Letrozolin käyttäjiä?

Tsemppiä piinailijat, hauska kun moni menee niin samassa rytmissä :)

Täällä epäselvä tilanne että mikä vaihe menossa. Kp17, mutta ovulaatiosta en ole varma, epäsäännöllisesti ja eri merkin testeillä tikutettu... Tiistaina oli lähes tasavahvat sekä ap että ip mut sen jälkeen haaleni ja tänään jo ihan hailuraa. Toivottavasti ei oo ovuloimaton kierto.

Moikka, eilen käyty lääkärissä ja menossa kp9. Oikealla ei ollut ainuttakaan follikkelia, mutta vasemmalta löytyi kaksi. Toinen oli 18mm ja toinen oli verellä täyttynyt ja epäili että on jäänne viime kierrosta. En muista että olis ennen ollut semmoista. Lääkäri epäili että ovulaation osuvan viikonloppuun ja sunnuntaina viimeistään pistetään irroituspiikki jos ei ovulaatiota osu tikkuun aikaisemmin. Terolutit alotetaan piikistä 3päivän päästä. Nyt aikaisemmasta poiketen jätettiin kiinnityspiikki pois kokonaan.

Sain käskyn käydä tutkituttamassa hyytymätekijät. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Yksityisellä kuulemma on 400euron tutkimus niin suositteli julkista puolta. Mitäköhän kautta sinne hakeudutaan? Siis terveyskeskuksen kautta vai suoraan neuvolasta? Mulle määrättiin myös suoraan jo veren ohennuspiikkejä mut toki ne otetaan käyttöön vasta tuloksien jälkeen.

Vitsit että on kiva lukea monelta onnen hetkiä. ❤️ Onnea kaikille plussanneille! ❤️ En ole nyt hetkeen käynyt lukemassa kun viime kierron pettymys iski niin kovaa. Onneks oli vapaata töistä ja sai rauhassa surra kotona. Nyt ollaan taas lähdetty uuteen nousuun. 🙈😂

Moikka, eilen käyty lääkärissä ja menossa kp9. Oikealla ei ollut ainuttakaan follikkelia, mutta vasemmalta löytyi kaksi. Toinen oli 18mm ja toinen oli verellä täyttynyt ja epäili että on jäänne viime kierrosta. En muista että olis ennen ollut semmoista. Lääkäri epäili että ovulaation osuvan viikonloppuun ja sunnuntaina viimeistään pistetään irroituspiikki jos ei ovulaatiota osu tikkuun aikaisemmin. Terolutit alotetaan piikistä 3päivän päästä. Nyt aikaisemmasta poiketen jätettiin kiinnityspiikki pois kokonaan.

Sain käskyn käydä tutkituttamassa hyytymätekijät. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Yksityisellä kuulemma on 400euron tutkimus niin suositteli julkista puolta. Mitäköhän kautta sinne hakeudutaan? Siis terveyskeskuksen kautta vai suoraan neuvolasta? Mulle määrättiin myös suoraan jo veren ohennuspiikkejä mut toki ne otetaan käyttöön vasta tuloksien jälkeen.
On kokemusta, mutta hoidot julkisella. Tulokset tulivat muistaakseni 10 päivän sisällä.

Lääkäri ei tehnyt labralähetettä julkiselle? huslabilla voi ainakin käydä yksityislääkärin lähetteellä, mutta se toki maksaa. Asiakaspalvelusta kannattaa kysyä hintaa. Muuten lähete varmaan just terveyskeskuksen kautta, mutta en tiedä pystyvätkö antamaan suoraan lähetettä, vai pitääkö sitten taas odottaa, että pääsee lapsettomuuslääkärille..?

@limNo kun tätä mäki mietin että mikä se etenemispolku on. En oikein käytä julkista terveydenhuoltoa koska pääosin työterveyshoitaa flunssat jne. Ja nyt lapsettomuusasioissa ollaan turhauduttu ja päätettiin mennä yksityiselle. Siellä lääkäri sanoi hinnaksi sen 400euroa ja suositteli että kokeiltais päästä julkisen kautta.

Mutta ehkä mä soittelen johonkin terveyskeskukseen asiasta. Kai ne ohjaa mut sit eteenpäin.

