Oireet

Täällä tais mennä kesken. 😭 Aamulla oli pieniä vatsakramppeja ja nyt alko vuoto... Semmosta pienen pientä rusehtavaa tai vaaleanpunertavaa on joskus ollut valkovuodon seassa aiemmin joku yksittäinen tippa, mutta nyt ei oo ollut ainakaan viikkoon mitään ja yhtäkkiä alko vuotaa vähän enemmän. Hyytymiä siinä ei oo kyllä joukossa vielä... En uskaltanut mennä töihin, kun pelkäsin et jos siellä alkaa yhtäkkiä joku Niagaran putous ja hirveet kivut ... 😵‍💫 Kun en yhtään tiedä mitä odottaa keskenmenolta (nyt ois 7+4). Pahoinvointi alko hellittää jo eilen.. Huono omatunto kun en tiiä oisko pitänyt vaan mennä töihin vai ei ja tietysti nyt on sunnuntai ja vuoto alko tunti ennen töihin lähtöä... 😵‍💫
Toivottavasti ei olisi keskenmeno vaan jotain muita vuotoja..
Oliko sulla ollu ja varhaisultra?

Mä hullu varasin ajan heti tälle päivälle yksityiselle gynelle ja käyn varmistamassa asian. 🙈😂 Maksaa ihan sairaasti ku sunnuntaina vielä tuplat, mut huomenna ei viittis mennä, kun on se kaivoremppa ja töitä miehelläkin ja kaikkee... Hölmö oon varmaan, mutta kun pakko tietää heti kaikki.... Julkiselle ei varmaan pääse arkenakaan, eiks se niin oo? Ne varmaan sanoo vaan et odota, että vuotaa pois ja tee uus raskaustesti ?

Ei oo ollu vielä varhaisultraa..

Mä hullu varasin ajan heti tälle päivälle yksityiselle gynelle ja käyn varmistamassa asian. 🙈😂 Maksaa ihan sairaasti ku sunnuntaina vielä tuplat, mut huomenna ei viittis mennä, kun on se kaivoremppa ja töitä miehelläkin ja kaikkee... Hölmö oon varmaan, mutta kun pakko tietää heti kaikki.... Julkiselle ei varmaan pääse arkenakaan, eiks se niin oo? Ne varmaan sanoo vaan et odota, että vuotaa pois ja tee uus raskaustesti ?

Näin se just on julkisella 😑

Itse muistan kun ennen esikoista epäilin keskenmenoa ei ollu vuoto alkanut mut semmonen intuitio ettei kaikki ollu ok..

Nii neuvolasta vanha naishenkilö vaan voivotteli ja muistan vieläkin kuin se ärsytti 😅 eihän tilanteelle voinu mitää mut juurikin toi että itse tietää mikä tilanne ja saa varmistuksen itselleen

Tsemppiä kovasti @Moikkulis huolen kanssa, toivotaan että saat ultrasta huojentavia uutisia! ❤️

Mulla ei oo enää ollut kirkasta vuotoa pyyhkiessä, mutta ihan hailakkaa vaaleanpunaista kyllä. Mietityttää edelleen, mutta ei auta kuin odotella, itse kun ei voi tehdä oikein mitään muuta..

Tsemppiä, toivottavasti kaikki ois hyvin. 🫶

Tsemppiä kovasti @Moikkulis huolen kanssa, toivotaan että saat ultrasta huojentavia uutisia! ❤️

Mulla ei oo enää ollut kirkasta vuotoa pyyhkiessä, mutta ihan hailakkaa vaaleanpunaista kyllä. Mietityttää edelleen, mutta ei auta kuin odotella, itse kun ei voi tehdä oikein mitään muuta..
Tää odottelu on kyllä ärsyttävää. Päätin, että odottelen siihen ekaan neuvolaan ja koitan puhua varhaisultran julkiselle. Jos ei saa, niin sit täytyy vaan kaivaa kuvetta ja mennä yksityiselle. 🤔

Miks muuten kaikki kysellyt täs viikon sisään kuulumisia. Siis aivan _kaikki_ . 🤣 Sit jotain löperöitä ympäripyöreitä vastailet. 😅

