Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla oli kans varhaisultran jälkeen tosi vaikea kuvitella että kaikki menisi hyvin, vaikka siellä oli kaikki täysin kunnossa! Mulla on ensi viikolla seulontaultra ja varmasti mitä lähemmäs päästään, sitä enemmän jännittää.Meillä on tänää seulontaultra (11+6). Aloin yhtäkkiä jännittään ihan hirveesti, et mitä, jos kaikki ei olekkaan hyvin! Kävin varhaisultrassa 7+1 ja silloin kaikki oli hyvin ja sen jälkeen on ollut kaikkia ihan perus raskausoireita aivan säännöllisesti eikä oo ollu vuotoja tms, et ei mulla oo aiemmin ollu mitää vastaavia ajatuksia, mut tänää ku heräsin, iski kauhea pelko: mitä jos siellä ei ookkaan enää eloa!Tässä vaiheessa on jo ehtiny tottua ajatukseen raskaudesta ja iloita tulevasta, joten pelko on tosi iso!
Noh, iltapäivällähän se sit selviää, mut koita tässä nyt keskittyä töihin, ko ajatukset seikkailee ristiin rastiin!![]()
En usko, et oon yksin tällaisten ajatusten kanssa, vai oonko?
Joo siis tuntuu ihan järkky turvotus koko mahalla, etenkin jos yhtään syö! En oo viittiny mitään ”oikeita” housuja enää käyttääOnko teillä muuten jo vatsa alkanut kasvaa? Mä oon nyt 11+3 ja tuntuu että alkaa housut kiristäätoki myös painoa on tullut 3 kiloa, niin voi olla että ihan sen takia.. mulla on ollut siis aivan koko ajan nälkä niin tullut ehkä syötyä vähän yli omien tarpeiden
nyt tällä viikolla oon huomannut sit taas että ruoka ei maistu enää ihan yhtä hyvin..
Muistelisin kanssa, et esikoisen kanssa oli aivan kauhea pinkeä maha kauan ennen vauvamahaa. Ylävatsakin oli ihan pyöreä. Sitten se tasoittui ja vähän aikaa tuntui, että ei oo mahaa ollenkaan, ennen kuin vauvamaha pullahti esiin.Joo siis tuntuu ihan järkky turvotus koko mahalla, etenkin jos yhtään syö! En oo viittiny mitään ”oikeita” housuja enää käyttääyritän koko ajan vetää mahaa sisään ettei nyt näyttäis miltään 20-viikkoselta vielä, ku eihän se kohtu itessää vielä mihinkää pullota
mullaki pari kg tullu jo, mut muistelen et tää ollu tyypillistä ja tasottuu sitten.
Miullakin viikkoja vasta 8+3 ja siitä huolimatta tuntuu etenkin iltaisin että maha on turvonnut ja näyttää kun ois jo pidemmällä. Esikoisen neuvolakortista katsoin niin rv12+ jälkeen paino oli laskenu lähelle lähtöpainoa joten oletan että silloin on hoitojen takia kertynyt ylimääräinen turvotus hävinnyt.Onko teillä muuten jo vatsa alkanut kasvaa? Mä oon nyt 11+3 ja tuntuu että alkaa housut kiristäätoki myös painoa on tullut 3 kiloa, niin voi olla että ihan sen takia.. mulla on ollut siis aivan koko ajan nälkä niin tullut ehkä syötyä vähän yli omien tarpeiden
nyt tällä viikolla oon huomannut sit taas että ruoka ei maistu enää ihan yhtä hyvin..
Jotenkin tuntuu vielä epävarmalta jatkuuko tämä. Ensimmäinen neuvola on rv 10 (ultran mukaan 9+6) joka on miusta aika myöhään mutta ehkä ihan hyvä että sitten tapahtuu nopealla syklillä paljon.Mulla oli eka neuvola tällä viikolla, myös vasta 9+6. Nyt varailin aikaa labroihin ja lähiviikkoina toivottavasti saa ultra-ajan myös. Menin omalla ajalla, koska en ole myöskään vielä puhunut raskaudesta esihenkilölle. Ja samaistun epävarmuuteen, yksityisen varhaisultrastakin alkaa olla kohta kuukausi aikaa, joten sekään ei oikein enää riitä pitämään huolia loitolla. Oireita tosin yhä piisaa, mutta osa niistäkin vähän aaltoilee/on helpottanut. Ja sekin huolettaa, vaikka voi ihan kuulua asiaanMiullakin viikkoja vasta 8+3 ja siitä huolimatta tuntuu etenkin iltaisin että maha on turvonnut ja näyttää kun ois jo pidemmällä. Esikoisen neuvolakortista katsoin niin rv12+ jälkeen paino oli laskenu lähelle lähtöpainoa joten oletan että silloin on hoitojen takia kertynyt ylimääräinen turvotus hävinnyt.
Mie en kertonut vielä esihenkilölle raskaudesta. Ajattelin että käyn neuvolan omalla ajalla tai sitten sanon että menen lääkäriin joka sekin on meillä hyväksyttävä syy. Eihän se kovin paljon heitä totuudestaJotenkin tuntuu vielä epävarmalta jatkuuko tämä. Ensimmäinen neuvola on rv 10 (ultran mukaan 9+6) joka on miusta aika myöhään mutta ehkä ihan hyvä että sitten tapahtuu nopealla syklillä paljon.
Joo ihan siitä luun tuntumasta kokeilin! Hitaasti liikuttelin ja kääntelin ees sun taas, kokeilin makuulteen kovemmalla sekä pehmeämmällä alustalla.@Nannih.. Mulla on yli kymmenen vuotta vanha Angelsoundsin karvalakkimalli. Oon saanu sykkeet kuuluviin neljästä raskaudesta siinä rv 9 tienoilla. Monessa raskaudessa mulla on ollu istukka edessä, mutta siitä huolimatta oon öpaut yhtä hyvin tai huonosti löytäny sykkeet. Pienillä viikoilla se on viä usein hankalaa eikä aina onnistu. Kokeilithan ihan häpyluun tuntumasta? Kun sen laukkaäänen kuulee, ni se on kyllä varsin selkeä ja erilainen ku muu kohdun alueen äänimaailma. Ite oon aatellu, että se viuh-viuh-ääni on varmaan istukka, mutta en oo todellakaan varma.
Jee!!!! Ehin just painaa lähetä omaan viestiin ennen ku luin sun uusimman. Eikö oo ihana jumputus?Kokeilin vielä kyljellään maatessa dopplerilla etsiä ja sieltähän ne sykkeet löytyi![]()