Raskaaksi 2025

Miten te muuten laskette mistä lähtee KP1? Tai siis mulla tuli sunnuntaina päivällä verta paperiin ja pönttöön, mutta eilen ei tullut mitään eikä tänään aamulla, mutta nyt alko kivut ja vuoto kunnolla eli oisko tää kuitenki Kp1 eikä kp3? 🤔 Lähinnä mietin just sit miten lähtee tikuttaa ovista ja miten laskee millon seuraavien menkkojen pitäis alkaa. 😅 Mun kierto on 28-30pv ja sunnuntaina oli 28pv.
Hoidoissa laskettiin, että jos kunnon vuoto alkaa ennen klo 18 niin se päivä on kp1 ja jos myöhemmin, niin se on seuraava päivä. Sanoisin, että sulla on tänään alkanu uus kierto.

Kiitos kaikille vastauksista! Lasken siis tästä päivästä eli tänään kp1. 🙏 Mulla ei oo ollu aikoihin kunnon menkkoja, ku ollu minipillerit käytössä ja tullu satunnaisesti pientä tuhruvuotoa, nii oon ihan hukassa nyt! 😂

Täällä vastustaa nyt urakalla, saa nähdä miten käy aukkarin osumisen kanssa.😕 Ovis on todella aikaisessa tässä kierrossa ja sehän lyhentää sit taas kiertoa ja aikaistais sitä aukkarin päivää, argh.. en oo donafertyä nyt käyttänyt viime oviksen jälkeen kun loppu kesken enkä uutta ole tilannut, olisi pitänyt, kun sen avulla ovisplussa tullut vasta kp14. 😞 Aloin ihmettelemään jäätävää panetusta, märkiä housuja, huonoa oloa ja parin päivän selkeitä vihlontoja jotka kaikki kielii mulla oviksesta. Noh, tein testin ja oli kp11 nähden liian vahva.😞 Melkein sanoisin jo plussaksi, olisi vaan saanut olla nuin vahva vasta huomenna. Että sapettaa.. pitää varmaan yrittää kysellä polilta mahdollista aukkarin aikaistusta, kunhan sen ovisplussa saan merkattua tuonne appiin ja oletetun kp1 selville. Haastavaksi ajoituksen tekee se, että vuoto kestää 6 päivää ja aukkari pitäis tehdä kp10 mennessä.🙄

Ja sori ruikutus, ottaa vaan niin aivoon kun vastustaa ihan urakalla tämä homma, kun mikään etene.

Moi! Liityin juuri mukaan ryhmään myös :)
Olen siis 27.v ja mieheni 33.v, ensimmäinen lapsi on haaveissa nyt. Minulla oli kuparikierukka 9 vuotta, se poistettiin nyt 30.1, juuri tämän kierron 5. päivänä, kun vuoto oli loppumaisillaan.
Päätimme yrittää heti tästä kierrosta ja käytin flo sovellusta nyt ensimmäisen kerran ovulaation seurantaan, en ole ikinä tikuttanut ovulaatiotani, enkä tunne sitä mitenkään, joten en tiedä yhtään pitääkö edes omalla kohdallani paikkaansa:Slightly Smiling Face:
Joka tapauksessa yritys oli kova kp9-16.
Aloin tietenkin malttamattomana tekemään raskaustestejä herkillä testeillä jo eilen ja toisen tein tänään. Nyt siis flo:n mukaan dpo11, kierto on mulla noin 27-29.pvä. Sovelluksen mukaan pitäisi alkaa perjantaina, yleensä siis hyvin pitää paikkaansa.
Käytössä on Rfsu:n (tulos 6 päivää ennen kuukautisten poisjäämistä). Olen saanut kyllä jotain näkyviin testeillä, mutta en tiedä todellisuudessa yhtään, voiko niihin luottaa, kun olen lukenut viivanpaikoista yms. Molempina päivinä haalea viiva on tullut näkyviin vasta noin 20-30minuutin kuluttua, eikä testiajan sisällä. Ilmeisesti näihinkään ei voi luottaa. Kertokaa ihmeessä mitä olette mieltä testeistä ja onko kyseisellä merkillä esimerkiksi tapana muuttua testiajan jälkeen näin. Viivoissa ei omaan silmään myöskään ole väriä, vaan enemmänkin harmaat. Ylempänä eilinen, alla tänä aamuna. Tän aamuinen oli jo selkeästi haaleampi. (Teen ensimmäistä kertaa elämässäni nyt raskaustestejä). Kiitos kaikille avusta jo:red-heart:

