Pakastealkion siirto (PAS)

Mulla alkoi vihdoin kuukautiset ja nyt kp2! Kp 12 olis ultra, kunpa nyt menis kaikki hyvin ja pääsis vihdoin ekaan siirtoon. Tosin mulla tulee aina hoidon lähetessä tosi pessimistinen olo. Niin nytkin, et miks siirtokaan onnistuisi, kun mikään mukaan ei oo onnistunut! Onneks tää kierron edetessä yleensä muuttuu positiivisemmaksi tää fiilis 🤣

Kyllä nää IVF-lapset on aivan tekemällä tehty. Ja hölmöjä tollaiset neuvot että älä stressaa 🙄

Mulla ei kans ollut mitään oireita ovulaatiosta ja niin siellä vaan silti se oli tulossa. Ei kannata siis menettää toiveita sen suhteen!

Tsempit kaikille 😊

Onko kenelläkään kokemusta Gonal-F stimulaation aikana alkavasta vuodosta? En tiedä alkaako menkat nyt väärään aikaan, vai onko tää joku outo välivuoto.

Tarkoitus tehdä PAS Gonal-F stimulaatiolla, pienellä annoksella vastaavasti kuin inseminaatossa. Kp 12 ultrassa endometrium 7 mm ja molemmin puolin follikkelit 10 mm. Jatkettiin samalla 37,5 annoksella ja eilen kp 15 ultrassa endometrium enää 5 mm ja isoimmat follikkelit 6 mm. Lääkäri oli silti sitä mieltä että jatketaan vaan stimulaatiota, mutta nostetaan annos 50 yksikköön. No tänään sitten alkoi toi vuoto, sopivasti lauantaina kun HUS:n klinikka kiinni.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Tekisi mieli lopettaa pistelyt nyt tähän ja tähdätä seuraavaan kiertoon paremmalla menestyksellä. Ei kai vuotavaan limakalvoon voi mikään enää kiinnittyä?

Tuntuu että HUS:lla yritetään väkisin puskea "tuotantolinjan läpi" ihan sama miltä ultrassa näyttää.

Kyllä nämä lapsenteko hommat on jätetty ammattilaisille ainakin meidän perheessä.

Tänään aamulla tuli pysyvä hymynaama. Mies flunssassa ja lapsi yski yön. Eikai pikku flunssa siirtoa haittaa 🫣🫨🧐
Onnittelut hymynaamasta🥳
Jostain olen mielestäni lukenut/kuullut, että pieni flunssa voisi olla jopa hyväksi, että on kropalla muutakin puuhaa kuin hylkiä alkiossa olevaa miehen ”vierasmateriaalia”, mene ja tiedä 🤷🏻‍♀️😅

Onnittelut hymynaamasta🥳
Jostain olen mielestäni lukenut/kuullut, että pieni flunssa voisi olla jopa hyväksi, että on kropalla muutakin puuhaa kuin hylkiä alkiossa olevaa miehen ”vierasmateriaalia”, mene ja tiedä 🤷🏻‍♀️😅

Ihana kiitos, kyllä tässä joku tauti varmaan puskee päälle. Siirtoon siis vaikka pikku lenssussa! Toisaalta toivottavasti siirtoon mennessä ois jo vähän kerenny paraneen, ellei tuu joku järkky tauti 🤞Maanantaina ilmotellaan siirtoaika kun ollaan julkisella. Veikkaan ite tiistaita tai keskiviikkoa.

Onko kenelläkään kokemusta Gonal-F stimulaation aikana alkavasta vuodosta? En tiedä alkaako menkat nyt väärään aikaan, vai onko tää joku outo välivuoto.

Tarkoitus tehdä PAS Gonal-F stimulaatiolla, pienellä annoksella vastaavasti kuin inseminaatossa. Kp 12 ultrassa endometrium 7 mm ja molemmin puolin follikkelit 10 mm. Jatkettiin samalla 37,5 annoksella ja eilen kp 15 ultrassa endometrium enää 5 mm ja isoimmat follikkelit 6 mm. Lääkäri oli silti sitä mieltä että jatketaan vaan stimulaatiota, mutta nostetaan annos 50 yksikköön. No tänään sitten alkoi toi vuoto, sopivasti lauantaina kun HUS:n klinikka kiinni.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Tekisi mieli lopettaa pistelyt nyt tähän ja tähdätä seuraavaan kiertoon paremmalla menestyksellä. Ei kai vuotavaan limakalvoon voi mikään enää kiinnittyä?

