Pakastealkion siirto (PAS)

Moni saanut jo pp4 ja pp5... Itse en ole koskaan testannut kuin vasta yli viikon siirron jälkeen. Huomenna aamulla ois sit testi pp7... Saakohan sitä yöllä unta, kun jo viime yönäkin nukuin aivan levottomasti.

Täytyy kyllä ällistellä tota @Pakkastyyppi komeaa riviä!😍 Tästä opimme, että ei kannata heittää pyyhettä liian aikaisin kehään tai ainakaan lopettaa tukilääkkeitä! Vastaako toi digitestin 1-2 vkoa sitä mitä tossa vaiheessa pitäisikin? En muista, miten noi meni, kun viikot näytössä eri kui raskausviikot.
Niin toivon sinulle huomenna plussaa! ❤️🌈

On kyllä niin negatiivinen kuin olla ja voi. 😟 Pp7. Tosi motivoivaa jatkaa vielä viikko tukilääkkeitä.

Liitteet

• 1000120706.jpg
    1000120706.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 111
@Kaihonkukka ei kannata vielä luovuttaa! Testaa parin päivän päästä uudellee. Oon näitä plussarivejä tihrustanut redditiä myöten ja osalla se on näkynyt vasta myöhemmin, joskus pp9.

Mulla on kauheet itsesyytökset tosta viime kierrosta, kun se vuoto alkoi noin puskista. Kävin silloin pp5 juoksemassa illalla (ajattelin, et implantaatioikkuna oli jo sulkeutunut), niin jos siellä olisikin jotain halunnut jäädä kiinni niin minä irrotin sen, kun heti seuraavana aamuna alkoi vuotamaan🥺. Luin jonkun yksittäistutkimuksen, että naisilla, joilla on toistuvia keskenmenoja, pitäis olla urheilematta ainakin nää kiinnittymisen kannalta kriittiset viikot. Toisaalta mulla ei kyllä oo toistuvia keskenmenoja vaan se yks tuulimuna ja silloin juoksin kyllä paljon ennen plussaakin. Mulla on tosi ristiriitaiset fiilikset siis sen vuoksi, että ovulaatioinduktio on onnistunut vain jos olen ollut juoksematta ja nyt jotenkin mietin, et onks kroppa nyt niin herkkä, ettei kestä enää mitään rasitusta. Ja tottakai ahdistaa, kun se lääkkeellinen tyhjennyskin taustalla, onko se pilannut jotenkin kohdunkaulan tmv. Okei nyt oli vähän paniikkiahdistusavautuminen😭

Onnea kaikille plussanneille! 🥰

Täällä tänään myös nega, pp9 ja dpo 14. Eniten harmittaa, että tulee taas kuukausien tyhjäkäynti, kun odotetaan uuteen ivf:ään. On tää kyllä ihan älytön työmaa... Saisi edes yhden ainoan plussan joskus. Ei edes haluta enempää kuin yksi lapsi, miten se voi olla näin vaikeaa.

@Liljankukka🌸 älä syytä itseäsi!! En usko, että sillä juoksemisella saa alkiota irti. Oot ilmeisesti tottunut lenkkeilijä, joten kehollekaan se ei ole mikään uusi ja shokeeraava juttu. Itse menin seuraavana päivänä siirrosta myös lenkille ja kävin ihan normaalisti juoksemassa ja salilla tässä piinapäivinä.

@pikkupandanen Pahoittelut negasta ja paljon tsemppiä😕
Meillä on myös toiveissa yksi lapsi, josta olisin aivan suunnattoman kiitollinen. En tiedä, jaksaisinko enää tätä rumbaa toista kertaa käydä lävitse. Käytännössä meilläkin "jo" reilut 3 vuotta kokonaisuudessaan tätä hommaa takana, kun laskee painon nostosta yms asti, mikä oli itselle todella haastavaa ja psyykkisesti raskasta. Pakko sanoa, että nyt väsyttää homma tosi paljon.
Tiedän, että monella on paljon pidempi ja raskaampi hoitohistoria takana ja vähän ehkä tuntee syyllisyyttäkin tästä omasta ns. "heikkoudesta".

