Letrozolin käyttäjiä?

Mä sain normigyneltä letrot kun proget oli matalat ja keskenmenon jälkeen ollaan vajaa puoli vuotta yritetty ilman menestystä. Ovulaatio tulee muutenkin mutta lähinnä oli ideana että sitä sais nyt aikaistettua ja tehostettua. Ensimmäinen kierto nyt näiden kanssa
Onpa kurja kuulla teidän keskenmenosta, paljon voimia suruun ja uuteen yritykseen. Toivotaan että lääkityksestä on apua ja pian onni löytää teidät ❤️

Onpa kurja kuulla teidän keskenmenosta, paljon voimia suruun ja uuteen yritykseen. Toivotaan että lääkityksestä on apua ja pian onni löytää teidät ❤️
Kiitos paljon, toivottavasti myös teillä tärppää pian ❤️

@Tellura ainakin cyclogestit alotetaan just dpo3 eli ovis+4, sen takia väliä että ovis on ainakin ehtiny tapahtua. Ymmärtääkseni teroilla sama 🤔

@Allinen onpa ikävää ettei pelkät letrot oo tuottanu sulla toivottua tulosta 😔 oliko nyt eka kierto kun tuli myös lisälääke sen kanssa?

@Jokku harmi että sielläkään letrot ei oo toiminu ihmelääkkeenä.. Pahoittelut jos joudut kauheesti toisteleen, mutta montako kiertoa oot siis nyt käyttäny niitä?

@kaihotar no mä lueskelin aiheesta lisää tossa ja niin ymmärsin että ovis päivästä se n. 3pvää. Ja just että ovis olis ehtiny tapahtua. Voisin melkeen olla niin hurja että kokeilen Terot tähän kiertoon kun mulla niitä kaapissa on. 🙈

Ja eipä oo lääkäri soitellut vieläkään, vaikka viime viikolla piti parin päivän sisään soitella kun soittopyyntöä jätin. 😵😩

@Allinen tästäkin joo oli jossain että 2tbl Teroa ja kaks letroa. 😁 En tiedä uskaltaisko olla sitte niin hurja että sen 2tbl kans ottais 🫣 vai ihan vaan yks Tero. Nyt illasta alkoi taas kova juilinta mahas, repii ihan selkään ja jalkaan asti. 😳🥴 Huh!

Hei onko muilla tullut millaisia sivuoireita irroituspiikistä? Mulla menossa kp13 ja ovista ei saatu kiinni. Lääkärin ohjeilla pistettiin eilen ja nyt tänään on vatsa turvonnut ja kipeä. Muistelisin kyllä et aikaisemminkin oli jotain vatsaoireita.

Cyclogest määrättiin mulle aloitettavaksi vasta 5päivää piikin jälkeen. On varmaan myös yksilöllistä nämä ohjeet. Muistelisin että terolutit oli viimeksi 4pvä piikin jälkeen.

Lauantaina pitäis laittaa vielä kiinnityspiikki mikä oli näistä kahdesta se epämieluisampi.

Mulla oli viimeksi erilääkäri kun yleensä ja meillä ei jotenkin kemiat kohdannu enkä meinannu millään ymmärtää mitä ohjeita oikein sain. 🙈 Onneks mies oli mukana koska hän ymmärsi tehdä muistiinpanoja samalla.

Onpa täällä kivan aktiivista. 🤩

@Jokku harmi ettei tää kierto tärpännyt teillä. 😔 Toivottavasti mieliala kohoaa sieltä uuden kierron myötä. Tää lapsettomuuskamppailu on kyllä kohtuuttoman raskasta välillä. 🥺

@kaihotar pahoittelut keskenmenosta. 💔 Toivotaan että letrot toisi teille pysyvän plussan.

@Mimosa_ en osaa tohon irrotuspiikkiin sanoa mutta toi on niin tuttua et menee osa ohjeista ihan ohi! Me sovittiin miehen kaa aina että hän ottaa ylös tai varmistaa et ohje on kirjallisena, koska sitä infoa vaan tulee välillä niin paljon ja ainakin ite olin aina sen verran jännittynyt että omaksuminen tavallista hitaampaa.

@Tellura mulle oli terolut määrätty dpo3 alkaen esikoisen yrityksessä! Uskaltaisin omin päinkin aloittaa. Mä sain sen kun tiputteli loppukierrosta.

Täällä dpo5. Tosi neutraali olo, ei oo erityisen toivoton eikä toiveikas olo. Arki on just nyt aika kiireistä joten mennyt taas nopeesti aika!

@Viikuna91 saiko teillä esikoinen alkunsa tero kierrosta?

