Pakastealkion siirto (PAS)

Mulla pitäisi lähipäivinä alkaa menkat joista pääsen ilmoittautumaan meidän kierroksen viimeseen pas. Toiveet ei kyllä ole korkealla kun kyseessä huonompi alkio. Onko muilla tietoa minkä luokituksen saanut alkio siirretään? Mulla 3BC.
Tuleeko tieto automaattisesti omakantaan vai pitääkö kysyä? Tai mistä tiedon luokituksesta saa?

Mulla pitäisi lähipäivinä alkaa menkat joista pääsen ilmoittautumaan meidän kierroksen viimeseen pas. Toiveet ei kyllä ole korkealla kun kyseessä huonompi alkio. Onko muilla tietoa minkä luokituksen saanut alkio siirretään? Mulla 3BC.
Toivoa on, olen kuullut monta tarinaa siitä, että se kaikkein heikkolaatuisin ja "rupuinen" alkio päätyy yllättäen syliin asti terveenä ja elävänä vauvana! 🌈🌈 Onnea siirtoon!

Mulla on ultra pe 17.1. eli kp 9 😊

Yritin laskea ja miettiä Mites noi alkionsiirrot menee mut en vaan ymmärrä 😂 jotenkin käsitin et 3pv alkio ainakin sulatettaisiin pari päivää etukäteen ja sit vasta siirto. Eli ei 3pv ikäisenä.

Mulla hoidot TAYSssa ja näin kannasta jonkun alkioiden luokituksen mutta en enää tarkkaa muista. Meillä tais olla jotain ab tai bb ja tosiaan kaksi kolmepäiväistä ja yksi kuusipäiväinen. Ihan varmasti voitte tolla onnistua @Lumik ❤️

Kiitos tsempeistä ❤️ ja niinhän se on, ei koskaan voi tietää. Meillä ei mitkään top alkiot menestyneet mutta meidän ”hyvästä” saatiin esikoinen syliin ❤️ Ollaan HUSlla hoidoissa ja mä kysyin siinä tiskillä biologilta ennen kuin alettiin siirtää ekaa alkiota 😁 Tämän vikan laatu onkin sitten ”poor”. Mutta katsotaan🤞

HUSlla muuten ei ultrata mua ennen siirtoa kun tehdään luonnolliseen kiertoon ja säännöllinen kierto. Nyt vaan ovista bongailemaan. 👍🏻

TMI-varoitus

Osaisikohan kukaan neuvoa kp1 määritykseen liittyen. Ilmoitin eilen polille kp1, oli niukahkoa/kohtalaista verenvuotoa, mutta siteeseen asti ja hyytymiä kun kävin vessassa (aattelin et laskettais ekaks päiväks kun terolutit ja km takana ni vois olla normaalia).
No tänään hanat aukes sit rajummin. Ajatuksena oli tänään aloittaa Menopur (kp2), mut jos tää onkin "oikeasti" kp1, niin oliskohan väärin alottaa menopur vasta huomenna? Nythän ei oo ivf-kierto niin ei olis varmaan niin justiinsa ja monillahan ovulaationinduktiossa pistokset saatetaan aloittaa vasta kp5..? Oli kauhee kiire töissä niin en polille ehtinyt/kehdannut soittaa enää. Apuja?😅

TMI-varoitus

Osaisikohan kukaan neuvoa kp1 määritykseen liittyen. Ilmoitin eilen polille kp1, oli niukahkoa/kohtalaista verenvuotoa, mutta siteeseen asti ja hyytymiä kun kävin vessassa (aattelin et laskettais ekaks päiväks kun terolutit ja km takana ni vois olla normaalia).
No tänään hanat aukes sit rajummin. Ajatuksena oli tänään aloittaa Menopur (kp2), mut jos tää onkin "oikeasti" kp1, niin oliskohan väärin alottaa menopur vasta huomenna? Nythän ei oo ivf-kierto niin ei olis varmaan niin justiinsa ja monillahan ovulaationinduktiossa pistokset saatetaan aloittaa vasta kp5..? Oli kauhee kiire töissä niin en polille ehtinyt/kehdannut soittaa enää. Apuja?😅
En todellakaan oo asiantuntija mut tuskin tuolla hirveästi väliä on kumpana aloitat. Voishan se kp1 ”alkaa” vaikka klo 02 yöllä ja silti laittaisin pistoksen esim. myöhään illalla niin sehän ois jo lähempänä kp 2:sta ja lähempi aika 1:stä ois ollut pistää jo myöhään edellisenä iltana. Sori tää sekava sepustus 😅

En todellakaan oo asiantuntija mut tuskin tuolla hirveästi väliä on kumpana aloitat. Voishan se kp1 ”alkaa” vaikka klo 02 yöllä ja silti laittaisin pistoksen esim. myöhään illalla niin sehän ois jo lähempänä kp 2:sta ja lähempi aika 1:stä ois ollut pistää jo myöhään edellisenä iltana. Sori tää sekava sepustus 😅
Kiitos! Mä aloitin nyt tänään pistokset, kun tiputellut kuitenkin ke alkaen jo ja en kehtaa säätää noiden annostusten kanssa yksin, ettei polilla suututa😅 nyt vaan toivotaan et ovulaatio saatais osumaan järkevästi siirtoa ajatellen.. jos edelliseen siirtoon vertaa niin yhden 5-päiväisen siirto on mahdollinen juuri ja juuri (osuu maanantaille, meillä otetaan aamulla sulamaan). 4-päiväisten osalta siirtopv olis sunnuntai. Toisaalta, jos ovulaatio venyy niin on joustovaraa sit onneks monta päivää. Apua jännittää kyl hirveesti.

@Lumik kiitos vinkistä, aion nyt itsekin siis kysyä alkioluokituksesta tiskillä. HUS:illa ei tosiaan mainittu halaistua sanaa mistään luokista 😅

@Liljankukka🌸 olen samaa mieltä, en usko että on niin suurta merkitystä. Tärkeintä kai se, ettei laske kuukautisiksi juuri tuota tiputtelua, jota sanoit sulla olleen jo keskiviikkona. Toivottavasti pääsette siirtoon!

Mulla alkoi kans menkat nyt yöllä. Poikkeuksellista itselle, yleensä ei keskellä yötä ala... Lisäksi kierto oli tasan 28pv, mulla normaalisti oma kierto yli 30pv. Katsotaan miten nyt sitten ovulaatio osuu, letroilla tarkoitus sitä avittaa. 5-päiväinen olisi tarkoitus siirtää. Se onkin meidän ainoa tyyppi, joten toivotaan tarttumista kovasti!

Mä parkkeeraan tänne, koska mulla pitäs olla noin kolmen kuukauden päästä PAS. Ensimmäinen sellainen. Kolme tuoresiirtoa on ollut. Nyt siis vaan joudun odottamaan, koska lopetin laihdutuslääkkeen.

Pohdituttaa jo kaikki, että mitä kannattaa testailla ennen siirtoa. ERA-testi? Viimeks hoidon aikana mulla oli bakteerivaginoosi, kun samoihin aikoihin otettiin papa ja siitä selvis… Sekin pitää testailla… Voi vaikuttaa kuulemma hoidoissa… Mun gyne sanoi. Vähän jännittää taas mitä tästä vuodesta tulee. ❤️‍🩹

Pitäisköhän jo olla Ovumiaan yhteydessä…

Mä parkkeeraan tänne, koska mulla pitäs olla noin kolmen kuukauden päästä PAS. Ensimmäinen sellainen. Kolme tuoresiirtoa on ollut. Nyt siis vaan joudun odottamaan, koska lopetin laihdutuslääkkeen.

