Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pogo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä kanssa eläjiä, joita jännittää raskaus, tai se että meneekö kesken.
Meillä meni tuossa viimevuonna syyskuun alussa kesken, tai lapsi ei jaksanu kohdussa elellä. Niin piti keskeyttää. Ja ehdin jo luopua toivosta, etten tule enää raskaaksi. No sitten plussasin testiin, kun kk myöhässä. Jotenkin hyvin onnellinen ja pelottava fiilis samaan aikaan. Tässä olen nyt sitten koittanut olla miettimättä, niinkun neuvolassa sanottiin 😃
Täällä yksi pessimisti odottaja. Minulla on takana keskeytynyt keskenmeno ja keskenmeno. En todellakaan vielä "juhli" tai edes täysin usko että saisimme vauvan lokakuussa. Toivon tietenkin, mutta silti vaikea luottaa että kaikki menee hyvin. Onneksi meidän hyvin touhukas taapero järjestää minulle ohjelmaa niin ei tarvi kokoajan murehtia.

Onko täällä kanssa eläjiä, joita jännittää raskaus, tai se että meneekö kesken.
Meillä meni tuossa viimevuonna syyskuun alussa kesken, tai lapsi ei jaksanu kohdussa elellä. Niin piti keskeyttää. Ja ehdin jo luopua toivosta, etten tule enää raskaaksi. No sitten plussasin testiin, kun kk myöhässä. Jotenkin hyvin onnellinen ja pelottava fiilis samaan aikaan. Tässä olen nyt sitten koittanut olla miettimättä, niinkun neuvolassa sanottiin 😃
Täällä kanssa jännittää ihan kokoajan vaikka en olekaan vielä aiemmin keskenmenoja kokenut. 🥺

Silleen täälläkin on, ekassa neuvolassa laittavat lähetteen ultraan ja sieltä tulee aika. Ei täällä mihinkään vairhaisultriin pääse tosta vaan kunnallisen kautta… Ei vaikka sanois, että kierto voi olla mitä vaan. 😂
No niimpä! Täälläkin ehkä ainoa varhaisultra paikka on terveystalo tms joka maksais 300e🙄

@Suvimaijaelina_ Täälläkin tietyllä tavalla jännätään, mutta ehkä se on enemmän sellaista raskauden ajatukseen totuttautumista ja raskaana olon varmistelua kuin suoranaisesti menetyksenpelkoa. Sen verran pitkään yritettiin, et tuntuu uskomattomalta, että ekasta ivfstä oikeasti tärppäsi, vaikka solut näytti niin huonoilta. Että vihdoin oli meidän vuoro.

Täällä yksi pessimisti odottaja. Minulla on takana keskeytynyt keskenmeno ja keskenmeno. En todellakaan vielä "juhli" tai edes täysin usko että saisimme vauvan lokakuussa. Toivon tietenkin, mutta silti vaikea luottaa että kaikki menee hyvin. Onneksi meidän hyvin touhukas taapero järjestää minulle ohjelmaa niin ei tarvi kokoajan murehtia.
Joo, täällä kans häärää 5 vuotias pojan nappula. Etten nyt vaan jää kotiin itkemään asian kanssa. Mutta silti hieman jännittää 😃

Kyllä muakin tulee keskenmeno varmaan vielä jännittämään kunhan tästä raskaudesta tulee konkreettisempaa. Nyt olen yrittänyt pitää sen "mörön" poissa mielestä, sillä edellisen raskauden stressasin tosi kovasti ja nyt haluaisin nauttia - tämän olisi tarkoitus olla meidän viimeinen raskaus ja viimeinen vauva ja tällä hetkellä olen raskaana ja haluan pitää siitä kiinni ❤️ Jos keskenmeno tulee, niin suru on suuri joka tapauksessa. Kuopusta yrittäessä meidän ensimmäinen raskaus päättyi kkm, joka todettiin olikohan 3pv ennen nt-ultraa, 11+5 tms.