Liitteet

• thumbnail_original-5DCBAE28-72DF-4DEF-95ED-D770C90C5CD3.jpg
    thumbnail_original-5DCBAE28-72DF-4DEF-95ED-D770C90C5CD3.jpg
    25.7 KB · Katsottu: 211
Muokattu viimeksi:
Dpo10 nega testi ja menkkaolot. Täytyy ehkä hiukan hiljentyä hakemaan intoa uuteen kiertoon, onko se nyt sitten yk 5 vai 6.

Jotenkin pettynyt fiilis ajatuksesta ettei meille taida tulla vuoden 2025 vauvaa, kun olin ne kuvitelmat itselleni luonut. Ja tiedän ettei se nyt ole niin väliä mikä vuosi on eikä ero suuri syntyisikö loppuvuodesta vai alkuvuodesta, mutta joku lohdutus siinä "tänä vuonna" ajatuksessa olisi.

Moikka kaikille! Tätä oon nyt jo hetken seuraillu ja lueskellu ja ajattelin, että nyt voisin itekki hypätä kyytiin mukaan ja esittäytyä 😊

Oon 26v ja mies 43v, meillä molemmilla edellisistä suhteista kaks lasta, miehellä 17v ja 16v, mulla 8v ja 7v. Nyt toiveena ensimmäinen yhteinen. Meidän taustalla on 9/24 kohdun ulkonen, josta mulla meinas henki lähteä. Siitä n. 5 viikkoa olin uudelleen raskaana joka todettiin kaksosraskaudeks ❤️ 3.1 ultrassa löyty kuitenkin kkm ja molemmat sikiöt vastas viikkoja 6+jotain, se veti mut tosi maahan. Tyhjennys alotettiin 7.1. ja kierto palautu oudon nopeasti normaaliks. Tammikuun kierrosta ei edes yritetty, koska olin edelleen todella rikki menetyksestä.

Nyt meneillään kp14 ja sain maanantaina tikutettua ovishuipun eli eilen on ollut ovulaatiopäivä, mennään siis nyt kp14/dpo1. Pelko on jäätävä mut samalla olo on et ehkä tää nyt tärppäis, kun lopetin vapettamisen 10vuoden käytön jälkeen silloin joulukuussa ja muutenkin panostanu elämäntapojen parantamiseen. Tukena mulla on aspiriini lääkärin määräyksenä, et se vähentäis verisuonitukoksia ja edesauttais kiinnittymistä ja kyydissä pysymistä! Tämmöinen pieni taustakertomus meistä!

