. Et tää kierto oli varmaan sit tässä omalta kohalta. Mietin et soittelisko lääkäriin ja varais sit seuraavan ajan et katottais mitä seuraavaks.

@Tellura Sulle mä sanoisin, että testaile nyt vielä. Lääkäri sanoo mulle että dpo16 vast eka testi. Ite taas samassa kohdassa heittäisin pyyhkeen kehään. 😅🙈

Mulla on nyt vähän sama tilanne. Su tuli ekan kerran pyyhkiessä rusehtavaa verta ja eilen tuhruttelu koko päivän. Dpo 16 menossa. Tein myös raskaustestin ja negatiivinen oli. Ei ollu mikään erityisherkkä vaan tuommonen rfsu:n perustesti. Ei jakseta laittaa rahaa nyt niihinkään. Et tää kierto oli varmaan sit tässä omalta kohalta. Mietin et soittelisko lääkäriin ja varais sit seuraavan ajan et katottais mitä seuraavaks.
Kiitos sanoista! 🙏 Täytyy nyt vaan malttaa pari päivää vielä odottaa. 🙈 Vaikka sen jo tietääkin mikä on päätös tähänki kiertoon. 😳 Munki pitäs lääkärille soitella ku ei niitä lugeja saanu eikä tiedä koska tuleekaan, sanottiin apteekis. Että onko jotain muuta mitä kokeilla sitte. 🤨 Mulla alkaa vaan jotenki nyt tuntumaan siltä että tää asia saa kohta vain olla. 🥺💔

@Mimosa_ ja @Tellura tsemppiä negafiiliksiin 🥺💔

@Sartsukkas toivotaan että olot enteilisi hyvää! 🌈

Täällä on kp11 ja ilmeisen aikainen ovis taas, plussa oli jo eilen. 🥺 En päässytkään gynelle tässä kierrossa (oma oli talvilomalla enkä halua mennä vieraalle) mut ajattelin kysyä onko tää nyt ok koska viime kiertokin sen 25 päivää ja menkat tosi niukat eli veikkaan ettei kohdun limakalvo ole ehtinyt kovin paksuksi. Ois ollut kiva tässä kierrossa se ultralla nähdä mut ei voi mitään. On kyl todella epätyypillistä mulle nää lyhyet kierrot jotka metformiinin aloituksen jälkeen tuli ja mietin jo et pitäiskö letrot jättää tauolle. Joillain kai metformiini jo säännöllistää kierron riittävästi. Oliko kenelläkään muulla metut aiheuttaneet merkittävää muutosta kiertoon?

Takaisin