Joo, niinpä 😅 Ehkä vähän ylireagoin... Kävin siellä lääkärissä, kohdussa oli Yksi sikiö jonka sydän sykkii vahvasti. Viikot vastasi 7+5, oma arvio oli 7+4 eli kasvanut niin kuin piti.. Pahoinvointi tuli takaisin sekin jo matkalla 🤢🤮 Kohdunsuu oli kiinni, ei hematoomia ei mitään. Kohdun limakalvo ehkä vähän paksuuntunutta jostain, mitä se sitten tarkoittaakaan. Limakalvot siistit ja ehjät 😅 .. Hitsi kun vaan säikähdin kun olin just lähdössä töihin ja sit holahti tolla lailla... Sain kuitenki tälle päivälle sairaslomatodistuksen, vaikka tuntuuhan tää vähän tyhmältä 🙈

Lääkäri sano, että verenvuoto on aina vähän riski keskenmenolle, mutta suurin osa kuitenkin jatkuu normaalisti jos varhaisultrassa kaikki ok. Verenvuoto kuulemma on super yleistä. Jos on useita keskenmenoja tms taustalla ja verenvuotoa niin sillon ne alottaa jonkun progesteronitabletin emättimeen RV 16 asti, mutta ei katsonut sitä tarpeelliseksi mulle. 😅 kai mä vaan oon tämmönen vuotelija

Joo, niinpä 😅 Ehkä vähän ylireagoin... Kävin siellä lääkärissä, kohdussa oli Yksi sikiö jonka sydän sykkii vahvasti. Viikot vastasi 7+5, oma arvio oli 7+4 eli kasvanut niin kuin piti.. Pahoinvointi tuli takaisin sekin jo matkalla 🤢🤮 Kohdunsuu oli kiinni, ei hematoomia ei mitään. Kohdun limakalvo ehkä vähän paksuuntunutta jostain, mitä se sitten tarkoittaakaan. Limakalvot siistit ja ehjät 😅 .. Hitsi kun vaan säikähdin kun olin just lähdössä töihin ja sit holahti tolla lailla... Sain kuitenki tälle päivälle sairaslomatodistuksen, vaikka tuntuuhan tää vähän tyhmältä 🙈

Lääkäri sano, että verenvuoto on aina vähän riski keskenmenolle, mutta suurin osa kuitenkin jatkuu normaalisti jos varhaisultrassa kaikki ok. Verenvuoto kuulemma on super yleistä. Jos on useita keskenmenoja tms taustalla ja verenvuotoa niin sillon ne alottaa jonkun progesteronitabletin emättimeen RV 16 asti, mutta ei katsonut sitä tarpeelliseksi mulle. 😅 kai mä vaan oon tämmönen vuotelija
Huhhuh, no hyvä sinänsä että kävit ultrassa tsekkaamassa tilanteen niin ei ole niin kova epätoivo. Toivottavasti olo helpottuu!

Ihanaa @Moikkulis että kaikki oli kunnossa!

Ummetuksesta kärsiville vinkkivitonen, makrogolia voi käyttää säännöllisesti läpi raskauden ja magnesium siihen lisäksi iltaisin on itsellä toimiva setti. Oon vuosia taistellut IBD vatsan kanssa ja ollut käytössä vuosia. Ilmeisesti yhteydessä endometrioosiin itsellä. Mut siis progesteroni hidastaa suoliston toimintaa!

Ilokseni voin ilmoittaa liittyväni tissikipuisten joukkoon! 6+2 menossa ja ekaa kertaa tuntemuksia rinnoissa.

Muuten on ollut aika vähäoireista. Lievää aaltoilevaa etomista.

Menkkajomottelu tuntuu pikkuhiljaa hellittävän. Se on mulla tosiaan ollut jatkuvaa tähän asti, mutta nyt pari päivää ollut vähän kevyempää. Se on tosi inhottava tunne kun jatkuvasti on muistutus siitä että menkat saattais alkaa millä hetkellä hyvänsä.

Täällä pahoinvointi teki paluun. Kun heräsin, oli ihan ok olo. Sitten hieman ennen aamupalaa meinasi tulla oksu, mutta sain pidäteltyä ja ajattelin, että syöminen voisi auttaa. Noh aamupalat nousikin sitten samantien ylös. 🤢🤮 Olo on ihan hirveä ja syke varmaan 300. Jään tänään kotiin lepäilemään.

