Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pogo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on YA D-vitamiini 50 ug ja Multivita beko long. Tuossa on foolihappoa 600 ug mikä on enemmän kuin viime raskaudessa söin. Rautaa en pysty syömään ollenkaan vaikka pitäis ja viime raskaudessa sain rv 30+ infuusion. Voi olla että sama tulee tälläkin kertaa.
Mä oon nyt koittanut Ferrodanin, Obsidanin ja Ramavitin ja mikään niistä ei sovi vatsalle 😬 Nestemäinen on ainoa, mikä meni, mut oksu meinaa tulla aina sitä ottaessa. Viel olis tableteista/kapseleista Sideral testaamatta Millainen hb ja ferrit sulla oli, kun sait infuusion?

Mies sai tänään selville mutta ei niin miten mä suunnittelin. Oli mokoma mennyt avaamaan mulle kaupungilta tulleen kirjekuoren ja siinä luki selkeästi jotenkin siihen tyyliin että äitiysneuvolan ensikäynti rv 8-10 ja aika siihen. Olin kyllä vähän hiilenä kun avasi mun nimellä tulleen kirjekuoren.

Mä oon nyt koittanut Ferrodanin, Obsidanin ja Ramavitin ja mikään niistä ei sovi vatsalle 😬 Nestemäinen on ainoa, mikä meni, mut oksu meinaa tulla aina sitä ottaessa. Viel olis tableteista/kapseleista Sideral testaamatta Millainen hb ja ferrit sulla oli, kun sait infuusion?
Mä olen kokeillut kaikki mutta suolivammaisena ei gastroenterologit ole suositelleet mitään rautaa suun kautta mulle. Ihan tarkkoja arvoja en muista mutta ne oli sen verran yli rajojen että en ois saanu infuusioo jos en ois uhannut kantelulla hoitamatta jättämisestä. Hb ja ferritiini tyyliin 5 pykälää yli niiden omien rajojen millä sais sen infuusion eli todellakin reilusti alle viitteiden. Infuusion auttoi aika pian ja sen jälkeen uskalsin jopa käydä pienillä kävelylenkeillä kun sitä ennen en päässyt edes postilaatikolle ilman että meinasin pyörtyä.

@Unis Mullekaan ei mikään muu rautavalmiste käy, mut sideral sopinut hyvin. Arvoja en oo kyllä saanu kontrolloitavaks niin en tiiä miten imeytyy, mutta ainakin vatsa kestää syödä sitä.

Mulla myös ongelmia ollu matalan hb :n kans raskauksissa ja esikoisen aikana laitettu myös suoneen suoraa , kun ferritiini arvotkin ihan nollassa. Nyt olen löytänyt ferrodan valmisteen joka ainakin toistaiseksi näyttää minulle sopivan.

Pyysin ferritiinin mittausta kun olin edelliskerran raskaana, taidettiin olla lähellä vikaa kolmannesta. Oli jotain 20 muistaakseni. Oli viitteissä niin ei muuta reagointia, aloin sit ite syömään rautaa. Neuvolasta sanottiin että halutessani voin syödä apteekin ohjeistuksen mukaan. Oon sen jälkeen satunnaisen säännöllisesti ottanut rautakuureja. Sideral on vaan kauheen kallista syödä jatkuvaan.

Pyysin ferritiinin mittausta kun olin edelliskerran raskaana, taidettiin olla lähellä vikaa kolmannesta. Oli jotain 20 muistaakseni. Oli viitteissä niin ei muuta reagointia, aloin sit ite syömään rautaa. Neuvolasta sanottiin että halutessani voin syödä apteekin ohjeistuksen mukaan. Oon sen jälkeen satunnaisen säännöllisesti ottanut rautakuureja. Sideral on vaan kauheen kallista syödä jatkuvaan.
Joo, onhan se hintava 😬 pitää kokeilla, jos se itsellekin sopisi. Niin inhottavaa juosta yhtäkkiä ja varoittamatta vessaan varsinkin palavereista ym 🤦🏼‍♀️

Tuun varovaisesti tänne kurkkimaan. Eilen tehty ensimmäinen plussa ja tänään näytti digikin plussaa. ❤
Hieman voisin esittäytyä, eli täällä kirjoittelee kirjoittelee 29 vuotias rouvas immeinen, mies saman ikäinen. Ennestään löytyy kolme samoista aineksista tehtyä lasta vm -13, -15 ja -19. Iltatähti oli nyt haaveena.
Tarkka LA hieman kysymysmerkki. 11/22 kierukka poistettu. Sen jälkeen kuukautiset tuli 54 vrk päästä. Sen vuodon alusta eilen 40 päivää. Eli kp 40 saatu haamu testiin ja tänään jo selkeä digin tulos. Alkuviikosta testasin negatiivisen vielä. Itse veikkaisin LA:n olevan 15.10. tietämillä, mutta ultrassa sitten selviää. Luultavammin vathaisultraan pääsen, koska pitkä ja epäsäännöllinen kierto. En tiedä jättäisikö neuvolaan ensiviikolle soittoaikaa vai sitä seuraavalla. Millon te ootte neuvolaan ollut yhteyksissä?

Mä olin yhteydessä heti ekasta testauksesta seuraavana päivänä, kun edelleen oli vahva viiva. Mut mietin kyllä sillon, että aika aikaista soittaa heti. Halusin sen neuvolan mahdollisimman aikaiseen ja myös et kerkeen varattua varhaisultran oikeille viikoille.