Olen joskus käynyt Mehiläisen lähetteellä huslabilla ja hinta oli ihan eri kuin Mehiläisen oma labra. Itse kysyisin ensin huslabin (tai missä ikinä asutte) hintaa ja jos hinta on kohtuullinen, menisin siihen. Yksityinen lääkäri voi myös tehdä lähetteen lapsettomuuspolille, mutta siinäkin voi paikkakunnasta riippuen mennä kuukausia.

@Limppu Okei, yritin katsoa asiaa tosiaan netistä mitä maksaisi täällä päin mutta en oikeen edes ymmärrä mitä haen ja millä nimellä. 🙈 En tiedä pitäiskö vaan pyytää suoraa mehiläisestä lähete niin osais etsiä. 😅

@Limppu Okei, yritin katsoa asiaa tosiaan netistä mitä maksaisi täällä päin mutta en oikeen edes ymmärrä mitä haen ja millä nimellä. 🙈 En tiedä pitäiskö vaan pyytää suoraa mehiläisestä lähete niin osais etsiä. 😅
Mulla näkyy nimellä "P -Fosfolipidi, vasta-aineet". Siihen sisältyy 8 eri osatutkimusta.

Mites täällä piinailijat? Täällä menossa dpo 8. Mulla tuntuu et letrozol aikaisti tiputteluvuotoja kun alkoi tänä aamulla tiputtelu tasan viikko ovulaatiosta 😞 en usko että voisi olla kiinnittymisvuotoakaan. Miten muilla täällä onko letron lyhentänyt lutaalivaiheitta👀

@Mimosa_ toivottavasti saisit julkiselta nuo tutkimukset! 💛

@Lina13 harmi että on tiputtelua. Oliko sulla ovulaatiotestillä/ultralla varmistettu ovulaatioajankohta, ettei ovulaatio voinut olla jo aiemmin? Mulla ei letrot oo lyhentäneet luteaalia. Tiputteluvuotoon voi onneksi saada apuja, yleensä kai johtuu heikosta keltarauhasen toiminnasta.

@Viikuna91 Sain tikutettua ovulaation ja kävin myös ultrassa enne ovua jossa katsottiin folikkelien kehittyminen, lähinnä ihmettelen ku harvoin näin aikaiseen on alkanut tiputtelu että voiko johtua letroista:/ siis yritin kysellä gyneltä apua tuohon tiputteluvuotoon kun olen täältä lukenut, että lääkettä siihen olisi mutta gyne ei ollut koskaan kuullutkaan ja siks ei halunnut määrätä mitään lääkettä.. ☹️

Sanokaas nyt naiset, onko terot ja tää lugesteron jotenki verrattavis toisiinsa? Tai tekeekö ne samaa asiaa? 😅 Ku lugesteronis on saatavuushaasteita meillä päin, tilaamalla kai sais. Mutta mietin vaan että haenko sitte teroja lisää ja syön niitä sitte oviksen jälkeen vai meenkö pelkillä letroilla, vai pitääkö mun tosiaan kokeella tilata lugesteronia.. Ääh. 😫

Tuun laittelemaan tänne omaa tilannepäivitystä koska jännittää. Sain siis noin 4kk sit terolutin käyttöön, sillä mun kierto on ollut todella epäsäännöllinen. Ollaan yritetty tässä nyt 10kk ja olen kerran saanut tikutettua ovulaation. No koska mulla ei ole muuten ollut ovulaatiota, niin sain nyt letrot käyttöön. Eilen otin viimeisen terolutin (syön niitä kierronpäivinä 15-25) ja äsken alkoi pieni verinen vuoto. Mikäli huomenna kuukautiset tärähtävät kunnolla käyntiin aloitan letrot, jotka otan kierronpäivinä 3-7. Jotenkin jännittää hirveästi, että saavatko ne minulle ovulaation aikaan. 😱 kova luotto on niihin koska tää tilanne alkaa turhauttaa.

Pitkät kierrot ja letrot, kokemuksia ja toki ylipäänsä kokemuksia miten vaihtelee ?