Jännä että aika samaa kaavaa mennyt kun tytön raskaudessa, tosin siinä oksentelin jo alussa enemmän. Katsoin jotain vanhoja tekstejä, että oon siinä 5+4 - 5+5 ihmetellyt oireetonta oloa, sitten 5+6 alkanut taas oksentaa ja 6+2 alkaen oli jonkun aikaa ihan yötäpäivää oksentelua. Nyt tänään on 5+6 ja just eilen mietin että oonkohan ees raskaana kun ei ollut mitään oireita. 😅 Katsotaan mihin suuntaan tästä menee. Oireet kuitenkin itselleni helpompi kestää kun oireettomuus.

Muokattu viimeksi:

Onneksi kaikki oli hyvin! ❤️✨️ Ja hyvä että kävit ultrassa. Itse ainakin koen, että on vaikea sammuttaa sitä huolta, kun se on lähtenyt laukalle. Kyllähän nuo vuotelut säikäyttää. 😫 Toivotaan, että niitä ei enää tulisi! 🙏🏻

Mulla muuten on tuo progesteronituki käytössä tässä raskaudessa, oli tytön raskaudessa myös. Tytön raskaudessa selvisikin, että mun progesteronit oli aika matalat. En sitten tiedä onko sillä ollut vaikutusta aiempiin keskenmenoihin vai ei.

Täällä pahoinvointi teki paluun. Kun heräsin, oli ihan ok olo. Sitten hieman ennen aamupalaa meinasi tulla oksu, mutta sain pidäteltyä ja ajattelin, että syöminen voisi auttaa. Noh aamupalat nousikin sitten samantien ylös. 🤢🤮 Olo on ihan hirveä ja syke varmaan 300. Jään tänään kotiin lepäilemään.

Jännä että aika samaa kaavaa mennyt kun tytön raskaudessa, tosin siinä oksentelin jo alussa enemmän. Katsoin jotain vanhoja tekstejä, että oon siinä 5+4 - 5+5 ihmetellyt oireetonta oloa, sitten 5+6 alkanut taas oksentaa ja 6+2 alkaen oli jonkun aikaa ihan yötäpäivää oksentelua. Nyt tänään on 5+6 ja just eilen mietin että oonkohan ees raskaana kun ei ollut mitään oireita. 😅 Katsotaan mihin suuntaan tästä menee. Oireet kuitenkin itselleni helpompi kestää kun oireettomuus.
Huh, itse pelkään oksentamista ja pidättelen sitä jotenkin väkisin, jonkun kerran kyllä vähän noussut ylös. Mutta jatkuvaa ällötystä ja yökkimistä ja kakomista 😵‍💫 Autolla ajaminen on kaikista pahinta,vaikka ajaisin sitä itse! 😂 Ja nälkä tekee pahan olon, mutta syöminen on vaikeaa. Vähän raskasta, kun yleensä rakastan ruokaa ja nyt kaikki tökkii 🥲 Mutta toivon kans että tää on hyvä merkki enkä kärsi turhaan 😄🩷
Pojan raskaudessa pääsin tosi vähällä..

Huh, itse pelkään oksentamista ja pidättelen sitä jotenkin väkisin, jonkun kerran kyllä vähän noussut ylös. Mutta jatkuvaa ällötystä ja yökkimistä ja kakomista 😵‍💫 Autolla ajaminen on kaikista pahinta,vaikka ajaisin sitä itse! 😂 Ja nälkä tekee pahan olon, mutta syöminen on vaikeaa. Vähän raskasta, kun yleensä rakastan ruokaa ja nyt kaikki tökkii 🥲 Mutta toivon kans että tää on hyvä merkki enkä kärsi turhaan 😄🩷
Pojan raskaudessa pääsin tosi vähällä..
Ruoka on kyl vaikeeta mul kans. Mitään ei oikein tee mieli, mut kuitenki pitäis syödä. Ja sit jää melkein syömättä, kun ei tiiä mitä söis.

Hyi helkatti mikä olo 🤢

Esikoisesta en muista voimakasta pahoinvointia, mutta menetetyssä raskaudessa olen saanut pahoinvointilääkkeen 7+1. Toivottavasti ei tarvisi sitä aloittaa, antihistamiini tekee niin väsyneeksi 😵

Takaisin