Pohdituttaa jo kaikki, että mitä kannattaa testailla ennen siirtoa. ERA-testi? Viimeks hoidon aikana mulla oli bakteerivaginoosi, kun samoihin aikoihin otettiin papa ja siitä selvis… Sekin pitää testailla… Voi vaikuttaa kuulemma hoidoissa… Mun gyne sanoi. Vähän jännittää taas mitä tästä vuodesta tulee. ❤️‍🩹

Pitäisköhän jo olla Ovumiaan yhteydessä…
koska teilläkin on keskenmenotausta niin mä suosittelisin kohdun immunologisia tutkimuksia että siellä varmasti olisi hyvät ja oikeanlaiset olosuhteet kiinnittymiselle 😊

Positiivista ja toiveikasta tätä vuotta kaikille! ❤️🌈

Mulla ei viime syksyn tuoresiirto tuottanut tulosta, joten odottelen seuraavaksi PASia. Syksyllä sain tuoresiirtoa tuloksen jälkeen vielä puhelinajan lääkärin kanssa (julkisella) ja pyysin tältä, että pääsisin lääkkeelliseen kiertoon seuraavaksi (aiemmat omaan kiertoon). Hän suostui ja määräsi zumeonin sitten kun alkaa seuraavat menkat. Menkat alkoi juuri ennen joulunpyhiä, soitin hoitajalle joka ei sitten suositellut lääkkeen aloitusta, koska joulukeskeytys saattaa venyä liian pitkäksi. Sanoi kyllä, että jos haluan kokeilla niin voin syödä kuurin, mutta en välttämättä pääse PASiin. No en sitten viitsinyt syödä turhaan lääkettä.

No nyt uusi yritys. Eilen illalla alkoi menkat tiputella, joten tänään muistaakseni olisi aika aloittaa zumeon. En vaan muista että montako pilleriä pitäisi ottaa. Harmikseni lääkärit eivät kirjoita ohjeita Omakantaan (ainakaan mulla). Olen saattanut kirjoittaa määrän syksyn puhelun aikana jollekin paperilapulle, toivottavasti löydän sen paperin jostain. Onko täällä muita zumeonin käyttäjiä? Paljonko teillä on ollut annoskoko?

Moikka 👋🏻☺️
Palaan tänne 1. PAS:n mentyä lokakuussa kesken/tuulimuna, nyt hoidot vihdoin jatkuvat kierros kakkosella🥰 Huomenna ekasta kierroksesta poiketen Ovitrellea piikki ja ensi viikolla sitten 5 päiväisen alkion siirto.

Meillä on sinänsä hyvä tilanne, että vaikka iän puolesta ei enempää keräyksiä ehditä tekemään (ollaan julkisella), on pakkasessa vielä 7 mahdollisuutta odottamassa.
Jännittää paljon, ja jo yksi epäonnistuminen (hoitoja edeltävistä puhumattakaan) syö paljon uskoa onnistumiseen😬
Mutta monen palstalaisen kokemukset onneksi vahvistaa, että onnistumiset ovat mahdollisia.

Sellaista myös jännitän (koska eihän tässä tarpeeksi ole jännäämistä muutenkin😅), että itsellä erityisesti alkionsiirto oli jotenkin tosi kivulias, verrattuna esim keräykseen (omituista kyllä🫣) onko muilla päässyt yllättämään nuo tuntemukset?😅

Tsemppiä paljon kaikille hoitojen eri vaiheissa 🤞🏼 ja kiitos, olette olleet iso vertaistuki tässä elämäntilanteessa💕
Innolla odotan muiden siirtojen tuloksista lukemista 😌🥰

@Minmar mulla taas punktiot on sattuneet aivan järkyttävästi. Kipulääkettä lisätty monta kertaa ja silti tuntui, että taju lähtee. Alkionsiirto tuntuu kyllä ikävältä, mut mulla se on ainakin niin nopeasti ohi, että sen sietää.

Kiva kun on tammi-/helmikuussa monta piinailijaa mukana! Toivotaan et päästään kaikki siirtoon 😊

Mä täällä odotan kuukautisia! Tänään dpo 13 ja yleensä alkaa tänään tai dpo 14. Tosin pohjalla on se lääkkeellinen tyhjennys, et voihan olla ettei ovulaatio testistä huolimatta ovulaatio edes tapahtunut. Mut harvoin näin innolla odottaa kuukautisia 🤣

Mä täällä odotan kuukautisia! Tänään dpo 13 ja yleensä alkaa tänään tai dpo 14. Tosin pohjalla on se lääkkeellinen tyhjennys, et voihan olla ettei ovulaatio testistä huolimatta ovulaatio edes tapahtunut. Mut harvoin näin innolla odottaa kuukautisia 🤣
Mulla oli just sama fiilis tossa reilu viikko sitten 😁 venyi kierto vähän aiemman kierron kemiallisen vuoksi. Toivottavasti sulla alkaa pian!

Samat fiilikset oli täällä😅 lääkkeellinen tyhjennys oli 1.11. ja 8.12. tuli ekat kuukautiset, eli vähän oli pidempi odottelu, myös ovis tapahtui, mut oli sovitusti tauko joulusulun jne takia😌
Kyllä ne sullakin varmasti pian alkaa 🤞🏼☺️

@Minmar mulla taas punktiot on sattuneet aivan järkyttävästi. Kipulääkettä lisätty monta kertaa ja silti tuntui, että taju lähtee. Alkionsiirto tuntuu kyllä ikävältä, mut mulla se on ainakin niin nopeasti ohi, että sen sietää.

Kiva kun on tammi-/helmikuussa monta piinailijaa mukana! Toivotaan et päästään kaikki siirtoon 😊
Voi ei😵‍💫 tosi ikävää, että on ollut noin kivuliasta!💕 ja monesti käy vielä niin, ettei hyvätkään kipulääkkeet sit auta/ehdi kunnolla vaikuttamaan. Mut mitäpä sitä ei kestäis unelman eteen 🤷🏻‍♀️😌
Mä taisin kuvitella, että se siirto olis käytännössä kivuton, joten saatoin myös yllättyä tilanteessa, ja nyt oon ehkä tehnyt siitä pienen mörön mieleeni 😱😅

Voi ei😵‍💫 tosi ikävää, että on ollut noin kivuliasta!💕 ja monesti käy vielä niin, ettei hyvätkään kipulääkkeet sit auta/ehdi kunnolla vaikuttamaan. Mut mitäpä sitä ei kestäis unelman eteen 🤷🏻‍♀️😌
Mä taisin kuvitella, että se siirto olis käytännössä kivuton, joten saatoin myös yllättyä tilanteessa, ja nyt oon ehkä tehnyt siitä pienen mörön mieleeni 😱😅
Ei minusta ainakaan mikään sisätutkimus yms oo kiva juttu. Ja onhan siinä vähän avuton olo maata toisten töllisteltävänä haarat auki 😅 mä aina puristan käden nyrkkiin (mut toki koitan rentouttaa muuten kroppaa, koska silloinhan se vähemmän sattuu) ja hyräilen mielessäni jotain biisiä. Nopeasti se nippaisu on ohi.

koska teilläkin on keskenmenotausta niin mä suosittelisin kohdun immunologisia tutkimuksia että siellä varmasti olisi hyvät ja oikeanlaiset olosuhteet kiinnittymiselle 😊
Mä kysyin, niin ohjeistivat vaan pudottaan vielä painoa (jos se nyt tippuis, kun ei lääkekkään auttanut, ehkä tää urheilu sit tekee jo jotain), joten laitoin Dextralle yhteydenottopyyntöä. Vaikka ei asutakkaan Helsingissä, mutta voin siellä käydä, jos selviää jotakin. Varmaan Felicitas vois kans auttaa… Ehkä lähempänä. Katsotaan mitä neuvovat. 🙏🏻

Ei minusta ainakaan mikään sisätutkimus yms oo kiva juttu. Ja onhan siinä vähän avuton olo maata toisten töllisteltävänä haarat auki 😅 mä aina puristan käden nyrkkiin (mut toki koitan rentouttaa muuten kroppaa, koska silloinhan se vähemmän sattuu) ja hyräilen mielessäni jotain biisiä. Nopeasti se nippaisu on ohi.
Varsinkin, kun aina vielä on kaikenmaailman harjoittelijoita katsomassa. Oon aina vastannut, et saa tulla, mut viimeks polyypin poistossa oli 6 tyyppiä ja keskeytyneen keskenmenon todenneessa ultrassa 4 🤦‍♀️

Takaisin