Ja kiitos lohdullisista sanoista, sanoisin varmasti toiselle ihan samalla tavalla. Tosiaan oon juossut paljon, mutta sen myötä tulleesta painon tipahtamisesta tää koko kuukautiskierto aikanaan loppui eikä sit koskaan kunnolla palautunutkaan. Varmaan jotenkin tää aiheuttaa suurta epäluottamusta omaan kehoon edelleen.

Mä toivon, että muilla on tulossa mukava viikonloppu ja mäkin koitan kerätä itseni ja löytää positiivisuutta kohti uutta kiertoa🌈

@Kaihonkukka ei kannata vielä luovuttaa! Testaa parin päivän päästä uudellee. Oon näitä plussarivejä tihrustanut redditiä myöten ja osalla se on näkynyt vasta myöhemmin, joskus pp9.

Mulla on kauheet itsesyytökset tosta viime kierrosta, kun se vuoto alkoi noin puskista. Kävin silloin pp5 juoksemassa illalla (ajattelin, et implantaatioikkuna oli jo sulkeutunut), niin jos siellä olisikin jotain halunnut jäädä kiinni niin minä irrotin sen, kun heti seuraavana aamuna alkoi vuotamaan🥺. Luin jonkun yksittäistutkimuksen, että naisilla, joilla on toistuvia keskenmenoja, pitäis olla urheilematta ainakin nää kiinnittymisen kannalta kriittiset viikot. Toisaalta mulla ei kyllä oo toistuvia keskenmenoja vaan se yks tuulimuna ja silloin juoksin kyllä paljon ennen plussaakin. Mulla on tosi ristiriitaiset fiilikset siis sen vuoksi, että ovulaatioinduktio on onnistunut vain jos olen ollut juoksematta ja nyt jotenkin mietin, et onks kroppa nyt niin herkkä, ettei kestä enää mitään rasitusta. Ja tottakai ahdistaa, kun se lääkkeellinen tyhjennyskin taustalla, onko se pilannut jotenkin kohdunkaulan tmv. Okei nyt oli vähän paniikkiahdistusavautuminen😭
Mulle ainakin lähtiessä viel muistutettiin ettei oo mitään mitä voisin tehdä et kiinnittyy / on kiinnittämättä..

Et elä siitä syytä ollenkaan itseäsi!

@pikkupandanen Pahoittelut negasta ja paljon tsemppiä😕
Meillä on myös toiveissa yksi lapsi, josta olisin aivan suunnattoman kiitollinen. En tiedä, jaksaisinko enää tätä rumbaa toista kertaa käydä lävitse. Käytännössä meilläkin "jo" reilut 3 vuotta kokonaisuudessaan tätä hommaa takana, kun laskee painon nostosta yms asti, mikä oli itselle todella haastavaa ja psyykkisesti raskasta. Pakko sanoa, että nyt väsyttää homma tosi paljon.
Tiedän, että monella on paljon pidempi ja raskaampi hoitohistoria takana ja vähän ehkä tuntee syyllisyyttäkin tästä omasta ns. "heikkoudesta".

Ja kiitos lohdullisista sanoista, sanoisin varmasti toiselle ihan samalla tavalla. Tosiaan oon juossut paljon, mutta sen myötä tulleesta painon tipahtamisesta tää koko kuukautiskierto aikanaan loppui eikä sit koskaan kunnolla palautunutkaan. Varmaan jotenkin tää aiheuttaa suurta epäluottamusta omaan kehoon edelleen.

Mä toivon, että muilla on tulossa mukava viikonloppu ja mäkin koitan kerätä itseni ja löytää positiivisuutta kohti uutta kiertoa🌈
Ja mä kysyin tänään siirrossa lääkäriltä, et voiks normaalisti treenailla ja vastas, et juu. Varmistin vielä, et onko pidemmätkin treenit ok, kun viikonloput on itselle aina pitkis päiviä!
Ja on kuulemma ihan ok 🥰

Oon pahoillani negatuloksista ja voimia tuleviin hoitoihin ❤️ Meillä myös sillon 7v sitten meni eka IVF aivan plörinäksi ja silloin tuntui, ettei mistään saa kaivettua enää voimia uuteen kokonaiseen hoitokiertoon. Jotenkin siinä sai muutamien kuukausien kuluessa itsensä koottua taas kasaan ja mehän saatiin siitä seuraavasta hoidosta kaksi ihanaa lasta ja nämä jäljellä olevat pakkasalkiot.

