Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulle km jälkeen mun luottogyne suositteli painokkaasti yhtä tauko kiertoa... totesi elimistössä olevan paljon eri hormoneja joiden olisi hyvä ennättää laskea alas. Toki km oli selittämätön ja yksi syy saattoi olla joku hormoonimyrsky? Uusi raskaus pääsisi siten aloittamaan aikanaan omat hormooninousut... jota ohjetta tuli noudatettua, kävin myös taukokierrossa ultrassa tarkistuttamassa ettei kohdussa esim polyyppi tms olisi ollut sen km syynä.Varmasti näin kun @Aloy sanoi. Siis kyllähän täällä on myös ihan perus ohje, et keskenmenon jälkeen täytyy odottaa yksi kierto. Yllättävän usein sitä ohjetta kuulee, vaikka silläkään ei mitään syytä oo.
Synnytystapa-arviossa lääkärin kanssa katsotaan, että mikä olisi paras tapa syntyä. Ehkä on ihan tilanteesta ja ihmisestä kiinni, mihin kallistutaan.Miten helposti päädytään sektioon, jos edellinen on syntynyt sektiolla? Vai lähdetäänkö jälleen automaattisesti yrittämään alatietä? Esikoisen odotusaikana pelkäsin sektiota vielä enemmän kuin alatiesynnytystä, ja koitin psyykata itseäni synnyttämään. Toisen kohdalla tilanne saattaisi olla toisinpäin, koska sektio meni oikein mukavasti vaikka se semi-kiireellinen olikin.
Miten helposti päädytään sektioon, jos edellinen on syntynyt sektiolla? Vai lähdetäänkö jälleen automaattisesti yrittämään alatietä? Esikoisen odotusaikana pelkäsin sektiota vielä enemmän kuin alatiesynnytystä, ja koitin psyykata itseäni synnyttämään. Toisen kohdalla tilanne saattaisi olla toisinpäin, koska sektio meni oikein mukavasti vaikka se semi-kiireellinen olikin.
Olisi pitänyt malttaa... totesi sukulaisnainen, jolla täysiaikainen poika kuoli lanssissa kohtuun (istukka lopetti toiminnan kohdun seinämän pettäessä)matkalla tyksiin. Suru oli käsin kosketeltavissa hautajaisissa joihin osallistuin. Valitettavasti kohtu samalla repesi niin että sekin jouduttiin poistamaan.Mua kyllä pelotti sektion jälkeen kaikki noi asiat. Me alettiin siis yrittää, kun vauva oli 9kk, koska ajatus oli et meillä muutenkin menee siihen raskautumiseen aikaa, joten vuosi täyttyy heittämällä. Ja niinhän siinä kävikin. Lähinnä aattelin silloin, että kun muutenkin stressaan raskautta, niin en halua siihen vielä päälle sitä ylimääräistä stressiä tohon liittyen. Mutta mitä oon kuullu, niin hyvin on menny sektion jälkeen nopeestikin raskautuneilla. Itse asiassa en oo tainnu kuulla mitää kauhutarinoita, mikä toki ei tarkoita ettei niitä olisi. Mut jotenki mulla on semmonen kuva et oisko niitä haittoja liioiteltu vähän.Ei mitää oikeaa tietoa tästä, ihan mutuilen vaan
![]()