Edellinen kierto oli ensimmäinen letroilla ja kierto lyheni, ovis oli kp18 ja kierto kesti yhteensä 32 pv. Tänään menossa kp 18 ja ovistestit negaa eikä oireitakaan. Missä vaiheessa voi ajatella et on ovuloimaton kierto ja jos syö letroja niin onko sellainen mahdollista (ihan ummikko näissä asioissa). Tässä on joka toinen päivä nyt talleteltu, et ihan siitäkin näkökulmasta millon vois vähän huilata 😅

Sanokaas nyt naiset, onko terot ja tää lugesteron jotenki verrattavis toisiinsa? Tai tekeekö ne samaa asiaa? 😅 Ku lugesteronis on saatavuushaasteita meillä päin, tilaamalla kai sais. Mutta mietin vaan että haenko sitte teroja lisää ja syön niitä sitte oviksen jälkeen vai meenkö pelkillä letroilla, vai pitääkö mun tosiaan kokeella tilata lugesteronia.. Ääh. 😫
On ne kai verrattavissa toisiinsa. Mä oon käyttänyt kumpaakin, eli jos ois haastetta saata lugeja niin ottaisin terot tähän kiertoon. Mikä vaihe sulla menossa, kai ne tilauksesta tulee aika nopeesti, eli jos vielä luget ehtis kuitenkin?

Pitkät kierrot ja letrot, kokemuksia ja toki ylipäänsä kokemuksia miten vaihtelee ?

Edellinen kierto oli ensimmäinen letroilla ja kierto lyheni, ovis oli kp18 ja kierto kesti yhteensä 32 pv. Tänään menossa kp 18 ja ovistestit negaa eikä oireitakaan. Missä vaiheessa voi ajatella et on ovuloimaton kierto ja jos syö letroja niin onko sellainen mahdollista (ihan ummikko näissä asioissa). Tässä on joka toinen päivä nyt talleteltu, et ihan siitäkin näkökulmasta millon vois vähän huilata 😅
Letrojenkin kanssa voi tulla ovuloimattomia kiertoja. Jos tuppaa pitkäksi venymään niin esim. Terolut avulla voi saada uuden kierron alkamaan. Kannattaa olla hoitavaan tahoon yhteydessä, koska se ovuloimaton kierto voi tarkoittaa että lääkitystä pitäisi jotenkin viilata! Letrojen tarkoitus on kuitenkin sitä ovulaatiota buustata. ☺️ Toivottavasti ovis vielä tulee! Mulla ollut max parin päivän heittoja ovulaation ajankohdassa letroilla.

Letrojenkin kanssa voi tulla ovuloimattomia kiertoja. Jos tuppaa pitkäksi venymään niin esim. Terolut avulla voi saada uuden kierron alkamaan. Kannattaa olla hoitavaan tahoon yhteydessä, koska se ovuloimaton kierto voi tarkoittaa että lääkitystä pitäisi jotenkin viilata! Letrojen tarkoitus on kuitenkin sitä ovulaatiota buustata. ☺️ Toivottavasti ovis vielä tulee! Mulla ollut max parin päivän heittoja ovulaation ajankohdassa letroilla.
Hyvä tietää, että pari päivää suuntaan ja toiseen! Itsellä pitkissä kierroissa kun oviksessa ei ollut mitään säännöllisyyttä niin sellaista mikä on ns. normaalia, on hieman vieras käsite. Huhtikuulle varailinkin jo seuraavaa aikaa gynelle, että onko tarve annostusta viilata, kun kierrot menee näin kahden kuurin jälkeen vieläkin yli 30 pv. Ensimmäisessä oli hyvä vaste, mutta selvästi hitaasti folli kasvoi ja tässä varmaan samankaltaista taustalla?

On ne kai verrattavissa toisiinsa. Mä oon käyttänyt kumpaakin, eli jos ois haastetta saata lugeja niin ottaisin terot tähän kiertoon. Mikä vaihe sulla menossa, kai ne tilauksesta tulee aika nopeesti, eli jos vielä luget ehtis kuitenkin?
No niin mäki oon sen vähä niinku ymmärtäny. 😁 Ovulaatiota odotellaan täälä. Taidan hakea teroja lisää ja mennä sillä nyt uudestaan. 🤔

Täällä dpo 10 ja ajattelin tehdä testin huomenna, jotta voi lopettaa terot, jos testi on selvä nega. Mutta voikohan se lopetus pakottaa vuodon alkamaan, vaikka joku siellä yrittäisi vähän myöhässä alkaa kasvamaan? Lääkäri ohjeisti syömään teroja pari viikkoa ja sitten testaamaan, mutta kierto venyy kyllä tosi pitkäksi, jos teen niin. Mieluummin pitäisin tämän normaalipitkän kiertoni. 😅

Takaisin