Tsemppii meille kaikille ja tuhannesti onnea jo plussanneille 😍❤️

Moi! Liityin juuri mukaan ryhmään myös :)
Olen siis 27.v ja mieheni 33.v, ensimmäinen lapsi on haaveissa nyt. Minulla oli kuparikierukka 9 vuotta, se poistettiin nyt 30.1, juuri tämän kierron 5. päivänä, kun vuoto oli loppumaisillaan.
Päätimme yrittää heti tästä kierrosta ja käytin flo sovellusta nyt ensimmäisen kerran ovulaation seurantaan, en ole ikinä tikuttanut ovulaatiotani, enkä tunne sitä mitenkään, joten en tiedä yhtään pitääkö edes omalla kohdallani paikkaansa:Slightly Smiling Face:
Joka tapauksessa yritys oli kova kp9-16.
Aloin tietenkin malttamattomana tekemään raskaustestejä herkillä testeillä jo eilen ja toisen tein tänään. Nyt siis flo:n mukaan dpo11, kierto on mulla noin 27-29.pvä. Sovelluksen mukaan pitäisi alkaa perjantaina, yleensä siis hyvin pitää paikkaansa.
Käytössä on Rfsu:n (tulos 6 päivää ennen kuukautisten poisjäämistä). Olen saanut kyllä jotain näkyviin testeillä, mutta en tiedä todellisuudessa yhtään, voiko niihin luottaa, kun olen lukenut viivanpaikoista yms. Molempina päivinä haalea viiva on tullut näkyviin vasta noin 20-30minuutin kuluttua, eikä testiajan sisällä. Ilmeisesti näihinkään ei voi luottaa. Kertokaa ihmeessä mitä olette mieltä testeistä ja onko kyseisellä merkillä esimerkiksi tapana muuttua testiajan jälkeen näin. Viivoissa ei omaan silmään myöskään ole väriä, vaan enemmänkin harmaat. Ylempänä eilinen, alla tänä aamuna. Tän aamuinen oli jo selkeästi haaleampi. (Teen ensimmäistä kertaa elämässäni nyt raskaustestejä). Kiitos kaikille avusta jo:red-heart:
Itse en pidä näistä testeistä, koska melkein joka kerta tulee jonkunlainen viivanpaikka näkyviin. Ja ne voi olla hyvinkin räikeitä ja tummia.🙄 Etenkin jos katsoo testiajan ulkopuolella näitä. 🫣
Toki näillä myös osa plussannut ajoissa eikä kaikki saa viivanpaikkoja ikinä näihin testeihin. 😅
Eli jos toinen viiva on selvästi harmaa ja tulee vielä testiajan jälkeen en luottaisi siihen, mutta jos tulee nopeammin näkyviin ja punertaa, niin voi olla haamulainen! 🙏😌

Niin ja tosiaan tsempit vauvan yritykseen ja toivottavasti tulee nopeasti plussaa testeihin! 🤗😍

Blaah, on näissä kierroissa aina omat jännityksensä eri vaiheissa. Eilen jo tuntui pientä nippailua ja jomotusta, ovistestikin oli jo lähellä plussaa. Limat oli runsasta ja hyvin lähellä ovislimoja, mutta loppui sitten samantien iltaa kohden. Tänään jo testikin paljon haaleampi, vaikka ihan selkeä viiva vieläkin ihan silmällä nähtävissä. Viimeksi ovislimat jatkui pitkään ja sain hyvin huipun kiinni testeillä, mutta nyt näköjään eri meininki.

Itse en pidä näistä testeistä, koska melkein joka kerta tulee jonkunlainen viivanpaikka näkyviin. Ja ne voi olla hyvinkin räikeitä ja tummia.🙄 Etenkin jos katsoo testiajan ulkopuolella näitä. 🫣
Toki näillä myös osa plussannut ajoissa eikä kaikki saa viivanpaikkoja ikinä näihin testeihin. 😅
Eli jos toinen viiva on selvästi harmaa ja tulee vielä testiajan jälkeen en luottaisi siihen, mutta jos tulee nopeammin näkyviin ja punertaa, niin voi olla haamulainen! 🙏😌

Niin ja tosiaan tsempit vauvan yritykseen ja toivottavasti tulee nopeasti plussaa testeihin! 🤗😍
No joo asiahan varmistui tänään, kun tein liutan samalla herkkyydellä olevia testejä ja ainoastaan rfsu antoi taas saman harmaan "viivan" testiajan jälkeen. Uuden kierron pitäisi alkaa ylihuomenna ja olo on juuri sen mukainen :Grinning Face: Ei muuta kun uutta kiertoa kohti!:smiling-eyes:
Kiitos tsempeistä:red-heart::folded:

Moikka kaikille! Tätä oon nyt jo hetken seuraillu ja lueskellu ja ajattelin, että nyt voisin itekki hypätä kyytiin mukaan ja esittäytyä 😊

Oon 26v ja mies 43v, meillä molemmilla edellisistä suhteista kaks lasta, miehellä 17v ja 16v, mulla 8v ja 7v. Nyt toiveena ensimmäinen yhteinen. Meidän taustalla on 9/24 kohdun ulkonen, josta mulla meinas henki lähteä. Siitä n. 5 viikkoa olin uudelleen raskaana joka todettiin kaksosraskaudeks ❤️ 3.1 ultrassa löyty kuitenkin kkm ja molemmat sikiöt vastas viikkoja 6+jotain, se veti mut tosi maahan. Tyhjennys alotettiin 7.1. ja kierto palautu oudon nopeasti normaaliks. Tammikuun kierrosta ei edes yritetty, koska olin edelleen todella rikki menetyksestä.

Nyt meneillään kp14 ja sain maanantaina tikutettua ovishuipun eli eilen on ollut ovulaatiopäivä, mennään siis nyt kp14/dpo1. Pelko on jäätävä mut samalla olo on et ehkä tää nyt tärppäis, kun lopetin vapettamisen 10vuoden käytön jälkeen silloin joulukuussa ja muutenkin panostanu elämäntapojen parantamiseen. Tukena mulla on aspiriini lääkärin määräyksenä, et se vähentäis verisuonitukoksia ja edesauttais kiinnittymistä ja kyydissä pysymistä! Tämmöinen pieni taustakertomus meistä!

Tsemppii meille kaikille ja tuhannesti onnea jo plussanneille 😍❤️
Pahoittelut meneteyksestä:sad-face::Two Hearts:
Pidetään peukkuja ja paljon tsemppiä teille tulevaan!
:smiling face with heart-eyes::folded:

Mulla on nyt tänään, kp 13, alkanut ovistesti tummumaan, eli eiköhän tässä kierrossa tule aiemmin kuin viimeksi. 🥳 Toivottavasti luteaalikin pitenisi. 🤞🤞 Pitäisin sitä jo jonkinlaisena voittona; en ees uskalla vielä toivoa mitään plussaa raskaustestissä. Tänään kyllä pitkästä aikaa annoin itselleni luvan ihan vain unelmoida lapsesta hetken aikaa, eikä siihen tällä kertaa liittynyt sellaista kuristavaa paniikin ja ahdistuksen tunnetta, että mitä jos se haave ei koskaan toteudukaan.

Aloitin parisen viikkoa sitten rautakuurin, ja olen pikkuhiljaa huomannut olossa muutosta. Väsymys on lievittynyt, jaksan tehdäkin iltaisin enemmän asioita töiden jälkeen. 😊 Tai sitten vain oviksen aikaan energiatasot nousee hetkellisesti. 😁

Dpo10 nega testi ja menkkaolot. Täytyy ehkä hiukan hiljentyä hakemaan intoa uuteen kiertoon, onko se nyt sitten yk 5 vai 6.

Jotenkin pettynyt fiilis ajatuksesta ettei meille taida tulla vuoden 2025 vauvaa, kun olin ne kuvitelmat itselleni luonut. Ja tiedän ettei se nyt ole niin väliä mikä vuosi on eikä ero suuri syntyisikö loppuvuodesta vai alkuvuodesta, mutta joku lohdutus siinä "tänä vuonna" ajatuksessa olisi.
Mun täytyy sanoa että hiukan on samat fiilikset. Mulla tänään alkoi menkat super pitkän kierron päätteeksi, mistä oon tosi iloinen, että pääsee uuteen kiertoon. Mutta samalla jotenkin masentaa ajatus että mahdollisuudet 2025 vauvaan alkaa olla vähissä, kun oma kierto on normaalistikin pitkähkö. Joulukuulle siis taitaisi mennä jos vielä onnistuisi. Kun yritystä aloittaessa haaveilin kesä-heinäkuisesta.. Mutta täytyy ajatella että se tulee sitten kun niin on tarkoitettu :red-heart: Nyt pari viikkoa tosiaan parempi keskittyä muihin juttuihin.

