Yleinen keskustelu

Minua pelottaa tosi paljon että oksennan kesken sen kokeen. Ja inhottava kun kesken työpäivän joudun sen hoitamaan.
 
Kiitos kaikille sokerirasituskokeesta kommentoineille! Miekin taidan läppärin napata niin nopeastihan tuo 2h menee. Ja eväitä tosiaan, varmasti ehtii nälkäkiukku tulla, aina aamuisin hirmuinen nälkä 🙈😅
 
Minua pelottaa tosi paljon että oksennan kesken sen kokeen. Ja inhottava kun kesken työpäivän joudun sen hoitamaan.
Meneekö se kokonaan uusiksi, jos oksentaa? Saako tuon tehdä työaikana kuten neuvolakäynnit, tuohan on pakko varata labrasta aamuksi eli työajalle 🤔
 
Kävin aikanaan, nyt joudun mennä kahdesti vaikka eka olis ok. Eihän se mikään kamalan hauska juttu ole, se litku mitä juodaan on tosi makeaa. Mutta eipä siinä, tutkimus siinä missä joku toinenkin. Muutaman tunnin odottelun ajalle jotain tekemistä mukaan. Ite otan läppärin ja teen töitä.

Onko kokemusta aspirinin syömisestä? Tai millä kauppanimillä myydäänkään. Miniasa :stä puhui neuvolassa. Se pitää kuulemma mun aloittaa vko 12-16 välissä ja syödä johki melko pitkälle saakka tätä raskautta.
Sama homma täällä, rasitukseen mentäväja sit määrättiin myös toi miniasa. Apteekista anto jonku paketin, mies syö primaspania, joka on siis samaa lääkettä mut mulle möivät jonku vastaavan mut halvemman tuotteen.
 
Meneekö se kokonaan uusiksi, jos oksentaa? Saako tuon tehdä työaikana kuten neuvolakäynnit, tuohan on pakko varata labrasta aamuksi eli työajalle 🤔
Menee uusiks jos oksentaa 😕. Mut toivotaan et tää alun pahoinvointi olis siiheks jo kaikilla helpottanu jotka joutuu rasitukseen että olis helpompi kestää.

Ja mun mielest pitää päästä työajalla, niinku neuvolaankin kun toi on tehtävä aamulla aikasin
 
Tsemppaan täältä, että mulla oli esikoisen raskaudessa vaikeaa pahoinvointia ja sokerirasituksessa meinas laatta lentää. Pääsin heti pötkölleen tyhjään näytteenottohuoneeseen ja loput verikokeet otettiin siinä makuultaan. Sen verran joutu toki kohottautua, että sain seuraavan litkun juotua. Että heti vaan pyytämään apua, jos tulee liian paha olo, ettei tarvis uusia. :folded:
 
@Linski82 mulla ollut tuo miniasa (Primaspan 100 mg) käytössä jo ennen plussaa. Köytetään mulla verenohennuslääkkeenä piikitettävän lääkkeen rinnalla ehkäisemään istukan verisuonitukoksia ja sitä kautta keskenmenoa. Jatkuu rv36 asti ja tuo piikitettävä jatkuu 6vk synnytyksen jälkeen.
Tuota miniasaa käytetään myös pre-eklampsian hoitoon. Sen ehkäisemiseen varmaan sulle määrätty?
 
Johonki ketjuun tuolla jo ehdin tuskailla kun oireet taas tänään vähempiä et mikä juttu. Ihana tää neuroottinen mieli 🤪. Mut piti kokeilla et jos vaikka jo kuuluis syke dopplerilla ja kyllähän sieltä hentonen säksätys löytyi ❤️. Vähän pelkäsin ettei löydy kun kohtu niin taaksepäin mut aika nopiaa löyty pikkune 😍
 
Hei onko muilla kanssa-lihavilla kokemusta, miten sikiö löytyy ultrassa, sydänäänet? Siis bmi 30-40 tyypeillä? Miulla ens tiistaina eka ultra ja tää ehkä eniten mielessä sen lisäksi, että onko tuolla ylipäätään mitään tyyppiä hengissä 🫣
 
Hei onko muilla kanssa-lihavilla kokemusta, miten sikiö löytyy ultrassa, sydänäänet? Siis bmi 30-40 tyypeillä? Miulla ens tiistaina eka ultra ja tää ehkä eniten mielessä sen lisäksi, että onko tuolla ylipäätään mitään tyyppiä hengissä 🫣
Esikoisesta oli bmi hiukan korkeampi mitä nyt tässä ja kyllä ne löyty ihan ongelmitta. Ja jos jostain syystä näkyvyys on huono niin vaihtaavat alakautta tehtävään ultraan, näin olen ymmärtänyt.
 
Esikoisesta oli bmi hiukan korkeampi mitä nyt tässä ja kyllä ne löyty ihan ongelmitta. Ja jos jostain syystä näkyvyys on huono niin vaihtaavat alakautta tehtävään ultraan, näin olen ymmärtänyt.
Tyhmä kysymys, mutta otanko sitten jo heti kättelyssä housutkin pois siihen ultraan käydessä vai riisunko vasta jos mahan päältä ei onnistu? 😅
 
Tyhmä kysymys, mutta otanko sitten jo heti kättelyssä housutkin pois siihen ultraan käydessä vai riisunko vasta jos mahan päältä ei onnistu? 😅
Mä pitäisin housut jalassa siihen asti että pyydetään ottamaan pois :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mulla tuota omaa mahaa myös ja ei ole ollut näkyvyyden kanssa haasteita. Viimeksi katsottiin lopuksi alakautta istukkaa, mutta taisi olla vasta rakenneultrassa...
 
Kuulostaa järkevälle toimintatavalle, teen näin 😁
Mä pitäisin housut jalassa siihen asti että pyydetään ottamaan pois :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mulla tuota omaa mahaa myös ja ei ole ollut näkyvyyden kanssa haasteita. Viimeksi katsottiin lopuksi alakautta istukkaa, mutta taisi olla vasta rakenneultrassa...
 
Kuulostaa järkevälle toimintatavalle, teen näin 😁
Ainakin minulta aikoinaan kun kkm oli tapahtunut 8+5 ja todettiin nt-ultrassa niin pyysivät riisumaan vasta kun näkyvyys oli tosiaan pienien menehtymisviikkojen takia huono, vaikka näkyi jotain kuitenki.
 
Minulla on ensimmäisissä ultrissa aina katsottu ensin alakautta ja vasta sen jälkeen mahan päällä. Nyt lääkäri katsoi vain alakautta.
 
Minulla on ensimmäisissä ultrissa aina katsottu ensin alakautta ja vasta sen jälkeen mahan päällä. Nyt lääkäri katsoi vain alakautta.
Okei. No ehkäpä kysyn suoraan mennessä että aiotko kattoo mahan päältä vai alakautta, niin silläpä selviää 😄
 
Hei, onko lokakuisissa muita kissanomistajia? Kiinnostaisi kuulla
- Miten teidän kissat on reagoineet vastasyntyneeseen/vauvaan, jos teillä on jo lapsia
- jos ootat ekaa, mitä huolia tai pohdintoja asiasta on herännyt?

Meillä 3 sisäkissaa, 18v narttu ja 7v ja 5v poitsut, jotka ei oo käytännössä ollenkaan olleet vauvojen tai lasten kanssa tekemisissä.
 
Hei, onko lokakuisissa muita kissanomistajia? Kiinnostaisi kuulla
- Miten teidän kissat on reagoineet vastasyntyneeseen/vauvaan, jos teillä on jo lapsia
- jos ootat ekaa, mitä huolia tai pohdintoja asiasta on herännyt?

Meillä 3 sisäkissaa, 18v narttu ja 7v ja 5v poitsut, jotka ei oo käytännössä ollenkaan olleet vauvojen tai lasten kanssa tekemisissä.
Täällä hep!
Esikoisesta toinen edesmennyt kissa kiehnäsi mahassa kiinni, oli vauvastakin tosi utelias.. sitten tuli kissan sairastuminen ja piti lopettaa, olisi ollut ihana nähdä mihin se suhde olisi kehkeytynyt.. toinen on melko itsenäinen mutta on mahtava kyllä pojan kanssa. Ei oo ikinä sähissy pojalle tai kynsiny poikaa, antaa pojan mujuuttaa välillä kovakouraisestikki ja lähtee itse pois jos ei tykkää.
Pelkäsin kovasti että eivät sopeutuisi kun ikänsä olleet vain aikuisten tai isompien lapsien seurassa, mutta hienosti on tähän asti mennyt.
 
Hei, onko lokakuisissa muita kissanomistajia? Kiinnostaisi kuulla
- Miten teidän kissat on reagoineet vastasyntyneeseen/vauvaan, jos teillä on jo lapsia
- jos ootat ekaa, mitä huolia tai pohdintoja asiasta on herännyt?

Meillä 3 sisäkissaa, 18v narttu ja 7v ja 5v poitsut, jotka ei oo käytännössä ollenkaan olleet vauvojen tai lasten kanssa tekemisissä.
Meillä ollut aina kissa/kissoja talossa. Edesmennyt kissa oli pienten kanssa tosi nätisti. Ei pyrkiny vaunuihin mutta antoi vauvan ja pienen lapsen nätisti koskea ( välillä sai aika kovaakin kohtelua kahdelta pieneltä) mut ei koskaan purru tai raapinut. Nyt nää mitä meil täl hetkel on niin saas nähdä miten ihan pieneen suhtautuu kun ovat nyt 6 ja 3 vuotiaita ja nuorin lapsista kuitenkin jo 10 niin eivät oo koskaan ihan pientä vauvaa nähneet. Poika kissan kans saa ainakin olla tarkka ettei mee vauvan päälle nukkumaan kun tykkää olla ihan liki ihmistä aina 😅
 
Takaisin
Top