Yleinen keskustelu

Kiva! Tän oireettomuuden lisäksi tuli uusi stressin aihe, kun oon saanu jonkun taudin. Kauhee yskä ja kuumetta 38 😔
Oon varma, et jos tähän mennessä kaikki olis ollu hyvin niin tän jälkeen ei enää oo 😑
En tiiä lohduttaako, mutta mulla oli edellisessä raskaudessa karsee influenssa ennen ku olin vielä ehtiny tehdä edes testiä. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja aika pieni todennäköisyys varmasti, että mitään käy vaikka sairastelee. ❤️ Paranemisia! Täälläki meinaa flunssa puskea päälle. 🤦🏼‍♀️

Kiva! Tän oireettomuuden lisäksi tuli uusi stressin aihe, kun oon saanu jonkun taudin. Kauhee yskä ja kuumetta 38 😔
Oon varma, et jos tähän mennessä kaikki olis ollu hyvin niin tän jälkeen ei enää oo 😑
Mulla on ollut samaa, pari päivää oli 38 ja räkää ja yskää. Edelleen vähän kipeä, oliskohan nyt kuudes oirepäivä. Mutta kävin just ultrassa ja kaikki on hyvin. Aika sitkeitä nuo alkiot on. Jos nousee yli 38 niin kannattaa ottaa parasetamolia. Pikaisia paranemisia!

Mulla myös on yskää ollu muutaman päivä, ja se nenän tukkoisuus vaan pahenee. En tiiä onko jälkimmäinen raskausoire sittenkään vai olenko jossain flunssassa. Kun päätäkin särkee ihan järkyttävän paljon. 😔

Mulla (ja muilla perheessä) oli joku maailmanlopuntauti siinä ihan ekoilla viikoilla, kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Ei ole ollut 15 vuoteen mitään vastaavaa, kuumetta monta päivää lähes 39, oksentelua, ripuli jne. Että kyllä ne aika kovissakin taudeissa näköjään kestää mukana. Söin siinä vielä ibuprofeeniakin kun en tajunnut olla syömättä :Grinning Face With Smiling Eyes:

Miten muut, joilla alkio on ollut ultrassa eri päivässä kuin ovulaatiosta olis laskettu? Oletteko alkaneet seuraan raskautta uuden päivän mukaan vai sen alkuperäisen? Mulla on eroa näissä 3 päivää ja mietin et poksuttelenko tänään vai vasta maanantaina. 😁
Seuraavissa ultrissa varmaan tarkentuu sitten, mutta millähän nyt menis.

Mä odotan ensi perjantain ultraa. Kuude päivän heitto koossa ei vaan voi pitää paikkansa. Siihen asti en laske viikkoja. Alunperin laskurin mukaan la 8.10, mutta eilen neuvolassa laskivat sen olevan 7.10. Liian hämmentävää 😅

Mutta lähtisin itse muuttamaan vasta, jos nt-ultrassa muuttavat sitä virallisesti.

Miten muut, joilla alkio on ollut ultrassa eri päivässä kuin ovulaatiosta olis laskettu? Oletteko alkaneet seuraan raskautta uuden päivän mukaan vai sen alkuperäisen? Mulla on eroa näissä 3 päivää ja mietin et poksuttelenko tänään vai vasta maanantaina. 😁
Mie seuraan tavallaan sen uuden mukaan, koska heitto oli kuitenki niin iso. Eli menkoista ois ollu sen 7+2, mutta ultrassa 5+3. Tuon ultran mukaan antoivat neuvola-ajankin ja sen mukaan ohjeistivat varaamaan nt-ultran ja labrat. Mutta oon vielä menossa tosiaan varmistamaan asiaa toiseen varhaisultraan ja siihen asti yritän vaan pitää pään kasassa ja toivon, että siellä on kaikki ok ja tuo viikkojen heitto on toivottavasti normaalia. En jotenki oo uskaltanut vielä seurata raskautta minkään apin kautta tms., mutta jos seurais niin tuo ultra vissiin luotettavampi kertomaan. Kierto tai ovulaatio voi kuitenki heittää. 😊

Seuraan niitä viikkoja minkä mukaan neuvola laskee, isoa heittoa ei kyllä ultrassa ollu. En tosin seurannu ovistakaan. Nyt uskaltaa soittaa ma neuvolaan, pikku paikkakunta ja ajan saa aika nopeesti.