Olin itse todella toiveikas, että kyllähän me kolmas lapsi näillä neljällä alkiolla saadaan, mut nyt on kyllä hiipinyt mörkö mieleen, että taitaa meidän lapsiluku sittenkin kahteen jäädä. Mikä on tietysti enemmän mitä muutama vuosi sitten ei ees uskaltanut toivoa. Mutta kaksi mahdollisuutta enää jäljellä ja se on sitten siinä.

Mä soittelin tänään siitä meidän hoitovirheestä polille ja saa mun puolesta jäädä asia siihen. Lääkäri todennäköisesti kiireessä kirjannut sen tiedon väärin ja sen vuoksi virhe tapahtui, ja sillehän ei mitään voi. Kovasti pahoitteluja sain jne. Ja Gonal F:n nyt vielä tueksi tähän siirtoon, vaikka limakalvot olleet kyllä aina ihan hyvät. Mut ei kuulemma haittaakaan oo niin kokeillaan. Nostaahan se vähän omaa fiilistä kun on pientä lääkkeellistä lisätukea. Kp 5-8 on siis pieni annos gonalia nyt.

Täällä on helpottavaa kuulla, miten monet on kuitenkin lopulta saaneet lapsen/lapsia. Yritän sillä ajatuksella itseäni tsempata, vaikka nyt tuntuu siltä, että neljä vuotta ilman plussaa = ei koskaan tulevaisuudessakaan. Mutta ensi kiertoon olisi kai tarkoitus nostaa lääkemäärä, että saataisiin enemmän alkioita pakkaseen 😊

Toivottavasti @Piisku sulla tärppää!

Kysymys lääkkeelliseen kiertoon tehdystä siirrosta. Jos raskaus ei ala, niin kuinka nopeasti seuravaa siirto voidaan yleensä tehdä? Lopetetaanko tukilääkkeet negatiivisen testin jälkeen ja kuinka nopeasti tästä yleensä alkaa kuukautisvuoto? Voiko heti ekasta vuodosta aloittaa lääkkeet uudelleen?

Vastaukset näihin toki saan sitten kun siirto on ajankohtainen, mutta yritän vähän jäsennellä aikatauluja päässäni. Meillä eka siirto toivon mukaan olisi toukokuun puolivälin seudulla, ja pohdin että jos tästä ei raskaus ala, niin ehtiiköhän vielä kesäkuussa uuteen siirtoon ennen heinäkuun kesätaukoa..

Mites hei Cyclogestin käyttäjät? Onks ketään kenelle ei oo tullut mitään oireita? Oon jo miettiny, et toimiiks se edes. Mul ei oo yhtään mitään, pitääköhän huolestua? 🤔

Mites hei Cyclogestin käyttäjät? Onks ketään kenelle ei oo tullut mitään oireita? Oon jo miettiny, et toimiiks se edes. Mul ei oo yhtään mitään, pitääköhän huolestua? 🤔
On varmasti yksilöllistä tuleeko oireita. Mulla ei esim teroluteista tullut mitään mutta cycloista kyllä tuli ja oon täältä lukenut että teroistakin on porukka saanut oireita.

Mulla ei oo yhtään mitään.
Huomenna olisi testi pvä mut ei oo mitää tuntemuksia mihinkään suuntaan..

Aikaisemmin on jo alkanut näillä päivillä menkat mut nyt ei mitää niin oon miettinyt tekeekö cyclogest sen.

Nimimerkillä pp 10

@Piisku mulla eka viikko cyclojen kanssa aina täysin oireeton. Toisella viikolla alkaa tulla yöhikoilua, ei muuta. Viime kierrossa tissit tuli kipeiksi, nyt ei oo ollut sitä ollenkaan. Mulla cyclot pitää myös menkat poissa. Ne alkaa pari päivää lopettamisen jälkeen. Toissapäivänä tuli ihan aavistus vaaleanpunaista paperiin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Oon nyt kuitenkin tunnollisesti käyttänyt cycloja, vaikka negatestin jo tehnyt. Tänään vika päivä, huomenna virallinen testi.

