Joulukuun höpöttelyt

Ultrassa oli tosiaan kaikki hyvin pienellä ja vastasi viikkoja 13+0. Oma olo on viikolta 6 alkaen ollut aivan järkyttävä. En ole viikkokausiin pystynyt paljon muuhun kuin makaamaan sängyssä tai sohvalla, liikkumiset on jääneet ihan kokonaan, syöminen on hankalaa kun pitää miettiä mikä ruoka olisi mieluisinta oksennettavaa. Vaikkakaan onneksi en ole oksentanut läheskään joka päivä tai edes joka viikko. Eilinen oli pahoinvoinnin ja oksentelun osalta kamala, mutta tänään oli tosi hyvä päivä, sain käytyä salilla ja ulkoilemassa ja hitsi miten hyvältä se tuntui!
Tervetuloa mukaan ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Toivottavasti vointi hiljalleen helpottaa.
 
Ultrassa oli tosiaan kaikki hyvin pienellä ja vastasi viikkoja 13+0. Oma olo on viikolta 6 alkaen ollut aivan järkyttävä. En ole viikkokausiin pystynyt paljon muuhun kuin makaamaan sängyssä tai sohvalla, liikkumiset on jääneet ihan kokonaan, syöminen on hankalaa kun pitää miettiä mikä ruoka olisi mieluisinta oksennettavaa. Vaikkakaan onneksi en ole oksentanut läheskään joka päivä tai edes joka viikko. Eilinen oli pahoinvoinnin ja oksentelun osalta kamala, mutta tänään oli tosi hyvä päivä, sain käytyä salilla ja ulkoilemassa ja hitsi miten hyvältä se tuntui!
Kuulostaa rankalta toi alkutaival 😬 Toivottavasti pian pahoinvointi helpottaa!
 
Ultrassa oli tosiaan kaikki hyvin pienellä ja vastasi viikkoja 13+0. Oma olo on viikolta 6 alkaen ollut aivan järkyttävä. En ole viikkokausiin pystynyt paljon muuhun kuin makaamaan sängyssä tai sohvalla, liikkumiset on jääneet ihan kokonaan, syöminen on hankalaa kun pitää miettiä mikä ruoka olisi mieluisinta oksennettavaa. Vaikkakaan onneksi en ole oksentanut läheskään joka päivä tai edes joka viikko. Eilinen oli pahoinvoinnin ja oksentelun osalta kamala, mutta tänään oli tosi hyvä päivä, sain käytyä salilla ja ulkoilemassa ja hitsi miten hyvältä se tuntui!
Tervetuloa, huippua että kaikki oli ultrassa hyvin :) toi on kyllä paras fiilis, kun pystyy nauttimaan liikunnasta taas pahoinvointijakson jälkeen. Toivotaan, että olotkin alkaa helpottamaan kunnolla, ainakin viikkojen perusteella vois vaikuttaa lupaavalta sen suhteen.
 
Onko kenellekään vielä tässä vaiheessa alkanut näkyä vatsan kasvu? Ilmeisesti ensikertalaisella ei vielä kauheasti pitäisi vatsa pyöristyä näillä viikoilla, mutta musta on nyt alkanut tuntua, ettei enää ole kyse pelkästä turvotuksesta (jota oli etenkin ekalla kolmanneksella), vaan ihan kuin olisi jo sellainen pieni kumpu kasvamassa 🤔 Viikkoja mulla nyt 15+3.
 
Joo kyllä mulla ainakin, tää on toinen tosin jos näkyy siksi aiemmin. Ekasta ei näkynyt pitkään aikaan. Vähän kai riippuu myös istukan ja kohdun sijainnista.
 
@Odottavainen ihan hyvin voi näkyä! Mulla itellä on niin paljon massaa valmiiksi, että ei näy varmasti aikoihin mikään muu ku turvotus. Ja vaikka onkin toka, on välissä paljon vuosia, että en tiedä miten se vaikuttaa vielä 🤷🏻‍♀️ mutta kyllä mun mielestä osalla ekakertalaisista näkyy osalla varhainkin. Just niinku @Celesta sanoi, kohdun asento ja istukan paikka vaikuttaa varmasti, sekä toki äidin ruumiinrakenne muutoinkin (esim onko selässä pituutta yms) 😊 kun pääset salaiselle puolelle, voit vaikka postailla kuviakin, jos haluat 😊