Sama! Vuosi sitten piti hyväksyä ettei tule vauvaa viime vuodelle, ja nyt ettei varmaan tällekkään vuodelle, huoh🥺💛

Oho, sanoisin, että melkein ollaan huipulla. Ehkä tänä iltana tai huomenaamuna varsinainen piikki? Eilen saatiin talleteltua, mutta tänä iltana on vain lyhyt ikkuna, että ehdittäisiin. 😮‍💨 Pitää ehkä kokeilla koti-inssiä (hommattiin sellaisia 5ml lääkeruiskuja ilman neulaa varastoon tällaisia tilanteita varten). Jotenkin vain usko koti-inssin toimivuuteen on vähän heikoissa kantimissa itellä, vaikka kyllähän sitä kuulee keisseistä, joissa se on toiminut.
1000047679.jpg

Mullakin ovistestiasiaa. Onko muita jotka ei saa testiviivaan tummempaa kuin kontrolliviivaan?

Tossa ekassa kuvassa on aamuisin tehdyt ja toisessa on lh-piikin ympärillä myös muuhun aikaan päivästä otetut testit. Otan aamuisin siks koska joudun yleensä käymään niin usein vessassa päiväsaikaan että se 4h väli ei täyty. Ja syksyllä kun muista syistä kävin gynellä niin näkyi että ovulaatio oli juuri tulossa eli sen pitäisi mulla kyllä tapahtua ihan normaalisti. En vaan saa lh-piikkiä tikkuun?

Liitteet

• IMG_3032.jpeg
    IMG_3032.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 99
  • IMG_3031.jpeg
    IMG_3031.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 97
Mullakin ovistestiasiaa. Onko muita jotka ei saa testiviivaan tummempaa kuin kontrolliviivaan?

Tossa ekassa kuvassa on aamuisin tehdyt ja toisessa on lh-piikin ympärillä myös muuhun aikaan päivästä otetut testit. Otan aamuisin siks koska joudun yleensä käymään niin usein vessassa päiväsaikaan että se 4h väli ei täyty. Ja syksyllä kun muista syistä kävin gynellä niin näkyi että ovulaatio oli juuri tulossa eli sen pitäisi mulla kyllä tapahtua ihan normaalisti. En vaan saa lh-piikkiä tikkuun?
Pc-testeillä saataan joskus saada kiinni, mutta muilla merkeillä en. Tosi usein jää sellaiseksi melkein plussaksi ja huipun tietää tapahtuneen, kun testit alkavat sitten haaleta ja oviskivut iskevät. Ja miulla siis myös tapahtuu kyllä ovis, kun gynelläkin näkyi.

En ole liikaa huolehtinyt tuosta ettei aina näy, kun kuitenkin tuntuu. 😅 Ja usein siis saan plussan tikkuun keskellä yötä ja aamulla se on jo haalistunut niin ilmeisesti miulla on lyhyt se piikki.

Ja oireet ovat aina tosi selkeät ja nytkin on oletetun oviksen jälkeen tuikkinut tuttuun tapaan (keltarauhanen).

Tervetuloa uusille!
Täällä menossa dpo 4/5? Sain digitestillä pysyvän hymyn ja suunnilleen tasavahvat viivat tikulla, kun edellisen kerran kirjoittelin. Kuitenkin seuraavana aamuna tikussa olikin kontrolliviivaa vahvempi testiviiva ja tietysti toisella digitestillä edelleen pysyvä hymy.. Laskisitteko, että tuo ensimmäinen päivä oli kuitenkin ovis+, vaikka toisena päivänä viiva olikin vahvempi? 🤔

Takaisin