Heipat kanssapiinailijoille!
Kirjoittelinkin tuolla aiemmin loppuvuodesta, kun viime siirron jälkeen alkoi menkat ajallaan tukilääkkeiden läpi, mutta yllätykseksi testi näyttikin jälkijunassa positiivista. Hcg nousua oli, vähän matalasti, ja päätyi kemialliseksi.
Itsellä keltarauhastukena cyclot x 2 vrk, ja tuon kemiallisen jälkeen lisättiin tähän siirtoon terolut x2 vielä. Aiemmin cyclogest on aiheuttanu itselle melko järkyttävän (henkisen) olon ja muitakin (fyysisiä) oireita, johon tietoisesti tässä siirrossa varauduttiin. Yllätykseksi nyt olo ollutkin melko oireeton, voikohan tuo positiivinen yllätys johtua teroluteista? Hämmentävää, kun ikinä ei voi tietää mitä on tulossa 🙄 Nyt siis tasan viikko blaston siirrosta. Tosi rauhallisin, ja ehkä toiveikkain mielin pystynyt olemaan, eikä oloakaan tule neuroottisesti tarkkailtua.
Kunnes, nyt sitten eilen seksin jälkeen 6pv siirrosta tuli pieni määrä vaaleanpunaista vuotoa, ja koko pakka kääntyi taas ympäri, ja ainakin kaikki positiivisuus on tiessään. Vessakäynnit on yhtä pelkoa, etenkin kun kuukautisten alkamispäivä lähenee (3 pv päässä) 😭 On tää kyllä niin raskasta, ja testipäivään vielä viikko pitäisi jaksaa.

Kysymys lääkkeelliseen kiertoon tehdystä siirrosta. Jos raskaus ei ala, niin kuinka nopeasti seuravaa siirto voidaan yleensä tehdä? Lopetetaanko tukilääkkeet negatiivisen testin jälkeen ja kuinka nopeasti tästä yleensä alkaa kuukautisvuoto? Voiko heti ekasta vuodosta aloittaa lääkkeet uudelleen?

Vastaukset näihin toki saan sitten kun siirto on ajankohtainen, mutta yritän vähän jäsennellä aikatauluja päässäni. Meillä eka siirto toivon mukaan olisi toukokuun puolivälin seudulla, ja pohdin että jos tästä ei raskaus ala, niin ehtiiköhän vielä kesäkuussa uuteen siirtoon ennen heinäkuun kesätaukoa..
Mulle tehtiin täyslääkkeelliseen kiertoon PAS neljä kertaa peräkkäisiin kiertoihin. Muistaakseni ei ollut välikiertoja. Neljäs kerta toi lapsen syliin.

Heipat kanssapiinailijoille!
Kirjoittelinkin tuolla aiemmin loppuvuodesta, kun viime siirron jälkeen alkoi menkat ajallaan tukilääkkeiden läpi, mutta yllätykseksi testi näyttikin jälkijunassa positiivista. Hcg nousua oli, vähän matalasti, ja päätyi kemialliseksi.
Itsellä keltarauhastukena cyclot x 2 vrk, ja tuon kemiallisen jälkeen lisättiin tähän siirtoon terolut x2 vielä. Aiemmin cyclogest on aiheuttanu itselle melko järkyttävän (henkisen) olon ja muitakin (fyysisiä) oireita, johon tietoisesti tässä siirrossa varauduttiin. Yllätykseksi nyt olo ollutkin melko oireeton, voikohan tuo positiivinen yllätys johtua teroluteista? Hämmentävää, kun ikinä ei voi tietää mitä on tulossa 🙄 Nyt siis tasan viikko blaston siirrosta. Tosi rauhallisin, ja ehkä toiveikkain mielin pystynyt olemaan, eikä oloakaan tule neuroottisesti tarkkailtua.
Kunnes, nyt sitten eilen seksin jälkeen 6pv siirrosta tuli pieni määrä vaaleanpunaista vuotoa, ja koko pakka kääntyi taas ympäri, ja ainakin kaikki positiivisuus on tiessään. Vessakäynnit on yhtä pelkoa, etenkin kun kuukautisten alkamispäivä lähenee (3 pv päässä) 😭 On tää kyllä niin raskasta, ja testipäivään vielä viikko pitäisi jaksaa.
Minulla oli kanssa sellainen olo, että terolut tasasi lugesteronin (vastaava kuin cyclo) oireita aivan merkittävästi. Olin liki oireeton, kun taas ilman teroja oli valeraskausoireita vaikka kuinka.

Takaisin