Mulla tuntuu että joka kierto ovis kivut menee vain pahemmaksi. Eilen oli kyllä hurjan kipeä maha. Harmittaa vaan kun ei aamulla enää pystytty hommailla ku eskariki heräs tottakai nyt ku mies heräs ja olis pitäny jotain hommailla. 🙄

Hei onko muilla tullut millaisia sivuoireita irroituspiikistä? Mulla menossa kp13 ja ovista ei saatu kiinni. Lääkärin ohjeilla pistettiin eilen ja nyt tänään on vatsa turvonnut ja kipeä. Muistelisin kyllä et aikaisemminkin oli jotain vatsaoireita.

Cyclogest määrättiin mulle aloitettavaksi vasta 5päivää piikin jälkeen. On varmaan myös yksilöllistä nämä ohjeet. Muistelisin että terolutit oli viimeksi 4pvä piikin jälkeen.

Lauantaina pitäis laittaa vielä kiinnityspiikki mikä oli näistä kahdesta se epämieluisampi.

Mulla oli viimeksi erilääkäri kun yleensä ja meillä ei jotenkin kemiat kohdannu enkä meinannu millään ymmärtää mitä ohjeita oikein sain. 🙈 Onneks mies oli mukana koska hän ymmärsi tehdä muistiinpanoja samalla.
Toi turvotus on kyllä kamalaa. 😅 Mikä on kiinnityspiikki? Nää piikit ja muut on ihan vieraita ittelle niin kiinnostaa kovasti. 😁

@Viikuna91 saiko teillä esikoinen alkunsa tero kierrosta?

Mulla tuntuu että joka kierto ovis kivut menee vain pahemmaksi. Eilen oli kyllä hurjan kipeä maha. Harmittaa vaan kun ei aamulla enää pystytty hommailla ku eskariki heräs tottakai nyt ku mies heräs ja olis pitäny jotain hommailla. 🙄
Joo esikoinen sai alkunsa kierrosta, jossa letro + terolut kombo. Sitten plussan jälkeen aloitin vielä luget (perusteluina aiempi keskenmeno ja tuo tiputteluvuoto aiemmissa kierroissa). Proge-arvoja ei koskaan mitattu raskauden aikana joten en tiedä oliko luget aiheelliset loppupeleissä.

Harmi ettei enää onnistunut aamulla mut ilmeisesti saitte kuitenkin aiemmin hommailtua, uskon että se riittää. ☺️ Millon sulla ois testipäivä? 🌈 Mä ajattelin ehkä la (dpo9). Varmana sorrun kuitenkin jo pe (dpo8).

Onpas lohduttavaa kuulla. Oliko montakin kiertoa tällä yhdistelmällä? Joo ehdittiin eilen onneksi ennen ku ne järkyt mahakivut alkoi, toivotaan että riittää nyt. 🙈 Mä en enää oikein tiedä mikä päivä menossa ja koska pitäis. Jotenki ihan pää nyt pyörällä kaiken kans. 🙄 Tässä kierrossa ollut jotenki niin turhautunut ja välinpitämätön olokin kaiken suhteen. Ei jaksa jotenkaan "kiinnostaa" mikään. 😬😳😵‍💫 Mutta kalenterin mukaan 12pvä pitääs menkat alkaa. 🤷🏼‍♀️

@Tellura piti ihan kaivaa muistiinpanoja mutta luulisin että 4. kierto terolut kanssa (6. kierto letrojen kanssa) toi plussan josta esikoinen. Kaksi kiertoa siis mentiin ensin pelkillä letroilla, näistä yksi raskaus ja km.

Huh, mä oon vielä niin ummikko tässä lisääntymisen maailmassa että en oikein edes ymmärrä kaikkea mistä puhutaan. 😅 Kyselen varmaan vähän tyhmiä mutta onko irrotuspiikki tarpeen jos ei ovuloi ja onko se jotain mikä voi tulla kyseeseen ovulaatiota oletetusti edeltävän ultran myötä? Vai onko se erikseen tarkasteltava seikka?

Mulla on nyt kolmas päivä letroja takana eikä oikeastaan mitään oireita. Väsyttää, mutta väsytti kyllä jo ennen lääkehoidon alkamista 🤷‍♀️ @Tellura vinkistä ajoitin lääkkeenoton alkuiltaan ja häätkin meni hyvin. Hauska miten prosessi tuntuu niin intensiiviseltä ja nopeatahtiselta tuossa hoitosuunnitelmapaperissa mutta tosielämän päivät matelee 😅 vielä tänään ja huomenna letroja, vklp vasten ruvetaan sitten testaamaan ovista. En oo sitäkään koskaan ennen tehnyt eli kaikin puolin uutta!