Rv14+4
 
@Odottavainen ihan hyvin voi näkyä! Mulla itellä on niin paljon massaa valmiiksi, että ei näy varmasti aikoihin mikään muu ku turvotus. Ja vaikka onkin toka, on välissä paljon vuosia, että en tiedä miten se vaikuttaa vielä 🤷🏻‍♀️ mutta kyllä mun mielestä osalla ekakertalaisista näkyy osalla varhainkin. Just niinku @Celesta sanoi, kohdun asento ja istukan paikka vaikuttaa varmasti, sekä toki äidin ruumiinrakenne muutoinkin (esim onko selässä pituutta yms) 😊 kun pääset salaiselle puolelle, voit vaikka postailla kuviakin, jos haluat 😊

Rv14+4
Korvaako salainen ryhmä siis täysin nämä kuukausiketjut jossain vaiheessa? Katsoin, että joissain aiemman lasketun ajan ketjuissa ei enää tällaisis kuukausittaisia ketjuja näkynyt 🤔
 
Korvaako salainen ryhmä siis täysin nämä kuukausiketjut jossain vaiheessa? Katsoin, että joissain aiemman lasketun ajan ketjuissa ei enää tällaisis kuukausittaisia ketjuja näkynyt 🤔
Me päätettiin, että pidetään myös tää julkisen puolen keskustelu vaikka osa onkin yksityisellä puolella :)
 
@Odottavainen ihan hyvin voi näkyä! Mulla itellä on niin paljon massaa valmiiksi, että ei näy varmasti aikoihin mikään muu ku turvotus. Ja vaikka onkin toka, on välissä paljon vuosia, että en tiedä miten se vaikuttaa vielä 🤷🏻‍♀️ mutta kyllä mun mielestä osalla ekakertalaisista näkyy osalla varhainkin. Just niinku @Celesta sanoi, kohdun asento ja istukan paikka vaikuttaa varmasti, sekä toki äidin ruumiinrakenne muutoinkin (esim onko selässä pituutta yms) 😊 kun pääset salaiselle puolelle, voit vaikka postailla kuviakin, jos haluat 😊

Rv14+4
Tää just. Piti sanoa että mä oon pitkä ja massaa on jo omasta takaa mutta silti näkyy nyt jo. Mulla 16+2 nyt ja istukka eri paikassa niin vaikuttaa ilmeisesti. Tosin turvotusta myös mutta on tää pötsi heti aamusta esillä 😄
Piti myös valittaa että edelleen odottelen toisen kolmanneksen energisyyttä ja hyvää oloa😆 Ehkä se ei sit tapahdu, onneks palkintokin paras sitten 🥰
 
Tää just. Piti sanoa että mä oon pitkä ja massaa on jo omasta takaa mutta silti näkyy nyt jo. Mulla 16+2 nyt ja istukka eri paikassa niin vaikuttaa ilmeisesti. Tosin turvotusta myös mutta on tää pötsi heti aamusta esillä 😄
Piti myös valittaa että edelleen odottelen toisen kolmanneksen energisyyttä ja hyvää oloa😆 Ehkä se ei sit tapahdu, onneks palkintokin paras sitten 🥰
Tosiaan taitaa olla tosi yksilöllistä milloin alkaa näkyä 🙂

Toivottavasti sullakin se hyvä vointi tulee pian! Onko siis yhä huonovointisuutta vai väsymystä? Se on kyllä kurjaa, jos koko raskauden on väsynyt/vetämätön olo 😕 Vaikka tosiaan onneksi se kaikki palkitaan sitten lopuksi mitä parhaimmalla palkinnolla ❤️
 
Tosiaan taitaa olla tosi yksilöllistä milloin alkaa näkyä 🙂

Toivottavasti sullakin se hyvä vointi tulee pian! Onko siis yhä huonovointisuutta vai väsymystä? Se on kyllä kurjaa, jos koko raskauden on väsynyt/vetämätön olo 😕 Vaikka tosiaan onneksi se kaikki palkitaan sitten lopuksi mitä parhaimmalla palkinnolla ❤️
Vetämättömyys ärsyttää kun kaikkea hommaa kyl olisi. Pakko vaan yrittää jaksaa 😅Huonovointisuus jatkuu taustalla, välillä parempi oli ja välillä huonompi. Aina riippuu jostain mitä söi tai ei syönyt tai juonut tai kuun asennosta sun muista 😄
Mutta yritän olla positiivinen ja tosiaan keskittyä siihen palkkioon jota on toivottu ja odotettu paljon ❤️
 
Hei, viimein uskalsin tänne rekisteröityä ja alkaa kirjoittamaan. Olen välillä seurannut keskusteluja, mutta edellisen keskenmenon vuoksi en uskaltanut vielä "iloita" raskaudesta.