Tuntuu että HUS:lla yritetään väkisin puskea "tuotantolinjan läpi" ihan sama miltä ultrassa näyttää.

Ite varmaan lopettaisin pistelyn, jos kunnon vuoto alkaa kesken kierron, limakalvohan on tuolloin irtoamassa eikä ovulaatiota tule tapahtumaan ja näin ollen ei siirtokaan onnistuisi. Lääkkeet on kuitenkin kalliita niin jäisi sitten seuraavaan kiertoon samasta kynästä vielä lääkettä (olettaen että siis on se 28 päivää avattuna -ohje). Mutta tämä ihan vaan omaa mutuilua🤔 harmi, kun osui just viikonlopulle ongelmat.

Varmaan tukostaipumus ja kromosomit. Tukostaipumuksen tulokset tulevat aika nopeasti, mutta kromosomien kanssa menee ainakin HUS:lla noin 5 viikkoa.
Kiitos. Taidan kysyä tukostaipumuksen tutkimuksesta.
Joka tapauksessa mahdollisessa seuraavassa raskaudessa mulla on tukilääkkeet pidemmälle.

@Liljankukka🌸 onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla on yleensä tosi vahvat ovistuntemukset mut nyt tuntuu et ton ovitrellen jälkeen ei tuntunut mitään. Ovis siis pitäis olla jo ohi. Yleensä on enemmän limoja ja selkeästi kipeä maha, jopa niin kipeä et tarvitsen särkylääkettä. Nyt ei MITÄÄN. Eli stressaan et kai se ovulaatio silti tapahtui ja pääsen siirtoon torstaina?

@Liljankukka🌸 onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla on yleensä tosi vahvat ovistuntemukset mut nyt tuntuu et ton ovitrellen jälkeen ei tuntunut mitään. Ovis siis pitäis olla jo ohi. Yleensä on enemmän limoja ja selkeästi kipeä maha, jopa niin kipeä et tarvitsen särkylääkettä. Nyt ei MITÄÄN. Eli stressaan et kai se ovulaatio silti tapahtui ja pääsen siirtoon torstaina?
Voi olla, et oireet tulee viiveellä, koska se ovulaatiohan ei heti tapahdu ovitrellen avulla, eiks se joku 24-36 h ollut. Muistaakseni itellä ovitrelle oli edellisellä kerralla to ilta, lämmöt nousi sunnuntaina vasta. Uskon, että sinulla kaikki hyvin🙏

Voi olla, et oireet tulee viiveellä, koska se ovulaatiohan ei heti tapahdu ovitrellen avulla, eiks se joku 24-36 h ollut. Muistaakseni itellä ovitrelle oli edellisellä kerralla to ilta, lämmöt nousi sunnuntaina vasta. Uskon, että sinulla kaikki hyvin🙏
Mä siis laitoin ovitrellen la aamuna eli ovulaatio ois pitänyt olla sunnuntai-iltana. Torstaina pitäis siirtää 4-päiväinen alkio, niin jos vasta nyt tulis esim. huomenna se ovulaatio piikin avulla niin eihän kroppa ois viel samassa vaiheessa torstaina. Että toivon mukaan se ovulaatio tuli jo. Omituista vaan kun ei mitään oiretta tuntunut.

Mä siis laitoin ovitrellen la aamuna eli ovulaatio ois pitänyt olla sunnuntai-iltana. Torstaina pitäis siirtää 4-päiväinen alkio, niin jos vasta nyt tulis esim. huomenna se ovulaatio piikin avulla niin eihän kroppa ois viel samassa vaiheessa torstaina. Että toivon mukaan se ovulaatio tuli jo. Omituista vaan kun ei mitään oiretta tuntunut.
Eiku ainiin tosiaan laitoit sen lauantaina! No mut hei voi olla, et ovitrelle ei kaikille tee ihmeempiä oireita vrt luonnon LH-piikkiin. Sit tuli myös mieleen, et jos sun johtofolli ei ollut vielä luomukoossaan, missä yleensä puhkeaa, ei se näin ollen ehtinyt erittää vielä sitä määrää estrogeenia, joka aiheuttaa sulla ovulaatioon liittyvät vuodot ym. Mut tää ei poissulje ovulaation tapahtumista.
Siirrossahan voit jokatapauksessa pyytää vielä tarkistamaan, et keltarauhanen on siellä. Meillä oli viimeksi ajoitettu torstai-illalle ovitrelle ja siirto seuraavan viikon keskiviikolle (4pv alkio). Jännä miten nää käytännöt vaihtelee irrotuspiikkien ja siirtojen kanssa.

Muokattu viimeksi:
Kattoiskohan julkisella siirrossa että keltarauhanen on siellä 🧐 toisaalta en tiiä haluaisinko edes tietää. Sain ovulaatio testiin hymynaaman, mutta heti seuraavana päivänä alko flunssa. Oli kyllä perinteinen mahakipu ja kun tiesin että oikelta tuli niin siellä myös kipuili. Lähinnä omassa päässä mietityttänyt että eihän flunssa oo siirtäny ovulaatiota ja HUOMENNA (apua) siirretään sitte alkio toivottavasti hyviin olosuhteisiin. Terolut on ollu nyt o+2pv alkaen 10mgx3.

Jän-nit-tää, vaikka pääkoppa on tosi pessimistinen.

Eiku ainiin tosiaan laitoit sen lauantaina! No mut hei voi olla, et ovitrelle ei kaikille tee ihmeempiä oireita vrt luonnon LH-piikkiin. Sit tuli myös mieleen, et jos sun johtofolli ei ollut vielä luomukoossaan, missä yleensä puhkeaa, ei se näin ollen ehtinyt erittää vielä sitä määrää estrogeenia, joka aiheuttaa sulla ovulaatioon liittyvät vuodot ym. Mut tää ei poissulje ovulaation tapahtumista.
Siirrossahan voit jokatapauksessa pyytää vielä tarkistamaan, et keltarauhanen on siellä. Meillä oli viimeksi ajoitettu torstai-illalle ovitrelle ja siirto seuraavan viikon keskiviikolle (4pv alkio). Jännä miten nää käytännöt vaihtelee irrotuspiikkien ja siirtojen kanssa.

Tää kyllä kuulostaisi järkeenkäyvältä. Tosiaan omituista miten käytännöt vaihtelee! Meillä kyllä on siis 3-päiväinen alkio. Huomenna otetaan sulamaan ja to siirretään.

@Doggo tsemppiä siirtoon!

Tsemppiä myös täältä @Doggo siirtoon! Ymmärrän kyllä hyvin tuon epävarmuuden ovulaation tapahtumisesta, mutta kertomasi perusteella kaikki vaikuttais lupaavalta ja luulisi, ettei LH-piikin jälkeen enää flunssa estäisi ovulaatiota tapahtumasta.

Heippa kaikki kanssa passittelijat! Täällä on 4pv ikäinen nyt kyytissä, taikauskoisena oon just mäkkärin autokaistalla hakemassa ranskalaisia 🤣 sain myös oikeita kiinnittymistä tukeviakin OIKEITA lääkkeitä. Kuten gonapeptyl ja ruinaamalla cyclogestit. Testipäivä 1.2, mutta en jaksa oottaa ihan sinne asti (ehkä)

TSEMPPIÄ ovulaatio- tai raskaustestin odottelijoille. Yritetään ottaa rennosti 🫣

Mun tähän saakka ainoa raskaus (päättyi km) alkoi luomukierrosta, jossa en tuntenut mitään ovulaation merkkejä. Mies oli kaiken lisäksi kipeänä, enkä jaksanut miettiä koko lisääntymisasiaa. Totesin vaan, että ollaan nyt kerran yhdessä, kun ehkä nyt on about kierron puoliväli. Ja just silloin onnistui. Sen jälkeen en ole ajatellut, että "hyvä ovulaatio" vaatisi niitä oireita, joita mulla yleensä on paljonkin.

Täällä myös tänään haettu 5d alkio kyytiin 😌 tällä kertaa siirto ei tuntunut kivuliaalta ja muutenkin koko prosessi oli huumorin täyttämä ja henkilökunta aivan mahtavaa (Tays) 💕
Tänään alkoi Terolutit testipäivään (2.2.) asti 1+2kpl/pvä ja huomenna myös piikkinä Gonapeptyl.
Tällä kertaa koitan olla testaamatta ennen annettua päivää 😅🤞🏼

Tsemppiä kaikille omissa hoitovaiheissa 💕

Takaisin