Mietin tätä samaa 😄 eroa oli 2 päivää eli eipä tuolla nyt sinänsä niin väliä toisaalta ole, ehkä en lähde nyt muuttamaan tuota vaan menen sen alkuperäisen mukaan nt-ultraan saakka ja sen jälkeen tarvittaessa sit vois muuttaa niiden laskujen mukaiseksi 😄 tai en tiedä, täytyy ehkä vielä pähkäillä 😆 jotenkin vaan jäi siitä varhaisultrasta ja niistä mittauksista vähän jännä fiilis, kun joka mittauksella tuli eri luku ja ei hän kovin kauaa sitä mittausta sit kuitenkaan tehnyt, niin jäin miettimään et olisko jopa tullut toi sama luku mitä itse olin laskeskellut jos vielä vähän aikaa olisi pyöritellyt eri kuvakulmia.

Moikka kaikille 🥰 Kirjoittelin ikuisuuden raskaaksi -ketjuissa ja uskallan nyt liittyä tänne mukaan. Kopsaan tähän osittain saman viestin kuin sinne:

Mä plussasin 30.1, rv 3+4, jo ihan selkeä puolivahva viiva rfsu herkkään. Siitä parin päivän päästä tuli clearblue -testiin vahva plussa ja digiin 1-2. Neljän päivän välein tein digin ja sain 2-3, ja sit jo 3+.

Maanantaina kävin varhaisultrassa, yksi vauvanalku ja vahva syke, vastasi viikkoa 7+2 💗💗💗

Mulla oli iso keskenmenon pelko. En pystynyt jakamaan tänne mitään. En vieläkään meinaa uskoa todeksi 🥰 Meillä oli tasan yksi kerta ovisaikaan ja mä olin silloin flunssassa. Nyt näyttää hyvältä kaikki ja uskaltaa vähitellen luottaa paremmin. Meillä taisi olla aika iso vaikutus sillä, että mies pystyi kokonaan lopettamaan tupakoinnin syksyllä.

Mulla ei aluksi ollut mitään oireita, että ihan samat alamaha - ja selkäkrampit kuin yleensä ennen menkkoja. Sitten vähitellen rinnat on kasvaneet ja kipeytyneet. Suu on koko ajan kuiva, janottaa paljon ja usein pissahätä. Ja nyt on viikon verran ollut 24/7 pahoinvointia. Rankempaa kuin aiemmissa raskauksissa. Ja aivan tosi iso väsymys. Että en tiedä miten kykenen töihin ensi viikolla.. tämän viikon olen ollut lomalla ja myös täytynyt peruuttaa menoja.

Tää alku on ollut henkisesti yllättävän rankkaa. Mieli on tosi herkillä. Aloin paljon kaivata vertaistukea ja olisi ihana jakaa jatkossa säännöllisesti täällä.

Paljon onnea kaikille raskauksiin ja voimia oireiden kanssa 💖💖💖

Tervetuloa joukkoon @Valora 🌷

Tuo keskenmenopelko on kyllä jännä. Kätilön mukaan tässä vaiheessa (8+ ja sydän sykkii) todennäköisyydet elävään, täysiaikaiseen vauvaan on (tässäkin iässä) jo 95%, eli melko luottavainen saisi jo olla. Ja nyt tuoreeltaan ultran jälkeen tuntuukin siltä. Mutta eiköhän se jännitys siitä taas ala kasvaa…

Tuntuu vähän että tää keskeityi tai on keskeytymässä mulla. Tullu tänää iltapäivällä rusehtavaa vuotoa plus vaaleanpunaista myös sen verran että en tiedä uskonko enää että olen raskaana enään. 😭
Mulla oli viikon verran vaihtelevaa vuotoa siinä rv5 alun tienoolla. Oli ihan reilumpaa ja punaista ja välillä tuhrua. Missään kohtaa ei ollu kipuja. Tänään ultrassa näkyi syke ja hematooma joka on ehkä sen vuodon aiheuttanut.

Oletteko ottaneet tai aiotteko ottaa influenssarokotteen? Unohdin kysyä asiasta tänään gynen käynnillä. Käsittääkseni sitä suositeltaisiin otettavaksi vai tarjotaanko sitä jopa neuvolan kautta? Ensi viikolla olisi neuvola edessä.

Oletteko ottaneet tai aiotteko ottaa influenssarokotteen? Unohdin kysyä asiasta tänään gynen käynnillä. Käsittääkseni sitä suositeltaisiin otettavaksi vai tarjotaanko sitä jopa neuvolan kautta? Ensi viikolla olisi neuvola edessä.
En oo koskaan aiemmin ottanut, hyvä pohtia et pitäiskö nyt sit kuitenkin raskaana ollessa 🧐 Jään seurailemaan muiden vastauksia!

Takaisin