Nyt kun nt-ultra ja verikokeet olivat kunnossa niin uskallan alkaa iloitsemaan raskaudesta. Nyt menossa viikot 12+3 ja raskaus oireet alkaneet pikkuhiljaa helpottamaan. Onhan tää ollut aika rankkaa kun jatkuvaa huonovointisuutta, väsymystä ja unettomuutta ollut useamman viikon. Ihmettelen miten olen saanut hoidettua työ- ja kouluasiat syksyltä. Opiskelen ja teen töitä siis kokopäiväisesti, eli ei ole liikaa vapaa-aikaa itselläni.

Mukava päästä keskustelemaan kanssanne, sillä olen aika yksin raskauden kanssa. En tunne muita raskaana olevia, joten ehkä täältä saisi vertaistukea :)
 
Hei,

Mä liityn myös mukaan keskusteluihin, olen jo aikaisemmin rekisteröinyt ja enimmäkseen vaan seuraillut 😊 mulla viikkoja 13+3 ja viime viikolla nt ultrassa kaikki ok. Olen oksentanu 8 viikkoa joka päivä, viime viikolla jo näytti vähän helpottamaan päin olevalta, mutta nyt taas vointi huonompi. Eikö tän jo pitäis kohta loppua?

Missä vaiheessa alatte hankkia vauvalle tavaroita yms? Me ei olla hankittu vielä mitään.
 
Tervetuloa ja paljon onnea @Aakkoset ja @Mansikka12!

Huh, 8 viikon oksentaminen joka päivä kuulostaa hurjalta. On kyllä isoa vaihtelua oireissa, minulla oli ällötystä ja huonoa oloa viikot 6-9, mutta kertaakaan en ole oksentanut, eikä se ole ollut edes lähellä.

Ei mekään ole vielä hankittu mitään. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen kesää kohti kiihtyvällä tahdilla? :rolling: Täytyy jossain vaiheessa alkaa miettiä asiaa, mut minusta tässä ei ole vielä mikään kiire.
 
Hei,

Mä liityn myös mukaan keskusteluihin, olen jo aikaisemmin rekisteröinyt ja enimmäkseen vaan seuraillut 😊 mulla viikkoja 13+3 ja viime viikolla nt ultrassa kaikki ok. Olen oksentanu 8 viikkoa joka päivä, viime viikolla jo näytti vähän helpottamaan päin olevalta, mutta nyt taas vointi huonompi. Eikö tän jo pitäis kohta loppua?

Missä vaiheessa alatte hankkia vauvalle tavaroita yms? Me ei olla hankittu vielä mitään.
Huh, itsellä ollut oikeastaan jatkuvaa pahoinvointia, oksentelua silloin tällöin ja ruoan alas saamisessa ollut työtä. Itsellä alkanut nyt olemaan parempia päiviä ja pystynyt taas palaamaan kasvispainotteiseen ruokavalioon. Tuntuu, että jokainen päivä on erilainen ja eri asiat aiheuttaa pahoinvointia 😅 Odotan kans innolla tämän loppumista ja energia boostia 😂
 
Tervetuloa ja paljon onnea @Aakkoset ja @Mansikka12!

Huh, 8 viikon oksentaminen joka päivä kuulostaa hurjalta. On kyllä isoa vaihtelua oireissa, minulla oli ällötystä ja huonoa oloa viikot 6-9, mutta kertaakaan en ole oksentanut, eikä se ole ollut edes lähellä.

Ei mekään ole vielä hankittu mitään. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen kesää kohti kiihtyvällä tahdilla? :rolling: Täytyy jossain vaiheessa alkaa miettiä asiaa, mut minusta tässä ei ole vielä mikään kiire.
Sama meillä, ei olla osteltu mitään. Ajateltiin alkaa tekemään hankintoja keväämmällä.
 
Mekään ei olla hankittu vielä mitään. Odottelen myöskin rakenneultraa nyt ainakin ensin. Kaikki jouluhommat vieneet ajan ja energian, mutta kevättalven aikana ehtii kierrellä kirppiksiä ja miettiä mitä tarvitaan 😊
 
Takaisin
Top