Olisin halunnut kertoa myös jouluna perheelle, mutta muutama asia pidätteli. Ensinnäkin aiemmat keskenmenot, joiden jälkeen oli musertavaa kertoilla sitten että menikin kesken.. Toisekseen meillä sattui juuri joulun alla niin läheisen perheenjäsenen menetys, että odotimme kertomisen kanssa yllättävän pitkälle (viikolle 14). Eli nyt perhe tietää, mutta kauan piti pitää salassa.
Yhdelle ystävälle kerroin hyvin aikasin, jotta on joku jolle puhua. Miehen kanssa ei aluksi kovin puhuttu aiheesta, kun pelättiin menetystä. Ei haluttu liikaa innostua.
Olen sen verran yksityinen, että vähän ahdistaa, kun kohta tämä näkyy niin selvästi, että kaikki tutut ja puolitutut ja tuntemattomatkin alkaa kysellä. En haluaisi keskustella asiasta niin laajasti. Eli ei ole tulossa it’s a boy tai it’s a girl- postauksia täältä sosiaaliseen mediaan.
Ja jotta olisin varmasti tarpeeksi ristiriitainen, niin olen kuitenkin ajatellut myöhemmin jakaa mahdollisesti meidän elämää esimerkiksi Instassa mun aika käyttämättömällä ”arkisivulla”. Jotenkin se kuuluu tähän mun kotielämään… oon myös miettinyt, pitäisikö siellä alkaa jakamaan tätä odotustakin jossain kohtaa. Ehkä se jollain oudolla tavalla voisi lieventää tuota kohtaamisissa tapahtuvaa ahdistusta. Saatteko ajatuksesta kiinni?