Neuvolakäynnit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Eka neuvolakäynti varattu rv9 paikkeille 😅 olipas absurdia soittaa sinne ja kertoa olevansa raskaana. Tuntuu jotenkin niin epätodelliselta edelleen koko raskaus pitkän yrittämisen jälkeen.
 
Mietin justiis kans et koska sitä soittelis aikaa. Jotenki epätodellinen olo, että tärppäs näin nopeesti.
 
Eka neuvolakäynti varattu rv9 paikkeille 😅 olipas absurdia soittaa sinne ja kertoa olevansa raskaana. Tuntuu jotenkin niin epätodelliselta edelleen koko raskaus pitkän yrittämisen jälkeen.
Samat tuntemukset minullakin. Ja suoraan sanottuna pelottaakin. 😳
 
Soitin maanantaina ajan viikolle 9, tuntui kyllä hassulta, kun onhan tää niin alussa vielä 😀 muistan että esikoista odottaessa tää väli ennen ekaa neuvolaa tuntui ikuisuudelta! Onneks nyt on varhaisultra välissä, niin jospa aika menisi nopeammin 😅
 
Mulla ei ole mitään kiirettä neuvolaan. Voisin varata samalla ajan kun käydään hakemassa tytölle mpr rokote. Toivottavasti ehtisi siinä vaiheessa vielä varata.
 
Mulla ei ole mitään kiirettä neuvolaan. Voisin varata samalla ajan kun käydään hakemassa tytölle mpr rokote. Toivottavasti ehtisi siinä vaiheessa vielä varata.
Ei minullakaan.

Esikoisesta soitin melkeen heti ja oottelin käyntejä innolla. Nyt ei oo samanlaista hoppua. 😂
 
Mäkään en oo vielä soitellut aikaa. Sen verran chatissa ilmotin itsestäni, kun kyselin kilpparilääkityksen nostosta. Kirjas samalla raskauden ylös, mutta en vielä uskaltanut varata aikaa vaikka th kyseli sitä. 😅
 
Täällä on ihan pöllämystynyt olo. Mä työn kautta oon neuvolan huudeilla usein joten pitää käydä ensi viikolla jonkin oveen koputtelemassa ja varaamassa aikaa. Meilllä on neuvolalääkäreistä pulaa ja se aika on yleensä tähän alkuun Na siellä myös ultrataan niin sen haluan päästä varaamaan nopeasti.
 
Voi vitsi, miten ihanan ”neuvolatädin” kanssa oon saanut nyt asioida 😍 sellanen olo, et voiko näin hyvin edes mennä julkisella puolella 🥳 Mulla on siis migreenitaustaa ja siihen kohtauslääkkeet, joita sais raskaana ollessa käyttää harvemmin kuin kerran kuussa. Eilen hän oli konsultoinut tk-lääkäriä mun lääkitykseen liittyen ja lupasi soittaa mulle vielä tänään. Kävin sit illalla lukemassa lääkärin tekstin kannasta ja ihmettelin, että lääkäri oli vaan suositellut buranaa ja panadolia (kokeiltu on, ei auta). No tää neuvolatäti soitti sit tänään ja kerroin pettymykseni hänelle ja hän tuumasi, et varataan vielä aika oikein kokeneelle äitiys- ja lastennla lääkärille tähän liittyen 🥳 ens viikolla sinne sit
 
Mä aattelin soittaa ehkä ens viikolla, riippuu vähän että mitä mietin siitä ultrasta että haluanko kysellä järjestyiskö se vai ei. Ei oo hirvee kiire hoppuilla aikaa, kun ei siellä mitään uutta tuu kuitenkaan 🤭 Aiemmissa oon soittanu aikalailla heti.
 
Meillä päin varataan neuvolaan yhteydenottopyyntö ja sitten sitä kautta terveydenhoitaja soittaa. Itse varasin ajan torstaille. Itse teen välillä töitä terveydenhoitajana tuossa lähineuvolassa, joten tunnen tuon terveydenhoitaja hyvin työn kautta. Ultraan, jos pääsen niin se on sit toisessa neuvolassa ja siellä myös paljon tuttuja kollegoita.
 
Neuvola varattu 23.2. tuolloin rv7+5 ja samalla varhais-uä, edellisen raskaus km 01/22 ja syynä silloin rypäleraskaus.

Jännittää, vaikka yritän rauhoittaa mieltä.🙏
 
Meillä on 2.3. ensimmäinen aika!

Tänään soittelin ja oli kyllä niin ihana hoitaja puhelimessa, että tuli kyllä tosi huippufiilis!
 
Mulla on neuvola vasta 14.3. eli 9+3 ja sitten vasta varataan ekaan ultraan aika. Tuntuu, että tuohon on ikuisuus 😅
 
Pitäisi soittaa ja varata aikaa, jännityksellä vähän odotan saanko varhaisultraa km historian takia vai en. Vähän epäilen että en, mutta kiva elää toivossa ennen kuin se ammutaan alas.
 
Takaisin
Top