Mä olin ihan varma että olisin 24/7 paniikissa ensimmäiset 24 viikkoa keskenmenotaustan vuoksi, mutta toisin on ollut. Toki viikonloppuna lamaannuin kun musta viivat ei tummentunut tarpeeksi, mutta nyt on tullut leffaviivat ja pientä oiretta on koko ajan (vaikka tiedän että se ei oikeasti takaa mitään), mutta ne ovat tuoneet toistaiseksi rauhan. Sanoin miehellekin että joko meni jo viikko plussasta ja enää kaks viikkoa varhaisultraan.

Mullakin vähän pessimistinen olo, niin kuin @PuhPallura sen ilmaisi. Fiilis on, että olis ihan uskomattoman hyvä tuuri, jos tällä kertaa lopulta onnistuisi ja siks sitä ei jaksa viel uskoa. Viimeks en osannu jännittää siinä alussa ja olin vaan tosi onnellinen, jolloin sitten se kohdunulkoinen oli tosi rankka kokemus. Sillon mietin, että onneksi en kirjottanu tänne foorumille ku ois "pitänyt" tännekin kertoo miten kävi. Tällä kertaa taas ku on käyny jo kerran sen läpi, niin vähän varautuu et jotain voi sattua. Aattelin myös, että kivempi täältä koittaa saada toivoa et kaikki voi mennäkin hyvin ja jakaa fiiliksiä, kuin yksinään miettiä et mitäköhän tällä kertaa käy. ❤

Just tänään hoksasin että laskennallisesti on kahdeksasosa raskaudesta lusittuna mutta käytännössä vähän enemmänkin jo. Mulla kun ei anneta mennä laskettuun aikaan asti vaan tyyppi häädetään aiemmin asunnostaan pois.

Jotenkin syvässä elää, että ei sais liiaksi iloita tai voi käydä ikävästi. Koitan kuitenkin murehtia vasta sitten jos on aihetta. Koitan pysyä toiveikkaana ja kiitollisena.

Koitan myös hölistä täällä, jotta pääsisin salaiselle piolelle, kun se kohta aukeaa 🤭

Syöttekö te vaan foolihappoa ja D-vitskua vai jotain monivitamiinia? Oon imetysaikanakin syönyt minisunin mamavitskuja. Purkki alkaa nyt olla tyhjä niin mietin ottaisko jonkun eri vitamiinivalmisteen vai jatkaisko samalla 😁

Muokkaan vielä: onko joku vertaillut eri valmisteiden sisältöä, mikä olisi "paras" sisällöltään?

Mä syön joka päivä multi-tabsin raskaus vitskua. Oon ollu tyytyväinen👍🏼 Täs ainaki on monenmoista.

Syöttekö te vaan foolihappoa ja D-vitskua vai jotain monivitamiinia? Oon imetysaikanakin syönyt minisunin mamavitskuja. Purkki alkaa nyt olla tyhjä niin mietin ottaisko jonkun eri vitamiinivalmisteen vai jatkaisko samalla 😁

Muokkaan vielä: onko joku vertaillut eri valmisteiden sisältöä, mikä olisi "paras" sisällöltään?
Mä syön kans tätä Minisunin! En ole tosin vertaillut sisältöjä, mikä ois paras.

Mullakin on multitabsin raskausvitamiini, koska siinä on myös rauta mukana. Lisäks syön minisunin d-vitskuja. Edit. Lisäksi oon pohtinut, että pitäiskö syödä myös omega3 tai jotain muuta tällaista, mutta oon siinä ymmärryksessä, että ne ei olis ”tarpeellisia”?

Mulla myös multitabsin raskaus ja imetys vitamiinit, foolihapon just aloitin

Mulla on YA D-vitamiini 50 ug ja Multivita beko long. Tuossa on foolihappoa 600 ug mikä on enemmän kuin viime raskaudessa söin. Rautaa en pysty syömään ollenkaan vaikka pitäis ja viime raskaudessa sain rv 30+ infuusion. Voi olla että sama tulee tälläkin kertaa.

Takaisin