Joo melko samanikäiset esikoiset.Meillä taitaa olla suht samanikäiset esikoiset, ja mietin kans kovasti että millon uskaltaa kertoa. Plus jos kerrotaan läheisille ryyliin nt-ultran jälkeen niin uskaltaako tytöllekin kertoa siinä vaiheessa. Lapsen mummi todellakin lipsauttais sen varmaan samantien - osin senkin takia mietittiin että kerrottais vasta ekan kolmanneksen jälkeen läheisille, et ehkä siinä vaiheessa jo uskaltaa esikoisellekin. Toisaalta vaikkei ihan rinnastu, niin meidän tyttö on ottanut esimerkiksi koiran menetyksen tosi luonnollisesti (viime kesänä jouduttiin koiravanhus pistään ikiuneen), edelleenkin usein puhutaan meidän koirasta ja siitä että on sielä koirien taivaassa, joten voi olla että teen päässäni asiasta liian ison jutun..
-onko niillä yksinäistä olla yksin maan alle haudattuna?
-niillä on varmaan ikävä meitä?
-onkohan niillä kylmä?
-voisko niiden luita mennä katsomaan (dinosaurusten fossiilit...)?
Jne, toisaalta hyvinkin herkkä ja ajattelevainen. Ja kun on koitettu puheissa korostaa sitä, että oli vanhoja ja sairaita. En haluaisi joutua kokeilemaan kuinka paha paikka olisi pienen vauvan kuolema.
Mä olisin itse valmis kertomaan läheisimmille ekan ultran jälkeen, rv7+. Ja lopullekin lähisuvusta nt-ultran jälkeen. Mutta kun mulla on tosiaan 2×km rv10+, niin en todellakaan luota, että vielä rv12 olisi ns turvallisilla vesillä.