Tulen uutena kuikuilemaan tänne. Aloitan letrot ekaa kertaa tässä kierrossa. Tuhruvuoto/pyyhintävuoto on jo alkanut, mutta odotan edelleen kunnon vuotoa, ennen kuin uskallan laskea menkat alkaneeksi. Lääkäri ohjeisti aloittamaan letrot kp2. Terolutin aloitin viime kierrossa, mutta mietin että pitääköhän pyytää nyt reseptin vaihtoa Cyclogestiin, kun Terolutit ei riitä kokonaan tälle alkavalle kierrolla. Vai onkohan toivoa, että niitä olisi tulossa lisää apteekkeihin lähiaikoina? Tietääkö kukaan?

Huh, mä oon vielä niin ummikko tässä lisääntymisen maailmassa että en oikein edes ymmärrä kaikkea mistä puhutaan. 😅 Kyselen varmaan vähän tyhmiä mutta onko irrotuspiikki tarpeen jos ei ovuloi ja onko se jotain mikä voi tulla kyseeseen ovulaatiota oletetusti edeltävän ultran myötä? Vai onko se erikseen tarkasteltava seikka?

Mulla on nyt kolmas päivä letroja takana eikä oikeastaan mitään oireita. Väsyttää, mutta väsytti kyllä jo ennen lääkehoidon alkamista 🤷‍♀️ @Tellura vinkistä ajoitin lääkkeenoton alkuiltaan ja häätkin meni hyvin. Hauska miten prosessi tuntuu niin intensiiviseltä ja nopeatahtiselta tuossa hoitosuunnitelmapaperissa mutta tosielämän päivät matelee 😅 vielä tänään ja huomenna letroja, vklp vasten ruvetaan sitten testaamaan ovista. En oo sitäkään koskaan ennen tehnyt eli kaikin puolin uutta!
@Jupiter34 älä huoli, en mäkään ym kaikkea. Ja tuntuu että joka kierrossa aina sama ihmettele kaiken kanssa. 🤣 Piinapäivät ne vasta matelekeekin. 🙈😅😳 Bongailuja siis sinne 💪🏻

Tulen uutena kuikuilemaan tänne. Aloitan letrot ekaa kertaa tässä kierrossa. Tuhruvuoto/pyyhintävuoto on jo alkanut, mutta odotan edelleen kunnon vuotoa, ennen kuin uskallan laskea menkat alkaneeksi. Lääkäri ohjeisti aloittamaan letrot kp2. Terolutin aloitin viime kierrossa, mutta mietin että pitääköhän pyytää nyt reseptin vaihtoa Cyclogestiin, kun Terolutit ei riitä kokonaan tälle alkavalle kierrolla. Vai onkohan toivoa, että niitä olisi tulossa lisää apteekkeihin lähiaikoina? Tietääkö kukaan?
Tervetuloa! 😊

Apua, onko siis teroissakin saatavuusongelmia? 😳 Pitääkin heti tarkistaa miten niitä on jäänyt jos ne meinaan torstaina, tai perjantaina aloittaa. 🤨🤔

@kaihotar Mulla oli nyt neljäs kierto letroja. Kolme ekaa oli pelkät letrot ja nyt neljänteen tuli myös gonal-f pistokset olikohan letrojen jälkeen kuutena päivänä. Ensi kiertoon tulee letrot+kolmena päivänä isompaa annosta gonal-f:ää (tai bemfolaa), sitten ultra.. tässä kierrossa oli kaksi ultraa ja ekan jälkeen lisättiin pistoksia kun ei ollut kasvanut kunnolla munarakkula. Irroituspiikkiä myös käytetty mulla, jotta varmistetaan ovulaatio.

Silloin, kun olette syöneet pelkkiä letroja niin oletteko käyneet joka kerta vasteuä?

Mietin onko tarpeen ruveta kytistelemään jo gyneltä aikoja varoilta, että saa asiaan perehtyneelle sen. En usko, että ensimmäisestä kierrosta tärppiä tulee, kun tallettelut ei osunut parhaalla mahdollisella tavalla ja lämmöt lähti laskuun. Vaikka alavatsassa hassusti kipristellyt koko ajan oviksen jälkeen. Tämä on toisaalta itselleni uutta, mutta ajattelen letroilla olevan jonkinlainen vaikutus. Olen jollain tapaa intuitio ihminen ja yritän luottaa siihen, koskaa 99% niin on lopulta mennyt asiassa kuin asiassa.

Takaisin