Mä jäin miettimään noita vitamiineja. Mulle kaikki lääkärit ja hoitajat on puhuneet tähän mennessä vaan foolihapoista ja D-vitamiineista, joten olen niitä napsinut. Apteekissa kyllä mietiskelin niitä raskausvitamiineja, mutta en ostanut. Nyt mietin että pitäisköhän käydä ostamassa... Tuskin niistä haittaakaan on, kun on muutoin perusterve?

Mä näin muuten unta tästä foorumista, että kavereista oli laittanut tuonne "Keksi nimi edellisen kirjaimesta"-ketjuun mun kaverin lempinimen ja aloin arvailemaan kuka voisi olla myös raskaana. 😂 Piti käydä heti herättyä tarkistamassa että olihan se siis uni 😅

Itsellä ollut pidemmän aikaa käytössä ihan pore monivitamiini. Foolihapon syönnin aloitin marraskuussa kierukan poiston jälkeen. Raskausvitamiini on myös hyvä lisä. Itse ajattelin sen ostaa raskausvitamiinejä kunhan pelkkä foolihappo loppuu. 😊
Mä olin yhteydessä heti ekasta testauksesta seuraavana päivänä, kun edelleen oli vahva viiva. Mut mietin kyllä sillon, että aika aikaista soittaa heti. Halusin sen neuvolan mahdollisimman aikaiseen ja myös et kerkeen varattua varhaisultran oikeille viikoille.

Mä jäin miettimään noita vitamiineja. Mulle kaikki lääkärit ja hoitajat on puhuneet tähän mennessä vaan foolihapoista ja D-vitamiineista, joten olen niitä napsinut. Apteekissa kyllä mietiskelin niitä raskausvitamiineja, mutta en ostanut. Nyt mietin että pitäisköhän käydä ostamassa... Tuskin niistä haittaakaan on, kun on muutoin perusterve?

Mä näin muuten unta tästä foorumista, että kavereista oli laittanut tuonne "Keksi nimi edellisen kirjaimesta"-ketjuun mun kaverin lempinimen ja aloin arvailemaan kuka voisi olla myös raskaana. 😂 Piti käydä heti herättyä tarkistamassa että olihan se siis uni 😅

Ai että ärsytti tänään kun meillä ei ollutkaan digitestiä ja tiesin että tänään en pääse kauppaan kun oon koko päivän reissussa. No hyppäsin junaan ja viis minuuttia myöhemmin mieheltä tuli viesti että ”kävin hakemassa sulle sen viikkonäyttötestin, vaikka ei ollut muuta asiaa kauppaan” ❤️

Mä syön 5mikrog D-vitamiinia, 5mg foolihappoa, sit oli jonkun merkin mamma vitskut, 100mg rautaa ja 3-6-9 omegaa niin kauan kun purkkia riittää.

Itellä on kans se Minisun mama-vitsku käytössä. Viime raskaudesta muistan, etten pystynyt enää nielemään tabletteja, kun se paha olo alkoi, siihen jäi vitamiinien syönti 😅

Ai että ärsytti tänään kun meillä ei ollutkaan digitestiä ja tiesin että tänään en pääse kauppaan kun oon koko päivän reissussa. No hyppäsin junaan ja viis minuuttia myöhemmin mieheltä tuli viesti että ”kävin hakemassa sulle sen viikkonäyttötestin, vaikka ei ollut muuta asiaa kauppaan” ❤️
Mä pyysin miestä hakemaan mulle viikkonäytöllisen testin mutta mies jätti hakematta kun oli kaksi keskimmäistä tyttöä mukana ja toinen niistä osaa lukea. Pakko hakea viimeistään ens viikon alkupäivinä kun huomenna en varmasti pääse mistään hakemaan.

Mies muuten tuumas kun kuuli raskaudesta että eihän me edes ehditty kunnolla yrittääkään. Tämäkin kun sai alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta enkä mä edes silloin maininnut miehelle että ois se aika kuukaudesta. Eikä kyllä se kertoakaan osunut optimaalisimpaan aikaan vaan useampi päivä ennen ovulaatiota minkä tunsin selvästi oikealla puolella.

Tänä aamuna tehty taas testi, hyvin viiva vahvistunut 🥰. Kuinka monta testiä te ootte tehneet tän lokakuisen odotusaikana? Itellä nyt 6 testiä tehty 3 päivän aikana 😅

Tänä aamuna tehty taas testi, hyvin viiva vahvistunut 🥰. Kuinka monta testiä te ootte tehneet tän lokakuisen odotusaikana? Itellä nyt 6 testiä tehty 3 päivän aikana 😅
Ja meinasin vielä.joko huomenna tai tiistaina tehdä. Sitten seuraava ehkä loppuviikosta.

Mä taisin tehdä 4 alkuun, silleen joka toinen päivä ja sit digin. Viimeisimmän tikun tein tiistaina (4+3 ) ja päiväpissasta ja kun sain leffaviivat niin päätin lopettaa. Tänään sit tein vielä toisen digin kun halusin saada sen 3+ siihen 😊

Mä tein 3+3 yhden, 3+4 kaksi ja 3+6 yhden ja nyt vielä huvikseen yhden testin eilen 5+1. Eli 5 testiä tehty :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin